Goede beddengoed tegen een redelijke prijs

02-09-2014 12:14 63 berichten
Waar kopen jullie goed beddengoed tegen een redelijke prijs?

Het bed is 180 x 200 cm.



Ik zelf dacht aan Leenbakker, Kwantum en Ikea o.i.d., maar misschien hebben jullie betere suggesties.



anoniem_64ee541e30485 wijzigde dit bericht op 02-09-2014 12:41
Reden: Plaatje voor het idee
% gewijzigd
quote:liara schreef op 02 september 2014 @ 12:54:

[...]





Ik vind dat ook te duur, dus ik wacht altijd op aanbiedingen voor ik beddengoed koop. Dat liever dan goedkopere spullen kopen die snel verwassen of versleten zijn.

Aanbiedingen beginnen toch rond deze tijd?

V&D Prijzencircus is dacht ik in oktober altijd.
Ik dacht het ook rtie.
Wat zijn de maten van Lits Jumeaux?



Zijn dat de meest gangbare (standaard) maten?
Alle reacties Link kopieren
H&M, superfijn!
quote:van-vert schreef op 02 september 2014 @ 12:52:

Vinden jullie ¤60 euro niet duur dan voor een overtrek (lits jumeaux)? Dat is de prijs die ik vaak tegen kom bij de Hema of v&d.. Tja dan koop ik toch liever een mindere kwaliteit van Ikea bijvoorbeeld.Ik koop ze tijdens het prijzencircus, dat scheelt al een heleboel. Maar dan nog, die overtrekken gaan bijna 10 jaar mee, dan vind ik 60 euro wel meevallen. Ooit eens 1 gekocht bij action, die viel na 3 keer wassen al uit elkaar. Zo dun, flutkwaliteit. Dan betaal ik liever iets meer en doe er 10 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vrijdag twee dekbedhoezen gekocht van sleeptime op de markt hier in het dorp, een beetje gladde kwaliteit en ligt heel fijn.

Waren 22,50 per stuk.

Weet natuurlijk nog niet hoe lang ze mee doen, maar voor mijn idee is het goede kwaliteit.

Hoeslakens voor over het matras koop ik bij action, heb ze nu een jaar of 3 en zijn nog helemaal heel, ondanks heel vaak en heet wassen.



Hiervoor had ik dekbedhoezen die had ik al toen ik nog thuis woonde, dus die heb ik denk ik een jaar of 8 gehad, waar ze vandaan kwamen weet ik niet, mijn moeder heeft ze toen gekocht.



Ikea is volgens mij ook goede kwaliteit, mijn ouders hebben van ikea en die liggen er toch ook alweer twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
wehkamp.nl
60 euro voor lits jumeaux is toch erg goedkoop? Ik zou blij zijn met zo'n bedrag. Ben zelf altijd wel rond de 100 euro kwijt (en dan heb ik 2 keer een 2 persoonsdekbed op mijn bed liggen, dus moet de overtrek dan ook 2 keer kopen).
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doen jullie dan (of willen jullie doen) met een dekbedovertrek? Ik ben erg benieuwd doordat er eerder aangegeven werd dat Ikea van slechte kwaliteit is.

Ik heb dus verschillende dekbedovertrekken van de Ikea die er nog prima uit zien en die heb ik nu 5 jaar. Dat vind ik vrij lang en juist hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Op een gegeven moment wil je toch ook wel wat anders?
No worries
quote:rtie schreef op 02 september 2014 @ 13:01:

Wat zijn de maten van Lits Jumeaux?



Zijn dat de meest gangbare (standaard) maten?



220 x 240



En nee, dat is niet gangbaar maar heel erg groot. En bij ons was het bepaald niet handig dus wij zijn inmiddels overgestapt op twee aparte dekbedden. Mijn halve trouwboek wil zich in de winter lekker kunnen inrollen (visualiseer een worstenbroodje ) dus dan was er voor mij net te weinig over om echt lekker te slapen, en in de zomer mikt ie zijn deel van zich af, zodat ik een dubbele laag heb. Dus toen het dekbed zelf aan vervanging toe was, heb ik geen lits jumeaux meer gekocht.
Wat ik een nadeel vind van de overtrekken van de IKEA is de maat. Lengtematen gaan bij hun volgens mij maar tot 2.00, terwijl ik graag 2.20 zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poging3 schreef op 02 september 2014 @ 14:08:

Wat ik een nadeel vind van de overtrekken van de IKEA is de maat. Lengtematen gaan bij hun volgens mij maar tot 2.00, terwijl ik graag 2.20 zou hebben.En ze hebben verdomd kleine kussens, en dus ook(?) kleine kussenslopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 60 euro niet erg voor een goed overtrek, heb wel duurdere ook.

1 keer overtrek gekocht bij Ikea maar die ging rullen, deed gewoon pijn aan mijn lijf.



Goedkop satijn bestaat niet dan is er een glans laag overheen gespoten en dat zweet als een gek.



Ik koop meestal van Dijck katoenen overtrekken, blijven jaren goed.
quote:Poging3 schreef op 02 september 2014 @ 13:52:

60 euro voor lits jumeaux is toch erg goedkoop? Ik zou blij zijn met zo'n bedrag. Ben zelf altijd wel rond de 100 euro kwijt (en dan heb ik 2 keer een 2 persoonsdekbed op mijn bed liggen, dus moet de overtrek dan ook 2 keer kopen).Dat doe je toch gewoon zelf? Jij kiest voor 2 keer een 2-persoons dekbed. Dan had je van tevoren kunnen bedenken dat dat duur is qua beddengoed. Je had ook een lits jumeaux kunnen nemen en dan was je met 60 euro dus klaar
Wat voor maat dekbed kan ik het beste kopen voor een bed van 180x200 cm.



200x200 of 240x220 cm?
quote:Mevrouw75 schreef op 02 september 2014 @ 14:09:

[...]





En ze hebben verdomd kleine kussens, en dus ook(?) kleine kussenslopen.Gewoon 60x70 cm hoor. De kussens zijn daar ook een normaal formaat. Vroeger was dat idd niet zo, maar dat is al lang veranderd.
quote:rtie schreef op 02 september 2014 @ 14:12:

Wat voor maat dekbed kan ik het beste kopen voor een bed van 180x200 cm.



200x200 of 240x220 cm?Ik zou 240x220 doen. Ik heb een bed van 1.60x2.00 en heb een dekbed van. 2.00x2.00. Dat is goed, maar met een brede bed zou ik ook een breder dekbed nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 september 2014 @ 14:14:

[...]



Gewoon 60x70 cm hoor. De kussens zijn daar ook een normaal formaat. Vroeger was dat idd niet zo, maar dat is al lang veranderd.Ok, ik heb een paar jaar geleden nog van die veel te kleine kussens gekocht, wist niet dat ze dat dus ergens afgelopen jaren hebben veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 02 september 2014 @ 14:12:

Wat voor maat dekbed kan ik het beste kopen voor een bed van 180x200 cm.



200x200 of 240x220 cm?240x220. Zelfs over mijn 140 breed bed heb 200x200 en dat is best knus nog.
Bij de Aldi hebben ze deze week ook dekbedovertrekken te koop. ¤39,99 voor 240 x 260. 100% satijnkatoen.
quote:Mevrouw75 schreef op 02 september 2014 @ 14:17:

[...]





Ok, ik heb een paar jaar geleden nog van die veel te kleine kussens gekocht, wist niet dat ze dat dus ergens afgelopen jaren hebben veranderd.

Ik ook ooit trek helemaal enthousiast mijn nieuwe kussen uit de verpakking! Kei klein!! Die liggen nu dus op het logeerbed ik dacht dat die maat in de winkel een soort showmodel was en dat degene die ze verkochten gewoon normaal formaat waren. Niet dus haha!

Maar dat is inmiddels al een tijdje veranderd. Wel zo fijn



Ik baal daar trouwens wel van in Duitsland! Die hebben soms leuke overtrekken (kom er regelmatig, ouders wonen er) en dan past dat weer niet. Grrrr!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 02 september 2014 @ 12:37:

Rtie, in welke provincie woon je? Ik ken nl een goede winkel in het noorden van het land dat Van Dyck afgeprijsd verkoopt.



Vertel !?

Ben wel geinteresseerd, ik vind Van Dyck over het algemeen erg fijn spul.
Bij Primark koop je voor ¤25,- prima beddengoed met leuke designstuk. Lits jumeaux.
quote:GreetBilspleet schreef op 02 september 2014 @ 14:53:

Bij Primark koop je voor ¤25,- prima beddengoed met leuke designstuk. Lits jumeaux.Dan moet die wel in de buurt zitten. In mijn geval kan ik dan net zo goed een overtrek bij de v&d kopen voor 40/50 euro
Alle reacties Link kopieren
Beddinghouse vind ik wel erg fijn en niet te duur.



Ik heb er ook nog één van Essenza en één van Cinderella. Dat zijn wel de duurdere merken. Maar ze zijn vijf jaar oud en zien er nog prima uit. Ik ben ze ook nog lang niet zat.

De hoeslakens heb ik deze maand wel vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven