Een keukenmachine of alternatief aanschaffen?

19-09-2014 16:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje van plan om een complete keukenmachine aan te schaffen. Dat wil zeggen, een keukenmonster met blenderfunctie, hak en maal functie, snij functie, deeg haak en mixer.



Nu hoor ik veel verschillende ervaringen en weet ik eigenlijk niet meer wat wijsheid is.



De één zegt dat een alles-in-1 keukenmachine ideaal is, de ander zegt dat het beter is om een goedkopere machine te kopen met blender/deeg/mix functie en een aparte "grinder" (malen en snijden).

De ander zegt weer dat juist fijner is om een keukenmachine met alleen een deeghaak hoeft te hebben en dat in combinatie met een handmixer en aparte grinder.



Nu bak ik heel veel en zal ik het dus vooral gebruiken om zelf deeg, taart, vulling, brood etc te maken. Geen idee of dat handig is om dan alles in 1 machine te doen, je kunt immers maar één functie tegelijk gebruiken.



Wat zijn jullie ervaringen, voordat ik 200 euro investeer in een miskoop? Gewoon lekker makkelijk een alles-in-1 of is dat doffe ellende?
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bamix, met alle toebehoren.

Het enige dat hij niet kan is mixen met deeghaken, maar verder ideaal. Neemt weinig ruimte in en is makkelijk schoon te maken.



Zo'n monster had man ook toen we gingen samenwonen, die is in een doos naar zolder verdwenen en later naar de rommelmarkt.

Ik heb hem 1x gebruikt en kon een uur schoonmaken want er mocht niets in de vaatwasser
Alle reacties Link kopieren
Een echt multi apparaat kan vaak alles maar net niet goed genoeg... en als je erg veel bakt zou ik zeker gaan voor een Kitchenaid mixer en verder voor hakwerk een staafmixer met molen of de welbekende snijplank/mes combinatie.

Na jarenlang stukgaande multi apparaten is de kitchenaid echt een aanschaf waar ik noooooit spijt van ga krijgen
Ik heb ook de kitchenaid en bak veel, maar het ding staat echt weg te stoffen hier. Ik gebruik veel vaker gewoon de handmixer. Als je veel brood bakt zal hij wel handig zijn, tenzij je hele sterke armen hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bosch mum en gebruik voornamelijk de blenderfunctie maar de blender van de Hema is beter. De rasp en snijdinges gebruik ik nooit, wel gedaan maar met schilmesje in eigen hand gaat beter.

Citruspers ben ik bang dat als ik te hard duw de moter daardoor langzamer draait en kapotgaat. Kneden gaat prima maar dan moet ie wel hard werken!



Conclusie: investeer in twee dingen die je echt vaak zult gebruiken en niet in een allesineenapparaat.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 19 september 2014 @ 16:57:

Ik heb ook de kitchenaid en bak veel, maar het ding staat echt weg te stoffen hier. Ik gebruik veel vaker gewoon de handmixer. Als je veel brood bakt zal hij wel handig zijn, tenzij je hele sterke armen hebt Echt? ik heb de handmixer niet meer aangeraakt sinds de kitchenaid is gearriveerd
Alle reacties Link kopieren
Nouja, veel bakken...

Twee keer per week, lekker in het weekend in de keuken aanmodderen met de 24kitchen filmpjes van Rudolph aan.



Maar als ik in de keuken sta dan wil ik echt alles zelf maken, ook bladerdeeg etc. Merk wel dat het deeg voor brood bijvoorbeeld gewoon echt niet te doen is met de hand, voor mij althans.



Die roze kitchenaid .



Maar jullie zouden dus voor een kitchenaid gaan met losse grinder?
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dan de Kitchenaid van Larissje voor een prikkie kunt overnemen TO
Alle reacties Link kopieren
Zie dat het merk waar ik voor wilde gaan volgende week in de aanbieding is waarbij je de 2e met korting krijgt.



Ga dus maar aparte apparaten aanschaffen na de ervaringen hier.



Bedankt dames!
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee.

Ik heb zelf ook naar een kitchrn aid zitten kijken ik vind de prijs 500euro erg veel.



Ik heb nu ookmeen machine van refal gezien 200 euro en die kan dan wel wat meer maar blijf eetussen twijfelen om misschien toch een kitchen aid op mp te kopen of alsnog de tefsl wat ik meestal wel een goed merk vind
quote:Hangmat schreef op 19 september 2014 @ 17:16:

Ik denk dat je dan de Kitchenaid van Larissje voor een prikkie kunt overnemen TO
quote:louise1 schreef op 19 september 2014 @ 17:08:



Conclusie: investeer in twee dingen die je echt vaak zult gebruiken en niet in een allesineenapparaat.



Ik vind dit een goede tip.





En voor als je een staande mixer wil: als je niet zo marketing- en statusgevoelig bent, kan je ook een Kenwood mixer kopen, is even goed als de Kitchenaid mixer. En heel stuk vriendelijker geprijsd.



Een goede blender erbij (en een goede messenset!) en you're good to go!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kitchenaid mixer, ben er weg van. Zo makkelijk. Het kan alles van meringue tot brooddeeg.

En ik heb een ninja blender, ook fijn: want het heeft een grote bak maar ook drie kleine, dus als ik voor alleen mezelf een smoothie maak heb ik weinig schoonmaakwerk.

En ik heb een food processor, merk weet ik niet. Ik gebruik die over het algemeen niet om groenten te snijden, maar wel om bijvoorbeeld pesto, salsa, of pindakaas te maken.



Ik vind het fijn om het op deze manier te hebben, in verschillende apparaten. Nou heb ik wel een groot genoege keuken om dit allemaal kwijt te kunnen, dat scheelt. Maar op deze manier heb ik allemaal dingen die goed zijn in waar ze voor zijn, en als eentje kapot gaat werkt de rest nog gewoon. En als we uitgebreid koken hoef ik niet in de gaten te houden wanneer het deeg klaar is zodat ik m'n pesto kan maken - dat kan gewoon tegelijkertijd.

Ik heb wel ook nog een handblender trouwens, voor soep. Dat vind ik niet handig in de grote blender.



Ik hou van m'n keuken
.
anoniem_205381 wijzigde dit bericht op 19-09-2014 19:16
Reden: Ik overlas je maximum prijs
% gewijzigd
.
I love my Hobart N50

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven