Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waar kopen jullie die creme brulee lucthjes enzo? Want bij de winkel bij ons hebben ze alleen hele zoete luchtjes. Of lijkt dat zo vanuit de fles. Bijenkorf had ze ook niet. Ik ben op zoek naar een lekkere lucht in huis. Iets in de trant van gebakken koekjes/ appeltaart. :-)
Alle reacties Link kopieren
Baileyyy, kijk eens online. Ik heb een site gevonden die boven de 25 euro gratis verzenden en die hebben heeeel veel luchtjes.



Mag geen reclame maken maar even googlen en je vindt vast wel een webshop!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de vijgengeur!! Zaliig! En ik heb nu ook de grapefruit gekocht. Die is ook heerlijk fris!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zijn er mensen die overgestapt zijn van wax melts in een geurbranden naar lampe berger?



Ik brand best veel geurtjes in zo'n olie brandertje maar sinds maar favoriete wax winkel gesloten is vindt ik het soms een beetje chemisch ruiken. Ik las ook ergens dat de vloeistof alcohol is, ruik je dat niet erg?
Alle reacties Link kopieren
quote:iebeltje schreef op 03 februari 2012 @ 21:07:

Even een waarschuwing.

Alle geuren van andere merken kunnen niet in de LB!

Het maakt je verbrandings steentje kapot omdat er meer olieen in zitten dan in de vloeistof van LB zelf.

Ik heb zelf een goedkopere versie gekocht en geprobeerd maar de LB blijft toch echt de beste!



Dat de geur snel weg is lijkt maar zo. Loop eens naar boven en dan terug de kamer in... je zal hem dan weer ruiken. Je raakt er aan gewend als je in de lucht zelf zit.Ik gebruik geuren van verschillende merken door elkaar. Heb echt nooit ergens last van gehad hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:barbiebien schreef op 07 februari 2012 @ 11:24:

Zijn er mensen die overgestapt zijn van wax melts in een geurbranden naar lampe berger?



Ik brand best veel geurtjes in zo'n olie brandertje maar sinds maar favoriete wax winkel gesloten is vindt ik het soms een beetje chemisch ruiken. Ik las ook ergens dat de vloeistof alcohol is, ruik je dat niet erg?Heten die dingen wafers? Die heb ik nl eens gekocht, maar ben er helemaal niet tevreden over. De geur is heel snel weg en je blijft achter met een hoopje "kaarsvet".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik weet dat geuren echt persoonlijk zijn maar de geur Paris chic is heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Work schreef op 07 oktober 2012 @ 19:10:

Dames, ik weet dat geuren echt persoonlijk zijn maar de geur Paris chic is heerlijk!!

Dat zég ik!



quote:Tickel schreef op 30 juli 2012 @ 20:11:

Ik vind deze geur erg lekker





[afbeelding]



Of The Big Easy van Alexandria's

Alleen wel in een ander topic over LB



Lampe Berger verspreider tips gezocht
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bijna alleen de ocean. Mijn man vind dit de enige die lekker ruikt. En je kunt ook appel/kaneel kopen. In het winkeltje waar ik het koop hebben zie die geur wel. Ik heb het nog staan van vorig jaar kerst.

Ik vermeng hem wel 50/50 met neutraal anders is het te sterk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje weg van de Lampe Berger. Wilde hem ook zo graag hebben. Nu heb ik deze van mijn man gekregen voor de kerst, met een fles orange/cinnamon en een fles met neutrale olie







Weet nu de eerstvolgende verjaardagen wel steeds een cadeautje
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in de vakantie naar Frankrijk. Iemand een idee of ik de geuren en de brander zelf daar goedkoper kan kopen en zo ja, waar dan (landelijke winkelketen oid)?
0Bella, je moet hem als volgt gebruiken: de hele dag het gesloten kapje erop houden, zodat de geur niet verdwijnt.

Als je hem wilt gebruiken steek je het steentje 2 á 3 minuten aan. daarna blaas je het vlammetje uit en laat je je lampe berger een kwartier tot een uur met het open, grotere, kapje staan. het steentje is dan nog heet en van de vlam en het gaat lekker ruiken. Daarna doe je het kapje er weer op totdat je hem weer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen hoe vaak je 'm zou moeten aansteken om 'm de hele dag "actief" te houden?

En heeft iemand ervaring met het alleen gebruiken van de neutrale olie? In principe ben ik geïnteresseerd in de luchtzuiverende werking en aangezien man niet van luchtjes houdt....
Alle reacties Link kopieren
quote:lienepiennetje schreef op 01 februari 2013 @ 11:22:

Mag ik vragen hoe vaak je 'm zou moeten aansteken om 'm de hele dag "actief" te houden?

En heeft iemand ervaring met het alleen gebruiken van de neutrale olie? In principe ben ik geïnteresseerd in de luchtzuiverende werking en aangezien man niet van luchtjes houdt....

Hij is actief zolang het kleine kapje eraf is, en er nog vloeistof in de lamp zit.

De hele dag aan laten kan, maar wordt een kostbare zaak.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:lienepiennetje schreef op 01 februari 2013 @ 11:22:

Mag ik vragen hoe vaak je 'm zou moeten aansteken om 'm de hele dag "actief" te houden?

En heeft iemand ervaring met het alleen gebruiken van de neutrale olie? In principe ben ik geïnteresseerd in de luchtzuiverende werking en aangezien man niet van luchtjes houdt....Ik gebruik hem vooral als ik biefstuk heb gebakken of pannenkoeken. Als íe dan een uur of 2 zonder kapje staat te walmen, is echt het overgrote deel van de lucht in huis wel weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lienepiennetje schreef op 01 februari 2013 @ 11:22:

Mag ik vragen hoe vaak je 'm zou moeten aansteken om 'm de hele dag "actief" te houden?

En heeft iemand ervaring met het alleen gebruiken van de neutrale olie? In principe ben ik geïnteresseerd in de luchtzuiverende werking en aangezien man niet van luchtjes houdt....

Een half uur gebruik is voldoende voor 4-8 uur zuivering.

Heb je behoefte aan vaker reiniging, dan wat korter (15-20min.) gebruiken en om de 6 uur.

Neutraal gaat ook prima, hoewel het "catalyseren" ook wel een geur ( frisse geur) geeft, maar er is altijd wel een geur die uw man ook aangenaam zal vinden( en de geur is ook aan te passen door met neutraal aan te lengen. Denk aan thee, linnen, Fresh mint.
Alle reacties Link kopieren
In de winkel waar ik werk verkopen we nu ook Lampeberger, ik gebruik het dus sinds kort zelf ook en vind het echt heeerlijk! En ook van klanten krijgen we alleen maar goede reacties. Ik heb eerst een hele tijd de geur paris chic gehad, die was echt lekker maar was hem na een tijdje een beetje zat en ben nu sinds kort overgestapt op delicate powder, ook echt een aanrader. Voor de mensen die nog een kleine uitleg willen over hoe het werkt, ik heb pas een kort filmpje voor school gemaakt met daarin een kleine uitleg over Lampeberger, misschien leuk om te bekijken (in het filmpje zit eventueel nog een link naar het langere filmpje): http://www.youtube.com/wa ... er_embedded&v=4eJLB7qHkgo
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie een lamp van Ashleigh & Burwood?

Ik heb een hele mooie gezien. Het lijkt net gemozaiekt glas.

En de geur Moroccan Spice. Kent iemand deze geur? Lijkt me zo lekker als je de geurnoten leest.
Alle reacties Link kopieren
Moroccan Spice: A combination of sparkle and warmth, all brought together with the traditionaly blend of cinnamon, clove and spice.



Lijkt me zo lekker. Ik houd ook van zulk soort parfums, maar vraag me af of het niet te heftig is.

Heeft niemand deze geur?



Of een Ashleigh & Burwood lamp? Het is de Engelse luxe versie van de Lampe Berger en de lampen zijn kunstwerkjes.



Dit is een voorbeeld

http://www.amazon.co.uk/A ... ce-Lamp/dp/B0052OIM7M/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1384938159&sr=8-16&keywords=ashleigh+and+burwood+lamp
Alle reacties Link kopieren
Ken de geur niet, maar lijkt mij wel lekker.

Lamp is erg leuk!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier een ervaring: Op de bank in slaap gevallen terwijl het ding nog brandde. Drie weken later rook het hele huis nog naar sinaasappeltjes.



Advies: Wakker blijven als de LB aan is.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelingsluchtje is uit de collectie. Heb mij al rot gegoogled en bedrijven gemaild of ze deze toevallig nog ergens in een hoekje van het magazijn hadden staan, maar helaas.

Het is de lellietjes van dalen die er niet meer is. Mochten jullie deze ooit nog tegenkomen, willen jullie dan aan mij denken op een of andere manier?



o en jullie raden nooit wat mijn vorige nick was;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:nursejacky schreef op 20 november 2013 @ 13:59:

Mijn lievelingsluchtje is uit de collectie. Heb mij al rot gegoogled en bedrijven gemaild of ze deze toevallig nog ergens in een hoekje van het magazijn hadden staan, maar helaas.

Het is de lellietjes van dalen die er niet meer is. Mochten jullie deze ooit nog tegenkomen, willen jullie dan aan mij denken op een of andere manier?



o en jullie raden nooit wat mijn vorige nick was;-)

Is deze iets?



http://www.degeurbeleving ... ey-500-lily-of-the-valley
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nursejacky, van Ashleigh & Burwood is je geur er nog wel

https://www.geurenzeepsho ... urwood_lily_of_the_valley



Maar ik weet niet of deze in de Lampe Berger kan.



Ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Zit me er al een paar dagen op te verheugen, helemaal nadat ik het topic heb gelezen.

Een vriendin van me kan ze bestellen.
Alle reacties Link kopieren
mag die in de LP Tikkel?



ik durf dat dus niet zo goed, een ander luggie erin doen dan van de LP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven