Ernstige overlast door berkenboom!!!

19-10-2014 17:35 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zit al lange tijd met een vervelend probleem.

Heb ontzettende overlast van een berkenboom die recht voor mijn woning staat. Iedere dag ligt mijn erf bezaaid met bladeren en rotzooi.

De vensterbank van de ramen zit vol troep, en de ramen zijn er ook smerig van. De auto's die voor het huis staan, op de parkeerplaats zitten onder de luizen urine, en plakken erover, en erger nog, het krioelt van de luizen en berk wantsen!! Heb ze zelfs in de auto zitten, zo smerig!



De gemeente wil de boom niet kappen want dan zouden ze overal wel kunnen beginnen was hun mededeling.



Wat moet ik doen? Word gillend gek van die boom.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 oktober 2014 @ 18:37:

TSJIELP!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook irrittant , maar ik ben bang dat je er niks aan kunt doen.

Hier ook achterburen met een enorme boom echt heel erg groot. Wi zitten standaard in de schaduw in de zomer , vind ik ook echt niet fijn , maar er wordt niks aan gedaan. Wel keurig gevraagd , maar wat er al stond voordat je het koopt dan heb je pech.
Alle reacties Link kopieren
Paar roestige spijkers in de boom slaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Niet als die boom op gemeentegrond staat.Officieel natuurlijk niet nee



Mijn zus woont ook in zo'n gemeente waar ze bomen die overlast geven niet weghalen. Dus deuken en krassen op auto's door takken daar verandert niks aan als je zelf niks onderneemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:london_calling schreef op 19 oktober 2014 @ 19:32:

[...]



Volgens mij is het niet eens een Berk. Als ik zo de omschrijving van TO lees, denk ik eerder aan een Linde (Tilia). Die staan er om bekend om de honingdauw (plakbende) die de luizen produceren...

Tegen de plakbende wil het (een beetje) helpen om dubbelzijdig plakband om de stam te doen. Dit belemmert de mieren, die de bladluizen 'melken' om hun honingdauw.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
En die boom is daar pas gaan staan toen je er al woonde ?



Ik ben bang dat je anders weinig recht van spreken hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Precies wat bitje zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:london_calling schreef op 19 oktober 2014 @ 19:32:

[...]



Niet als die boom op gemeentegrond staat.

Volgens mij is het niet eens een Berk. Als ik zo de omschrijving van TO lees, denk ik eerder aan een Linde (Tilia). Die staan er om bekend om de honingdauw (plakbende) die de luizen produceren...

Gelukkig maar dat de gemeente er niets aan doet, altijd dat gezeur over beestjes...Ook als de boom op eigen grond staat mag je deze niet zomaar kappen. En voor een Linde krijg je minder gauw toestemming dan voor een Berk.
Alle reacties Link kopieren
Met meerdere buren blijven klagen bij de gemeente. Veel meer kun je helaas echt niet doen (tenzij je heel illegaal zoutzuur bij stam wilt gieten, maar ik zou het niet aanraden).
Alle reacties Link kopieren
quote:london_calling schreef op 19 oktober 2014 @ 19:32:

[...]



Niet als die boom op gemeentegrond staat.

Volgens mij is het niet eens een Berk. Als ik zo de omschrijving van TO lees, denk ik eerder aan een Linde (Tilia). Die staan er om bekend om de honingdauw (plakbende) die de luizen produceren...

Gelukkig maar dat de gemeente er niets aan doet, altijd dat gezeur over beestjes...



Dat zeg je nu wel fijn, maar hoe zou jij het vinden als je het raam op een kiertje hebt, en je keuken, en de slaapkamers onder de rotzooi hebt zitten? Ik denk dat je daar ook niet bepaald vrolijk van wordt.



De Linde boom heeft inderdaad vaak ook luizen, maar de boom die ik voor het huis heb staan is een treurberk, die ook nog eens helemaal scheefgroeid. Mocht er een dikke tak afknappen, heb ik hem ook gelijk op het dak liggen.



Achter het huis heb ik ook bomen, maar daar heb ik verder geen last van. Vind het mooi zelfs, want ik houd van groen, maar deze berk is gewoon niet geschikt voor in een wijk.



En zelf kappen zal ik maar niet doen want dan gaat natuurlijk gelijk de link naar mij.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er verzekeringen die hulp bieden bij afgebroken takken.



Bomen zijn nu eenmaal niet van plastic.

Hier in mei overal berkenzaad. Binnen. Hoort er bij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Oei, dan zou ik de berk ook niet laten afsterven zoals eerder werd gesuggereerd. Dan heb je een half dode boom en bij de eerste de beste storm ligt deze op je huis.

Heb je bij de gemeente gemeld dat deze boom schade kan aanrichten aan je huis of heb je gemeld dat je last had van de blaadjes? Kan me voorstellen dat dat nogal scheelt.
Bah natuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 20:13:

[...]





De Linde boom heeft inderdaad vaak ook luizen, maar de boom die ik voor het huis heb staan is een treurberk, die ook nog eens helemaal scheefgroeid. Mocht er een dikke tak afknappen, heb ik hem ook gelijk op het dak liggen.

Is dit geen goede reden dan? Lijkt mij toch wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou nee, dat snap ik ook wel, maar ik begrijp gewoon niet, dat als mensen al jaren lang klagen door overlast te hebben van die boom er gewoon geen maatregelen getroffen worden.

Ze hadden van te voren ook wel kunnen bedenken dat dit niet een geschikte boom zou door deze pal voor een woning te plaatsen.



Tja, een sloddervos kan het misschien weinig schelen, maar voor iemand die 't graag netjes om de deur heeft is het een doorn in het oog.



En verzekering of niet, beter voorkomen dan genezen.

Het ergste is nog de allergie voor die bomen.
Waarom heet jij eigenlijk vlinderzz? Vlinders zijn vieze, onbetrouwbare beesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 19 oktober 2014 @ 20:20:

[...]



Is dit geen goede reden dan? Lijkt mij toch wel.Dat lijkt mij ook, maar ze doen er niets mee. Denk dat eerst de bende moet instorten voordat er actie wordt ondernomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 oktober 2014 @ 20:23:

Waarom heet jij eigenlijk vlinderzz? Vlinders zijn vieze, onbetrouwbare beesten.



Liever vlinders dan luizen, korenwolf



Meen je dat nou echt? Vind vlinders nou juist zo mooi.
quote:troelalaaaatje schreef op 19 oktober 2014 @ 18:00:

Ik kan mij je irritatie heel goed voorstellen!

Ik denk dat aanbieden het zelf op te lossen de enige optie is waar gemeente misschien oor naar heeft.

De reacties hier zijn weer belachelijk!

Laat al die forumtrollen maar in een hutje op de hei gaan wonen. Omgeven door trollenstront.Begin eens zelf met verhuizen naar je hutje
Dan plaats je toch gewoon horren voor de ramen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 oktober 2014 @ 20:27:

Dan plaats je toch gewoon horren voor de ramen?Ja dat is een optie. maar goed, feit blijft dat je nog niet van die shit af bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 20:21:

Nou nee, dat snap ik ook wel, maar ik begrijp gewoon niet, dat als mensen al jaren lang klagen door overlast te hebben van die boom er gewoon geen maatregelen getroffen worden.

Ze hadden van te voren ook wel kunnen bedenken dat dit niet een geschikte boom zou door deze pal voor een woning te plaatsen.



Tja, een sloddervos kan het misschien weinig schelen, maar voor iemand die 't graag netjes om de deur heeft is het een doorn in het oog.



En verzekering of niet, beter voorkomen dan genezen.

Het ergste is nog de allergie voor die bomen.



Je bedoelt waarschijnlijk dat er mensen zijn die best wat van de natuur kunnen hebben en dat er mensen zijn die alles steriel willen ofzo?



Tsja, ik ben ook allergisch voor een of andere pol, maar om daar nu de gemeente voor te bellen?
Alle reacties Link kopieren
wat betreft schade: de gemeente (of iedere eigenaar van een boom) hoort deze zo te onderhouden dat er geen takken zomaar kunnen afbreken. Mocht er dus schade zijn door een tak, kun je dat verhalen op de gemeente.



Wat betreft allergie: ik ben allergisch voor katten en gras......Mag ik dan nu de katten die in mijn tuin komen afschieten?
Alle reacties Link kopieren
Nou hoop 't niet voor de katten, maar wat heeft een kat afschieten nu te maken met een boom die overlast en allergie veroorzaakt?



Dat is appelen met peren vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben je ineens allergisch. Tja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven