Hamster

01-08-2014 12:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons gezin is sinds gister uitgebreid met een Russische dwerghamster.



Nu hebben we een ruime kooi voor hem, met looprad, huisje en een bruggetje van wilgentakken (kan hij lekker aan knagen) en natuurlijk een dikke laag zaagsel. En natuurlijk een waterfles en een voerbakje.



Als hij goed gewend is wil mijn zoon nog een hamsterbal voor hem kopen, maar wat is nog meer onmisbaar voor een hamster.
De hamster
Alle reacties Link kopieren
Koop in ieder geval niet zo'n knaagsteen die zogenaamd goed zijn, want die zijn niet goed.



Misschien nu te warm maar vinden ze heerlijk om een nestje te bouwen en ze eten de zaden op.

Kapok vruchten heet het.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterbal lijkt mij juist iets waar een hamster niet blij van word..





Lege wc rolletjes en kartonnen doosjes waren hier een hit.

Net als verse wilgentakken, zonder blad
Alle reacties Link kopieren
Een hamsterbal?!



Niet doen, dat is echt mishandeling!!



Neem eens een kijkje op het hamsterforum, daar vind je volop goede tips en leuke ideeën.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt, dat van die steen had ik gehoord, vandaar de wilgen takken.



Had al gegoogled op Hamster, maar bij de dierenwinkel, zeiden ze dus andere dingen, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat en hamsterbal juist goed was voor de beweging, net zoals een rad, niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Slofje schreef op 01 augustus 2014 @ 12:27:

De hamster

Leuke site!



Hier vind je een leuk hamsterforum.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Zeker met die site kan ik wel wat. Op deze was ik nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:37:

Oh ik dacht dat en hamsterbal juist goed was voor de beweging, net zoals een rad, niet doen dus.Het verschil met zo'n rad is dat ze er niet zelf uit kunnen stappen. Eenmaal begonnen met lopen in zo'n bal, kunnen ze niet meer stoppen...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 01 augustus 2014 @ 12:48:

[...]



Het verschil met zo'n rad is dat ze er niet zelf uit kunnen stappen. Eenmaal begonnen met lopen in zo'n bal, kunnen ze niet meer stoppen...Oké, klinkt logisch
Alle reacties Link kopieren
Bakje chinchilla-zand om in te badderen en een fikse hand hooi.

Wc rolletjes zijn hier ook een hit. Vooral als er nog een paar papiertjes aan zitten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een hamsterbal is idd heel zielig, zelfs mijn dochter wil het niet hebben en zij is toch echt de doelgroep van de fabrikant - zíj willen dat kopen tenslotte. Maar zelfs zij zag dat het arme beestje in paniek raakte in die gekke bal.



Onze hamster is gek op zonnebloempitjes maar mag dit niet teveel krijgen, hoe verleidelijk het ook is. Denk aan goed voer, dit moet dierlijke eiwitten bevatten. Dit zijn ook goede tips (wel in het Engels, sorry).





https://www.thedodo.com/5 ... 01721797.html?xrs=Dodo_FB
Top dat de hamsterbal zo massaal wordt afgeraden! Ik hoor een hamsterzuchtje van verlichting.
Alle reacties Link kopieren
Succes, hier verblijft ie inmiddels alleen nog maar in de kooi, ondanks het handtam proberen te maken zijn er teveel gewonden gevallen, niemand durft meer. Zelfs ik niet.

Gelukkig een supergrote kooi en we mogen wel aaien en zo en optillen ook, maar ze wil er direct vandoor en als dat niet lukt dan bijt ze gewoon.

Helaas, want verder is het een super leuk beest.

Immense kooi, zoon is er weg mee en vindt dat het beestje alle ruimte verdiend, 4 etages met wc rollen en loopbuizen en hangmatten en een groot ( stil) looprad.
Wc rollen en van dat gekleurde wolachtige spul (waar ze nestjes van maken) deden het erg goed bij mijn dwerghamster. Ik heb er 3 gehad en ze hadden alle drie een andere persoonlijkheid. Over het algemeen waren ze alle drie erg tam en lief. Eentje mocht van mij ook buiten de kooi loslopen (op de bank bv) en kon het ook goed vinden met mijn hond.
Dat die hamsterbal zo slecht was, wist ik trouwens niet.
Alle reacties Link kopieren
wc papier om een nestje te maken.

pelpinda's ophangen

knaagstaven



Naarmate ze ouder worden gaan ze meer knagen. Probeer zoveel mogelijk verschillende knaagopties aan te bieden.



En handtam maken! met veel geduld! paar keer per dag hand rustig in de kooi leggen met wat voedsel erop. Op een dag pakt ze vanzelf eten uit je hand en gaat ze erop zitten.



Die van mij is zo tam geworden dat zodra ze me ziet of hoort op me af komt en aandacht (eten) zoekt. Klimt de kooi uit om op mijn hand te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
dat gekleurde wolachtige spul is ook niet goed trouwens.

Wc papier en een oude sok open knippen en hooi is beter nest spul.
quote:Miss_Marvellous schreef op 01 augustus 2014 @ 13:33:

Dat die hamsterbal zo slecht was, wist ik trouwens niet.Toen wij jaren geleden een hamster hadden, wilde de dierenwinkel ze niet eens verkopen. Hij moest ze in zijn assortiment hebben zei hij, maar hij raadde het iedereen af omdat het ondingen zijn. De hamster loopt erin omdat hij bang is en wil ontsnappen, maar dat lukt dus niet...
Alle reacties Link kopieren
af en toe eiwit of vis, of maden. Ze moeten dierlijk eiwit binnenkrijgen.

Los wc papier of aan het rolletje, om nestjes mee te maken.
Liefde , vriendschap, voedsel, schoon water, hygiene.
Alle reacties Link kopieren
Dat wolachtigespul (hamsterwatten) kunnen ze in stikken.

Hooi en wc-papier is beter.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in de buurt van Duitsland? Daar was ik laatst en daar hebben ze echt héél veel meer spullen voor dieren. Voor mijn cavia's waren er allemaal zakken metkruiden etc en leuke huisjes om in te kruipen. Vond t echt een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven