Gordijndilemma

10-03-2009 21:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is tijd voor nieuwe gordijnen in de woonkamer. De ramen nemen de gehele breedte van onze woonkamer in beslag (met een achterdeur, ook glas), ongeveer 4,5 meter. De ramen lopen van vloer tot plafond.



Nu hangen er (witte) paneelgordijnen van Ikea. Staat op zich prima, maar ze bleven niet lang mooi. De worden nogal bobbelig en het mechaniek is kwalitatief niet goed. Onze nieuwe gordijnen worden dus geen paneelgordijnen meer.



Vriend denkt aan (een paar brede) rolgordijnen. Er zijn mooie witte, enigszins transparante, rolgordijnen (van Ikea). Ik twijfel echter, omdat ik me afvraag of het niet saai lijkt én dat wel mooi lijkt, zo van plafond tot vloer.



Dan gewone gordijnen. Ik weet het niet. Ik vind het al snel zo truttig... Maar het lijkt wel de enige andere optie? Of is er meer mogelijk? Of misschien enigszins transparante gordijnen?



Iemand dé gordijnentip voor mij?



Erwt
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Grmpfff... het is natuurlijk gordijndiLemma... met één L.

Ik ben zó in de ban van mijn toekomstige nieuwe gordijnen dat ik niet meer kan spellen
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt je vergeven Erwt. Het valt ook niet echt op, die ene l teveel. Komt denk ik omdat het zo'n simpele letter is.



Ik denk zelf dat rolgordijnen tot op de grond niet echt mooi zijn. Heb dat ook nog nooit ergens gezien, dat ik me kan herinneren. Denk dat gewone gordijnen misschien wel het mooist zijn.



Ik heb zelf een mooi systeem. Het lijkt vanaf buiten op luxaflex. Het materiaal is dan stof en je kunt zowel naar boven optrekken, maar ook van onder. Zodat je zeg maar in het midden een strook gordijn hebt en nog veel licht. Dat is wel duur, als je goede wilt, maar ik vind het chic staan en gordijnen kunnen wel echt iets toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Haa, een angel heeft het gefixt!
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Als je veel geld te spenderen hebt, zou ik voor shutters gaan.



Gewone gordijnen vind ik trouwens ook wel oke hoor. Heb ze zelf ook en ze staan helemaal niet tuttig.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Zijn lamellen echt passee? (kan streepje op de e niet vinden)
Dat wat Flora beschrijft, zou ik ook aanraden, da's denk ik erg mooi bij zulke grote ramen!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor 't meedenken



Flora, heb je een plaatje van jouw gordijnen?

En wat zijn shutters? Ik zal even googlen.



Ons gordijnenbudget ligt eerder op euhm... Ikea-niveau
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat gordijnen beduidend beter/ stoerder worden van mooie zeilringen erdoor om aan een mooie geborsteld stalen roede te hangen, maakt al minder saai. Verder heb je natuurlijk ook een hoop witte gordijnen met een subtiel (of minder subtiel) werkje erin, maakt denk ik minder saai en toch nog steeds heel rustig en chique. Zelfde principe geldt voor rolgordijnen.



Voorbeeldjes;



Wit met patroontje rolgordijn; (wit zie je alleen slecht, maar dit in wit is ook verkrijgbaar)





Wit met een blommeke;







Stoere ringen;





In rolgordijn (tip; íets minder is mooier denk ik.. )

Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me toch echt wel wat voor jullie:









Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:mamzelle schreef op 10 maart 2009 @ 22:03:

Zijn lamellen echt passee? (kan streepje op de e niet vinden)Ik vind lamellen niet echt sfeervol
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Tja als je niet tevreden bent over de kwaliteit van je huidige ikea gordijnen zou ik nu niet weer voor ikea kiezen.



Voor plafond tot vloer hoogte zou ik voor 'normale' gordijen of inbetweens gaan, waar flora het over heeft is mooi maar tot aan de vensterbank (en ik begrijp dat jouw ramen echt tot de grond komen of niet?)
Alle reacties Link kopieren
Erwt ik ga even zoeken. Maar dan ff klooien hoe ik een plaatje in een bericht krijg..................
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Die vinnik leuk Mamzelle! Misschien ook wel iets voor mij, deze greppeldwerg kan niet meer goed naar buiten kijken (de buren ook niet naar binnen maar het zuigt)
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 10-03-2009 22:10
Reden: Die eerst dus, shutters vind ik dan weer lelijke oertijd luxaflex
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MdK, die zeilringen in de rolgordijnen zijn heel euhm... stoer

Ik vind 'echte' dikke gordijnen niet zo mooi trouwens. Vond hier wel een mooi plaatje:



Zoiets vind ik wel heel mooi.



Olijf, mooi en sfeervol hoor! Misschien kan ik onze inrichting dan ook een beetje zó aanpassen dat het bij elkaar past, met mooie goudaccenten bijvoorbeeld
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Lamellen klapperen ook heel erg als er een beetje wind staat, zeker bij een tuindeur dus niet echt praktisch. Wij hebben in de slaapkamer trouwens (van IKEA!!!) van die gordijnen met stalen ringen. Alleen wel lastig om ze idd goed aan te laten sluiten. En wasknijpertjes erop staat weer zo lullig in de woonkamer...
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Op Ikea budgetniveau: durf je kralengordijnen aan of iets dergelijks? Hebben ze o.a. bij Ikea, maar ook bij Blokker of Xenos, en met een beetje geluk ook in wit.
Alle reacties Link kopieren
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:Samui Life schreef op 10 maart 2009 @ 22:07:

Tja als je niet tevreden bent over de kwaliteit van je huidige ikea gordijnen zou ik nu niet weer voor ikea kiezen.



Voor plafond tot vloer hoogte zou ik voor 'normale' gordijen of inbetweens gaan, waar flora het over heeft is mooi maar tot aan de vensterbank (en ik begrijp dat jouw ramen echt tot de grond komen of niet?)



Ik doelde ook vooral op het budget (okee, mag wel iets duurder dan Ikea, maar heb geen honderden euro's voor nieuwe gordijnen) voor wat betreft Ikea



Aha, die gordijnen van Flora heten dus inbetweens.

Onze ramen komen inderdaad echt van plafond tot vloer.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Erwt, bedenk je dan wel dat Grijs Monster níet met de goudaccenten matcht??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:mamzelle schreef op 10 maart 2009 @ 22:10:

Op Ikea budgetniveau: durf je kralengordijnen aan of iets dergelijks? Hebben ze o.a. bij Ikea, maar ook bij Blokker of Xenos, en met een beetje geluk ook in wit.

Vind ik wel grappig, maar een beetje té voor 4,5 meter breed

(denk overigens ook niet dat ik dat er hier doorheen krijg )
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Noa, ze doen me zo denken aan louvredeurtjes (hee, was daar niet laatst een topic over?). Ik vind onze woonkamer niet heel erg licht en zou daarom wel graag willen dat de gordijnen ook helemaal open kunnen, en dat kan volgens mij niet met die louvredeurgordijnen?
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Erwt, ik ben blond, ik zou even zoeken op duette. Zo heet de soort gordijnen die ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven