Ernstige overlast door berkenboom!!!

19-10-2014 17:35 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zit al lange tijd met een vervelend probleem.

Heb ontzettende overlast van een berkenboom die recht voor mijn woning staat. Iedere dag ligt mijn erf bezaaid met bladeren en rotzooi.

De vensterbank van de ramen zit vol troep, en de ramen zijn er ook smerig van. De auto's die voor het huis staan, op de parkeerplaats zitten onder de luizen urine, en plakken erover, en erger nog, het krioelt van de luizen en berk wantsen!! Heb ze zelfs in de auto zitten, zo smerig!



De gemeente wil de boom niet kappen want dan zouden ze overal wel kunnen beginnen was hun mededeling.



Wat moet ik doen? Word gillend gek van die boom.
Och och och! Wat een terror!!! Poeh he!!! Verhuizen naar uhh haiti wellicht een optie?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je er niks aan doen. Je zult er dus mee moeten leren leven, of verhuizen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 17:35:



Wat moet ik doen? Word gillend gek van die boom.



Gewoon ontspannen.



Als dat nou het ergste is, heb je een prima leven.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen naar Timboektoe. Daar schijnen héél weinig bomen te staan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij hebben met de hele straat een brief gestuurd naar de gemeente met het verzoek ze te kappen. We zouden ze ook zelf willen weghalen. Dat vond de gemeente goed. Dus wij zijn zelf gaan kappen.
Heel hard de boom schoppen? Wellicht leert ie daar z'n lesje van.
quote:aztec schreef op 19 oktober 2014 @ 17:41:

Wij hebben met de hele straat een brief gestuurd naar de gemeente met het verzoek ze te kappen. We zouden ze ook zelf willen weghalen. Dat vond de gemeente goed. Dus wij zijn zelf gaan kappen.Zomaar een vraag: moest je toen 5 nieuwe bomen planten? En hebben jullie met de straat de kosten voor het kappen betaald?
Bidden voor windkracht 15.
Alle reacties Link kopieren
Voor de paar weken per jaar rotzooi een levende boom kappen? Welja, heb je meteen een extra parkeerplaats natuurlijk, stort alles lekker vol met beton.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier al een paar weken eikels en dennennaalden. Maar ik woon zo fijn in het bos. De buuv daarentegen zaagt alles om want vervloekt het bos. Tja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zie de afbeelding: http://skeptics.stackexch ... e-value-of-a-tree-193-250
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 17:35:

Wat moet ik doen?Auto ergens anders parkeren.
Last van een boom, really?



Adem in door je neus, adem uit door je mond. Ontspan, maak je hoofd leeg. Voel je voeten, hoe ze contact maken met de grond. Hoe de wortels doorschieten de aarde in. Voel hoe de energie door je lichaam gaat, via je buik naar je hoofd. Hoe je hoofd hoog wordt gehouden, als de kruin van een boom, die wordt gekoesterd door de wind....



Een boom, die in de lente wordt gezegend met nieuw leven, daar blij van wordt. Een boom, die in de herfst noodgedwongen afscheid neemt van haar bladerdak, een eik die eiken verliest, een beuk die beukennootjes moet afstaan, en de berk...... (zie foto)



Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 19 oktober 2014 @ 17:45:

Voor de paar weken per jaar rotzooi een levende boom kappen? Welja, heb je meteen een extra parkeerplaats natuurlijk, stort alles lekker vol met beton.Was dat maar waar, helaas hebben we hier het hele jaar door rotzooi van die boom.
Ik heb even voor je gegoogled. Dat plakkerige spul is geen luizenpies maar honingdauw. Als het warm is, produceren luizen daar extra veel van.

Luien kun je bestrijden met lieveheersbeestjes of door knoflookextract bij de wortels te spuiten.



Ik heb het ook maar gegoogled, ik wou dat ik een echte, levende boom voor m'n huis had.
Alle reacties Link kopieren
Rijdende rechter!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er erg slecht tegen als een boom die niet ziek is en die op geen enkele manier gevaar oplevert wordt gekapt. Ik ben al vaker in de weer geweest, ook met De Bomenridders, om een aantal bomen het leven te redden, met succes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een lastige boom, met alle bovengenoemde troep, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het ding te kappen, zeg! Het geeft me heerlijk geruis als het waait, getik op de blaadjes als het regent, schaduw in de zomer en beschutting tegen de kou in de winter, daarbij staat het groen schitterend bij mijn huis en bij de lucht. Oja, er zitten wel 4 nesten in! Van duif, ekster en merel. En het geeft mijn straat een warm en gezellig aanzien.



Ik neem die jarenlange troep voor lief, dan rijd ik een keertje extra door de wasstraat.
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 17:51:

[...]





Was dat maar waar, helaas hebben we hier het hele jaar door rotzooi van die boom.Ja dat doen bomen he! Verbieden moesten ze het, al die overlast gevende bomen
Ik kan mij je irritatie heel goed voorstellen!

Ik denk dat aanbieden het zelf op te lossen de enige optie is waar gemeente misschien oor naar heeft.

De reacties hier zijn weer belachelijk!

Laat al die forumtrollen maar in een hutje op de hei gaan wonen. Omgeven door trollenstront.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 19 oktober 2014 @ 18:00:

Ik kan mij je irritatie heel goed voorstellen!

Ik denk dat aanbieden het zelf op te lossen de enige optie is waar gemeente misschien oor naar heeft.

De reacties hier zijn weer belachelijk!

Laat al die forumtrollen maar in een hutje op de hei gaan wonen. Omgeven door trollenstront.Wat is er belachelijk aan de reacties?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zijn allergisch voor berkenpollen en van zo'n allergie kun je goed beroerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op zondag 19 oktober 2014 18:00 Ik kan mij je irritatie heel goed voorstellen!

Ik denk dat aanbieden het zelf op te lossen de enige optie is waar gemeente misschien oor naar heeft.

De reacties hier zijn weer belachelijk!

Laat al die forumtrollen maar in een hutje op de hei gaan wonen. Omgeven door trollenstront. Pardon?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:pientjexxx schreef op 19 oktober 2014 @ 18:04:

Heel veel mensen zijn allergisch voor berkenpollen en van zo'n allergie kun je goed beroerd zijn.



En dus? Alle berken maar kappen?

Er zijn heel veel mensen allergisch voor graspollen...zie je het al voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven