Gescheiden

24-10-2014 20:32 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen treurige verhaal, helaas. Eigenlijk wil ik jullie aan het lachen krijgen. Geen zielige gedoe of zo. Gewoon, de ludieke kant van een scheiding. Want die bestaat echt.



Een jaar geleden begonnen we aan de scheiding. Na veel heen en weer trekken was mijn ex (ja, hij is al officieel ex, jieppieeeee!) eindelijk weg. Het huis was van mij, en zo ook alle half afgemaakte klussen.



Het is een leerzaam periode. De meeste lessen heb ik bij de plaatselijke bouwmarkt geleerd. Volgens mij heb ik al een naam daar opgebouwd, van een niet al te slimme vrouw (ik ben een vrouw, mocht dat nog iemand zijn ontgaan).



De douche kop was al jaaaaaren kapot. De slang was in een geel plakband gewikkeld en de kop liet overal water stromen, behalve waar het hoort te stromen. Het was een klus om nat te worden. Ik heb toen alles gemeten wat te meten viel en ging naar de desbetreffende afdeling van de bouwmarkt. Vol moed vroeg ik een leuke medewerker: meneer, ik moet de douche kop en slang vervangen. Welke gereedschap heb ik nodig en hoe weet ik dat het de juiste kop en slang is? Hij keek naar mij alsof ik een buitenaards wezen was (of kwam het door mijn stilleto's en korte rok?). Daarna keek hij om zich heen, waarschijnlijk denkend dat hij in banaansplit zat. Dan vroeg hij: wat bedoelt u? De moed zakte tot aan mij schoenen. Het ik mijn vraag niet technisch genoeg gesteld? Diep zuchtend deed ik weer mijn verhaal: ik moet de douchekop en slang vervangen. Wat heb ik nodig? Hij zei, een douchekop en een douche slang. Hij liet het assortiment zien en vroeg welke ik wou. Uiteindelijk begreep ik dat alles standaard is en ik kon gewoon de leukste kiezen. En ik had niet eens gereedschap nodig! Los draaien, vast draaien en voilà! Ik wist niet dat ik zo’n technisch klus zou met zo veel succes vol kon brengen.



Vol moed begon ik aan mij volgende klus: Behangen! Ik deed eerst ruim onderzoek. Zo leerde ik dat ik vlies behang moest kopen. Met mijn net opgedane kennis en een boodschappen lijst ging ik weer naar de bouwmarkt. Ik kwam binnen en zag al de medewerkers lachen (of verbeelde ik het me?). Ik kocht alles wat ik nodig had. Twee dagen was ik bezig met een kamer van 5x6 m. Ik kan niet zeggen dat het netste behang is, maar een kast op de juiste plek en veel lijm kan wonderen doen en de schade veel beperken.



En dan waren de gordijnen aan de beurt. Ik zal jullie besparen het voorafgaand werk en zal ik direct de laatste deel vertellen. Ik had de gordijnen, het roedel, een hamer (ja, echt, een hamer) en schroeven. Ik had geen schroevendraaier om het roedel vast te maken. En wat doe je dan? De gewone mens zou bij de buren een schroevendraaier halen. Maar ik ben niet normaal. Ik hamerde de schroeven vast en nu hangt mijn gordijn, een beetje scheef, maar die hangt!



Nu begint wel een treurige deel van het verhaal (mag ik wel even zielig doen?). Mijn ex is wat men een moeilijke ex zou kunnen noemen. Totdat ik de toeslagen ontvang en hij beslist dat hij aan zijn financiële verplichtingen mag doen, mag ik gebruik van de voedselbank maken. De meeste mensen zouden het verschrikkelijk vinden, maar ik zie er de voordelen van. Niet dat het gratis is. Oke, dat is ook leuk, maar niet het grootste voordeel. Jaren lang probeer ik gezonder te eten en die extra pontjes kwijt te raken, maar gemakzucht, kant en klaren maaltijden en een frituur stonden me in de weg. En nu is het me toch gelukt! Geen wonder diëten waarvan je verhongert. Ga naar de voedselbank! Ik heb nooit zo gezond en vers gegeten. Echt luxe! Zo veel groenten die ik krijg, zo veel fruit! En vaak biologisch. Eigenlijk begon ik te denken, waarom geven ze zo veel goede eten bij de voedselbank? Jaren geleden had ik gelezen dat de onderste lagen van de maatschappij de ongezondste zijn, met de ongezondste eetgewoonten. Worden de voedselbanken gebruikt om de gezondheid van arme mensen op te krikken zodat hun gezondheidszorg minder kost? Of is het een samenzwering om de allochtonen bij de voedselbanken in te burgeren met drie keer per week stamppot te laten eten? Ik ga voor optie A, want allochtonen zijn een kleine minderheid bij de voedselbank waar ik ga.



Dit zijn een beetje mijn belevenissen na mijn scheiding. Gewoon, een andere kijk op het leven, want dat kan best, hoe zwaar het dan ook soms is. Ik hoop dat jullie vooral een beetje hebben kunnen lachen.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 24 oktober 2014 @ 20:55:

Ze kijken naar je alsof je een buitenaards wezen bent, je komt binnen en álle medewerkers beginnen te lachen.. Ik denk dat jij je een beetje belangrijker maakt dan je bent?



Als ik in de bouwmarkt kom omeen douchekop ga vervangen kijken ze me niet aan alsof ze in bananasplit zitten maar helpen ze me gewoon, zoals het hoort.Niet zo zeuren . Ik opfleur het verhaal. Maar die blik van de medewerker was het waar zo toen ik hem vroeg welke gereedschap ik nodig had.
fijn dat het zo goed met je gaat



overigens zal het dan wel uitmaken waar je woont, mij vriendin kreeg laatst van de voedselbank 1 prei (jawel, een hele!) en verder geen groente of fruit voor die week



ze kreeg wel een bakje ijs. dat was alleen 5 maanden over datum, kleinigheidje blijf je houden hè
Nee hoor, het is best grappig. Maar een beetje naïef hier en daar. Maar prima dat je dingen aanpakt toch?
Ja maar je had dan ook je stiletto hakken aan he, en een korte rok, wow, die man wist niet meer wat hij het hád natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat was mijn bedoeling, Throdis. Ik had vandaag een slechte dag en humor is mijn uitlaatklep. En kunst. Dat is ook erg belangrijk voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 24 oktober 2014 @ 21:01:

Ja maar je had dan ook je stiletto hakken aan he, en een korte rok, wow, die man wist niet meer wat hij het hád natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Daarom kijken ze raar naar mij, dan, JoniJoni
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap en stoer dat je jezelf bij elkaar hebt geraapt en niet meteen om hulp bent gaan vragen bij klusgedoe maar het op z'n minst zelf wilde proberen. En dat er dan een en ander scheef hangt, dat ziet waarschijnlijk niemand behalve jij.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je de dingen aanpakt!
Life is short. Eat dessert first.
Good for you! Keep the spirit!



Ik herken het wel, dingen zelf leren oplossen en als het lukt dan ben je best een beetje trots, alle ballen hoog houden met een Smile
Alle reacties Link kopieren
Good for you! Leuk dat je er zo'n positieve draai aangeeft. Laat de sneue reacties maar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel een leuk geschreven verhaal met een positieve draai.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Ik vind het echt goed van je dat je niet in een slachtoffer rol kruipt en er helemaal voor gaat. Respect.
Alle reacties Link kopieren
En je hoeft jezelf echt niet te verdedigen hoor! Laat iedereen maar kletsen, je bent tenminste positief!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie leuke reactie. Mijn bedoeling was vooral mensen aan het lachen te krijgen. Als dat gelukt is, ben ik zo tevreden als met mijn scheve gordijnen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hè, om op eigen benen te staan? Dat voelt zo goed, terecht dat je trots bent op jezelf.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste klusje als nieuwe, zelfklussende vrouw was helemaal zelf, zonder hulp van wie dan ook, een meebewegende spiegel monteren op de badkamer. Beetje jammer was dat de eerste de beste die de spiegel bewoog en ondertussen de lamp aandeed een enorme schok kreeg.





De volgende keer moet er toch maar weer een meneer komen om het te maken.

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Kun je ook glijstangen ophangen? Ik heb hier ook de doucheslang plus -stang vervangen, maar ben niet goed in gaatjes boren. De glijstang wiebelt dus nog aan de muur en je moet heel voorzichtig de douchekop verschuiven, anders dondert het hele gevaarte naar beneden.

Zelfde euvel met de gordijnroedes. Die van mijn jongste is drie keer naar beneden gevallen omdat ik de gaten te groot had geboord. Daar zitten nu dus 3 pluggen in, per gat, om de schroeven nog een beetje op zijn plek te houden.

Behangen kan ik wel heel aardig, alleen bij het laatste projectje kromp het behang nadat ik keurig de randjes tegen elkaar had geplakt. Je ziet dus overal een halve mm witte muur tussen de banen. Jammerdebammer, ik ga het niet over doen.

En iedereen maar roepen dat het zo goed is dat ik zelf klus. Alsof ik dat voor mijn lol doe
Hoe oud ben je? Je gaat scheiden, je komt bij de voedselbank en je wacht op je toeslagen. Heb je geen opleiding of werkervaring? Misschien oordeel ik te hard maar je lijkt me nog hartstikke jong. Maar dat komt omdat ik nu iemand voor me zie twintig/midden 30 met stiletto hakken en een minirok.
Zo jammer van die onaardige, sarcastische reacties.... als to had gezegd dat ze van ellende dagelijks op straat op haar knieën kroop, omdat ze niet zonder haar ex kon, hadden de steunbetuigingen haar hier om de oren gevlogen.

is er eens een sterke vrouw, die zich niet laat kisten, zijn er uitgerekend vrouwen, die haar belachelijk maken. Onbegrijpelijk.

To, we kunnen wat van je leren en val al die andere sterke vrouwen ook, die hele gezinnen runnen zonder man.
quote:betjebig schreef op 24 oktober 2014 @ 21:33:



Zelfde euvel met de gordijnroedes. Die van mijn jongste is drie keer naar beneden gevallen omdat ik de gaten te groot had geboord. Daar zitten nu dus 3 pluggen in, per gat, om de schroeven nog een beetje op zijn plek te houden.

Zoek FF naar paraplupluggen.
vreemd, doorgaans heb je toch een waterpomptang nodig om de doucheslang los te krijgen (zeker oud met kalk) en ook om de nieuwe strak genoeg aan te draaien zodat er geen water meer doorsijpelt.



En waar heb je die schroeven ingehamerd? in de gipsplaten of in het hardhouten kozijn? Indien het in het kozijn is geloof ik er niet zo heel veel van.



Het is leuk geschreven maar allemaal net een beetje te "wat zou leuk zijn" om voor mij geloofwaardig over te komen. Net zoals een minirokje en stiletto's aan naar de bouwmarkt. Maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Ach, betjebig, koms ns hier een knuffel halen . Je kan vast andere dingen die de klussers onder ons niet kunnen.
quote:mrssippie schreef op 24 oktober 2014 @ 22:16:

vreemd, doorgaans heb je toch een waterpomptang nodig om de doucheslang los te krijgen (zeker oud met kalk) en ook om de nieuwe strak genoeg aan te draaien zodat er geen water meer doorsijpelt.



En waar heb je die schroeven ingehamerd? in de gipsplaten of in het hardhouten kozijn? Indien het in het kozijn is geloof ik er niet zo heel veel van.



Het is leuk geschreven maar allemaal net een beetje te "wat zou leuk zijn" om voor mij geloofwaardig over te komen. Net zoals een minirokje en stiletto's aan naar de bouwmarkt. Maar goed...Volgens mij heb ik ook geen waterpomptang gebruikt hoor, en hoewel het een gammel geheel is lekt het niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb gelachen om je verhaal, TO.

Je hebt er tenminste een positieve draai gegeven.



Al die opmerkingen 'je had al lang moeten kunnen klussen'. Ik ken een vrouw die na haar pensionering heeft leren e-mailen. En ook iemand die op haar vijftigste met rijlessen startte. So what? Beter laat dan nooit. Op die manier word je sterker en zelfstandiger.



Ik vind het stoer wat je hebt gedaan in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven