De muggen - they arrived - De tip?

25-06-2014 04:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat ik om kwart over vier 's nachts een klamboe aan het installeren ben, dan weet je het wel. Die... die... die..!! Die ondingen zijn weer terug!



Ik word hier gek van. Die beesten worden zo gek van mijn bloed dat ze zelfs overdag ontwaken om er lekker van te snoepen. En inmiddels heb ik alweer een mooie collectie aan bulten verzameld. Die het liefst allemaal tegelijk prachtig wit, groot en jeukerig opzwellen.



Morgen ook maar even een netje in mijn slaapkamerraam installeren.



Maar dat houdt ze niet tegen uit mijn woonkamer, waar mijn balkondeuren regelmatig open staan. Heeft iemand een geweldige tip om ze weg te houden?



Helpen die elektrische zoemers en chemische gevallen die je in het stopcontact steekt?
Alle reacties Link kopieren
Een niet al te lawaaierige ventilator op z'n laagste stand aanzetten heeft bij mij altijd geholpen. Zo'n geautomatiseerd briesje is voor die beesten een hurricane van jewelste.
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden was er een 'muggenexpert' (echt waar!) op de radio. Doet onderzoek op een of andere universiteit ook ihkv bestrijding van malaria en andere door muggen overdraagbare ziekten. En die wist te melden dat er maar 2 zaken zijn die echt helpen tegen muggenbeten: 1. Fysiek tegenhouden met een hor of klamboe. En 2. Smeren met DEET. Niet met cittonella of dergelijke natuurlijke middeltjes die helpen niet afdoende. Zeker niet als je voor muggen lekker bloed hebt. Want ja, dat bestaat inderdaad - meldde hij ook nog. Alle andere middelen zoals verdampers, dingen die een bepaalde toon zouden uitstoten etc deed hij af als onzin......
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt inderdaad niks behalve onder een klamboe slapen.
Alle ramen die open kunnen een hor/gaas plaatsen.

Nooit geen last meer van heerlijk!!!!
Ook een hor plastsen op je balkondeuren. Van die lamellen of een rolhor.
Ventilator of nog beter airco, daar houden muggen niet van.
zelfs al staat mijn ventilator op orkaanstand, de muggen vreten mij op. Horren helpen natuurlijk wel, maar helemaal buiten houden doe je ze niet (oud huis). En ik zit 's avonds ook graag nog buiten, met blote benen als het even kan. Dus ik heb deet gekocht. Dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Bij Xenos verkopen ze hordoek met smal klittenband. Klittenband in kozijn plakken (kan redelijk onopvallend als je dat wilt). Doek ertegenaan en dat vervolgens op maat knippen.

Ik heb ze op alle slaapkamerramen, en nauwelijks muggen in huis.

Werkt als een dolle!
Ozo.
Hallekie, ik ben dan wel niet TO, maar nauwelijks muggen in huis is voor mij niet genoeg.

Laatst, warme avond, ik met blote benen, op de bank, met als resultaat op mijn linkerbeen24 bulten, rechts slechts16. Incl. allergische reactie en koorts.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel naar ja, dan moet je wel smeren.

Nauwelijk muggen is bij ons 1 of 2 muggen in de zomer in huis.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
een smeersel met DEET

gewoon te koop bij Kruidvat/AH etc. Enige wat echt helpt. Het is wel goor gif, maar het werkt
Mijn moeder zweert bij de ventilator, ze heeft er eentje in de woonkamer en ook nog in de slaapkamer. Nul muggen. Helaas hebben wij hier thuis last van hooikoorts en hooikoorts in combinatie met ventilator is geen leven.



Hier voor álle ramen horgaas en de deur die regelmatig openstaat is voorzien van een hordeur. Alles mug- en vliegdicht dus.



En als er nog wat binnen komt, dan legt dat redelijk vlot het loodje omdat wij hier nogal wat katten hebben rondlopen en dus sprayen tegen vlooien. Als je goed spul neemt (dus niet de bolfo maar even bij een dierenwinkel naar binnen), dan werkt dat ook tegen vliegen, spinnen, muggen en motten.
Jaico, met deet idd. En dan de variant voor on de tropen. Bij apotheek verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad dat horgaas van de xenos.



biergist (drogist) slikken wil ook helpen, al moet je daar eigenlijk al in het voorjaar mee beginnen .



Die gierstekkers zoals ik ze noem helpen ook, maar dan moet je ze wel dicht bij het raam /open deur kunnen insteken
DEET voor de tropen idd. En als ik weet dat er muggen in de slaapkamer zitten dan is dit mijn tactiek een uurtje voor het slapen gaan:







En ja, deze post heb ik zelf gemaakt .
Alle reacties Link kopieren
En veel (Gin&)Tonic drinken! Daar houden ze niet van. In Mozambique het middel:)
Kids, cats & dogs
Ik heb horren bij elk raam en de achterdeur, al jaren geen mug meer in huis gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 25 juni 2014 @ 08:15:

Hallekie, ik ben dan wel niet TO, maar nauwelijks muggen in huis is voor mij niet genoeg.

Laatst, warme avond, ik met blote benen, op de bank, met als resultaat op mijn linkerbeen24 bulten, rechts slechts16. Incl. allergische reactie en koorts.



Oh jeetje baas boven baas. Kun je niet als muggenafleider bij mij in de buurt komen zitten? Ik heb ook genoeg anti-histamientjes in huis!



Dat spul van de xenos heb ik. Vanavond maar aan de slag met het raampje in mijn slaapkamer.



Ventilator heb ik in mijn woonkamer hangen. Op zich geen gek idee om die wat vaker aan te doen.



Smeren doe ik vooral op vakantie, en als ik op plekken ben waar er enorm veel zitten. Ik had vorige zomer iets met een aantal procenten DEET. Maar dat hielp voor geen meter, nare muggen toen, die staken ook gewoon door mijn kleren heen. Op een gegeven moment mijn kleding gaan insmeren. Dat hielp al beter. Maar elk vergeten plekje, zoals mijn kont en de achterkant van mijn benen, of mijn oren. Werden helemaal lek gestoken.
Alle reacties Link kopieren
En wat doen jullie tegen de kriebels als je reeds geprikt bent?
Kids, cats & dogs
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo'n uitzuigding voor. Moet je wel doen als ze net hebben gestoken. Erna geen last meer van.
Krabben tot het open is, dan jeukt het niet meer (doet het alleen nog pijn).
Alle reacties Link kopieren
Jaico werkt voor geen meter. En ik werd gewoon bij mijn nougat gestoken! En ik lag toch echt niet met mijn hol buiten de dekens...denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een aantal jaar een ventilatorlamp boven ons bed hangen, de lamp zit een verbod op en de fan staat 'snachts altijd aan en sindsdien nooit last meer van muggen.

En ik was echt ááltijd de l*l, had zulke plakkaten van muggenbulten dat bewegen van het gestoken lichaamsdeel gewoon pijnlijk was.

In Thailand geleerd mintbalsem er op te smeren, werkt bij mij het beste tegen de jeuk. Anti histamine kan ook werken. Ik heb Aerius liggen en Reactine.



Die rotzooi met stroomstootjes, afterbite, stickertjes etc heeft bij mij geen effect.
Alle reacties Link kopieren
Als je gestoken bent, koelen met een icepack. Liggen hier standaard in de vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven