Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 13:09.
Dit onderwerp heeft 1901 reacties, en bestaat uit 77 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 77.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 15:10.
- Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.
Nu echter gaat de knop om!
Ik wil een opgeruimd huis!
En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.
Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij
Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.
Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.
Wie doet er mee?!
Mijn doelen voor morgen zijn alvast:
* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.
(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet
)Ja, dat zou ik ook zeggen!
- Zo, een paar dagen pauze gehouden (veel te druk met van alles dat niets met het huishouden van doen had). Maar nu moeten we maar weer eensch met frisse moed beginnen...
Ik denk dat ik vandaag de keuken eens lekker ga soppen. Koelkast schoonmaken, vriezer ontdooien, keukenkastjes soppen en dergelijke... Lekker de radio hard aan, en gaan met die banaan!President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel! - hoi!!
Even vlug een zwaai, want ik ben druk!
Een halve dag werken stond gepland, werd een hele dag, en toen nog overwerk gedaan.
Als ik dan geen echte pittbull ben, weet ik het ook niet meer.
In het huishouden vandaag gedaan: boodschappen en koken.Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! - afgelopen dagen niemand gepoetst?Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
- Alleen heel snel, ga dit weekend weg, en ben vooral bezig met inpakken van al mijn zooi (hobby: militair kampleven en veldslagen naspelen), moest veel voor geregeld worden. Nog effe een laatste knoop aanzetten, nakijken of alles voor koffie en thee nog aanwezig was, aantal dingen kopen en opknappen, nou ja... dus het huishouden is (op de standaarddingetjes na) even in het verdomhoekje gekomen. Maandag ben ik weer terug, en dan begint het weer (nadat ik al die zooi weer op zijn plek heb opgeborgen
)President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel! - Zooo de dag is al weer vroeg begonnen!
De wasmachine draait, de droger ook.
De viooltjes staan in het zand.
Straks nog even het beddengoed verschonen en wat boodschapjes doen (cadeautje halen en lampjes).
Ik ben al best tevreden over mezelf vandaag!Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! - Ik meld mij weer eens.
Jee, MDF; wat naar van jouw werk!
Je komt strijdbaar over in jouw laatste berichten. Voor mij ben je een pitbull hoor! 
Het is nu echt aftellen voor de bruiloft. Leuk!
Hasse, wat een leuke hobby heb je. Hoe was jouw weekend?
Amygdala, hoe is het? Ik ben altijd wel een beetje jaloers op jouw schoonmaak aanpak. Het komt op mij over dat je een duidelijk schema hebt en dat je ook de discipline hebt om je eraan te houden. Ik wilde vanavond bijvoorbeeld de keuken opruimen, maar in plaats daarvan hing ik voor de tv.
(BNTM en Project Catwalk waren natuurlijk veel belangrijker)
Het opruimen gaat dus vrij moeizaam op dit moment; al heb ik nu wel eindelijk een succes geboekt (schone badkamer). Heerlijk ook om daarna weer onder de douche te kunnen stappen. Verder heb ik een grote was weggewerkt.
Toch een paar kleine succesjes.
De laatste weken zijn vrij druk hier, ben laat vrij van mijn werk, en hierdoor kan ik eigenlijk alleen 's avonds en in het weekend opruimen. En eigenlijk doe ik in het weekend ) en 's avonds eigenlijk ook
) liever andere dingen.
Misschien moet ik niet meteen het hele huis willen aanpakken, maar wat meer in kleine stappen denken. Mijn volgende project wordt de keuken.
- Zo dit is een lang topic zeg. Ik sluit maar even aan aangezien ik ook een probleem heb met de rommel thuis. Ik heb geen hekel aan schoonmaken aangezien ik me beter voel in een opgeruimde omgeving, sterker nog ik wordt heel chagerijnig van rommel. Wat is nu het probleem? Ik werk fulltime en de avonden zijn kort. Ik ben rond 18:00 thuis. Maar als ik thuis kom drink ik eerst even een kopje koffie en kijk het nieuws. Daarna ga ik koken en voordat je gegeten hebt is het vaak al 19:30/ 20:45 Dus niet altijd de energie en/of de tijd om bergen te verzetten door de weeks. Daarnaast is vriend niet echt zo ingesteld en doet moeilijk iets uit zichzelf. Ik probeer met lijstjes te werken waarop staat wat er voor die dag moet gebeuren. Ik baal dat ik geen opgeruimd huis heb.
- Hoi JungleJulia,
ik herken wat jij aangeeft van je korte avonden.Kun je niet op bepaalde dagen extra koken en dat in de diepvries doen? Of een vaste avond als opruimavond inlassen (bv. de donderdag) en dan de avond erna als relaxavond (ga je op vrijdag lekker rustig het weekend in) beschouwen.
En voor het slapen gaan doen mijn man en ik ons 10 minutenrondje, even zorgen dat de tafels leeg en schoon zijn, geen rondslingerende spullen in de huiskamer ed.
Dat oogt s'ochtends zo veel beter dan een woonkamer vol troep.
Je moet nu eenmaal ergens beginnen, zet een muziekje op, begin gewoon en daarna lekker met een kop thee en een magazine op de bank bijkomen :-)Eigenwijs is ook wijs :-) - Ik ben weer terug van mijn weekendje. Het was heel erg leuk, mooi weer (op de zondagochtend na) en vreselijk gelachen!
Maar nu weer terug thuis en de zooi in huis staart mij verwijtend aan. Ga zo maar eens beginnen met de afwas, en de kamer een goeie beurt geven. Daarna heb ik nog studeren ingepland staan (ben net begonnen met een leuke LOI cursus) en ga ik kijken naar een nieuwe auto (tweedehandsje hoor..). Ik ben dus weer eens hartstikke druk....President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel! - Ik moet ook weer eens een nodige schop onder mn kont hebben!!!
Gister heb ik al het een en ander flink gepoetst, maar vandaag ben ik na het boodschappen doen op de bank geploft... inmiddels heb ik het hele internet gelezen..
-Slaapkamer/wc/gang/badkamer kleine dingetjes opruimen
-Keuken soppen
-Naar postkantoor
-Mail beantwoorden
-naar de gamma
-bijkamer poetsen - Grappig maar sinds ik in dit topic zit ben ik toch weer goed bezig. Zou het helpen? Bij mij gaat het in flagen goed en dan weer even dat alles te veel is en dat ik even niets wil doen. Wat ik trouwens ook vaak probeer is voordat ik naar het werk ga nog even een klein klusje en wat rommels opruimen. Het lijstje werkt redelijk wat ik maak maar dan alleen voor routine dingen en de dagelijkse. Grote klussen zoals douche, schuur, papieren uitzoeken, de tuin en strijken heb ik moeite mee te plannen.
Morgen
-probeer echt een begin te maken aan de douche - Nou ik ben niet echt opgeschoten! Ik kreeg twee keer visite!
Ik moet om 13 uur in de stad zijn, dus ik hoop voor die tijd nog een hoop te kunnen doen.
Rondje opruim (heb al een gedeelte gedaan)
Mail beantwoorden
douchen
postkantoor
auto wassen
boodschappen
13.00 1900 afspraak stad
en ook nog de bijkamer poetsen
vanavond naar mn ouders en opa en oma - Ik kom ook maar weer even gluren. Voor vandaag op de planning:
Keuken soppen
Woonkamer stofzuigen
Weekendboodschappen doen
Aan de studie (leuke LOI-cursus besteld!)
Was draaien en ophangen
@Aubrey: wat is een bijkamer????President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel! - Ik meld me even, ik ga zo werken.
Komende week is nog druk, dan een vrije week en dan is het zover; de grote dag!!
Nog veel te doen, maar allemaal kleine dingetjes!
Veel liefd MDFEen dag niet gelachen is een dag niet geleefd! - Wauw, wat een vlijt hier! Respect! Ik zit hier juist excuses te verzinnen om niet aan de slag te gaan met wat ik al heeeeeeeeeeel lang had moeten doen: de was, de strijk, het maken van een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot verslag.. zucht, waar heb ik mijn zelfdiscipline toch gelaten? Hmm, kom ik met opruimen dan nog wel tegen, straks..
- de was draait, belangrijke telefoontjes zijn gepleegd.
Straks de was opvouwen en boodschappen doen. Moet daarna ook nog gaan werken.
Mocht ik nog vrije tijd hebben, dan lonkt de zonnebank!
@ Hasse, wat voor cursus ga je doen?
@ Audrey, hoe gaat het met je?
@ de rest, hup aan de slag!Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! - Hasse, een bij kamer is gewoon een klein kamertje, hij grenst aan mijn slaapkamer, mijn kledingkast staat erin, strijkplank, en de nodige zooi!
MDF: Het gaat op zich prima, thanks for asking!
Het is niet voor niks dat ik me hier weer meld, ik wil weer eens wat dingen veranderen/aanpakken.
Ik was gister aan het werk (parfumerie), en hoewel ik een passie heb voor geuren en huidverzorging voelde ik me ineens zo, tja noem er eens een woord voor?
Ik ren al twee die jaar achter de feiten aan, voorheen kon ik me er niet druk om maken maar nu ik ouder word (zegt opoe...) voel ik me er minder gelukkig bij.
Het heeft te maken met een simpel ding, doorzettings vermogen!
Mn studie had ik drie jaar geleden al af kunnen ronden (Ik heb me nog niet eens ingeschreven voor dit jaar oeps), ik wil al een hele poos gaan hardlopen (geen ' tijd ' om hardloopschoenen te kopen), mijn huis is altijd net niet opgeruimd, oftewel meestal een troep, ik wil afvallen, een nieuwe laptop (Jaja als ik nou mijn studie een keer afmaak!!! Want ik wil ook erg graag een auto..), maar ook kleine klusjes, ik had vorige week al en brief willen posten. Eigenlijk wil ik de katten elke dag kammen, iedere woensdag en zondag mn gezicht scrubben, nouja jullie snappen me wel!!
En hierdoor word het steeds drukker in mijn hoofd.
Goed laat ik beginnen met een lijstje voor vandaag/morgen
Woensdag:
Airmiles registratie
Paar marktplaats advertenties
Naar het postkantoor
Kruidvat (2+2 halen actie) en AH
Wc schoonmaken
Badkamer kleine beurt
Nagels/wenkbrauwen check
Broek terugbrengen h en m
Iemand regelen voor vrijdag/storten vloer
Donderdag:
Inschrijving studie regelen
Naar opa en oma
En ik wil minder forummen! Ik kan hier uren lezen, heerlijke ontspranning, maar het word nu te gek.De komende lees ik alleen dit topic
Nou ik ga aan de slag! Succes iedereen - @MDF: het is een cursus Cultuurgeschiedenis. Leuk en niet al te moeilijk!
Lig nu met mijn laptopje in bed, ben hartstikke ziek... Koorts, verkouden, hoofdpijn, maar slapen wil maar niet lukken... werk al helemaal niet....
Ik sla dus vandaag even over....President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel! - Hallo allemaal,
Daar ben ik ook maar weer eens!
Ben heel druk met de voorbereidingen voor de verhuizing. Ja, ik weet het, dat duurt nog even. Maar het is zo fijn om alles alvast aan de kant te hebben.
Ons huis is toch veel te vol dus soms is het erg lastig om dingen een vaste plek te geven. Hoe meer er al ingepakt is, hoe minder er is om bij te houden en op te ruimen. Ideaal!
JungleJulia, welkom.
Ik zag dat je moeite hebt om na werktijd nog je huishouden voor elkaar te krijgen en je vriend ook niet veel initiatief toont. Een bekend verschijnsel voor velen, denk ik.
Wat bij ons goed helpt, is dat we samen het eten klaarmaken en ondertussen de dag doorpraten. Daarna samen eten (liefst aan tafel) om genoeg aandacht aan elkaar te kunnen geven. Na het eten wast de een af, en doet de ander een rondje door het huis op zoek naar spullen die niet liggen waar ze horen. Die moeten dan gelijk opgeruimd worden.
Op die manier blijft het huis netjes, zodat we op zaterdagochtend relatief snel de boel schoon hebben. Daarvoor hangt er een lijst op de koelkast, waarop we afvinken wat we al gedaan hebben. Geen dingen dubbel en aan het eind is alles gedaan. Voor lunchtijd is het huis dan op orde en daar hebben we dan een week lang plezier van.
En inderdaad, voor het slapen gaan de kopjes naar de keuken, in de vaatwasser etc zodat je de nieuwe dag weer goed begint.
Hasse, leuk dat je weekend zo goed was. Wat doe je voor cursus? Goed hoor dat je dat hebt opgepakt! Succes met doorbuffelen om je huis weer lekker fris te krijgen!
Audrey: *KICK*
Heb je de boel inmiddels weer een beetje voor elkaar?
Als je al geen tijd hebt om hardloopschoenen te kopen, wanneer ga je dan hardlopen?
Geen smoesjes meid... je bent zelf het belangrijkste van alles, dus als je al geen tijd hebt voor jezelf, waarvoor dan wel?
Maak een plan. Niet alles kan vandaag. Binnenkort is het winter. Doe 's morgens anders wat ochtendgym-oefeningen voor je onder de douche springt en begin je dat fit.
Hardlopen in de herfst en winter helpt je niet bij je motivatie wellicht. Begin met regelmaat en bewegen, eet gezond en krijg je ritme in je dag.
Maak een lijst van wat je altijd nog wilde doen en laat afhangen van het weer wat je doet.
Voor mij werkt: in herfst en winter: dingen als foto's plakken, computer-hobby's, lezen, films kijken... in de zomer lekker naar buiten en zomerse dingen doen.
Op vrijdagavond lekker badderen en scrubben; mooie afsluiting van je stressvolle werkweek.
Plan 1 dagdeel in de week in waarop je je administratie doet en ga met een kop thee en een lekker muziekje achter de computer zitten. Je zult zien dat er zo een stuk minder dingen blijven liggen!
MDF, nog een paar daagjes!!! Spannend, we zijn aan het tellen!
Wat is de datum precies?
Eendje, welkom!
Niks geen excuses, werken moet je! :-)
In het begin is het even veel, maar als je het goed bijhoudt is het prima te doen!!!De waarheid is niets meer en niets minder dan een compliment voor stellingen die zichzelf tot op heden hebben bewezen. - Amygdala! Bedankt voor de schop!
Gisteren heeft een vriendin het vervelende nieuws gekregen dat haar moeder ernstig ziek is, ik ben dus een paar uur bij haar geweest, ik hoop dat ik haar goed kan steunen. Dus mn lijstje is niet af helaas.
En wat betreft die hardloop schoenen, ik stel het steeds uit, terwijl het me zo lekker lijkt om te rennen! En mn administratie hou ik altijd bij, ik heb van die leuke mappen waar ik het in opberg, van blond amsterdam :-)
Afgelopen heb ik een boekje gemaakt met dingen die nog moeten gebeuren, per categorie! Dat verschilt dus van een vloer storten, kaartje sturen naar vriendin, balkon verven, kitrandje etc. Ik heb het per categorie ingedeeld haha
Een lijstje per dag werkt niet goed. Er komt altijd iets tussen.. Dus ik ga een lijstje neerzetten vd dagelijkse dingen en uit mn boekje! Ik heb gisteren trouwens wel de bijkamer gedaan, en een begin aan de keuken gemaakr!
Airmilles overzetten
Iemand regelen voor vrijdag/storten vloer
Inschrijving studie regelen
Voor nu:Kruidvat (2+2 halen actie) en AH
Blokker
Dierenwinkel
Broek h en m
Soep maken
Boodschappen opruimen
Postkantoor
opa en oma
Straks update! - Ben ik weer!
Slaapkamer-badkamer-wc is weer bijgewerkt, dekbed zit in de wasmachine. Gister een aantal dingen van mn lijstje gedaan, ik heb me redelijk aan het ' gezond eten dieet' gehouden, behalve s;avonds: een stuk chocola bij een vriendin gegeten.
Nu:
Bed opmakenKeuken afmaken
Gang beneden soppen
Kattenbak soppengeld naar mn vader overmaken
nagelcheck
Later
Airmiles overzetten (grrr lukt niet)
Balkontafeltje naar schuur
Vloer storten (waarschijnlijk maandag)
Inschrijving studie regelen (maandag afspraak)
Klacht selektvrachtAudrey_1 wijzigde dit bericht op 24-09-2010 14:00 met 11% - Ff een upje omdat ik toch wel een fanatieke meelezer ben!Verander wat je niet accepteren kan, en accepteer wat je niet veranderen kan...
- hoe actief zijn jullie hier nog ?
ik zoek 'stok achter de deur'- topic !!! - Hallo allemaal,
Even geleden... sorry. Ik was even druk aan de studie. Net examen gehad, dus met een beetje geluk ben ik nu klaar!!!
Vandaag lekker aan het genieten van het zonnetje en lekker aan het opruimen in huis. Eindelijk weer tijd voor andere dingen en dat begint wat mij betreft met een opgeruimd huis.
Ik was natuurlijk al druk met voorbereidingen voor de verhuizing over een tijdje... her en der stonden nog dingen die alvast onderweg waren naar een verhuisdoos. Ik ben ze dus nu vast allemaal aan het volgooien. Ik ben bijna door de verhuisdozen heen, dus dat was het dan weer voorlopig. In ieder geval alweer een stuk minder dingen om op te ruimen. Dat scheelt weer!
Dat staat voor vandaag op het lijstje. Voor morgenavond staat dan de administratie op het programma. Even lekker de boel weer opruimen en uitzoeken. Wat weggegooid kan, even door de versnipperaar en weg ermee.
Hoe gaat het bij jullie? Audrey? Hasse? Eendje, Julia...?
En MDF... mag ik je feliciteren? Hoe was het? Heb je het mooi gehad? Gelijk een honeymoon er achteraan? We willen ALLES weten!!!!
Nou, hopelijk tot snel allemaal!
liefs, AmyDe waarheid is niets meer en niets minder dan een compliment voor stellingen die zichzelf tot op heden hebben bewezen. - Meiden, om maar even met de deur in huis te vallen...
Dit topic is al 12 dagen niet meer aangeraakt en liep daarvoor al niet meer zo lekker. Ik moest flink zoeken om t terug te vinden.
Ik dat ik er maar mee stop. Als motivatie-topic doet het het niet zo goed op t moment...
Aan allemaal: dank jullie wel voor de fijne gesprekken. Ik hoop dat het jullie allemaal heel goed gaat en wens jullie alle geluk!
liefs,
AmyDe waarheid is niets meer en niets minder dan een compliment voor stellingen die zichzelf tot op heden hebben bewezen.