Ernstige overlast door berkenboom!!!

19-10-2014 17:35 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zit al lange tijd met een vervelend probleem.

Heb ontzettende overlast van een berkenboom die recht voor mijn woning staat. Iedere dag ligt mijn erf bezaaid met bladeren en rotzooi.

De vensterbank van de ramen zit vol troep, en de ramen zijn er ook smerig van. De auto's die voor het huis staan, op de parkeerplaats zitten onder de luizen urine, en plakken erover, en erger nog, het krioelt van de luizen en berk wantsen!! Heb ze zelfs in de auto zitten, zo smerig!



De gemeente wil de boom niet kappen want dan zouden ze overal wel kunnen beginnen was hun mededeling.



Wat moet ik doen? Word gillend gek van die boom.
Alle reacties Link kopieren
En een andere boom geeft weer bladoverlast, er gaat een kolonie spreeuwen in zitten en die maken herrie en schijten je auto onder.



Kun je daar weer gillend gek van worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MarianneDavids schreef op 19 oktober 2014 @ 17:45:

Voor de paar weken per jaar rotzooi een levende boom kappen? Welja, heb je meteen een extra parkeerplaats natuurlijk, stort alles lekker vol met beton.Hier ook bomen met luizen en veel langer dan 'een paar weken' overlast. De hele buurt staat vol met die bomen, dus auto / fiets verplaatsen is geen optie. Maar ja, wat doe je eraan?
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 19 oktober 2014 @ 18:06:

[...]





En dus? Alle berken maar kappen?

Er zijn heel veel mensen allergisch voor graspollen...zie je het al voor je?Bij nieuw te planten bomen zou het wel iets kunnen zijn om rekening mee te houden. Genoeg andere soorten.
En anders samen met de boompjesredders in 1 park gaan wonen.
Gut wat een probleem inderdaad. Bomen... bah!
quote:troelalaaaatje schreef op zondag 19 oktober 2014 18:14 En anders samen met de boompjesredders in 1 park gaan wonen.Jij houdt niet van bomen? Nogmaals zie de afbeelding uit de link die ik plakte, of is Engels te moeilijk?
Kan me goed voorstellen dat je drie uitroeptekens gebruikt in je topictitel. Het is tenslotte ook niet niks.
Kettler, ik vind je bijdrage en die van je hulpknechtjes niet interessant. Dus niet gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Carport bouwen.

En zorgen dat de natuurlijke vijanden van de luizen zich prettig voelen in je omgeving.
quote:troelalaaaatje schreef op zondag 19 oktober 2014 18:22 Kettler, ik vind je bijdrage en die van je hulpknechtjes niet interessant. Dus niet gekeken.Ik snap het. Te moeilijk. Maakt niet uit hoor meid, ga maar lekker alles van baksteen maken. De plaat voor je hoofd zeker ook van baksteen ipv hout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij nieuw te planten bomen zou het wel iets kunnen zijn om rekening mee te houden. Genoeg andere soorten.Dit wordt ook gedaan. Er worden ook bijvoorbeeld bijna geen kersenbloesembomen geplant omdat mensen overlast ervaren van de blaadjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:troelalaaaatje schreef op 19 oktober 2014 @ 18:14:

En anders samen met de boompjesredders in 1 park gaan wonen.

Lijkt me heerlijk.

Met vogels die keihard door jou heen tsjielpen.
TSJIELP!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 oktober 2014 @ 18:30:quote:Bij nieuw te planten bomen zou het wel iets kunnen zijn om rekening mee te houden. Genoeg andere soorten.Dit wordt ook gedaan. Er worden ook bijvoorbeeld bijna geen kersenbloesembomen geplant omdat mensen overlast ervaren van de blaadjes.

Echt? Je bedoelt de witte wolken van bloemblaadjes in het voorjaar? Oh dat vind ik juist zo mooi

Een berkenboom vind ik geen handige boom in een wijk. De boom groeit heel snel en is daardoor ook snel tot last.



Misschien helpt het als je de gemeente aanbiedt zelf de boom weg te halen en er een andere boom voor terug planten. En dan 1 die niet snel groeit of die met snoeien in de hand kan worden gehouden.
quote:dutchsuzanne schreef op 19 oktober 2014 @ 18:06:

[...]

Er zijn heel veel mensen allergisch voor graspollen...zie je het al voor je?Ja, weg met dat gras! Ik ga een actiegroep opzetten.

quote:korenwolf schreef op 19 oktober 2014 @ 18:36:

[...]



Lijkt me heerlijk.

Met vogels die keihard door jou heen tsjielpen.Ohnee zeg dat niet, voor je het weet opent iemand weer een topic: "Overlast door vogels in boom van buren"
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 oktober 2014 @ 18:37:

TSJIELP!
We hadden geen berken, maar andere bomen die vanaf mei tot oktober van dat kleverige spul op de auto's, fietsen enz, achterliet. We zitten op een rijtje van 8. We hebben met z'n allen alles gedaan: de een kapte, de andere zaagde, de ander bracht het afval weg. enz. We hebben de vrijgekomen stukjes beplant of ingezaaid. Bij ons staan er nu allemaal zonnebloemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 19 oktober 2014 @ 18:30:

[...]



Ik snap het. Te moeilijk. Maakt niet uit hoor meid, ga maar lekker alles van baksteen maken. De plaat voor je hoofd zeker ook van baksteen ipv hout.Oh en dan later niet gaan klagen over wateroverlast natuurlijk. Dat voordeel van bomen/groen stond nog niet in de link.
Kan het niet helpen dat jullie niet grappig zijn. Maar ach......een portie medelijden kunnen jullie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat aztec zegt, begin een handtekeningactie om te kijken of de hele straat de boom weg wil dan sta je sterker.



Hier trouwens ook een boom die veel troep achterlaat op het balkon.Wel alleen in de herfst/begin winter.



Persoonlijk vind ik die schijtvogels op de auto erger.

Ik zeg altijd ben van de anti-vogelbeweging
Ik zou de auto een jasje geven of verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de topictitel las dacht ik dat het sarcastisch bedoeld was, ook door de uitroeptekens.

Ik dacht: oh nee je hebt zo'n vreselijke buurman/vrouw die klaagt over ernstige overlast door een boom, je weet wel, zoals je bij bonje met de buren of de rijdende rechter ziet.



Maar je hebt dus zelf ernstige overlast door een boom. Ernstige overlast nog wel. Ik kan me er weinig bij voorstellen.



Maar goed, ik zou toch kijken of je samen met je buren een plan kunt maken en daarmee naar de gemeente.

Dus zelf de kosten van het inhakken verdelen onder de slachtoffers van deze overlast. Wellicht is de gemeente dan een stuk makkelijker over te halen.



Succes, want ook al kan ik me er weinig bij voorstellen zo te lezen heb jij er wel echt last van.
Alle reacties Link kopieren
Je kan die boom toch zelf deels kappen samen met wat buren? De gemeente hoeft er toch niks van te weten. Bij mn ouders hebben we ook eens een boom weggehaald achter het huis. Hebben dat toen in een aantal etappes gedaan. Nooit iets over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:stekelbaars schreef op 19 oktober 2014 @ 19:19:

Je kan die boom toch zelf deels kappen samen met wat buren? .

Niet als die boom op gemeentegrond staat.

Volgens mij is het niet eens een Berk. Als ik zo de omschrijving van TO lees, denk ik eerder aan een Linde (Tilia). Die staan er om bekend om de honingdauw (plakbende) die de luizen produceren...

Gelukkig maar dat de gemeente er niets aan doet, altijd dat gezeur over beestjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven