Gladde, strakke muren, hoe?

22-11-2008 13:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Heb je niet toevallig een stucadoor in je familie- of vriendenkring? Dan is het (waarschijnlijk) niet zo duur en wordt het toch mooi strak.
je kan bij de bouwmarkt een soort latex achtig spul kopen dat er voor gemaakt is om je wanden glad te maken.

Maar echt strak glad krijg je het volgens mij alleen met een stucadoor.... het is idd wel kostbaar, maar volgens mij wel een van de mooiste oplossingen!

Succes
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij hadden niet veel geld om de muren strak te maken over, en hebben kleine muurtjes zelf gestuct, ging heel goed. Grotere muren hebben we behangen met glasvliesbehang, en daarna in de gewenste kleur geschilderd. Niet perfect, maar voor ons goed genoeg op dat moment.
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Gewist.

Ja, dat behang is van zichzelf glad, het wordt ook wel renovatiebehang genoemd, en wij hadden het met een breedte van 1 meter, dus een stuk minder banen, maakt het ook weer strakker.
Gewist.

Als de muren bijna strak zijn, en het gaat alleen om het opvullen van hier en daar een gaatje, dan kun je daarvoor speciale muur-gatenvuller bij de bouwmarkt halen. Dik aanzetten, glad strijken en eventueel na het opdrogen echt mooi glad maken met wat schuurpapier.

Zijn de oneffenheden te groot om het op te lossen als hiervoor beschreven, dan kun je idd stucen of je kunt glasvlezelbehang gebruiken. In dat behang zit meestal wel een klein fijn werkje, maar het is heel stevig en maakt daardoor de muren behoorlijk strak. Het kan niet alleen overgeschilderd worden, maar het "moet" zelfs.

Van dat dikkere latexachtige spul, daar zou ik niet zo snel voor kiezen. Voor een beginner is het nog best lastig om dat spul echt mooi en strak af te werken.
ja, idd glasvezelbehang erop plakken.
Dat latexspul heet MuurGlad van Alabastine, 't is eigenlijk een vorm van spacken wat je dan aan het doen bent. Heb het zelf nooit gedaan, maar een vriendin van mij heeft er haar muren echt heel strak mee gekregen.
Ik denk inderdaad dat glsavliesbehang de beste oplossing is, dat schijnt heel strak te worden en volgens mij vallen de naden bij dat behang veel minder op dan bij andere behangsoorten (mits het behang goed en met de juiste lijm is opgehangen natuurlijk).

Wij hebben wel alle muren laten stucen, want ik wilde alles ook retestrak en wat blijkt als je de muren gaat latexen? Dan zien de muren er toch bespetterd uit!
Gipsplaat.
De luie doeetzelver kenniet zonder gipsplaat van de Gamma!
Glasweefselbehang. Dat is er in heel veel soorten en patronen, ook in superglad. Werkt mooi alle oneffenheden, scheurtjes etc. weg. Even overschilderen en ready. Tip, laat je voorlichten bij een speciaalzaak, dan weet je zeker dat het juiste behang hebt. er zijn nl. heel veel soorten en kwaliteiten...
Gewist.

Kán niet zonder Gamma, Groll.

Met wat plamuren en schuren is het wel te doen om de naden tussen gipsplaten weg te werken Courage. Doen ze bij heel veel van die klusprogramma's op teevee ook zo.
Ook voor glasweefsel behang moeten je muren behoorlijk glad zijn!

Dus gaatjes opvullen en vooral uitstekende oneffenheden goed glad schuren(ook muurkorreltjes)

Bezuinig niet op goede lijm en wees er niet zuinig mee.

Evt eerst goed voorstrijken bij zuigende muren.

Anders wordt het een ramp.

Tsja en het beste resultaat krijg je alleen met prof stucwerk.

Pokkeduur dat weer wel.
Gewist.

laten spacken, even een investering maar dan is het ook klaar (is wel goedkoper dan stucwerk) Met alternatieven als behang en latex en spac uit de doe het zelf winkel wordt het echt niet mooi
Gewist.

glasvliesbehang, glasweefselbehang, is t niet glasvezelbehang?

sorry kon t niet laten.. :-)
Gewist.

Op mijn rol staat echt vliesbehang hoor, maar misschien dat ze bij dat bedrijf zelf ook niet precies weten wat ze maken...
Blegh, ik vind glasvezelbehang vreselijk, plus dat je dan geen stakke muur hebt, maar een muur met patroontjesbehang erop. En elk bobbeltje en putje zie je evengoed.

Wij hebben ons hele huis opnieuw laten stucen door een stucadoor. Werd voor een deel nog gesubsidieerd wegens de leeftijd van ons huis, en oh wat waren die muren strak! Eigenlijk waren ze zo strak dat we erover getwijfeld hebben of we ze wel zouden schilderen.

Het is duurder dan behangen, maar zó de moeite waard! Overigens denk ik dat dat Muurglad van Alabastine een hele goede 2e zou zijn, bij wijze van budget oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven