Geld geven voor huwelijk - leuke manier waarop?

04-04-2012 09:22 42 berichten
Vrienden van mij gaan binnenkort trouwen en ze vragen geld voor hun huwelijk.

Aangezien ze veel dingen al hebben en ik geen ander origineel kado kan bedenken, ga ik dan ook maar geld geven. Ik wil het echter wel graag een beetje leuk aanpakken, omdat ik gewoon geld in een enveloppe overhandigen niet zo leuk vind. Ik ben al druk aan het denken (misschien allemaal kleine envelopjes en die dan ergens in/op/aan plakken ofzo) maar ik kom er niet echt uit.

Heeft iemand van jullie nog leuke ideeen?
Een geldboompje maken?
Alle reacties Link kopieren
Losgeld in een kaars smelten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ballonnen met geld en confetti erin?
quote:_flower_ schreef op 04 april 2012 @ 09:25:

Een geldboompje maken?Die is leuk! Die ga ik onthouden voor een bruiloft die ik in september heb gewoon zo'n klein boompje (met van die kleine sinaasappeltjes!) kopen en er geld in hangen hihi. Ik zie het al helemaal voor me!
Waarom al die moeite en ook nog bedenken of je toch niet een ander cadeau weet?



Ze willen graag een leuke bruiloft met familie en vrienden en willen dat geld om dat te kunnen betalen, meer niet.

Ze vinden het al leuk dat je er bij bent en gekreukeld geld uit een bosje bloemen peuteren is echt niet zo leuk als je denkt!
Alle reacties Link kopieren
Geld in een glazen bak met water, stenen onderop, nep visjes en een schepnetje erbij.



Je kan geld in verschillende vormen vouwen, was ooit een boekje van, maar zal vast ook ergens op internet staan.



Ooit gezien, geld in grote witte houten bak met verschillende vakjes, in de andere vakjes zaten, hartjes snoepjes, hartjes uit zo'n koker in rood en zilver. Dan inpakken met doorzichtige folie.
quote:himalaya schreef op 04 april 2012 @ 09:27:

Losgeld in een kaars smelten.zou ik nooit doen. Hoe krijg je het er weer goed uit? Blijven altijd restjes aan zitten. Dan moet je dus je losse geld uit zien te geven, want bij een bank laten tellen in zo'n machine lukt niet. Daar loopt de machine op vast! Zeker weten want ik heb jaren die machine bediend, en heb heel wat 'leuke' manieren van kleingeld geven langs zien komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een ouderwetse houten brievenhouder door de kinderen laten beschilderen, en daarop gezet ''post van meneer en mevrouw Achternaam. Daarin 50 enveloppen met in 20 enveloppen een briefje van 5, en in 30 enveloppen een plaatje van ''liefde is...'' (je weet wel, die bekende plaatjes van oa de scheurkalenders.) Cellofaan er om heen met een grote strik en confetti er in!



Het bruidspaar heeft dus heel wat uit te pakken gehad :-D De brievenhouder staat nu met de te verwerken post op hun bureau:-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom toch altijd?



Echt, ik heb gelukkig nog vrijwel nooit geld als cadeau gehad voor wat dan ook, maar jeminee, als je iemand geld geeft, doe het gewoon in een mooie envelop met een leuke kaart. Het is toch vreselijk, al die huistuinenkeukenfröbelarij. Is alleen maar irritant voor de ontvanger en ergens vind ik het ook zeikerig overkomen van de gever.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
"Waarom al die moeite en ook nog bedenken of je toch niet een ander cadeau weet?



Ze willen graag een leuke bruiloft met familie en vrienden en willen dat geld om dat te kunnen betalen, meer niet.

Ze vinden het al leuk dat je er bij bent en gekreukeld geld uit een bosje bloemen peuteren is echt niet zo leuk als je denkt!"





Ik vond het juist leuk dat sommigen zo hun best hadden gedaan.
Wij hebben bij ons trouwen een schilderijtje gehad met een zeegezicht en het geld gevouwen als huwelijksbootjes. Dat heeft 7 jaar op een leuke plek gehangen. Tot nu de magere jaren aanbraken. Afgelopen week hebben we een mooie kleurencopy opgehangen
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hadden 3 koffers vol met enveloppen gekregen voor hun zoveel jarig jubileum. In sommige enveloppen zat niets, in andere een paar stuivers of een flippo.. De hele familie is het hele weekend lang aan het enveloppen uitpakken geweest.

Mijn schoonfamilie vond het wel humor, ik zou het niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kan je ze geen leuke activiteit kado doen?
Alle reacties Link kopieren
Laatst bij een huwelijk heb ik een 'doosje met geluk' gekocht bij de Expo. Daarin zitten allemaal opgerolde briefjes met spreuken. Het geld heb ik in klein opgerolde tientjes er tussen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Een wit brood (voor de wittebroodsweken) vanaf de bovenkant half door laten snijden en dan het geld ertussen stoppen. Zak erom, klaar.



Vaas, kweekkasje, theezakjeskistje of vissenkom vol gekleurde veertjes, en rolletjes geld met een gelukspoppetje erom geknoopt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van vrienden van ons een schatkist gekregen met daar allemaal geld in verstopt onder zand en schelpen en kleine kistjes. Erg leuk!
Ik geef dan gewoon een envelop met geld en een kleinigheidje erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 04 april 2012 @ 09:48:

Kan je ze geen leuke activiteit kado doen?





Waarom zou je ze iets geven dat ze niet willen hebben?

Ik vind een geldboompje wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriammm schreef op 04 april 2012 @ 09:29:

Ballonnen met geld en confetti erin?Als je deze doet en je kiest voor helium ballonnen, let dan wel op dat ze niet weg kunnen vliegen. Dat heeft ons op onze bruiloft 50 euro gekost, toch zonde. Gelukkig was de gever er niet bij (mijn collega's), had ik wel lullig gevonden als ze dat gezien hadden (mijn moeder was onvoorzichtig en liet er een uit de auto ontsnappen). Geldboompje is ook leuk. Mijn broer kreeg honderden enveloppen, sommige met geld er in, sommige leeg, vonden ze ook erg leuk en je hebt meteen voor je leven lang enveloppen
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer een geldboom gedaan. Bijna niemand doet dat, en je geeft ze geld maar op een originele manier.



Kocht dat een boompje van 50cm hoog, en hing er met linten allemaal euro's in, en briefgeld vouwde ik tot een roosje.



Kreeg er altijd erg leuke reactie's op!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je het leuk vindt er toch iets origineels van te maken, maar als ik terugdenk aan mijn eigen bruiloft... Ik zou het niet doen. Bij ons hebben ook een aantal mensen geld in originele verpakkingen gegeven en hoewel het leuk is dat mensen erover na hebben gedacht, vond ik het vooral veel gedoe.

Wij hebben na de bruiloft alle kaarten gelezen en dat was toch wel heel bijzonder, al die gelukwensen. Ik zou dus eerder je tijd en creativiteit besteden aan een mooie kaart met een mooie, originele, welgemeende tekst. Dat is ook leuk voor later, wij hebben alle kaarten bewaard.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geld gehad in een gek groen spaarvarkentje. Vonden we leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een fotolijstje bij de hena gekocht. Zo'n diepe.

Mooi plaatje erachter, en dan van briefjes een mannetje en een vrouwtje vouwen. Munt erboven als hoofd, en dat dan met klein plakbandje vastzetten in het lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens héél veel snoepjes gekocht in glimmende wikkels. Bij een deel ervan heb ik het snoep in de wikkel vervangen voor kleingeld. Daarna in een glazen pot gemixt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven