Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Ik weet dus nog niet of dit papier lekker tekent.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 mei 2014 @ 17:23:

[afbeelding]



Ik weet dus nog niet of dit papier lekker tekent.

Dus uitproberen Dreamer!!!!.



Gisteren en vandaag weinig geknutseld, heb enorme hoofdpijn. Nu het wat afkoelt wordt het wel minder dus vanavond en morgen hopelijk weer haken of loomknitting.



EV en Akakia (en alle anderen) hoe gaat het ermee?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, voel je niet schuldig over al die boekjes die je koopt, dat is juist heel goed voor de economie!



voor je hoofdpijn Steph, het is ook drukkend weer. Hopelijk trekt het snel weg.



Hier druk. Kind is begin volgende week jarig, dus druk met voorbereidingen (veeeeeeel boodschappen, veeeeeeel eten maken, en dan nog het huis opruimen), man heftige migraine, dus die kan niet helpen. Het enige knutselen dat ik heb gedaan afgelopen week is het voorbereiden van een ridderfeestje (ridderschilden, ridderdrank, ridderdiploma enz. enz.).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 22 mei 2014 @ 21:52:

Dreamer, voel je niet schuldig over al die boekjes die je koopt, dat is juist heel goed voor de economie!



.



Ik ben bang dat man hier minder enthousiast is over de gevolgen voor onze persoonlijk 'economie' Gelukkig kan ik nog veel op verjaardagsgeld en vergoeding voor zitten op stembureau gooien.



Jouw voorbereidingen voor het feestje (naast boodschappen en schoonmaken) klinken echt wel creatief! Leuk hoor!



Balen van je migraine Steph.. Hoop dat het nu beter gaat|?



Ik heb gisteren op het stembureau zitten kleuren. Dat is eigenlijk ook heel leuk!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kom ik ook weer eens aankakken



Druk met andere dingen.

Wat is hier lekker veel geschreven! Gezellig!!

Dream, dat is toch een goed idee? Ik heb dit jarenlang met vriendinnen gedaan. We hadden allemaal zo'n mandalaboek, en daar zaten we dan te kleuren en te kletsen.



De Huiskamer is in een buurthuis, gemeenschapshuis heet dat hier tegenwoordig. En het is echt een grote ruimte waar vanalles mogelijk is. Vanmorgen heb ik trouwens simpelweg zitten te kleuren, meer niet.



Gave boekjes trouwens! Mooi papier. Ik zou ze als schrijfboekje gebruiken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jippie ik ben de eerste!!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ha ja!

Natuurlijk! Helemaal vergeten!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond geprobeerd wat aquarelachtigs te doen. (in het boekje, dat tot nu toe als artjournal gebruikt is, al 1x dus, want ik wilde kijken of ik daar ook wat mee kon.. verf.. ).bleek de verf nogal oud, waardoor ik bepaalde kleuren niet meer uit de tubes kreeg. Een andere tube was nog niet open geweest en daar spoot de verf uit En.. ik ben volgens mij niet geschikt voor aquarel. Nog steeds niet.



Van het boekje, waar ik de kaft niet mooi van vind, heb ik de kaft geverfd. Ik vind het nog niet mooi
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je bent in ieder geval creatief bezig Dream, dat verdient applaus
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
mee. Prettig weeeekend allemaal



Lekker crea bezig dames.

Dreamer, ook al schoot de verf uit. Creatief bezig zijn!



EV, was gewoon hoofdpijn gelukkig geen migraine.

En dankzij jullie allemaal is hij nu weg.



Ik ga nu weer huishoudelijke rotdingen doen.
Alle reacties Link kopieren




was ook lekker, met verf kliederen (nogal letterlijk) Helaas vandaag geen tijd. Ik hoop morgen wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik nog collectebussen klaarmaken met folders in een tas. Plus het kadootje wat collectanten krijgen. Telt dat ook als creatief bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik ben papieren bloemen (van boekenpagina's) aan het maken.

Decoratie en deel van mijn trouwboeket.



Deze bloemen:







Alle reacties Link kopieren
Foto's!!! Altijd leuk!!



Wat een mooie bloemen Scamp! Zijn dit de voorbeelden, of heb je deze gemaakt? In het laatste geval: mijn complimenten voor je werk, het ziet er prachtig uit!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Akakia, deze zijn het voorbeeld, maar die van mij zien er eigenlijk hetzelfde uit.

Dank je
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 25 mei 2014 @ 19:24:

Leuk topic!

Ik ben papieren bloemen (van boekenpagina's) aan het maken.

Decoratie en deel van mijn trouwboeket.



Deze bloemen:



[afbeelding]



[afbeelding]Scamp, wat goed dat je dit kunt gaan maken of al doet
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar ook ergens een tutorial van Scamp? Ik vind ze echt waanzinnig mooi, zeker die met dat pareltje erin (en gezien mijn 'ik-maak-sieraden-en-vind-dat-een-prima-excuus-om-heel-veel-kralen-te-kopen'-hobby, heb ik die al in huis!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat zijn mooie bloemen, vooral die bovenste!



Ik heb vandaag in een tijdschrift een hele mooie gehaakte omslagdoek gezien. Mooooi!! Alleen is het al zo lang geleden dat ik nog gehaakt heb, maar anders.. misschien toch weer eens oppakken. Ik zat al te googlen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Trouwens Scamp, scheur je dan pagina's uit oude boeken?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 26 mei 2014 @ 20:30:

Oh, dat zijn mooie bloemen, vooral die bovenste!



Ik heb vandaag in een tijdschrift een hele mooie gehaakte omslagdoek gezien. Mooooi!! Alleen is het al zo lang geleden dat ik nog gehaakt heb, maar anders.. misschien toch weer eens oppakken. Ik zat al te googlen.Kijk eens op youtube bij south bay sjaal. Heel goed uitgelegd in 5 korte filmpjes (geen idee waarom zoveel)
Alle reacties Link kopieren
Even al een kort stukje gekeken. Inderdaad duidelijk zeg. Dat begin kan ik alvast, het rijtje lossen (of hoe dat ook heet). Als ik later vandaag meer tijd heb, ga ik verder kijken. Bedankt!



(Ik weet nog helemaal niet of ik 'm ook echt ga maken hoor, hopelijk vind je dat niet erg.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 27 mei 2014 @ 09:18:

Even al een kort stukje gekeken. Inderdaad duidelijk zeg. Dat begin kan ik alvast, het rijtje lossen (of hoe dat ook heet). Als ik later vandaag meer tijd heb, ga ik verder kijken. Bedankt!



(Ik weet nog helemaal niet of ik 'm ook echt ga maken hoor, hopelijk vind je dat niet erg.)





Ik ga vanmiddag weer haken op de brei/haak/ andere creative hobbieclub
Alle reacties Link kopieren
wow wat leuk Scampi, die bloemen!

Ik vind het alleen zo zonde van boeken Heb op internet echt de mooiste kunstwerken gezien, uitsnedes en dergelijke..



Zo'n bay sjaal vind ik ook zó leuk! Maar als ik eraan begin is het vast een 20 jaren plan..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 mei 2014 @ 11:33:

wow wat leuk Scampi, die bloemen!

Ik vind het alleen zo zonde van boeken Heb op internet echt de mooiste kunstwerken gezien, uitsnedes en dergelijke..



Zo'n bay sjaal vind ik ook zó leuk! Maar als ik eraan begin is het vast een 20 jaren plan.. Ja, hier ook een tig jaren plan. Een vrouw die op de club was heeft het begin gemaakt zodat ik verder kon..... Eventjes totdat ik weer op dinsdag erheen ga.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om pagina's uit boeken te snijden. Misschien wel uit tijdschriften, zou dat eigenlijk ook kunnen, of is dat papier te dun?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven