Dilemma studentenhuis Kanaleneiland Utrecht

23-09-2011 16:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik ben een student in Utrecht, en hard op zoek naar woonruimte. Ik heb me de afgelopen tijd veel ingeschreven bij reguliere woningbureaus, kamernet maar ook anti-kraak en leegstandsbeheer. Nu kreeg ik een paar dagen geleden een mailtje over een appartement op Kanaleneiland in Utrecht. Ik zou hier via de leegstandswet in ieder geval tot eind 2012 kunnen wonen, het is een slooppand, voor heel weinig geld, wat ik kan delen met 2 anderen. Toevallig 2 vriendinnen ook op zoek naar een kamer en heeft dit huis 3 (kleine) slaapkamers en een grote woonkamer. We zouden dan de badkamer en keuken samen delen. Klinkt perfect. Dat is echt extreem voordelig in verhouding met een reguliere kamer (die ook nog eens onmogelijk te vinden zijn)

Het enige nadeel vind ik de wijk, Kanaleneiland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet heel erg op m'n gemak voelde, veel heeeel brutale jongentjes op straat die je aanspreken en bedreigend over komen. Als ik bijv na het uitgaan er alleen zou moeten fietsen weet ik niet hoe fijn ik me er zou voelen en ik weet niet hoe het er 's avonds is. Waarschijnlijk is er ook wel veel politie, maar toch weet ik niet hoe veilig het is voor jonge meisjes als wij.... Aan de andere kant komen in het hele appartementencomplex studenten en creatieve ondernemers te wonen, die bij de bezichtiging heel aardig over kwamen. Het is meer de wijk waar het in ligt. Het gaat om het zuiden van Noord Kanaleneiland

Voordelen zijn dus dat het heel goedkoop, per direct beschikbaar, met mijn beste vriendinnen en 10 minuutjes van het centrum is, maar het negatieve is toch het gevoel dat ik er bij heb. Dit is echt een dilemma voor me, want ik vraag me af hoe snel ik een andere oplossing zou vinden.



Wie heeft ervaring met wonen op Kanaleneiland? En wie kan mij helpen met deze keuze?
Alle reacties Link kopieren