Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hier namelijk helemaal geen zon gezien vandaag.

En gisteren.

En eergisteren.



Vandaag iets crea gedaan. Althans, iemand anders deed iets crea, en ik keek toe. Man zette tattoo bij kennis en ik ging mee ter begeleiding. Ja, zelf ook ervaringsdeskundige
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren een beetje zon, vandaag wel een redelijke dag. Hopelijk komt het ook jouw kant op EV!

Wb. de tattoos, kun je dat? Erbij zitten als er een gezet wordt? Ik wil er dan meteen nog een....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
De vakantie was super, zelfs gesport. Om de dag zumba!! (vroegen ze waarom ik het niet elke dag deed, ehhh dat is niet goed je spieren hebben rust nodig). Vriend geweer-en pistoolschieten, anders word hij moe. Ook twee keer gekanoot en een keer samen gekajakt op zee. Eng in het begin met al die golven.

Maar fantastisch weer gehad, dus bruin. Omgeving was rotsachtig maar mooi.

Creabea een beetje omdat het warm was en haken is geen goede combi.



EV, erbij zitten tijdens een tattoo? Net als Akakia zou ik er dan ook eentje, kleine, willen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Steph!



Eh ja.. ik zat erbij en dacht inderdaad: jaaa! Ik wil ook!

Ik heb er al twee, maar daar zit een paar jaar tussen. Tweede was eind januari dit jaar. Ooit wil ik nog eens een fenix, in kleur. (De andere twee zijn zwart-wit-grijs). Maar waar etc, daar ben ik nog lang niet uit. Komt tijd, komt raad. Nu ook geen geld voor en in nabije toekomst ook niet, vrees ik. Maar ja dus, zo werkt dat blijkbaar met tattoos. Heb je er eentje, dan ben je verknocht.

Het was ook nog eens een hele aardige leuke tattoo-er.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Tsk.. ik heb me dus echt rotgezocht naar dit topic en uiteindelijk via google gevonden Zie ik dat EV vandaag nog gepost heeft



Anyways.. ik was nog van plan een ego-post te schrijven ook Misschien kon ik er zelfs beter een nieuw topic over openen. Wat is het geval? IK heb vandaag en gisteren een Flow Creative gelezen. Heerlijk. Hierin staat onder andere iemand, die een art-journal bijhoudt, maar dan per week. Ideaal, want per dag vergeet ik. En leuk vormgegeven. Dus.. IK WIL. maarja.. dat dacht ik op 3 juli 2012 ook. Ik begon toen halverwege een tekenboekje (dat ik in augustus 2010 kocht met ongeveer hetzelfde idee, maar dan een beetje anders) en.. nou.. raad eens? Het boekje is nog láng niet vol.

Maar nu heb ik dus besloten, dat het papiersoort eigenlijk niet goed is. Dat ik het toch íets anders wil.. en.. en.. Mijn grote hobby "het kopen van tekenmateriaal" komt weer uit de doos, zeg maar Ik ben nu met mijzelf in conclaaf. a) eerst maar eens laten zien, dat ik wekelijks bezig ga in het huidige boekje of b) als ik dan wél elke week (of elke 2 weken/maand) bezig ga, dan is een helemaal nieuw boekje, met het goede papier, natuurlijk veel mooier, als het vol is. Maar dan krijg je c) wanneer is het dan vol..



ZUCHT



Ik zie hierboven dat EV gezentangeld heeft. Dat staat ook nog in huidige boekje. EN ohja.. ik heb naast m'n bed zo'n "ik ga dagelijkse/wekelijks" tekenboek liggen, die daar al zo'n 25 jaar ligt.. Daar staat tegenover dat ik 2 jaar terug in de vakantie wél een boekje heb volgemaakt (nieuw, ja) en dat is heel leuk om na te lezen/kijken. Het is alleen zo lastig om elke dag/week inspiratie te vinden, uiteindelijk lijken de dagen zo op elkaar.



Pff..

Vandaag had ik een perfécte dag om over te teken, met leuke krabbels erbij (ik vinddat altijd zo leuk om te zien bij anderen) maar ipv tekenen, zit ik dus op het forum. En daar zinkt elk schip met goed creatief voornemen, ben ik bang.



Oh.. er stond ook nog leuk iets in over het maken/vullen van kistjes. Dat wil ik ook gaan doen! En over een soort van weekartboek, maar dan met elke dag plastic insteekhoezen, die je dan vult met kaartjes. Omdat een kaartje makkelijker te behappen is dan een lege pagina. Zit ook wat in.



Afijn



wat leuk dat ik jullie weer gevonden heb

Wat jammer dat ik niets kan laten zien



Ik maak wel élke dag foto's, trouwens. Doe mee bij zo'n 'foto per dag'-groep, waarvan de oprichtster in Australië woont. Zij heeft begin van elke maand een opdrachtenlijst voor die maand. Echt heel leuk. En creatief. Maar niet echt knutselen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me kostelijk vermaakt met jouw post, Dream.



Speciaal voor jou heb ik deze foto, van mijn activiteiten van vandaag in de Huiskamer met een groepje mensen. Een combi van Keltisch tekenwerk en zentangle. Enjoy!



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh, en natuurlijk ook dit nog: WEEKEND!!



De zon schijnt!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Eerst: WEEKEND!

Heerlijk!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, welcome back!

Ook ik moest lachen om je post, heeeel herkenbaar. Ik heb ook altijd dat ik boekjes koop om de buitenkant, me voorneem daar regelmatig iets in te schrijven, de eerste 5 bladzijden heel netjes en mooi maak en dan verdwijnen ze in het 'hol van de boekjes' dat hier ergens in huis bestaat, zodat ik weer een nieuw mooi boekje koop, vol goede voornemens.



Het fijne van dit topic is dat ego-posts en off topic geouweneuzel meer dan welkom is, dus blijf maar lekker posten (dan hoef je het ook niet via Google te hervinden!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En dan mijn egopost: ik heb de laatste dagen weer meer energie, draaf zelfs een beetje door in al mijn activiteiten, en ben zelfs vanmorgen vóór het werk gaan sporten En dat terwijl ik daar helemaal niet van hou, sportiviteit zit nou eenmaal niet in mijn genen

Het is overigens wel heel goed bevallen, want ik bruiste de hele dag van energie. Dus ik heb me vast voorgenomen dat vaker te doen (nou maar hopen dat dit beter lukt dan het voornemen van de mooie boekjes )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En tot slot: prachtige tekening EV, leuk, zo'n foto (ik krijg helemaal zin hem in te kleuren!). En wat geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt in de Huiskamer.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie tekening EV.. !!



Dit zijn wat tekeningen van mij. Zie de datum Mijn meest recente is van 17 maart dit jaar. Dat dan weer wel. Ik ben erg druk geweest met andere dingen en dit keer had ik ook echt niet de behoefte.







Aan deze kun je wel zien dat het papier te dun is, want je ziet de volgende tekening er doorheen (dus nieuw boekje, jaja )







Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus echt geen geduld om bijvoorbeeld bij zo´n vleermuis alle vlakken met kleine frutsels te vullen, zoals je kunt zien



En vanmiddag ga ik met dochter de stad in. Onder andere kijken naar een nieuw schets-/tekenboekje. Ik wil dan proberen elk weekend er even echt voor te gaan zitten. Aan tafel, niet bij de tv, spulletjes om me heen en gaan. Door de weeks eventueel wat dingetjes schetsen/noteren.

Ik ga kijken bij V&D, 2 knutselwinkels en nog zo'n Deense winkel, waar je naast knufseltroepjes ook van dat leuke maskingtape kunt kopen, waar IK althans dan weer jarenlang niets mee doe
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 16 mei 2014 @ 23:49:

Dreamer, welcome back!

Ook ik moest lachen om je post, heeeel herkenbaar. Ik heb ook altijd dat ik boekjes koop om de buitenkant, me voorneem daar regelmatig iets in te schrijven, de eerste 5 bladzijden heel netjes en mooi maak en dan verdwijnen ze in het 'hol van de boekjes' dat hier ergens in huis bestaat, zodat ik weer een nieuw mooi boekje koop, vol goede voornemens.



Het fijne van dit topic is dat ego-posts en off topic geouweneuzel meer dan welkom is, dus blijf maar lekker posten (dan hoef je het ook niet via Google te hervinden!).Ik ben zo dol op paperblancs, maar die zijn superduur en het papier is superdun. Kan ik dus niets mee, dus nog nooit gekocht, maar ik zou er een kast mee willen vullen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boekje



Eigenlijk net zoiets als ik heb, maar dan met aquarelpapier erin.

Nu moet ik dus wel







Was errug druk in de stad, kermis, maar heerlijk met zon.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ik heb ook heel veel dingen niet gekocht, die ik écht wel wilde





Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké.. nog één berichtje dan



EV.. die huiskamer, waar jij het over hebt, is dat een soort buurthuis ofzo? Want het bracht mij wel op een idee. Ik drink elke woensdag koffie met vrouwen, die ook best creatief zijn. Van één van hen weet ik dat ze meer zou willen doen. Dus.. ik zit erover te denken voor te stellen 1x in de maand bij mij de koffieochtend voort te zetten. Ik heb heel veel materiaal, maar ze kunnen natuurlijk ook zelf meenemen. En al kletsend, stel ik me zo voor, kun je lekker zendoodlen of anders iets doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, leuke postings heb jij. Heerlijk herkenbaar. En mooie tekeningen.



EV, weer zo'n mooie tekening. Wat een talenten heb jij toch.



Akakia, jij denkt ook altijd aan het dansje.



Supernieuws.... ik wilde allang de south baysjaal gaan haken, naast het kussenproject. Maar had alleen de tekening die ik wel kan lezen maar dan kan ik hem niet haken. Nu eindelijk is het op mijn vriend youtube gezet. Al een toer gemaakt en dan is het super. Nu de rest nog.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Steph.. ik heb 'm even gegoogled.. zo'n ding wil ik ook zo graag, maar ik zie op tegen het werk. M'n schildpadje is nog niet eens af
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen, voor de fotoopdracht van vandaag (something I drew) , heb ik wat oude tekenboekjes doorgekeken. Eentje had ik al in 3 jaar vol! ( ) en ik kan toch wel genieten van wat ik deed. Sommige vind ik nu beter dan toen, bijvoorbeeld. Veel gekras en geschets, waar ik nu niet meer van kan zien, wat het had moeten zijn, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké.. heel eerlijk? Ik vind het nieuwe boekje niet lekker tekenen Er zit teveel structuur in het papier..



Dus.. ik ga lekker



Het 'voordeel' van dit boekje is, dat er een geperforeerde 'scheurlijn' bij de pagina's zit, dus ik kan ze ooit makkelijk uitscheuren en ergens anders inplakken.. toch?



Mijn 'oude' boekje doorbladerend, zat ik best te balen, dat ik dát soort boekje niet meer kan vinden. Groot nadeel met zoeken vond ik ook, dat al die boekjes geseald zijn.. zo kun je niet echt aan het papier voelen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, heb jij een geldboom in de tuin met al die tekenboeken?

Structuur niet goed.

Klopt wel dat je tegenwoordig niet meer aan het papier kunt komen. Misschien een tip voor alle winkels een voel-aan-boekje-niet-om-mee-te-nemen. Een soort parfumtester, die heel normaal zijn.



Vandaag garen voor de southbay sjaal gekocht. Lijkt mij super om ze in huis te hebben en dan de sjaal/omslagdoek te gaan maken. Is heerlijk garen om voor in de zomer te gaan haken.

Overigens vandaag een half uur in de zon gebakt, jemig wat was het heet.
Alle reacties Link kopieren
Dit boekje had ik gekocht van verjaardags-vvv-bon. Ik heb er nog één Ik heb trouwens bij een aantal boekjes het plastic half losgepeuterd, maar dat is toch niet echt goed. Misschien moet ik m'n oude boekje meenemen en zeggen "dit zoek ik"

Ooh.. ik bedenk ineens dat we nóg een teken en schilderwinkel hebben in Stad! ~gaat woensdag op pad~



Leuk dat je al garen hebt gekocht!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
OMS (oh my smurf) Vandaag het perfecte boekje gevonden qua papier, alleen de omslag was niet leuk. Maar.. zoals de verkoper terecht opmerkte.. het papier was toch zeker het belangrijkste, dus heb ik 'm gekocht. Kom ik daarna bij de M&S mode.. vind ik daar het volgens mij perfécte boekje.. Wie verwacht dat nou



We zullen zien wat het wordt en blijft

In elk geval móet ik weer tekenen van mezelf nu, 3 boekjes verder, zeg maar



Ik zoek nu een thema.. als ik niet weet wat te tekenen, ga ik .... tekenen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ehh tekenboeken bij de M & S???? Die heb ik daar nog nooit gezien, alleen kleding en sieraden (oja tassen en sjaals en panties).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven