Glas in lood raampjes

01-11-2010 18:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het haal-en betaalbaar om glas in lood raampjes ipv de bovenste ruitjes op deze voorbeeldfoto te (laten) plaatsen?







Heeft iemand ervaring/advies mbt mijn vraag?
Je kan kneedbaar lood kopen, en zelf een patroon maken en op het glas plakken. Daarna glas verven in gewenste kleur.
Alle reacties Link kopieren
Welke foto?



Ja je kan gekleurd glas in bestaand glas en lood laten zetten (en andersom) je kan zelfs in een bestaande sponning glas en lood laten zetten.



Kosten regio en formaat en moeilijkheid verbonden (zeg ik bij gebrek aan foto)
Alle reacties Link kopieren
Vrees dat ik zo creatief niet bent.

Is dit echt serieus een optie die je zojuist noemt!?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, zelf doen is echt een optie en helemaal niet zo moeilijk. Nou hebben wij het saai zo gedaan:







Maar je kunt met loodstrips alles maken wat je wil. 12 euro per rol bij Pipoos.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, foto staat hier wel. Maar stel het je gewoon voor als kleine rechthoekige bovenraampjes.



Kun je een schatting qua kosten geven Giga?
Hoef je niet crea voor te zijn. voorbeeld sjabloon googlen en namaken met loodstrips (Bedankt Aletta voor de benaming)
Alle reacties Link kopieren
Echt?? Verkopen ze bij Pipoos? Wat goed, dat wist ik niet.

En dit is het resultaat van hoe jullie het hebben gedaan met die loodstrips? Is dat moeilijk te bevestigen?
Alle reacties Link kopieren
Dus dan zou ik enkel de loodstrips hoeven te kopen. Vakjes creeeren op de ruit en verven maar? (verf voor glas, waar is dat te krijgen?)
Wellicht ook de Pipoos, of de plaatselijke bouwmarkt heeft het geloof ik ook wel.
# 1x glasverf groen ¤ 2,40 (Pipoos)

# 1x glasverf zwart ¤ 2,40 (Pipoos)

# 1x glasverf geel ¤ 2,40 (Pipoos)

# 1x glasverf fuchsia ¤ 2,40 (Pipoos)



Even van een ander forum afgeplukt, dus het lijkt mij dat ze het hebben. Dus ben je, als je niet te veel kleuren wilt, voor 20 euro klaar.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Wat cool. Dat biedt perspectieven!



Geen idee welke kleuren ik ga gebruiken. Ga maar eens op zoek naar wat voorbeelen ofzo. Of als jullie suggesties hebben, kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
De loodstrips hebben een plakstrip aan de achterkant. Je hoeft alleen het papier er maar af te trekken en het op de ruit te plakken. Het plakken is echt piece of cake. Het berekenen hoe groot je je ruitjes wil, dàt is het lastigste (echt hoor, dat vond ik nog best moeilijk )



En glasverf idd ook bij Pipoos.
glasinlood.nl geeft wel wat voorbeelden, vind dat het heel erg aan je huidige inrichting ligt wat je kiest.
quote:EvenWatAnders schreef op 01 november 2010 @ 18:58:

glasinloodstudio.nl geeft wel wat voorbeelden, vind dat het heel erg aan je huidige inrichting ligt wat je kiest.
Ha, handig, jezelf quoten.... (site was niet goed)
Alle reacties Link kopieren
Geweldige tips, dank je wel!

Ik ga eens op die site kijken EWA.

En het liefst houd ik de kleuren rustig. Waarschijnlijk geel en blauw denk ik, maar geen grote vlakken in de kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Oh, blauw is niet echt een glas in lood kleur geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht aan echt glas in lood (dat heb ik namelijk jaren 30 huis)

Dat opplaklood ben ik niet bekend mee, maar het echte werk is wel iets duurder dan 20 euro
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit een offerte opgevraagd om glas in lood te laten repareren (de ruiten waren uit de sponningen gehaald en achter de schuur neergezet. Dat kostte 65 euro, wat ik heel erg vond meevallen, want er moesten een aantal stukken glas vervangen worden en het lood moest opnieuw gezet worden, vanwege rot. Ik zou zeggen: bel een bedrijf op die glas in lood ramen maakt en vraag een offerte. Je kunt ook op cursus en het zelf doen. (ik vind het mooier om het 'echt' te hebben dan op de ruiten geplakt, maar dat ben ik he?). Bedenk wel dat het niet kan met dubbel glas en dat glas in lood niet zo winddicht is als je wel zou willen....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dat valt inderdaad enorm mee, het was voor mij echter als tuindecoratie bedoelt en dan vind ik het wel wat te duur. Maar als je het inderdaad echt goed gedaan wilt hebben is het een goede optie. En ik denk ook wel mooier, ook al ben ik best trots op wat ik ervan gemaakt heb. En dat heeft ook wel charme (vind ik dan)
Alle reacties Link kopieren
Oh dan is het wel handig te vermelden dat het in mijn geval om een raampje binnenshuis gaat. Moet ik die loodstrip dan aan beide kanten plakken voor het mooiste effect eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Philein schreef op 01 november 2010 @ 19:16:

Oh dan is het wel handig te vermelden dat het in mijn geval om een raampje binnenshuis gaat. Moet ik die loodstrip dan aan beide kanten plakken voor het mooiste effect eigenlijk?



Als je kiest voor loodstrips en glasverf zou ik dat zeker doen. Persoonlijk vind ik het niet mooi omdat je dat altijd blijft zien, hoe netjes je het ook doet, maar ik kan me voorstellen dat 20 euro ietsje aantrekkelijker klinkt dan de offerte die zeker boven de 65 euro uit gaat komen van een echt glas in loodbedrijf

Ook zou het zo maar kunnen zijn dat je binnendeur (????) niet sterk genoeg is voor het glas in lood, dat is namelijk best zwaar.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Niet sterk genoeg voor een echte glas in lood plaat bedoel je Hasse? Verf en de stripjes weegt vast niet zoveel
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben binnen en buiten gedaan op het bovenlicht in de keuken. Op de ramen bovenin aan de kant van de tuin alleen binnen; dat zie je buiten toch niet. Aan de voorkant hebben we nog gewoon het originele glas in lood. Het ziet er erg mooi uit zo, net echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven