Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 13:10.
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 04-02-2012 16:09.
- Wie kent de wijk Geitenkamp in Arnhem? Het lijkt mij een prachtige wijk, maar is het een goede wijk?
Wij wonen in het Noorden en gaan richting Arnhem/Nijmegen, we hebben onlangs gekeken in Arnhem. De nieuwe woonwijken spreken ons niet aan, maar de Geitenkamp lijkt erg mooi. Hoogteverschil, mooie oude huizen.
Tips welkom!!!!
- Ik ken het zelf niet, maar heb mijn vriend weleens erover gehoord en dat was helaas behoorlijk negatief. Hij is daar meerdere malen geweest een paar jaar geleden toen hij nog als elektricien werkte.
Met zo'n antwoord kun je echt watquote:smile25 schreef op 04 februari 2012 @ 12:39:
Ik ken het zelf niet, maar heb mijn vriend weleens erover gehoord en dat was helaas behoorlijk negatief. Hij is daar meerdere malen geweest een paar jaar geleden toen hij nog als elektricien werkte.
- Nou ja, daarom twijfel ik ook een beetje. De huizen daar zijn de laatste jaren wel flink opgeknapt en aangepast, maar ik heb geen idee wat voor buurt het nu is.
- Ik ken Geitenkamp, woon zelf in Arnhem.
Ik zou er zelf niet willen wonen.
De panden zijn opgeknapt, maar de mensen... Tja, wat ik ken/heb gehoord is het niet al te positief.
Plattenburg of rand Presikhaaf ís misschien een tip om rond te kijken.
Succes!Het mooiste lichtpuntje in jouw leven ben jijzelf! - Geitenkamp is een beetje een mix van kunstenaars en aso volk, even heel bot gezegd. Inderdaad een prachtige wijk, aan de rand van de stad en altijd parkeerruimte. Ze zeggen dat je boven de Middenweg moet blijven.
Als je kleine kinderen hebt, zou ik het eerder in Monnikenhuizen zoeken. Grenst aan de Geitenkamp, even dicht bij Hoogte 80, maar toch net iets "beschaafder". - @Lovelycomplex Presikhaaf zou ik dan weer helemaal niet aanraden. Compleet sfeerloos. Plattenburg is ook een goede optie.
- Meldt zich! Heb er gewoond.
Toendertijd was het een wijk van aso's, junks en allochtonen. Het is nu iets beter.Soms komen dromen uit.
De ene helft van Presikhaaf is inderdaad niks, ben 3 keer verhuist in Presikhaaf, en het heeft zijn goeie kanten, maar zeker niet de hele buurt nee.quote:annana schreef op 04 februari 2012 @ 12:49:
@Lovelycomplex Presikhaaf zou ik dan weer helemaal niet aanraden. Compleet sfeerloos. Plattenburg is ook een goede optie.Het mooiste lichtpuntje in jouw leven ben jijzelf!- Arnhem noord achter het station, weet niet meer hoe de buurt heet. Het zit bij Sonsbeek in de buurt (misschien kan je via google maps rond''rijden'' en kijken of de buurt(en) een beetje bevallen)Het mooiste lichtpuntje in jouw leven ben jijzelf!
- Sommige delen van de Geitenkamp zijn vreselijk, andere zijn OK. Met een paar keer rondlopen moet je wel wat sfeer kunnen proeven lijkt mij.
Angerenstein is ook mooi, als je op zoek bent naar een gezinswoning.
Het spijkerkwartier was vroeger de rosse buurt en is nu mooi opgeknapt. Zit ook wat meer alternatief spul. Maar da`s wel veel meer centrum, weinig groen. - Arnhem Noord achter het station is wel mooi, maar klote als je wil fietsen. Die Amsterdamseweg is nog erger om op te fietsen dan naar de Geitenkamp.
De zijstraten van de Zijpendaalseweg zijn ook mooi, maar wel duur. (Ongeveer dezelfde plek als achter het station, maar iets vlakker:)
Als je wat te besteden hebt is Hoogkamp ook mooi. Heel ruim opgezet en ook aan de rand van Arnhem. - Arnhem noord achter het station, weet niet meer hoe de buurt heet
Is dat Heijenoord of Burgemeesterswijk? - ik werk in arnhem, de algemene berichten over de geitenkamp zijn niet positief
- De zijstraten van de Zijpendaalseweg zijn inderdaad best mooi, mijn dokter en orthodontist zaten er, dus kwam er regelmatig.
Fietsen is een ramp ja dat wel, maar er rijden genoeg bussen
Het mooiste lichtpuntje in jouw leven ben jijzelf!
De wijk staat inderdaad niet heel erg goed aangeschreven.quote:lovelycomplex schreef op 04 februari 2012 @ 12:48:
Ik ken Geitenkamp, woon zelf in Arnhem.
Ik zou er zelf niet willen wonen.
De panden zijn opgeknapt, maar de mensen... Tja, wat ik ken/heb gehoord is het niet al te positief.
Plattenburg of rand Presikhaaf ís misschien een tip om rond te kijken.
Succes!Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.- De schuytgraaf misschien een optie ?dotje10 wijzigde dit bericht op 04-02-2012 13:11 met 1%: spellingsfoutDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
- Geitenkamp niet doen. Het is opgeknapt, maar er wonen nog veel Tokkies. Vrienden van me zonder kinderen wonen er prima, maar met kinderen moet je het niet doen.
Leuke wijken:
Heijenoord
St Marten
Angerenstein
Molenbeke
Paasberg
Sommige delen van Presikhaaf
Hoogkamp
Ik ben meer van Arnhem-Noord, Zuid zou ik daarom niet aanraden
Maar wijken die in mijn ogen te doen zijn als je van nieuwbouw houdt: Rijkerswoerd en de Schuytgraaf.
Verder zou ik als ik jou was eens gaan kijken in Elst en Huissen. Lent is op dit moment een grote nieuwbouwwijk (niet echt mijn ding). Wijchen is prima, maar ligt er ook aan waar je woont. Ik vind het een dorp met weinig sfeer, maar ken genoeg mensen die er prima wonen. Je hebt er alles en zit op 15 min van Nijmegen.Wie de vischkut niet eert, is het neuqen niet weerd - Wij hebben jaren in de Geitenkamp gewoond. Inderdaad in een leuk oud arbeidershuisje (huur) in een schattig klein straatje, aan de rand van het bos. Klinkt ideaal, was het niet.
Het huis was zeer gehorig, en gecombineerd met tokkieburen die de hele nacht muziek draaiden en/of elkaar de hersens insloegen was dat niet fijn. De halve wijk zat met mooi weer in de voortuin bier te drinken vanaf 10 uur 's ochtends. Er is 3 x ingebroken bij ons, waarvan 2x terwijl we gewoon thuis waren (1x overdag beneden een insluiper terwijl ik gewoon boven was) en nadat onze auto 2x is beschadigd is hij uiteindelijk gewoon gestolen. Om nog niet te spreken van de schoolkinderen die door onze straat liepen en al hun drinkpakjes, snoeppapiertjes en brood dat ze niet opaten in onze voortuin gooiden.
We zijn er nu 6 jaar weg en toevallig waren we er afgelopen weekend weer eens (op bezoek bij vrienden die er in de buurt wonen) en zijn we for old time's sake nog eens door onze oude straat gereden. Het enige wat ik kon denken was "god, wat ben ik blij dat ik hier weg ben". Zeker nu we kinderen hebben.
Kortom: ik zou het afraden (of was dat al duidelijk?
). De burgemeesterswijk, Sonsbeek, sommige stukken van Klarendal, zijn allemaal meer aanraders. Presikhaaf is ronduit deprimerend, zou ik niet doen. Angerenstein kan, maar net als Klarendal moet je goed kijken naar de leuke stukken in die wijk. St Marten is ok, Paasberg ook, maar ken ik verder neit zo goed. Spijkerkwartier is erg leuk geworden de laatste tijd! - Nou angerenstein zie ik toch eerder als een kakwijk hoor Binti. Een huis huren wordt daar denk ik sowieso moeilijk, niet te vergelijken met Klarendal.Wie de vischkut niet eert, is het neuqen niet weerd
- Niet doen. 40 jaar geleden werd Klarendal opgeknapt en een heleboel "arbeidersvolk" verhuisde toen naar de Geitenkamp. Een paar jaar later zijn mijn opa en oma daar weggegaan, omdat de wijk zo verloederde. En nu is het een Vogelaarwijk, net als Presikhaaf, Malburgen en Klarendal.
Als partner en ik afgestudeerd zijn verkopen we ons huis en gaan we weg uit Arnhem. Veel teveel gedoe.Als het glas niet halfvol is moet je er even in spugen. - Achnein, in Arnhem zijn ook wijken met minder gedoe.
Waar wil je naartoe dan? (oprechte vraag)Wie de vischkut niet eert, is het neuqen niet weerd - De wijken bij Sonsbeek zijn inderdaad erg mooi, maar volgens mij ook best duur.
Ik ken Geitenkamp niet, maar van mensen heb ik gehoord dat het best een aso-buurt is.. Maar aso's kan je overal tegenkomen dus wat dat betreft. - quote:gemini2011 schreef op 04 februari 2012 @ 14:18:
Achnein, in Arnhem zijn ook wijken met minder gedoe.
Waar wil je naartoe dan? (oprechte vraag)
Ik weet dat er wijken zijn met minder gedoe, maar de mensen uit de wijken waar wel gedoe is lopen ook in de stad. Vrienden van ons zeggen ook altijd dat ze het publiek zo anders vinden in Arnhem. Bovendien wil ik niet ergens in Zuid wonen, dat vind ik veel te ver van de stad af.
Waar we heen gaan weten we nog niet, maar we blijven niet in de omgeving van Arnhem. Na bedreiging, inbraak en vandalisme (niet alleen in de slechte wijk) zijn we het gewoon helemaal zat. En dat merk ik in mijn omgeving ook. Er zijn steeds meer vrienden en kennissen die vertrekken.Als het glas niet halfvol is moet je er even in spugen. - superbedankt allemaal. Het is heel duidelijk, hier moeten we niet naar toe. Ik had op de site van de gemeente gelezen over de wijk, daar wordt alles heel positief omschreven. MAar als ik alle reacties hoor moeten we daar echt niet naar toe gaan.