Dringend raad nodig over huurhuis!

02-09-2014 10:58 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist even niet op welk forum ik dit het beste kon plaatsen maar aangezien hier een heleboel mensen zitten hoop ik op raad van mensen die weten wat er gedaan moet worden in deze situatie. Het is voor ons behoorlijk dringend.



Wij huren een huis van A per 1 september. Wij hebben dit huis bekeken met de vorige huurders noem hun B. A heeft ons het contract laten tekenen toen B er nog in zat en heeft hierbij gezegd wat er nog gedaan zou worden aan het huis terwijl B hier nog in zou zitten. B was al aan het verhuizen op zijn gemak dus dit was geen probleem.



Zo zou A een CV plaatsen en de boiler die er nu is verwijderen. Evenals de kachel die nu in de slaapkamer staat. Hierdoor kregen wij interesse in het huis aangezien de voorzijde enkel glas heeft en ik een goede verwarming wilde hebben. Dit zou dus gebeuren voordat wij erin zouden gaan. Tevens zou hij de kachel en buizen verwijderen, de plinten die ontbraken (gestoffeerde woning) zou hij netjes plaatsen en de afvoer van de kraan in de keuken liep niet door.



Inmiddels hebben wij de sleutel. A vroeg ons de borg en de huur over te maken daar hij dan B zijn borg ook kan terug betalen. Ik heb daarbij gezegd de helft van de huur over te maken omdat er nog iets veranderd moest worden in het contract. Bij tekenen van het nieuwe contract maken wij de andere helft huur over. Echter betalen wij de borg pas als het huis aan kant is zoals beloofd. Het is nu voor ons gewoon niet leefbaar genoeg.



Vandaag zou hij naar zeggen de CV plaatsen, kachels verwijderen e.d. Ik mis dus een volledige dag in het huis waar wij huur voor betalen. Ik ging hiermee akkoord omdat we weinig keus hebben en ik wil ook niet de heks uithangen en A alleen maar voor zijn voeten lopen terwijl hij zegt het te willen oplossen.



Echter krijg ik gister een email met daarin wat hij gaat doen. Hij gaat de kachel verwijderen en de buizen en haalt zijn rommel weg uit de tuin. Ik vroeg daarbij of hij de cv ook nog gaat plaatsen en de afvoer wilde maken. Hij zei mij daarna dat dat laatste gedaan zal worden maar de cv kan nog niet geplaatst worden want de boiler hangt er nog (dat zou hij vandaag ook gaan verwijderen eigenlijk :/ ) . Maar met de boiler kunnen wij prima douchen en leven dus er was geen probleem verder.



Volgens mij vergeet hij nu dus dat wij geen kachel hebben straks.... Want die wordt vandaag verwijderd. Wel op mijn verzoek het is een lelijk grijs ding.... maar de andere kachels zouden immers met CV en al geplaatst worden.



Mijn vraag... moet ik nu vandaag die andere helft huur wel betalen? Moet ik überhaupt nog iets betalen voor het huis af is of moet ik de dagen dat wij hier nu niet kunnen wonen verrekenen met de huur?



Ik ben bang dat hij helemaal geen CV meer gaat plaatsen. Wij hebben dit huis zo hoog nodig ivm mijn zwangerschap en daarbij is het een geweldige omgeving. We zitten met de handen in het haar.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik reactie terug op mijn vraag waar de CV blijft. Naar zijn zeggen moet hij voorbereidingen treffen hiervoor. Heb gezegd dat ik dat begrijp. Hij vraagt nu waar de andere helft van de huur blijft want hij heeft geen geld meer en daar moet hij dingen van betalen voor in ons huis. Terwijl hij eerst zei dat hij van dit geld de hypotheek ging betalen en daarna zou hij de borg van B betalen hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Een woning zonder verwarming voldoet niet aan de hedendaagse minimum eisen welke aan een woning gesteld worden.



Een dergelijke woning mag dan ook niet verhuurd worden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dat hij jouw borg nodig heeft om B de borg te betalen is al dubieus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft iig geen geld. En een maandje huur betaalt niet de rekening van alles wat miet gebeuren.



Is het via een makelaar oid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er weinig vertrouwen meer in hebben, sorry. Kunnen jullie nog blijven waar jullie nu wonen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan hij jouw borg nodig hebben om iemand anders zijn borg te betalen??? Klinkt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet vinden of jullie nu het nieuwe contract al hebben getekend? Zo ja, dan betaal je de andere helft huur. Zo niet, dan niet. Precies zoals jullie hebben afgesproken.



De borg betaal je natuurlijk pas als alles af, zoals afgesproken.



Maar ik vind het sowieso nogal vaag eigenlijk, de verhuurder lijkt van alles te beloven, maar hij doet nog niet de helft. En dat wordt dan je huisbaas de komende jaren..
Alle reacties Link kopieren
Met andere woorden: de verhuurder is bijna failliet. Straks gaat het huis in de verkoop en zit je aan een nieuwe verhuurder (lees: huisjesmelker) vast.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu bij mijn schoonouders dus we zitten goed. Echter was het voor ons zo moeilijk een huis te vinden in een buurt dat tussen onze ouders in zit, een kindvriendelijke buurt..noem het op. Daar staat dit huis in.



Hij heeft geen geld omdat hij zelf ook net een nieuw huis heeft met zijn vrouw. Deze is ook zwanger en dus zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. In het begin kon ik hier om lachen, nu erger ik mij dood want ik wil gewoon een huis huren op een goede manier. Het is overigens geen onderverhuur hij heeft wel netjes toestemming.



Heb nu gevraagd wanneer de CV komt. Hij zegt dat als hij de dingetjes heeft verwijderd we erin kunnen en dat hij dan de cv later komt plaatsen alsnog. Ik heb gezegd pas te willen verhuizen als het huis af is, eerder niet.
Alle reacties Link kopieren
Marianne dit huis gaat de verkoop niet in. Hij wilde het ons al gaan verhuren voor langer dan een jaar en dat wilde ik niet. Dus hebben we nu een jaar contract. Langer dan twee jaar wilde wij hier niet blijven ivm maar twee slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 02 september 2014 11:13 Met andere woorden: de verhuurder is bijna failliet. Straks gaat het huis in de verkoop en zit je aan een nieuwe verhuurder (lees: huisjesmelker) vast.Ja. Als hypotheek betalen een probleem is en hij de borg van B dus niet heeft gereserveerd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 02 september 2014 @ 11:09:

Een woning zonder verwarming voldoet niet aan de hedendaagse minimum eisen welke aan een woning gesteld worden.



Een dergelijke woning mag dan ook niet verhuurd worden.

Niet waar.

Hangt er vanaf wat er in het huurcontract is opgenomen over het al dan niet aanwezig zijn van verwarming en/of een geiser/boiler.

http://opkamers.woonbond. ... raagbaak/vraag.html&id=10
Alle reacties Link kopieren
quote:avie schreef op dinsdag 02 september 2014 11:15 Marianne dit huis gaat de verkoop niet in. Hij wilde het ons al gaan verhuren voor langer dan een jaar en dat wilde ik niet. Dus hebben we nu een jaar contract. Langer dan twee jaar wilde wij hier niet blijven ivm maar twee slaapkamers.Hij heeft betalingsproblemen. Dan kan het huis op termijn in de verkoop gaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of hij die betalingsproblemen wel heeft. Hij heeft twee inkomens met zijn vrouw, rijd in een mooie auto. Enige nadeel voor hem is dat hij in 1 maand de borg van B moet terug betalen (en zo dom is geweest dit niet apart te houden) en hij moet nog een hoop kosten in zijn andere huis stoppen waar wij gaan wonen. Daarbij ook nog zijn nieuwe huis dat in de verbouwing zit.



Ben ik de naïef wat dit betreft?
Alle reacties Link kopieren
Inkomen zegt niets.



Ja. Niet licht over denken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou lekker door zoeken naar een woning waarbij de huisbaas wel te vertrouwen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:avie schreef op 02 september 2014 @ 11:19:

Ik vraag mij af of hij die betalingsproblemen wel heeft. Hij heeft twee inkomens met zijn vrouw, rijd in een mooie auto. Ben ik de naïef wat dit betreft?

JA!

Een mooie auto zegt niets, kan ook een leasebak zijn, of een auto van zijn werk.

Dubbele inkomens, maar 2 huizen + bijkomende kosten kan juist heel goed voor financiele penarie zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Hij moest dit huis ook verhuren omdat hij de anders met een restschuld zou blijven zitten zeiden de vorige huurders tegen mij.



Pfff ik zit echt even in dilemma nu. We hebben een huis nodig want ik wil niet zwanger in het huis van mijn schoonouders blijven. We zitten droog maar emotioneel e.d werkt dit niet. Ook voor mijn vriend niet overigens. Maar een huis vinden in een goede buurt zonder dat wij twee maanden borg moeten betalen en een dikke vette huurprijs ..... daarom waren we zo blij met dit huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 02 september 2014 @ 11:17:

Niet waar.

Hangt er vanaf wat er in het huurcontract is opgenomen over het al dan niet aanwezig zijn van verwarming en/of een geiser/boiler.

http://opkamers.woonbond. ... raagbaak/vraag.html&id=10



Volgens mij is hier geen sprake van kamerverhuur maar van reguliere woningverhuur.

Daar zit toch wel een klein verschilletje in.
Niet geschoten is altijd mis
Waarom wil je geen twee maanden borg betalen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is inderdaad gewoon een drie kamerwoning met tuin.
Waar zoek je iets?
Alle reacties Link kopieren
Ridderkerk, Barendrecht die kanten op. Woon nu zelf in Rotterdam. Rotterdam zuid e.d wil ik niet dood gevonden worden dat is niks voor ons met een baby dus is het lastig om iets te vinden in een buurt waar we ons kunnen aarden en toch ook bij onze familie in de buurt zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Volgens mij is hier geen sprake van kamerverhuur maar van reguliere woningverhuur.

Daar zit toch wel een klein verschilletje in.

Ik weet dat daar in Belgie andere regels voor zijn, maar is dat in NL dan ook zo?

Zou ik graag wat info over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven