Een donkerbruine muur grijs verfen

11-10-2014 22:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik dit het beste doen? Met welk soort verf? Ik ga verhuizen naar een woning met 1 muur die tussen bruin en donkerbruin inzit. Hoe kan ik deze muur het best lichtgrijs krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Lichtgrijze muurverf kopen en verven maar. Als je mazzel hebt dekt het in 1 keer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Wist niet of het kleurverschil aparte verf vereiste.
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat1 schreef op 11 oktober 2014 @ 22:55:

Bedankt! Wist niet of het kleurverschil aparte verf vereiste.Nee gewoon muurverf. Goede roller kopen dat scheelt wel. Gewoon even vragen bij de verfwinkel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fryslân boppe.
Alle reacties Link kopieren
Iets minder drinken Armand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 oktober 2014 @ 23:24:

Fryslân boppe.huh?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben gek op muren veranderen in mijn huis dus hier aardig veel schilder ervaring... Meest belangrijk is goede verf kopen.



Bijv. Perfection van Praxis.



En dan twee lagen, ik doe dat altijd nog nat (dan zie je de strepen niet). Dus afhankelijk van hoe groot de muur is, deel je hem op in twee, drie, vier delen. Deel 1 schilderen, dan deel 2. Is deel 2 klaar dus vlug even deel 1 nogmaals rollen. Zo rol je hem nat over en zie je dadelijk geen strepen.
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je aan Cateautje vragen. Die heeft sowieso overal verstand van, dus ook van muren verven.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Misschien eerst witten en daarna met lichtgrijs erover heen?
Alle reacties Link kopieren
VerVen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Grijs dekt op zich heel goed. Ik zou even bij de winkel vragen welke in 1 keer dekkend is. Als dat er niet is eerste laag met goedkope verf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Verfen is een friesisme, Enn.
Grijs wordt vaak gebruikt om over te stappen naar andere kleuren.

Het wordt vaak als advies gegeven door bouwmarkten en verfwinkels.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 oktober 2014 @ 14:59:

Grijs wordt vaak gebruikt om over te stappen naar andere kleuren.

Het wordt vaak als advies gegeven.



Deze begrijp ik niet.

Advies gegeven door wie, de VT-wonen therapeut?
Alle reacties Link kopieren
Met al die verfexperts hier hebben jullie misschien ook wel een antwoord op de vraag: hoe lang duurt het schilderen van een muurtje (12 m2, niet voorbehandelen wel afplakken)?
Alle reacties Link kopieren
Afplakken vaak langer dan verven tip langs de tape dun laagje kit erg strakke randen maar 12 m denk twee uurtjes wel klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 oktober 2014 @ 14:59:

Grijs wordt vaak gebruikt om over te stappen naar andere kleuren.

Het wordt vaak als advies gegeven door bouwmarkten en verfwinkels.18 % grijs wordt hiervoor geadviseerd omdat dat de tint is die licht het neutraalst opvangt/weerspiegelt en dus ook het beste 'dekt'. Mooie tint ook nog vind ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, je wordt bedankt. Nu krijg ik ook weer zin om de roller op te pakken, komt geheid huwelijkscrisis van
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rode muur met grijze latex van Perfection van Praxis in 1 keer dekkend gekregen.



In januari krijg ik huis en ga ik weer voor Perfection. En heb heel wat gelatexed, ook met histor en flexa en dan had ik twee lagen nodig.
Verfen??? Dat lukt zeker niet



Wanneer je gaat verven heb je meer kans op succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven