De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance, 2 minuten geleden

Oh dikke tranen hier!

Ik merk aan mijn trouwe vriend dat hij ook snel ouder wordt.

En ik ben zo bang voor dit moment wat jij nu beschrijft...Ik heb het ook met angst en beven tegemoet gezien. Ik weet dat het erbij hoort en elke traan heeft ie dubbel en dwars verdiend. Maar het is onvermijdelijk, Summer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat ontzettend triest dat deze dag gekomen is Mrs. Maak maar veel foto's, knuffel hem, neem afscheid van je maatje. Een hele hele dikke knuffel voor jou en Mason en Stan. Dat jullie nog maar een paar fijne laatste uren met Brutus mogen doorbrengen. Sterkte
Ik las idd in een ander topic dat je een grote hond hebt; je hebt hier nu helemaal niets aan maar wow, 16 1/2! Wat een uitzonderlijk mooie leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Dank je, sunemom. Brutus was mijn beschermer, bij hem voelde ik me veilig. Jij zal wel begrijpen wat voor impact dat dier op mijn leven heeft gehad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur, 2 minuten geleden

Ik las idd in een ander topic dat je een grote hond hebt; je hebt hier nu helemaal niets aan maar wow, 16 1/2! Wat een uitzonderlijk mooie leeftijd

Het is ook een uitzonderlijke hond, Storahunter. Altijd geweest.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje Mrs, wat triest.

Ik weet nog dat we samen over het naderend einde van onze honden spraken

Die van mij ligt nog wel aan mijn voeten, maar ben bang dat dat ook niet meer zo lang duurt.

Veel sterkte
wat sneu, sterkte!
Ik zit met tranen in m'n ogen..

Je wilt er niet aan geloven, maar dit moment gaat komen voor iedere viervoeter bezitter. Ook voor mij. De gedachte daaraan doet nu al pijn.. :(



Ik wil je heel veel sterkte toewensen.

Je hond heeft vast een prachtig leventje met jou achter de rug



Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari, 15 seconden geleden

Och jeetje Mrs, wat triest.

Ik weet nog dat we samen over het naderend einde van onze honden spraken

Die van mij ligt nog wel aan mijn voeten, maar ben bang dat dat ook niet meer zo lang duurt.

Veel sterkte Geniet nog even heel hard van je oudje, Jonari. Het afscheid komt veel te snel. Jij ook veel sterkte, de afgelopen periode met dat zwaard van Damocles boven ons hoofd was ook heel zwaar, dat weten dat het onvermijdelijke eraan zit te komen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik je hierbij ook even heel veel sterkte wensen met dit vreselijk moeilijke afscheid. Je hebt een paar weken geleden ook op mijn topic gereageerd toen ik het moeilijk had en dit is het minste wat ik voor je terug kan doen.



Een dier dat al zo lang bij je is en waar je lief en leed mee gedeeld hebt, is gewoon je allerbeste maatje. Die ongewild moeten loslaten doordat de tijd je inhaalt voelt als een arm of been dat van je losgerukt wordt. Heel erg verdrietig!



Konden dieren toch maar net zo oud als mensen worden....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zijn laatste dagen en uren zo dichtbij hem bent en tot het laatste moment kunt verzorgen. Heel veel sterkte



XXX
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag. Je gaat je enorm hechten aan zo'n beestje.

Alle reacties Link kopieren
Sterkte Mrs!
Alle reacties Link kopieren
hij heeft idd een mooie leeftijd bereikt, maar het afscheid komt altijd te vroeg

sterkte MrsW
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijf je vreselijk lief over je hond!



Heel veel sterkte gewenst.
Wat een verdriet, de beestjes zijn toch echt deel van het gezin. Hier pasgeleden onze 19 jarige kat moeten begraven. Hond is gelukkig nog jong.

Zoals ik je lees mevrouw Walker, ben je heel begaan met je dieren en zal jouw hond een geweldig liefdevol leven hebben gehad.

Alle reacties Link kopieren
Het voelt inderdaad als een amputatie, dufti. Hij was zo'n vast deel van ons leven, Stan en ik weten bijna niet beter dan dat we samen Brutus hadden. Hij hoort zo bij ons, wij zijn zo met elkaar verbonden door Brutus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 oktober 2014 @ 09:39:

Hij eet niet meer, winkelfanaat. We hebben alles uit de kast getrokken, maar hij eet niets meer. Hij drinkt nog water en met een spuitje krijgt ie recovery, dat accepteert ie nog.



Brutus is een Ridgeback. Voor een grote hond is ie verbazingwekkend oud en de afgelopen jaren hebben we elk jaar ook gezien als een cadeautje. Maar juist daardoor kan ik me er niks bij voorstellen om zonder hem te leven. Brutus was mijn schaduw en ik moet nu zonder schaduw verder. Ik kan hem nooit meer knuffelen, nooit meer in zijn ogen kijken, nooit meer betekenisvolle blikken uitwisselen. Ik hoor nooit meer zijn tred achter me bij alles wat ik doe. Geen hond onder mijn bureel om mijn voeten te warmen.



Een leeg huis als je thuiskomt, na zoveel jaar.Dat is echt heel oud TO. Wat heerlijk dat je zó lang van hem mocht genieten en wat is het afscheid nu zwaar. Het doet zoveel pijn om je maatje te moeten missen. Zoals je hem omschrijft lijkt het net of je over mijn vorige hond schrijft... Wat kan je een band hebben met een beest he?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, MrsSW, dat is echt heel naar. Ik kijk het niet lezen zonder te huilen. Ik voel erg me je mee. Geniet nog even van deze laatste uurtjes, want ik weet nog hoe leeg het voelt daarna.



Een hond is zo'n goede vriend in alles wat hij doet, is een onderdeel van jou, een béter deel van jou eigenlijk, naast zijn of haar eigen karakter, en een hond kan je aankijken met de waarheid en alle begrip van de wereld in zijn ogen.



Alle reacties Link kopieren
Het huis gaat heel leeg worden zonder Brutus. Stan en ik brachten hem vroeger wel eens een nachtje uit logeren als we uitgingen. Thuiskomen vonden we dan echt helemaal niks, zo leeg, geen blije hond. We wisten nooit hoe snel we hem dan weer moesten ophalen. Heimwee naar hem hebben op vakantie, thuis was voor ons waar Brutus was.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, het is zo moeilijk om je maatje te laten gaan... Hij heeft zo te horen een heel fijn leven bij jullie gehad!



Wij hebben onze hond drie maanden geleden in laten slapen, hij was helaas nog maar net 10 jaar. Wat een gemis
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 oktober 2014 @ 09:55:

Dank je, sunemom. Brutus was mijn beschermer, bij hem voelde ik me veilig. Jij zal wel begrijpen wat voor impact dat dier op mijn leven heeft gehad.

Ik kan het door het scherm heen voelen lieverd. Je doet het goede, maar je maatje, je veiligheid moeten laten gaan is ongelooflijk zwaar. Zorg je ook voor jezelf, afgelopen nacht was enorm zwaar met het aanstaande einde op je vizier, maar ik kan me een beetje indenken hoe aankomende nacht voor je kan worden.



Voor nu eerst knuffelen en alles nog eens extra in je opnemen. Je hebt elke minuut met dit bijzondere dier zo verdiend
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy, 2 minuten geleden

Heel veel sterkte, het is zo moeilijk om je maatje te laten gaan... Hij heeft zo te horen een heel fijn leven bij jullie gehad!



Wij hebben onze hond drie maanden geleden in laten slapen, hij was helaas nog maar net 10 jaar. Wat een gemis voor jou.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat fijn dat Brutus zo lang jullie in jullie leven heeft mogen zijn. Voor altijd een plek in jullie hart. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte vandaag Mrs. StanleyWalker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven