Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 13:12.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Helpt! Allebei mijn katten braken!

Dit onderwerp heeft 43 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 11-02-2012 14:55.

[ Helpt! Allebei mijn katten braken! - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Zoals de titel zegt mijn katten zijn ziek.
    Tenminste dat denk ik .
    Gisteren was kat 1(even voor het gemak) aan het braken, toen ik thuis kwam uit mijn werk lag er braaksel in de keuken.
    Toen wist ik niet van welke kat het kwam, daarna braakte hij nog meer, en was ook anders dan anders. Zat stil in een hoekje, en het eten heb ik even weg gezet.
    Vandaag heeft hij niet veel gegeten, niet meer dan een paar brokjes. Is wel weer wat speelser en kwam weer bij mij liggen.
    Nu kwam kat 2 net al kokkend aangelopen, en braakte ook erg veel! Dus het eten staat weer in de kast zodat ze niet nog misselijker worden van het eten.

Hoe zou dit kunnen? Toch vreemd dat ze dit allebei hebben?
    Ze zijn trouwens allebei van mei 2011.

Trouwens, zodra dit niet zomaar weg gaar, ren ik natuurlijk direct naar de dierenarts...:)
    Maar ik was even benieuwd naar julli ervaringen... ik maak me altijd nogal snel zorgen over die lieve beestjes:)

1. Tegelijk? Komen ze buiten? Ik zou direct naar de dierenarts gaan.

2. Heb je ander voer gekocht dan wat je normaal hebt?

Elvis has left the building

3. Haarballen?

It\'s so FLUFFY!!

4. Nee ik geef ze nog steeds hetzelfde voer als altijd.
    Ze komen wel buiten ja....Maar niet meer dan een uurtje ofzo, dan zijn ze meestal wel weer binnen!

5. quote:
    Daar leek het niet op , maar die heb ik eigenlijk ook nog nooit bij ze gezien. (vies-->) er zaten nog hele brokjes in het braaksel en het was best een dikke substantie

6. Zijn je katten ontwormd?

Life is short, enjoy!

7. Toch misschien braakballen maar als het vaker gebeurd zou ik naar de DA gaan, onze kregen het op een gegeven moment van Whiskas, toen heb ik ze ander voer gegeven en nu gaat het goed.

8. Allebei tegelijk is verdacht.

Lieg nooit tegen jezelf

9. ohh hij zit nu zo te piepen :(

10. Er kwam dus weer een lading ... en dit was erg dun... zoo zielig.. ik ga morgen gelijk bellen maar wat kan ik nu doen?

11. En de andere lijkt echt weer opgeknapt :S

12. 1 van mijn katten heeft het ook gehad, kwam door de wormen terwijl ik ze vaker ontworm dan moet. Kunnen ze best ziek van worden! Sterkte, is altijd zo zielig!

13. Ja echt zo sneu! Ik geef ze vannacht maar even geen eten..

14. Kan het niet een of ander virusje zijn??

15. Als ze willen eten moeten ze wel de mogelijkheid krijgen, dus gewoon brokjes laten staan. Als het erger wordt of niet overgaat, naar de dierenarts, krijgen ze in ieder geval misselijkheidsremmers

Ik wil geen motto

16. lijkt mij juist goed om geen eten te geven, raadt dierenarts mij ook altijd aan als katten braken! Wel water laten drinken als ze willen lijkt me en anders even googlen, staan wel goede adviezen op t net. Allebei braken is wel vreemd, kan er iets in de omgeving zijn waar ze allergisch op reageren? Geen kattenhaters in de buurt? En als je je echt ongerust maakt gewoon dierenarts bellen!

Alles komt ooit goed, ook als het niet goed komt!

17. In het ergste geval zijn ze buiten vergiftigd door een kattenhater of hebben ze allebei van bvb een giftige plant gegeten. Gelijk morgenochtend maar naar de DA, beterschap voor de beestjes!

Those who can handle the most get hit the hardest.

18. Een van mijn katten kotst vaak. Maar dat komt omdat ze vreet. Ze schrokt alles naar binnen en binnen 5 minuten komen alle zompige brokjes weer naar buiten. Ben er ooit een keer mee naar de da geweest en zij zei dat het kwam van schrokken. Verder nooit meer wat aan gedaan. Zou me er niet zo heel veel zorgen over maken, katten kotsen wel vaker. En het liefst op kleding/tapijt/de mat/bed/bank... Nooit op het laminaat of zeil... Waar je het weer makkelijk vanaf kan halen.

Belangrijk zou ik mezelf niet willen noemen. Maar ik ben er van overtuigd dat als ik niet geboren zou zijn, iedereen zou willen weten waarom niet.

19. Ik heb ook 2 katten die best wel redelijk vaak kotsen... Kat 1 schrokt altijd zijn eten op en schrikt altijd van alles, dus als je de keuken in komt waar hij eet dan kotst hij alles weer uit. Kat 2 eet vaak van bloemen en planten in huis en kotst daar dan weer van.... Kat 2 heeft een keer gegeten van een afgevallen orchidee bloem (dat denk ik) en was ook heel zielig met kotsen etc. Maar dan ren ik niet gelijk naar de DA hoor, even laten uitzieken. De volgende dag was hij al niet zielig meer.

Tenzij de katten zich ook erg raar gedragen (kat 2 was een keer ziek en had zijn anus open gebeten en kwam in bed tegen mij aanliggen onder het dekbed, dingen die hij dus absoluut nooit doet. Toen ben ik wel naar de DA geweest.), dan moet je natuurlijk wel naar de DA gaan!

Francisca21 wijzigde dit bericht op 09-02-2012 11:29 met 2%: zin vergeten af te maken :-D
    There will be no sunlight if I lose you baby

20. Hoe is het nu met je katten Babbel?

Elvis has left the building

21. Als ze beiden tegelijkertijd braken hebben ze waarschijnlijk beiden buiten iets gegeten dat slecht viel.

Ik hoop dat alles nu in orde is, maar anders moet je echt even naar je DA voor een controle en eventueel een misselijkheidsremmer.

Als dit weer eens een keertje gebeurt kun je ze het beste even een eetlepel lauwe yoghurt geven. Dat stabiliseert de maag enigszins en zeker niet stoppen met eten geven.

Katten (maar ook honden) kunnen beter gewoon blijven eten (maar dan in een kleine hoeveelheid). Dat is beter dan vasten, zeker bij katten, want die lopen het risico van leververvetting als ze stoppen met eten uit misselijkheid.

It is not easy being me, but it is an interesting ride ;-)

22. Nou afgelopen nacht was er niets aan de hand. Tenminste vanmorgen lag er nergens spuug.
    Ik gaf ze weer een klein portie eten, en kat 2 braakte alles weer uit. Wat gedronken, en nu net weer wat gegeten wat er aardig in blijft.
    Wat het nou is ik weet het niet. De andere kat heeft trouwens helemaal nergens last meer van. Hij eet alleen wat minder dan normaal.

23. quote:
    Babbel88 schreef op 09 februari 2012 @ 17:54:
    Nou afgelopen nacht was er niets aan de hand. Tenminste vanmorgen lag er nergens spuug.
    Ik gaf ze weer een klein portie eten, en kat 2 braakte alles weer uit. Wat gedronken, en nu net weer wat gegeten wat er aardig in blijft.
    Wat het nou is ik weet het niet. De andere kat heeft trouwens helemaal nergens last meer van. Hij eet alleen wat minder dan normaal.
    Goed in de gaten houden, want katten MOETEN eten! Bel ander je DA even voor tips als dit zo blijft.

It is not easy being me, but it is an interesting ride ;-)

24. Ja, heb hem wat brokjes gegeven van het voer wat ze hiervoor kregen en dat at hij wel een beetje. Als het morgen nog knudde is, bel ik de DA!