Fiets afbestellen en toch via internet bestellen?

19-07-2014 10:06 75 berichten
Ik ben gisteren bij een fietswinkel geweest en heb een fiets besteld.



levertijd 6 weken



ik ruil mijn oude moederfiets is en krijg in ruil daarvoor een nieuw achterzitje en fietstassen.



Adviesprijs was rond de 800 euro en daarvoor krijg ik hem nu dan ook (incl zitje en tassen en met oude fiets als inruil).



Nu bekruipt me het gevoel dat het gewoon een slechte deal is.

Online vind ik de fiets voor rond de 600 euro (dus zonder inruil).



Zou ik de fiets gewoon kunnen afbestellen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de verkoper.

In principe is het geen koop op afstand en als de fiets speciaal voor jou besteld is, geef ik je weinig kans.

Maar het is pas een dag, dus misschien valt het mee.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Een een inruil moederfiets tegen fietstassen en een zitje lijkt mij inderdaad geen super deal.

Maar wel de deal waar jij akkoord mee bent gegaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Kijk even naar de ekstra's vaak is er bij een fietsenzaak ook een servicebeurt etc. gratis
En hij is al gekocht. Dus de deal is gemaakt. Afbestellen kan dan niet. Je had voor die tijd moeten googelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje, 10 minuten geleden

Een een inruil moederfiets tegen fietstassen en een zitje lijkt mij inderdaad geen super deal.

Maar wel de deal waar jij akkoord mee bent gegaan.





Het was een oude moederfiets, wie weet hoe afgeragd die is, en welke kwaliteit het was.



Maar inderdaad, deal is deal.



En wie weet komen er bij de online versie ook nog aflever- en montagekisten bij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zelf ooit de fout gemaakt fiets te kopen via internet, bezorging was een hel. Moest hem zelf in elkaar zetten en toen hij na 1,5 jaar opeens problemen ging geven werd er door de online winkel niet thuis gegeven. Ik koop echt geen fiets meer online. Bij fietsenmaker betaal je misschien wat meer maar verdien je door service echt terug.
servicebeurt e.d. zit er niet bij.



ik ga er wel achteraan bellen want voel me eerlijk gezegd behoorlijk afgezet. Ik gun een locale winkelier best wat maar dit verschil vind ik veel te groot
mijn oude moederfiets is en batavus en nog steeds prima, dus daar krijg ik op mp zeker nog wel 100 euro zo niet meer voor.
ja hoor je kan de fiets gewoon afbestellen. Dat zal je alleen niet ontslaan van je betalingsverplichting
Natuurlijk zit die servicebeurt erbij. Dat is heel niormaal hoor
Nou, kon hem nog gewoon afbestellen.

(al was hij er niet blij mee, maar hij wou ook helemaal niets van de prijs af doen dus vindt het wel prima zo)
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 19 juli 2014 @ 10:22:

servicebeurt e.d. zit er niet bij.



ik ga er wel achteraan bellen want voel me eerlijk gezegd behoorlijk afgezet. Ik gun een locale winkelier best wat maar dit verschil vind ik veel te grootTja, dat heb je toch aan jezelf te danken. Je had eerst wat onderzoek kunnen doen. De fiets is voor jou besteld dus je bent verplicht hem af te nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 19 juli 2014 @ 10:42:

Nou, kon hem nog gewoon afbestellen.

(al was hij er niet blij mee, maar hij wou ook helemaal niets van de prijs af doen dus vindt het wel prima zo)Dan is hij heel coulant geweest
quote:-teuntje- schreef op 19 juli 2014 @ 10:42:

Nou, kon hem nog gewoon afbestellen.

(al was hij er niet blij mee, maar hij wou ook helemaal niets van de prijs af doen dus vindt het wel prima zo)



Voor nu dus geluk gehad, snap wel dat hij er niet blij mee was waarschijnlijk heb je toch vrij veel tijd gekost en nu loopt hij omzet mis.



Ik had het niet gedaan hoor. Wellicht zou ik gezegd hebben dat ik toch afzie van de inruil als je dacht dat dat echt zoveel scheelde maar een fiets via internet kopen hoor je veel nare ervaringen over.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar je voelt je "opgelicht"? Wat een onzin. Dan had je zelf van te voren op internet moeten gaan neuzen. In plaats daarvan ga je met je volle verstand akkoord met de eerste de beste deal en daarna voel je je opgelicht? Want????? Ik zie het oplichtingsaspect niet.



Fijn voor die man dat je geen fiets meer bij hem koopt want met dit soort klanten die meteen met "oplichting" gaan roepen terwijl er NIKS aan de hand is, daar kan hij beter niks mee te maken hebben.
ik weet ook nog niet of ik via internet ga bestellen

er zitten nog meer fietszaken in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Een vervelend gevolg van webshops is voor normale winkeliers dan mensen zich uitgebreid bij hen in de winkel laten voorlichten, het product bekijken/testen/passen (tot een proefrit aan toe) en dan lekker goedkoper op internet het uitgezochte product gaan bestellen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:minnimouse schreef op 19 juli 2014 @ 10:52:

Sorry hoor maar je voelt je "opgelicht"? Wat een onzin. Dan had je zelf van te voren op internet moeten gaan neuzen. In plaats daarvan ga je met je volle verstand akkoord met de eerste de beste deal en daarna voel je je opgelicht? Want????? Ik zie het oplichtingsaspect niet.



Fijn voor die man dat je geen fiets meer bij hem koopt want met dit soort klanten die meteen met "oplichting" gaan roepen terwijl er NIKS aan de hand is, daar kan hij beter niks mee te maken hebben.

In feite is de winkelier opgelicht, die had een fiets verkocht en is nu geconfronteerd met een klant die de deal breekt. Het is trouwens heel normaal dat een reguliere zaak duurder is. Zij hebben een pand, personeel etc. Daar voor in de plaats krijg je service. Ik ben met mijn fiets wel 6 keer teruggeweest, niet omdat er wat mis was met de fiets maar omdat ik bijv. een fijner zadel wilde, toch ander profiel etc etc.

Zonder morren en extra kosten wordt dit allemaal geleverd. Plus het goede advies wat ik kreeg bij de aanschaf. Het eerste jaar wordt de fiets twee keer, gratis, voor een onderhoudsbeurt opgeknapt.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar, Meds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 19 juli 2014 @ 10:55:

Een vervelend gevolg van webshops is voor normale winkeliers dan mensen zich uitgebreid bij hen in de winkel laten voorlichten, het product bekijken/testen/passen (tot een proefrit aan toe) en dan lekker goedkoper op internet het uitgezochte product gaan bestellen.



inderdaad.



en het kwalijke gevolg daarvan kan zijn dat er binnenkort géén winkels meer zijn waar je terecht kan.



ik probeer toch zoveel mogelijk de lokale handelaar te steunen, zeker als er advies /service mee gemoeid is.

als zij de moeite nemen om me te informeren, dan is het me dat extra geld waard.



(boeken en dvd's koop ik dan weer wel regelmatig online, maar veel advies is komt daar niet bij kijken).
van uitgebreid voorlichten was geen sprake, zijn 10 minuten in de winkel geweest.



Maar goed ik begrijp dat jullie allemaal graag 200 euro meer betalen dus daarmee houden jullie de lokale winkelier in stand.
quote:aliva schreef op 19 juli 2014 @ 11:04:

[...]





inderdaad.



en het kwalijke gevolg daarvan kan zijn dat er binnenkort géén winkels meer zijn waar je terecht kan.



ik probeer toch zoveel mogelijk de lokale handelaar te steunen, zeker als er advies /service mee gemoeid is.

als zij de moeite nemen om me te informeren, dan is het me dat extra geld waard.



(boeken en dvd's koop ik dan weer wel regelmatig online, maar veel advies is komt daar niet bij kijken).En nog belangrijker: geen banen meer in de regio waar je woont
quote:-teuntje- schreef op 19 juli 2014 @ 11:10:

van uitgebreid voorlichten was geen sprake, zijn 10 minuten in de winkel geweest.



Maar goed ik begrijp dat jullie allemaal graag 200 euro meer betalen dus daarmee houden jullie de lokale winkelier in stand.Mijn lokale fietsenmaker heeft 8 dorpsgenoten aan het werk waaronder een jongen met een beperking.
Alle reacties Link kopieren
Teuntje, het gaat er niet om dat wij 200 euro meer willen betalen. Het gaat erom dat jij met je volle verstand (neem ik aan) akkoord gaat met een deal. Dat je er op terug komt, dat kan maar ga niet lopen roepen dat je opgelicht en afgezet bent want dat ben je simpelweg niet en ik vind het heel laag en triest om winkeliers op die manier in een kwaad daglicht te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven