Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, kast is klaar. Stond eerst nog wankel, en geen wand waar we ze aan vast konden maken, maar dmv een koffertje bovenop de kast, is kantelen onmogelijk geworden. Nu wel zorgen dat we dat nog weten, wanneer we het koffertje een keer nodig hebben



Jammer dat je niets aan je voortuin vindt, EV. IK heb nu een oerwoud als achtertuin. Was ook het plan niet, maar er kwam vanalles tussen mij en tuinieren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Voortuin is één groot grindgebeuren, afgezet met bielzen.

In die grindvlakte staan wat boompjes en planten. Heel retro eigenlijk. Misschien wordt het wel weer hip op een dag.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 16 juni 2014 @ 20:00:

Voortuin is één groot grindgebeuren, afgezet met bielzen.

In die grindvlakte staan wat boompjes en planten. Heel retro eigenlijk. Misschien wordt het wel weer hip op een dag.

Oh, wat erg. En tussen het grind komt dan weer onkruid neem ik aan.



Dreamer, gelukkig is de kast klaar.

Elke week een uurtje onkruid plukken en dan is het wel bij te houden. (uit eigen ervaring).



Wij hadden 16 jaar geleden een tuin (goed aangelegd) met allerlei planten. Die mensen die er hebben gewoont vonden het leuk om in zo'n tuin bezig te zijn. Wij dus niet. Geen idee of het een plant of onkruid was plukte ik er planten of onkruid uit. Schijnt dat ik aan 20 gulden binnen 5min had uitgeplukt toen de voormalige eigenaars een keertje kwamen. Daarna hebben we het allebei maar anders gedaan. Vijver erin, tegels en grof grind met vlonder, konijnenkooi en cirkel waar we kunnen zitten. d

Dat is onze tuin nu. Staan wel planten in potten in. En om de vijver planten.
Alle reacties Link kopieren
Oja, vandaag ook nog gehaakt
Alle reacties Link kopieren
voor onze jongens in Brazilië!



Jullie zijn goed bezig allemaal, met de kast, het haakwerk en de tuin.

EV, heb je nog iets van dochter gehoord? Ik denk veel aan je de laatste dagen, bij het horen van het nieuws!



Ik heb vandaag dozen 'bekleed'. Staan bij kind op de kamer en is van een merk dat dezelfde naam heeft als hij. Maar het waren gewone saaie dozen dus heb ik er een rand met inpakpapier gemaakt, zoals hier:

Ziet er veel leuker uit!

(Post er geen foto's van ivm herkenbaarheid naam kind)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Elke week uurtje onkruid plukken is helaas niet genoeg. JA, straks als het minder groeizaam weer wordt misschien. Ik heb wel eens de helft van de tuin gedaan, tegen de tijd dat ik toe was aan de 2e helft (week later) was de eerste helft alweer aan het groeien. Bijhouden was leuk geweest, uiteraard.



Leuk die doos!



Ik ben vandaag sterk geweest. Heb niet nog een schetsboek gekocht. Heb niet een haak- of breipakket gekocht. Heb wél kleurpotloden gekocht, blauw die ik nog niet had.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 juni 2014 @ 20:59:

Elke week uurtje onkruid plukken is helaas niet genoeg. JA, straks als het minder groeizaam weer wordt misschien. Ik heb wel eens de helft van de tuin gedaan, tegen de tijd dat ik toe was aan de 2e helft (week later) was de eerste helft alweer aan het groeien. Bijhouden was leuk geweest, uiteraard.



Leuk die doos!



Ik ben vandaag sterk geweest. Heb niet nog een schetsboek gekocht. Heb niet een haak- of breipakket gekocht. Heb wél kleurpotloden gekocht, blauw die ik nog niet had.

Akakia, leuke doos gemaakt.



Dreamer, heb je zoveel onkruid en/of een grote voortuin? Tegen onkruid helpt, goedkoop (bij action) azijn erop spuiten. Echt het goedkoopste spul is het beste.

Goed zeg dat je geen schetsboek hebt gekocht
Alle reacties Link kopieren
Idd; schoonmaakazijn! Werkt ook super tegen groene aanslag op je tegels, en het is milieuvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 19 juni 2014 @ 00:45:

Idd; schoonmaakazijn! Werkt ook super tegen groene aanslag op je tegels, en het is milieuvriendelijk. Mileuvriendelijk boeit mij niet bij onkruid (normaal wel maar onkruid moet weg).
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag creatief bezig geweest op een van mij vrijwilligersplaatsen.

Een aantal hartjes geschilderd met bewoners en een vredesduif het lijnen getekend op het hout. Een collega verft de duif in. Deze gaat met de hartjes (waarin namen van bewoners op) zaterdag aan een man worden gegeven die door bezuiningen weg moet (ntb een pastoor).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat erg Steph..! Wel goed v je dat je iets moois maakt voor de man..!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 19 juni 2014 @ 22:36:

Jeetje, wat erg Steph..! Wel goed v je dat je iets moois maakt voor de man..!Word vnl door activiteitenbegeleiders en een paar bewoners gedaan, ik heb maar een beetje gedaan. Is een lieve man die om een domme reden wegmoet, de bewoners die niet kunnen lopen hebben nu dus geen wekelijkse dienst meer. Terwijl ze het hard verdienen en nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



..........................
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Verwarrend zeg Steph, een nieuwe ava.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV:



Gefeliciteerd met je vrijwilligerspromotie.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 22-06-2014 11:18
Reden: Privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry als ik niet mee huppel, slecht nieuws over mijn vader te horen gekregen. Hij heeft blaaskanker, welke degradatie enz weten we nog niet. Er zitten iig erg veel slechte poliepen. Hij wordt volgende week geopereerd zodat ze er wat vanaf kunnen halen en op kweek zetten. Dus nu een periode van onzekerheid. Ben een beetje verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Eerst voor jou Steph:

Wat een naar nieuws. Horen jullie na de operatie hoe het ermee staat?? Sterkte in ieder geval dit weekend
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En dan voor het weekend
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
EV, hebben je ex en kind(eren) ook al een idee van waar ze heen willen of kunnen?

Ik hoop toch zo dat ze een beetje in de buurt zouden komen te wonen als dat kan / lukt / enigszins mogelijk is! Enne... een beetje dwarsliggen is op zijn tijd geen enkel probleem!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel tegen het verdriet steph... een spannende tijd voor jullie dus...

EV, je wil toch niet zeggen dat hij nu doodleuk verwacht dat-ie met open armen door je wordt ontvangen, hè??? Ik zou METEEN de politie op hem afsturen..!!



En dan nu mijn weekend rondedansje, schuif op, Ak, dan kom ik meedoen..!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 20 juni 2014 @ 20:03:

Eerst voor jou Steph:

Wat een naar nieuws. Horen jullie na de operatie hoe het ermee staat?? Sterkte in ieder geval dit weekend

De eerste operatie dan gaan ze iets van een of meerdere (die er wel zijn) poliepen afhalen en op kweek zetten en dan is het wachten.



Maar toch voor het weekend (dat kan er toch niets aandoen)
Alle reacties Link kopieren
Steph, veel sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
PS. Steph, zou je je quote willen weghalen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk voor je EV. Maar je klinkt sterk, en ik vind het heel goed van je dat je nu jezelf niet opzij schuift voor hun wensen, maar eerst aan je eigen gevoel en wensen denkt. Hopelijk kun je de kracht opbrengen om dat vast te houden.

En hij zal inderdaad de gevolgen van zijn daden toentertijd moeten dragen en nemen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook zo genoten van het weer vandaag? Wat heerlijk, wel zon, niet te warm.

Ik heb de zandbak volgegooid, samen met jongste, met water en we hebben de hele middag zandtaartjes en moddertorentjes gebouwd
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven