Foto op hout

21-07-2014 23:00 20 berichten
Onlangs voor mijn ouders hun trouwdag een foto laten maken van alle kinderen en kleinkinderen. Op Facebook zie ik regelmatig een advertentie voor een foto op hout laten drukken voorbij komen.



Heeft iemand dit, en wat vind je van het resultaat? Ik zit een beetje te klooien met de maat, op de plek waar de planken tegen elkaar aan sluiten zie je een naad die soms precies door een gezicht loopt. Als ik plaatjes bekijk van andere foto's op hout lijkt dit niet storend, maar daar staan de gezichten vaak veel groter op.



Is dit wat of kan ik toch beter naar wat anders kijken? Qua stijl past het nl. wel goed in hun huis.
Alle reacties Link kopieren
Voor binnen zou ik liever een mooie canvas laten maken, in een interieur lijkt het met wel storend, het is vrij robuust met die naden
Het is voor in hun serre, dus hangt niet in de woonkamer zeg maar. Ik zoek juist iets wat wat meer heeft dan een canvas.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij een fotozaak wat de mogelijkheden zijn. Bij de 30 minuten service (ofzoiets) hier in het winkelcentrum staat een display buiten met foto's op canvas, aluminium, hout, plexiglas, zelfs stof volgens mij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het. Ik vind het echt prachtig. Het straalt meer karakter uit dan een canvas doek! Als je je e-mailadres op een 1 of andere manier kunt sturen aan mij, kan ik je wel een foto laten zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het overigens gewoon binnen hangen.
quote:miss011 schreef op 21 juli 2014 @ 23:06:

Ik heb het. Ik vind het echt prachtig. Het straalt meer karakter uit dan een canvas doek! Als je je e-mailadres op een 1 of andere manier kunt sturen aan mij, kan ik je wel een foto laten zien!Ik heb alleen een prive mailadres, maar de naden zijn bij jou dus niet storend?
Alle reacties Link kopieren
Ah dan is het misschien wel mooi ja. Ik zou je wel aanraden de fotonniet al te veel in te zoomen, dan word hij onscherp
quote:himalaya schreef op 21 juli 2014 @ 23:06:

Kijk eens bij een fotozaak wat de mogelijkheden zijn. Bij de 30 minuten service (ofzoiets) hier in het winkelcentrum staat een display buiten met foto's op canvas, aluminium, hout, plexiglas, zelfs stof volgens mij.Heb het hier niet gezien, grote fotozaak hier kon het wel laten maken, maar had geen voorbeeld in het echt.
quote:lesbianwoman schreef op 21 juli 2014 @ 23:09:

Ah dan is het misschien wel mooi ja. Ik zou je wel aanraden de fotonniet al te veel in te zoomen, dan word hij onscherpDe site waar ik op keek gaf automatisch aan welk formaat ik minimaal zou moeten doen, mijn twijfel ligt voornamelijk bij die naden. We staan er met 14 man op, dus soms loopt een naad precies door iemand zijn ogen. Heb al geprobeerd wat te schuiven, maar de langste persoon is 2 meter en de kleinste 1,65, dus er is altijd iemand de sjaak
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een foto ook op staal of glas laten afdrukken. Ook mooi en zit je niet met het naden/ogen verhaal.
Dat lijkt me dus wel storend, als er van een portret iemand half wegvalt.



Aluminium is heel mooi. Echt een apart effect.
Je hebt trouwens ook sites waar er geprint wordt op 1 stuk hout zonder naden zie ik. Misschien is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Foto op glas is inderdaad heel mooi. En ja, naden door iemands gezicht lijken me storend idd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat er 1 dier op en nee, helemaal niet storend! Heb je ook zowel verticaal als horizontaal geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante heeft er twee hangen. In de ene foto loopt er een naad precies door een gezicht en dat is inderdaad wel storend.



Zij vertelde ook dat je er wel eerst zo'n (verf?)laagje moet laten opzetten, omdat foto's met personen erop dan mooier uitkomen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:riannerianne schreef op 21 juli 2014 @ 23:42:

Je hebt trouwens ook sites waar er geprint wordt op 1 stuk hout zonder naden zie ik. Misschien is dat een optie?



Ja, dan word het op multiplex geprint maar dat vind ik dan weer niet zo mooi.



Glas of alu was mijn tweede keus.
quote:miss011 schreef op 22 juli 2014 @ 00:01:

Bij mij staat er 1 dier op en nee, helemaal niet storend! Heb je ook zowel verticaal als horizontaal geprobeerd?



Ja, maar je blijft dat houden met die naden.



Heb er een nachtje over geslapen maar twijfel toch teveel. Denk dat ik ga kijken naar aluminium.



Bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij de hema laten maken, maar ik vind het tegenvallen. Het spiegelt enorm en daardoor is het vanuit een bepaalde hoek niet duidelijk te zien. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Geen aandelen, maar hier zeer recent wel een erg mooie afdruk op aluminium laten maken van 50x50. Het is nu in de aanbieding voor ¤ 14,99 en ze hebben ook bamboe, hout en glas etc zag ik. Prima levering, met 2 dagen had ik hem in huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven