Heel veel spijt puppy

13-07-2014 20:11 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Al een jaar lang loop ik te dimdammen over een chihuaua pup. Echter voorheen gingen hondjes bij mijn hond niet omdat ik een keer een teefje erbij gehad heb. Dat werd vechten en mijn hond was zelf ook nog een pup. Mijn Jack Russel teefje is nu ruim twee en volwassen. Dus ik gister mijn ouders gevraagd achter mijn keuze te staan en te helpen met het vervoer een puppy te halen.Na een jaar gaven ze goedkeuring (wat voor mijn belangrijk is). En het beestje gehaald.



En nu??? Wat heb ik een spijt. Zodra ik wegloop piept en jankt ie alles bij elkaar. Iets wat mijn Jack Russel als pup nooit deed en ik dus ook niet gewend ben. Ik heb nu zo een spijt. Me dochter vind em leuk, me ouders en ik mis alleen maar de lange wandelingen met mijn Jack Russel en hoe goed ze is opgevoed. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen hoe spijt ik heb maar de pup geeft zoveel spanning dat ik nog amper eet. Ook lijkt mijn andere hond niet echt blij te zijn met de komst van het nieuwe gezinslid. Ik weet niet wat ik moet
Alle reacties Link kopieren
Fruitje, je bent een schatje





En TO, ik zal maar niet zeggen wat ik van je vind, dat zou me een ban opleveren en dat is het me niet waard
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
[quote]fru1t3lla schreef op 13 juli 2014 @ 20:39:

[...]





Kwestie van heel vaak buiten gaan, na het eten / spelen / slapen ed buiten gaan en het zijn behoefte laten doen, de hemel in prijzen als die het buiten doet en zonder morren ongelukjes opruimen.

[/quote]

Ik moest altijd zo vreselijk hard om mezelf lachen als ik mijn hond de hemel in stond te prijzen voor 3 druppels



Jaaaaaaaaaaaa.....

Ben jij zo'n grote hond..

Jaaaaaaaaaaaa

Je bent mijn kanjer hoor



Ik belde nog net de Telegraaf niet als hij buiten had gepoept
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mag het hondje bij jou Fruitella? Dat zou echt mooi zijn.

TO als het je echt geen fijn gevoel geeft luister dan in het belang van het beestje naar mensen die wel ruimte voor het beestje voelen en hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pup weg moeten doen



Ik ga op mijn handen zitten.
Natuurlijk is een zielige zwaan zielig. Ik vind het tenminste ook altijd een heel naar gezicht, een zielige vogel in de bosjes. Ik heb er ook wel eens de DA voor aan laten rukken, want toen ik er ook nog een stoet huilende kinderen gratis bij kreeg kon ik het helemaal niet meer verdragen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 13 juli 2014 @ 20:43:

Pup weg moeten doen



Ik ga op mijn handen zitten.







TO, wil je alsjeblieft ingaan op het aanbod van Fruitella?

Als je heb zelf niet kan brengen wil ik hem nog wel komen halen.



Als je IETS liefs en goeds wil doen voor het beestje doe je dit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje heeft trouwens ook weleens willen opgeven. Terrierachtige hondjes zijn niet makkelijk. Zij had o.a. een vriendin die heel ervaren was met honden die soms kwam helpen en tips gaf. Ook heeft mijn vader een soort natuurlijk leiderschap waar de hond goed op reageert, Het is geen schande om het even niet meer te weten, doe de hond niet gelijk weg, zoek hulp in je omgeving en ga naar puppycursus en puppy party van de dierenarts enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
en neem nooit, nooit, nooit meer een ander dier in huis!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het kan sowieso wel een half jaar duren voor de pup goed met de jack russel kan. En soms kan het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
't Is echt waar hoor, van dat kraamverlof



Toen onze kitten kwam heb ik een week vakantie genomen.

Ik werkte toen hier in het dorp. Ben een week thuis geweest met de kitten en daarna nog twee weken elke dag dat ik moest werken (en ik werkte niet zo veel hoor) tussen de middag naar huis gekomen zodat ie niet de hele dag alleen was



Ik ben een sissy. Big time



Maar ik kan me oprecht niet eens voorstellen dat je een pup, of kitten, of welk jong beestje je dan ook in huis haalt, serieus veel alleen wilt laten op de eerste dag dat je hem hebt.

Dan ben je toch helemaal gek van je nieuwe gezinslid en wil je toch niks liever dan er zoveel mogelijk bij zijn en aan elkaar wennen?



Mijn kitten was superschattig. Die kwam hier thuis, kwam uit de kattenmand, we stonden in de gang.

Keek omhoog naar mij en vriend, keek nog eens, draaide een paar rondjes tussen onze benen en besloot dat wij zijn roedel waren. Hij is niet meer van onze zijde geweken

Hij heeft het wel een paar dagen lastig gehad met wennen aan nieuwe omgeving, maar op dag 3 of 4 ofzo was het helemaal goed.

And we lived happily ever after
668, the neighbour of the Beast
Dat zijn dus al 2 topics van TO waaruit blijkt dat het geen goed idee zou zijn om een hond erbij te nemen.

Zelfs een ezel is slimmer dan TO ...
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 13 juli 2014 @ 20:43:

Fruitje, je bent een schatje





En TO, ik zal maar niet zeggen wat ik van je vind, dat zou me een ban opleveren en dat is het me niet waard +100
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je, to?

Als dat enigzins in of om het noorden is kom ik de pup graag bij je weghalen. Nee, ik kan hem niet houden met onze andere hond en 2 katten waarvan de ene niet blij gaat worden van de pup, maar dat lijkt me beter dan hoe de situatie nu is. Ik werk vanuit huis dus ik heb de tijd voor de pup, en daarnaast wil ik zo snel mogelijk een ander gouden mandje voor hem regelen.



Dit is allemaal niet aanvallend of gemeen bedoeld.

In het beste geval heb je hier de allerbeste bedoelingen bij gehad, en zit je er zelf tegenover de pup ook vreselijk mee in je maag. Misschien druk je je gewoon onhandig uit?

Hoe dan ook is dit geen goede situatie voor de pup, en weet je zelf diep van binnen ook wel dat je de pup niet een hele week alleen kunt laten overdag. Het is niet zo makkelijk dat de pup gewoon even moet wennen, een pup moet zich net als een kind hechten aan zijn verzorger en omgeving. Ja bij kinderen gaat dat anders en duurt dat langer, desalniettemin is het niet goed voor een pup om direct al zo lang alleen gelaten te worden. Daar bouw je geen goede vertrouwensband mee op en de pup zal eerder angstig worden dan dat hij na een paar weken gewend is. De eerste tijd bij een (nieuwe) eigenaar/omgeving is zo belangrijk en bepalend. .echt je kunt het niet maken om het zo te doen.



Lees alsjeblieft over de harde reacties heen, kom uit de verdediging en denk aan die pup, en niet aan jezelf en je kind. Deze situatie heeft grotere gevolgen voor de pup dan dat je überhaupt kunt spreken over gevolgen als de pup ergens anders heen gaat voor jou en je kind

Die komt er wel weer overheen. Laat schaamte of wat dan ook alsjeblieft niet een reden zijn om de pup te houden. Denk aan de pup en gun hem iets beters.



Ik meende wat ik zei, als je wilt wil ik hem graag bij je weg halen en me hard maken voor een goed huis voor hem.
Zou mooi wezen als het arme beessie naar Fruit kon. Want dit is niks zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het verschrikkelijke mens niet meer durft te reageren!

Heb je trouwens nooit geen spijt gehad van je kind dan of jankte dat kind nooit?
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2014 @ 20:49:

Zou mooi wezen als het arme beessie naar Fruit kon. Want dit is niks zo.



+1



En ik geloof best dat TO geen kwaad in zin heeft gehad, maar ze gedraagt zich wel als een stampvoetend klein kind dat iets per se wil. En dat is als het om een levend beest gaat minstens net zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat TO nog reageert. Mijn hart breekt hiervan
Ik zou het met mijn partner moeten overleggen maar ik ben serieus. Alleen heb ik geen garanties of mijn partner erachter staat, hij is er momenteel niet dus ik kan het hem pas vragen wanneer hij terug is. Het hoeft echter niet perse mijn aanbod te zijn, ik denk dat de fokker in zulke gevallen de pup nog vaak terug neemt en TO nog haar geld terug krijgt (minus een percentage neem ik aan).



In ieder geval, er zijn opties die TO kan nemen;

- op de tanden bijten en beestje een goede thuis geven, inclusief voldoende lichaamsbeweging, tijd en aandacht

- terug brengen naar de fokker

- aan iemand weggeven die wel tijd heeft
quote:rosanna08 schreef op 13 juli 2014 @ 20:47:

en neem nooit, nooit, nooit meer een ander dier in huis! Of kind...
Alle reacties Link kopieren
Waar komt die Chi trouwens vandaan? Het zijn ook nog eens hondjes die je wel echt bij een fatsoenlijke fokker vandaan moet halen, dus ik betwijfel of dat wel gebeurd is. Tenzij je daar een mooi verhaal hebt opgehangen..
Life is too short to waste time matching socks
Dit verhaal komt me heel bekend voor, was alleen al een tijdje terug en op een ander forum.



Tsja, geen goed woord voor over..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geschrokken van de afhankelijkheid. Hij volgt me overal naar toe. Deed mijn jack niet zo erg. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien nog weekje aankijken en anders zou ik graag contact met fruiten opnemen. Mijn moeder heeft aangeboden deze week de ochtenden die ik werk op te passen.
Alle reacties Link kopieren
Een niet fatsoenlijke fokker neemt de pup ook niet meer terug. Hier is ie ook welkom. Midden van het land..
Life is too short to waste time matching socks
Alle reacties Link kopieren
Zo is het ook nog een doodziek oostblokpupje
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 13 juli 2014 @ 20:34:

[...]





Aww jammer . Ik zou echt wel graag een hond vanaf pup willen en heb toch tijd zat om er mee bezig te zijn, was al aan het kijken naar asiels, maar die hebben zelden jonge honden :(.



Fruitje, hoe ik je ken, hoop ik met heel mijn hart dat de pup bij jou mag komen, daar zal hij een mooi leven krijgen.





TO, alsjeblieft, geef de pup een goed huisje en onderkomen. Bij Fruitje komt hij echt goed terecht.



En beloof ons toch dat je geen andere dieren meer aanschaft. Op een wandelende tak of vis na. Geef al je aandacht aan je kind.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven