Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig EV, anderen inspireren

Dank je voor de beknopte omschrijving van het boek.
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik ook maar gegoogled hé
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Loombandjes?? Heb dit gezien op internet en ziet er wel leuk uit, maar geen idee hoe het voor de rest allemaal werkt.. Knoop nu sleutelhangers van scoebidoe touwtjes maar dacht voor de variatie eens een keer wat anders....
Yolo!!
Alle reacties Link kopieren
quote:tante_barb schreef op 27 april 2014 @ 15:12:

Iemand ervaring met Loombandjes?? Heb dit gezien op internet en ziet er wel leuk uit, maar geen idee hoe het voor de rest allemaal werkt.. Knoop nu sleutelhangers van scoebidoe touwtjes maar dacht voor de variatie eens een keer wat anders....Dat zijn toch een soort elastiekjes die je om wat rondjes doet en dan een armband oid van maakt? Heb wel een demonstratie gezien maar geen ervaring. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier ook geen ervaring. Hopelijk meldt zich nog iemand anders!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar Loomverslaafden in mijn omgeving

Op een 'plaatje met pinnetjes' doe je elastiekjes.

Met een haaknaald doe je er nieuwe stiekjes omheen in allerlei patronen. Je kunt er veel dingen van maken, het lijkt mij leuk om te doen, al vind ik het resultaat wel wat erg plastic. Het lijkt iig wel erg verslavend te zijn om het te doen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dat Loomen heb ik afgelopen weekend gezien bij mijn nichtje. Het gaat echt supersnel en is vrij gemakkelijk. Er zijn ook boekjes met uitleg en 'patronen' voor verschillende dingen die je er mee kunt maken.



Verder eens met Akakia. Het lijkt mij leuk om te doen, maar het eindresultaat is wel erg plastic inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog nooit gezien 'in het echt'.



Vanmiddag zitten kleuren. Haha, leuk hoor, gastvrouw zijn.

Naast mij kaartende vrouwen, en ik zat te kleuren. Natuurlijk NA eerst koffie en thee aangesleept te hebben!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk EV! Klinkt uitermate relaxed!



Ik ben lekker bezig. Heb verschillende armbandjes al meerdere keren gemaakt omdat ik die kleur kralen wel heel veel besteld had. Overigens zijn het geen echte bestellingen die mensen plaatsen. Meer als familie of vrienden zeggen dat ze het een leuke armband vinden die ik om heb, dat ik ze er één opdring om zo van mijn kralenoverschot af te komen

Ook al een paar keer dingen uitgehaald, omdat ze niet mooi werden of niet goed vielen. Dat lijkt erbij te horen dus...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik bijvoorbeeld nu al 3 keer gemaakt, ken hem onderhand uit mijn hoofd







Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
EV, klinkt zo leuk dat huiskamerproject.



Akakia, wow zelfs voor anderen maken???

Uithalen is heel bekend, ben op de granny's na, een sjaal/omslagdoek aan het maken. Lukt voor geen meter heb het al drie keer uitgehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ja, uithalen hier ook bekend. Of beter gezegd: opnieuw beginnen. Dat heb ik met het glas meegemaakt, maar óók met het quilten!



Vandaag gemozaïekt samen met mijn kennis/vriendin. Voorbereiding voor toekomstige workshops. Ik maak een keltisch werk: het levenswiel. Mooie symboliek. En veel werk om te maken, maar dat is niet erg. Heerlijk kalmerend om mee bezig te zijn!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat armbandje er echt ingewikkeld uitzien, knap hoor!

(Zelf nog nooit zoiets gedaan dus.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 30 april 2014 @ 14:32:

Ja, uithalen hier ook bekend. Of beter gezegd: opnieuw beginnen. Dat heb ik met het glas meegemaakt, maar óók met het quilten!



Vandaag gemozaïekt samen met mijn kennis/vriendin. Voorbereiding voor toekomstige workshops. Ik maak een keltisch werk: het levenswiel. Mooie symboliek. En veel werk om te maken, maar dat is niet erg. Heerlijk kalmerend om mee bezig te zijn!

Lekker relaxed.



Hier al een aantal dagen niets gedaan behalve haken, uithalen, opnieuw beginnen en verdere frustraties.
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
*helemaal vergeten* WEEKEND
Alle reacties Link kopieren
Het kan nog hoor, Steph.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Pagina drie, da kan toch nie!



Niemand meer iets geknutseld of gekleurd of geschilderd?

Ik heb zowaar gezentangled met de andere gastvrouw in het huiskamerproject. Had ze nog nooit van gehoord, dus ik heb het even voorgedaan. En ze ging even later zelf een papiertje pakken en beginnen. Leuk!! En ze nam zelfs haar kunstwerk mee naar huis!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk EV *graaft in geheugen om te bedenken wat zentanglen nou ook al weer was*



Ik ga nog verder met mijn armbandjes, maar de fut raakt er een beetje uit. Ik vermoed dat ik binennkort alles weer zolder breng en een ander project uit de kast haal.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ja weekend!

Gisteren in het huiskamerproject met wat mensen samen zitten tekenen, kleuren, zentanglen (google maar eens), zo leuk. Gesprekken en ook stilte. Nieuwe ideeën, inspiratie. Later waren er ook nog twee kinderen bij, en wat is het leuk om te zien wat zij al kunnen maken. Echt genieten!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Opgevist van pagina 3

Ik heb een erg druk weekend gehad, en te weinig energie om dat goed te handelen. De spaarzame vrije tijd die ik dus heb, gaat op aan lezen, forummen en tv kijken, zelfs voor knutselen kan ik geen energie maken
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren


Ik ben weer terug van vakantie op Ibiza. Super weer gehad, ik wilde de zon meenemen. Zat al in het koffer.........douane. Hij mocht niet mee. Ashooooooooooooole.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Steph! Heb je een fijne vakantie gehad? Het lijkt mij een prachtige plek! Jammer van de zon, maar je hebt een goede poging gedaan. En sinds een dag weten we hier weer hoe de zon eruit ziet, dus wellicht heeft het toch geholpen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WB Steph!

Jammer dat de zon niet mee mocht..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven