Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 02 oktober 2009 @ 07:42:

zo fel was ik toch niet



En nee hoor, die lamp ligt niet heel gevoelig bij me hoor. Maar vind het zo'n rare uitspraak. De lamp zweverig. Hij staat gewoon op tafel of op de kast bij ons..... beste opmerking van de dag! Ik zie het zó voor me....
Alle reacties Link kopieren
Wat is het voordeel van deze lamp ten opzichte van de betere ionische luchtzuiveraars ( evt. met geuren)?



Zijn die geuren die je erin stopt echte etherische oliën of gewoon synthetisch?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed wat je met ionische luichtzuiveraars bedoeld eigenlijk, dus daar kan ik geen antwoord op geven.



En de geuren zijn volgens mij op basis van alcohol, dus etherisch zullen ze niet zijn.



En jackie, misschien moeten we er wel voor gaan zitten, een paar keer goed concetreren en hopen dat ie gaat vliegen dan!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een startersset gekocht. De set bestaat uit een kleine matfles (mooi!) en 2 kleine (180 ml) geurflesjes, neutraal en Musk èn nog een klein trechtertje. Er zat eerst een andere variant in, maar ik mocht ook deze kiezen èn die vond ik lekkerder). Kosten ¤ 37,50.



Ik heb, omdat ik eerst benieuwd was hoe t zou gaan zonder echte parfumlucht, de neutrale olie erin gegooid en 'm na het frituren aangezet en ik moet zeggen ... ik ruik geen frituurlucht meer. Hopelijk blijft dit zo.
Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd en liep gisteren ook nog in Dordrecht waar ik ben wezen sightseeen tegen een verkooppunt aan. Dat kan geen toeval zijn.





Ik heb er dus meteen één gekocht en ga straks voor het eerst proberen. Ik kreeg er een flesje "neutrale" olie bij en ga eens op mijn gemak studeren op de luchtjes. Neig erg naar kaneel sinaasappel of de peren vanwege de tijd van het jaar en het weer dat omslaat....
Alle reacties Link kopieren
Nee Bar_Ba_Bella zwéven...zwéven moet 'ie!

Ik heb het net geprobeerd, maar hij staat nog steeds op tafel...
Sartan, kaneel-sinaasappel heb ik pas gekocht. Idd heel lekker in deze tijd van het jaar. Hmmmm.

Equus, wat zijn ionische luchtzuiveraars?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 02 oktober 2009 @ 20:28:

Sartan, kaneel-sinaasappel heb ik pas gekocht. Idd heel lekker in deze tijd van het jaar. Hmmmm.

Equus, wat zijn ionische luchtzuiveraars?



Ehr...oh jee.. dat zijn apparaten die honderdduizenden negatief geladen ionen de lucht in "sproeien" ( de betere doen dat zonder daarbij ozon te produceren) . Deze ionen hechten zich aan positief geladen deeltjes (fijn stof, pollen, virussen, bacteriën, schimmels, huidschilfers) en een deel daarvan slaat neer op de grond (moet je dan stofzuigen) en een deel wordt weer terug aangetrokken door het apparaat op een soort collector.

Het percentage dat bereikt wordt is een gesloten ruimte is vaak rond de 95%



Maar je hebt er ook ook die anders werken.



De lampe berger lijkt ook te werken met het hechten aan deeltjes, maar ik vraag me dus af of er een voordeel is ten opzichte van de goede ionisators. De prijs in ieder geval wel .
Alle reacties Link kopieren
Ah ik lees het al...de geuren worden geneutraliseerd.

En een kleine werking tegen verspreiding van bacteriën (het bereik van een 1 lampe berger per m2 staat nergens)
Heb m voor t eerst aangehad en de lucht lijkt wel schoner/neutraler maar ik ga morgen toch even een geurtje kopen want ik weet eigenlijk niet wat ik moet ruiken......



Alle reacties Link kopieren
Sartan als je de neutrale geur hebt ruik je niets.

En mijn vriendin gaf me de tip dat je sinaasappel/kaneel alleen met kerst moet gebruiken. De geur hoort bij kerst. In b.v. februari ruikt die blijkbaar niet lekker. We gaan nu samen een fles halen.

Goed idee om te delen.
Ik vier geen kerst...en ben dol op sinaasappel-kaneel.......wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Nu heb je een probleem Misschicken....
Mwa, valt wel mee hoor
Alle reacties Link kopieren
Die sinaasappel-kaneel mag écht alleen als je kerst ook daadwerkelijk viert Misschicken....
Alle reacties Link kopieren
D'oh ik ga lekker toch sinaasappel kaneel kopen. En hem gebruiken vóór kerst! Lekker puh

Ik heb er een, en ik heb toen een keer goedkopere olie gekocht. Sindsdien brand ie een stuk slechter. Hij gaat gewoon steeds uit. Dus tip: koop originele olie.

Nu kun je volgens mij wel apart weer zo'n nieuw brandersetje kopen toch?

Ik vind het ook vrij duur, maar het ruikt echt ontzettend lekker.

Ik kocht vaak: Poussière d'Ambre

Oeh, ben weer helemaal aangestoken:-) Ik ga gelijk zo'n nieuw setje zoeken en branden!
Je kunt een nieuwe steen met lont kopen, gewoon bij de dealert. Kost volgens mij 15 euro



Of online



http://www.mijnlampeberge ... 00-Air-Pur-System-3C.html
Ja die had ik ook al gevonden, maar thnx!

Ik ga nu naar de sjupermarsjeee en daar hebben ze ze volgens mij ook wel... hoop ik. Kan ik gelijk vanavond weer eens een lekkere creme brulee branden ofzo....heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Lente als je er originele olie in doet en je laat hem even flink doorbranden, gaat ie het misschien wel weer goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even naar het Kookpunt in Rotterdam gegaan en daar hadden ze starterspakketten liggen, maar eigenlijk wil ik geen doorzichtige maar gekleurde, maar die hadden ze helaas niet.

Wie heeft ervaring met het online bestellen van een Lampe Berger? Ik weet nl ook al welke geur ik erbij wil......
@Zoebie, dat heb ik al geprobeerd, en dat doet ie dus niet helaas. Maar ik heb er ook alweer vaker de 'nep olie' in gebruikt.

Eerste keer nepolie deed hij het niet goed op. Toen weer de echt erin en het bleek wel weer iets beter te gaan. Toen had ik een tweede ( iets duurdere en volgens de verkoper bruikbaar in de lampe berger) geprobeerd en ook die deed het niet goed. Hij ging gewoon uit. En daarna dus weer de echt olie... tja en sindsdien wil ie nie meer ;-( En ik snap niet zo geod waarom eigenlijk.. .olie is toch olie. Maar die LB olie zal wel veel vluchtiger ( dunner) zijn denk ik.

Nou goed, het brandsetje was niet te krijgen in de supermarchee dus ik ga ook eens op internet zoeken (hier in Frankrijk dan)
Alle reacties Link kopieren
De mijne heb ik een dure serviezenzaak in het westland gekocht. Daar hebben ze allerlei modellen, kleuren en geuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven