Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 13:11.
Dit onderwerp heeft 1889 reacties, en bestaat uit 76 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 76.
De laatste reactie is geplaatst op 26-04-2012 14:17.

Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and ClarkVivaAngel6 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 12:00 met 32%
- Lees net recensies op Amazon dat er meer mensen zijn die vinden dat haar instructies niet kloppen en onvolledig zijn. Jammer want de beestjes zijn echt heel leuk.
- kaatje, heb je je boekje van echtstudio al binnen? Ben er ook wel erg benieuwd naar eigenlijk!
Ik moet de komende dagen werken op een evenement en voor de ochtenden en avonden dat ik niks te doen heb ga ik denk ik ook weer even een haakwerkje meenemen.
Ik ga waarschijnlijk deze maken:
Vind m zooo cool! - Hee, de plaatjes werken weer!!!

- Karan, errug leuk!
Maar hoe haak je zijn baard? - Die kabouter is tof
ik denk dat de baard met loopstitch wordt gehaakt?
Het boekje ''Amigurumi enzo'' van Echtstudio is, vind ik, echt wel de moeite waard. Mijn favoriete patronen: de giraffenfamilie (die op de voorkant staan), de set bestaande uit draak, ridder en stokpaardje
, de kangaroes en natuurlijk de vos. Is trouwens ook via bol.com te verkrijgen.
Ik heb een chinchilla gehaakt, de gelijkenis van een van mijn eigen chinnies:
Plaatje doet het niet dus dan maar een linkje naar de foto's!kaatje_85 wijzigde dit bericht op 18-08-2011 08:56 met 13%For those I love I will sacrifice - Hey!!
Ben ik weer eens. Weten jullie leuke adresjes in Maastricht (liefst centrum) om wolletjes en garens te kopen?! Ik ga er morgen een dagje heen..
Jumpsje voor jou. u. jullie. - Heb omslagdoek gemaakt van alleen maar stokjes (een 3-hoek). Hij is af en heel lekker warm

- Wat een grappige foto Kaatje, van de 2 chinchilla's.
Ik heb mijn eerste project af, Guusje de Giraf. Hij is erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Het haken ging vrij snel, maar het in elkaar zetten duurde even.
In de tussentijd wel alvast begonnen aan Stella de Koe, ook van Christel Krukkert en de matroesjka uit het boekje Amigurumi & More, in 2 kleuren, blauw zoals in het boekje en ook in het rose.
Voor de blauwe moet ik alleen de kleine bloemetjes nog haken, maar daarvoor moet ik nog even het goede garen kopen, daarom maar alvast aan de rose begonnen. - Ik vind dat boekje van Echtstudio ook echt heel leuk!
Ik heb 1 girafje gemaakt (moet de draadjes alleen nog wegstoppen) en Dibbes de draak ligt in stukjes half af te zijn op mijn bureau.
ik ben momenteel bezig met een 'vikinghelm'. Het is meer een muts met hoorns, maar goed
. - Hoe is het hier met de hakers?
Ik ben zelf druk bezig met verschillende projecten (kussens en een deken).
Kijken jullie ook vaak op haakblogs oid? Ik heb er al veel leuke gevonden via blogspot, maar als jullie nog leuke tips hebben, dan hoor ik ze graag!Hakuna Matata - Up!
Ben zwanger en niet erg mobiel, dus veel tijd om te haken! Helaas lukt het me dus ook niet erg om wol te halen... Iemand een tip voor een goede onlinewinkel? Ik ben nu op zoek naar dikke (brei) katoen om een dekentje voor de baby te haken.They don\'t scare me. Don\'t be fooled by the rocks that I got, I\'m just Vicky Pollard from round the corner from the block. V to the P to the icky to the ollard. Ohmigod. This is well hectic! - @vickyP; hobbydoos is snel en redelijke prijzen, en ook ttp://monilana.nl is snel en goede service.
Heb babydeken gehaakt van catania katoen (mooie kleuren en soepelvallend dekentje) en van garnstudio drops paris maar dat laatste is te zwaar om onder te liggen helaas)
Heb zwanger me ook suf gehaakt maar nu zoon er is heb ik er niet zoveel zin meer in... misschien later als het kouder wordt.
Succes met de laatste loodjes!Vrouwen??? Die zijn gek! - Dank voor de tips! Ben pas net over de helft, maar heb last van bekkeninstabiliteit en harde buiken, moet rustig aan doen
De laatste loodjes duren dus nog wel even!They don\'t scare me. Don\'t be fooled by the rocks that I got, I\'m just Vicky Pollard from round the corner from the block. V to the P to the icky to the ollard. Ohmigod. This is well hectic! - Kreeg net van vriendin deze link doorgestuurd voor online bestellen: http://www.jufsteek.nl/?p=p_5&sName=home
- Vicky, er is nog een haaktopic, ontdekte ik net. Daar is het wat levendiger dan hier: pop1980 in "Wie is wat aan het haken?"
Hema heeft op het moment ook garen, kun je ook online bestellen. Ik weet allen niet hoe dik het is en of het katoen is.
(Ze hebben ook brei- en haaknaalden in schattige kleurtjes!)Hakuna Matata - Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!Hakuna Matata
- Dank je! Ik zal ook eens op dat andere topic kijken. Ben net in Bergen bij Finlandia geweest, wow, wat een keus!They don\'t scare me. Don\'t be fooled by the rocks that I got, I\'m just Vicky Pollard from round the corner from the block. V to the P to the icky to the ollard. Ohmigod. This is well hectic!
- Oeh, dat klinkt heel goed. Helaas voor mij wat ver weg, maar wat een mooie website hebben ze!Hakuna Matata
- Heeeey wat leuk een haaktopic. Vinden jullie het goed als ik in"haak"
Ben sinds een jaar ook helemaal verslingerd aan haken. Kon er in het begin helemaal niks van,maar met wat hulp van youtube kom ik nu toch een eind. Kan patronen lezen en weet ook wat er bedoeld word. Mijn laatste project is een gymtas van granny's voor mijn dochtertje. Stof voor de binnenvoering ligt ernaast.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i192/Scraptamara/foto.jpg[/img]
Mijn eerste echte project was een pocho voor haar.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i192/Scraptamara/poncho.jpg[/img]
En een mooie col voor mezelf
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i192/Scraptamara/IMG_2577.jpg[/img]
Zal hier niet alles plaatsen want dat is echt veel te veel.
Hoop dat jullie het leuk vinden als ik hier mee ga schrijven.
Groetjes - Hmmz foto's lukt niet.
- [img]http://i43.tinypic.com/11l37yf.jpg[/img]stamaar78 wijzigde dit bericht op 24-03-2012 12:10 met 15%
- Dit topic is best dood eigenlijk. Op FOK is wel een heel leuk levend haak-topic!
Jumpsje voor jou. u. jullie. - Ok dank je. Heb je daar misschien een link van?
- Er is nog een haaktopic op Viva in dit board. Volgens mij is die gestart door lisettev

Linkje: Wie is wat aan het haken?Droomz wijzigde dit bericht op 27-03-2012 11:57 met 33%
Heeft iemand dit patroon?quote: