Gordijnen wel of niet voeren?

14-07-2014 12:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op dit moment bezig met het kopen van gordijnen voor ons huis. Een van de keuzes die we moeten maken, is of we de gordijnen wel of niet laten voeren. Wat is jullie mening hierover?
Hangt van de stof af; hoeveel licht laat de basisstof door? En voor welke ruimte is het?



Wij hebben het alleen laten doen voor de babykamer zodat het daar echt verduisterd kan worden.

Verder voor de slaap- kleedkamer redelijk zware en wat donkerdere stof, dat was voor ons donker genoeg.

In de woonkamer een tussen stof, kleur, niet heel zwaar masr ook niet super licht. De stof valt nooi van zichzelf en verduisteren hoef ik er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook achter de gordijnen verduisterende rolgordijnen hangen. Dan worden de gordijnen niet zo zwaar en kun je toch verduisteren als je wil.
.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om verschillende stoffen:



1) Stof van 100% polyester (lijkt op satijn) dat bedoeld is voor een kleine slaapkamer. Als ik over een aantal jaren kinderen krijg, zal die kamer als babykamer worden gebruikt. De lichtechtheid is volgens de beschrijving 5-6. Voor wat betreft deze kamer komt de zon hier 's ochtends op.



2) Veloursgordijnen van de Hema. Deze zijn bedoeld voor een werkkamer (waar ook 's ochtends de zon opkomt) en zolderkamer (waar de zon 's middags pas te zien is).
Als je (een) kat(ten) hebt zou ik het wel laten voeren, zeker in de woonkamer waar ze nogal eens lekker achter het gordijn willen kruipen.

Als je wilt dat gordijnen verduisteren/minder licht doorlaten is het ook een idee.

Hangt ook van je budget af trouwens, goeie voeringstof is prijzig!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf trouwens een (houten) luxaflex achter de gordijnen. Dat kan ook nog.



hou je wel de,zon buiten zonder dat alles potdicht moet met gordijnen. In de winter heb je dubbele isolatie.
.
Alle reacties Link kopieren
De stoffen moeten wel bij elkaar passen, als je ze een keer laat reinigen is het niet zo leuk als de voering krimpt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Velours zou ik sowieso laten voeren, verkleurd heel snel
Als je verduisterend wil en de basisstof is vrij licht zou ik dat zeker laten doen.



Overigens wilde ik voor de babykamer nieuwe gordijnen toen ik zwanger was dus het is de vraag of je daar heel veel geld aan wilt besteden?
Alle reacties Link kopieren
wij hebben alles laten voeren. Zowel slaapkamers als woonkamer

Extra isolatie tegen warmte/kou en zon
Alle reacties Link kopieren
Zit je te lezen over huisdieren en dan zie je het topic `gordijnen wel of niet voeren`...... Ik dacht dat het een grapje was, maar je hebt natuurlijk ook nog een ándere manier van voeren, i.p.v. eten geven...
Persoonlijk zou ik het niet doen, vind het niet prettig als een kamer helemaal verduisterd is wanneer de gordijnen dicht zijn.
quote:iones schreef op 14 juli 2014 @ 14:01:

Zit je te lezen over huisdieren en dan zie je het topic `gordijnen wel of niet voeren`...... Ik dacht dat het een grapje was, maar je hebt natuurlijk ook nog een ándere manier van voeren, i.p.v. eten geven...



Jij voert je gordijnen niet? Zullen wel honger hebben dan!
quote:NYC schreef op 14 juli 2014 @ 14:14:

Persoonlijk zou ik het niet doen, vind het niet prettig als een kamer helemaal verduisterd is wanneer de gordijnen dicht zijn.Als je een beetje gevoelig voor licht bent, dan is het wel fijn, ben je niet bij het eerste streepje licht wakker...
Alle reacties Link kopieren
Al mijn gordijnen zijn gevoerd en voorzien van een loodveter. Ik vind ze dan mooier vallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juli 2014 @ 14:43:

[...]





Jij voert je gordijnen niet? Zullen wel honger hebben dan!Ik niet nee, maar je kunt nooit weten met sommige mensen.
Alle reacties Link kopieren
Veloursgordijnen laten voeren.

Velours heeft als eigenschap dat het gevoelig is voor verkleuren door de zon.

Bovendien lijkt de stof dik maar laat best wat licht door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven