Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Thuis

Hema-lichtwekker; is het wat?

1. In de Hemafolder van deze week staat een lichtwekker, met vogelgeluiden en radio voor 35 euro. Die wil ik misschien wel hebben, maar alleen als hij 's nachts geen licht geeft door grote lichtgevende knoppen. Ik heb gehoord dat dat bij de Philipswekker wel het geval is, en ik heb mijn slaapkamer graag zo donker mogelijk.

Wie heeft deze wekker ook? Bevalt hij?
Log nu in om te reageren
  1. Ik heb deze wekker n de originele van Philips.
    Het licht en de geluiden zijn minder mooi, wat meer ingeblikt zeg maar. Wat ik een voordeel van deze wekker vind, is dat er een sleepfunctie op zit, zo kun je met geluid in slaap vallen. Het geluid van de zee is heerlijk rustgevend..
    Het licht is rood, als je de wekker van je af draait heb je er geen last van (ik in elk geval niet)
    Ik vind m dus redelijk, qua prijs/kwaliteit verhouding.
  2. die sleepfunctie is super! Geluid is idd wat blikkerig maar voor die prijs vind ik het een prima lamp. Had bijna die peperdure van Philips gekocht maar ben tevreden met deze.
  3. Begrijp ik het goed dat hij dus wel licht geeft 's nachts? Dat zou ik wel jammer vinden. Kun je de vogelgeluiden ook uitschakelen?

* edit: Ik had de laatste twee berichten nog niet gezien.
    Sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 06-05-2010 17:35 met 19%
  4. Sabel, hij geeft geen licht maar de cijfers van de klok wel een beetje. Verder niet.

Wij hebben hem ook en in de winter is het heel prettig wakker worden door dat licht.
    The main thing, is to keep the main thing the main thing...
  5. Het lijkt me inderdaad ideaal in de winter. Misschien word ik dan wat minder depressief wakker. Ik ben van plan om hem naast mijn gewone wekker te gebruiken.

Ik denk dat het hem wel gaat worden :-]
  6. (Wat is mijn motto ineens toepasselijk ;-) )
  7. En dan nu de hamvraag. Werkt het ding ook wanneer de een nog moet blijven slapen omdat ie nachtdienst heeft gehad, of word iedereen er van wakker? Ik heb een gruwelijke rothekel aan mijn gewone wekker ( iphone) en wil ook wel eens rustig wakker worden ipv het digitale gejengel onder mijn hoofdkussen waardoor ik me helemaal de griebus schrik en na tien minuten nog sta te stuiteren beneden.
  8. Een 'James' die 's morgens de gordijnen openschuift en een kopje thee naast mijn bed zet, lijkt me ook wel wat :) .
  9. Mijn Philips Wake-up Light heeft geen lichtgevende knoppen hoor?! De felheid van de klok kun je op 3 verschillende standen zetten.

@Dangeensuus: Het ligt eraan hoe gevoelig je partner is voor licht & geluid.

Bij de meeste winkels kun je de lichtwekker een paar weken uitproberen met eventueel niet-goed-geld-terug.
    30062012anoniem wijzigde dit bericht op 06-05-2010 18:22 met 66%
  10. Ik vraag me af of je er uberhaupt van wakker wordt. Het wordt iets lichter in je kamer (ik kan slapen met een TL buis boven mijn hoofd) en de vogeltjes beginnen te fluiten?

Ik ben een hele vaste slaper en hoor mijn eigen twee normale wekkers vaak niet eens (of druk ze uit zonder dat ik wakker wordt). Terwijl vriendlief dan toch echt ligt te stuiteren in bed.

Lijkt me heerlijk om rustigaan wakker te worden maar werkt het ook echt?
  11. Nee, zo te lezen denk ik niet dat jij van zo'n wekker wakker wordt, Lunax...
  12. quote:
    viva1973 schreef op 06 mei 2010 @ 18:29:
    Nee, zo te lezen denk ik niet dat jij van zo'n wekker wakker wordt, Lunax...
    Daar was ik al een beetje bang voor :-(
  13. quote:
    Siena09 schreef op 06 mei 2010 @ 17:29:
    Wat ik een voordeel van deze wekker vind, is dat er een sleepfunctie op zit, zo kun je met geluid in slaap vallen.

Dat heeft die van Philips ook.
    Niet dat ik zeg dat je die moet kopen hoor, want ik vind het zonde van het geld achteraf.
    Van het licht word ik niet wakker (logisch ook, ik heb toch mijn ogen dicht ;-) ) en van de vogelgeluiden ook niet (wederom logisch, ik ben ook nog nooit van de vogels buiten wakker geworden). De andere geluiden zijn nog erger, die zijn zo rustgevend dat ik helemaal vrolijk doorslaap :-p
    Het licht van de display is instelbaar. Ik heb hem op de minst felle stand en dan vind ik het te doen (en ik wil ook alles graag donker).
    Maar goed, da's die van Philips dus, dus eigenlijk heb je niks aan mijn verhaal X-D
  14. quote:
    Lunax schreef op 06 mei 2010 @ 18:26:
    Ik vraag me af of je er uberhaupt van wakker wordt. Het wordt iets lichter in je kamer (ik kan slapen met een TL buis boven mijn hoofd) en de vogeltjes beginnen te fluiten?

Ik ben een hele vaste slaper en hoor mijn eigen twee normale wekkers vaak niet eens (of druk ze uit zonder dat ik wakker wordt). Terwijl vriendlief dan toch echt ligt te stuiteren in bed.

Lijkt me heerlijk om rustigaan wakker te worden maar werkt het ook echt?
    Haha, dat is dus precies wat ik net schrijf, ik had jouw reactie nog niet gelezen. Ik moet wel toegeven dat doorgaans zelfs 2 wekkers nog niet een genoeg voor mij zijn...
  15. Ik heb een vraag: Zit er ook een 'normaal' wekgeluidje in? Dan bedoel ik dus geen vogels of zee of wat dan ook.
    Wij hebben nu ook een soortgelijke wekker, maar die is kapot. Die maakte als wekgeluid bijvoorbeeld zachte tik/piepjes. Niet vergelijkbaar met een normale wekker.
  16. Je moet trouwens wel gevoelig zijn voor wakker worden van licht. Dat heb ik dus. Ik ben altijd al wakker (van het licht dus) voordat de wekker af gaat. Voor mij werkt het dus goed.
  17. In die van Philips zit geen normaal wekgeluidje. Dat vind ik ook een beetje het probleem, het zijn allemaal van die new age-achtige geluidjes die eerder rustgevend dan wekkend zijn.
    Er zit wel een radio op.
  18. 5 REGELS OM VRIENDEN TE ZIJN MET JE EX

Vrienden zijn met je ex is lastig voor elkaar te krijgen, maar wel mogelijk. Check de gouden regels om een vriendschap op te bouwen.

Lees verder

19. quote:
    vivalina schreef op 06 mei 2010 @ 19:22:
    Je moet trouwens wel gevoelig zijn voor wakker worden van licht. Dat heb ik dus. Ik ben altijd al wakker (van het licht dus) voordat de wekker af gaat. Voor mij werkt het dus goed.
    Dat zou bij mij ook niet helpen, het is altijd nog donker als ik opsta, dus dan kwam ik zker elke dag te laat X-D
  20. In de wintermaanden word ik wel wakker van de lamp en het geluid van de vogeltjes.
    In de zomermaanden word ik niet wakker van de lamp en vogelgeluidjes dus gebruik ik de radio als wekgeluid.
  21. Ik heb de lamp van de Hema. Er zit ook een normale buzzer op. En ik vind de lamp heerlijk wakker worden. Wel op bijna de laagste lichtsterkte, anders word ik standaard een half uur eerder wakker.
    De natuurgeluiden vond ik lachwekkend, ze klinken wat mij betreft allemaal als een krakende radio.

Maar ik heb nog een vraag aan iemand die hem ook heeft. Als ik de wekker instel op 7 uur en ik hem uitzet als hij afgaat, verspringt op de een of andere manier de ingstelde alarmtijd altijd van 7 naar 2 uur. Wat doe ik fout?
  22. ik word niet altijd klaarwakker van het licht, maar ik merk dan wel dat het ochtend is, dus word ik langzaam wakker en schrik ik niet van de radio die ik verder als gewone wekker gebruik. Ik ben er heul blij mee. Opstaan in het pikkedonker voelt zo tegennatuurlijk!
  23. quote:
    reisa1978 schreef op 06 mei 2010 @ 21:29:
    Ik heb de lamp van de Hema. Er zit ook een normale buzzer op. En ik vind de lamp heerlijk wakker worden. Wel op bijna de laagste lichtsterkte, anders word ik standaard een half uur eerder wakker.
    De natuurgeluiden vond ik lachwekkend, ze klinken wat mij betreft allemaal als een krakende radio.

Maar ik heb nog een vraag aan iemand die hem ook heeft. Als ik de wekker instel op 7 uur en ik hem uitzet als hij afgaat, verspringt op de een of andere manier de ingstelde alarmtijd altijd van 7 naar 2 uur. Wat doe ik fout?
    Dat doet die van ons ook! Die vraag moet je de Hema dus stellen. Misschien is dat de tijd dat hun banketbakkers aan de slag moeten of zo? ;-)
    The main thing, is to keep the main thing the main thing...
  24. quote:
    Ikbenanoniem schreef op 07 mei 2010 @ 08:28:
    [...]

Dat doet die van ons ook! Die vraag moet je de Hema dus stellen. Misschien is dat de tijd dat hun banketbakkers aan de slag moeten of zo? ;-)

Hier hetzelfde. Ik moet om drie uur op...dacht dat 'ie standaard een uur achteruitging of zo....

Verder ben ik er wel blij mee. De natuurgeluiden vind ik niks, ik heb hem op radio staan. Ik heb sowieso nog twee andere wekkers, deze is vooral voor het licht.
    Wat ik ook jammer vindt, als je de snooze-knop indrukt, gaat het licht uit. Ik wil juist dat het licht aanblijft...

Ik heb in het begin wel eens bedacht dat ik net zo goed een timer op een lamp kon zetten, was een stuk goedkoper geweest, nu zit ik met zo'n lelijk apparaat op m'n nachtkastje.
  25. quote:
    _Soleil_ schreef op 06 mei 2010 @ 19:17:
    [...]

Haha, dat is dus precies wat ik net schrijf, ik had jouw reactie nog niet gelezen. Ik moet wel toegeven dat doorgaans zelfs 2 wekkers nog niet een genoeg voor mij zijn...
    Door jouw verhaal ben ik nu in ieder geval overtuigd dat ik mijn geld er niet aan uit ga geven. Ik weet zeker dat ik alleen maar beter door zal slapen van zulk soort heerlijke new-age geluidjes ;-)
  26. En ls je er geld aan wilt uitgeven, kan je beter n van het merk Medisana kopen. Ik ken die van Philips niet, maar ik heb die van de Hema teruggebracht, omdat het licht niet zo ontzettend fel kan staan. Die Medisana heeft LEDs en kan dat wel en heeft ook twee wektijden erop zitten, die je onafhankelijk van elkaar kan instellen. Overigens gebruik ik nooit het zee/vogelgeluid, maar altijd de radio. En hij heeft een lamp die in allerlei verschillende kleuren kan (heel sfeervol ;-) )

http://www.licht-wekker.nl/Images/LampenSunrise.jpg
    Don't you think if I were wrong I'd know it? - Sheldon Cooper
Log nu in om te reageren