Glazen windschermen op dakterras.

24-02-2008 12:33 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dakteras op 3 hoog. Lekker op het zuiden, maar omdat het niet echt beschut ligt, behoorlijk winderig.

Dit jaar willen we de balustrade daarom laten vervangen door glazen windschermen. We hebben wel wat gegoogled en wat info ingewonnen bij zwager die aannemer is en volgende week gaan we wat bedrijven bellen om een offerte te laten maken.

Wie heeft tips voor me? Waar moeten we op letten? Iemand een idee van de kosten per meter?



Ons terras ziet er als volgt uit; aan 1 korte kant de muur van het huis, aan 1 lange kant een houten afscheiding met de buren. Aan één lange en 1 korte kant een opengewerkte balustrade.

We willen op de hoek 2 hoge glasschermen zodat we daar helemaal windvrij kunnen zetten en dan de rest van de balustrade vervangen door lage glasschermen. Is dat slim? Of komen we dan in een soort kas te zitten, dat het zo warm wordt dat het niet meer lekker is? Daar ben ik namelijk een beetje bang voor?

Wie heeft hier ervaring mee?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
O, dat wil ik ook! Maar dan 5-hoog en geen enkele muur.

Geen ervaring, maar ik had wel iets bedacht: je ziet op terrassen wel eens een glazen of kunsstof afscheiding die je ook weg kunt halen. Dat zijn staande profielen waar je doorzichtige platen in schuift. Dan kun je ze weghalen als het te warm wordt. Of je dat als particulier ergens kunt kopen, weet ik niet. En ook geen idee of het niet wegwaait, zo hoog.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar denken wij ook weleens aan, maar zijn ook bang dat we die schermen dan van het balkon van de onderburen kunnen gaan halen.

Ik ga wat bedrijven afbellen komende week, eens horen wat zij te zeggen hebben. Als ik wat weet dan post ik het hier wel.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Glashekken zijn behoorlijk windgevoelig, wat betekent dat ze stevig verankerd moeten worden. Dit kan aan een dragende muur of op een houten of stalen onderconstructie zijn. Ook is het raadzaam ze waar mogelijk te koppelen aan een of meerdere schoorstenen.



Overigens worden glashekken niet altijd toegestaan door de gemeente, dit heeft met welstand te maken. Glashekken kun je zowel in helder glas als in melkglas (mat) laten plaatsen. Voor meer informatie over de bouw van dakterrassen en -hekken zou je kunnen kijken op www.dakterrasbouwers.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven