Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Potverdorie, ik benijd je niet, EV....!

wat moet je met zo'n situatie. ? Wat ingewikkeld...!
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 21 juni 2014 @ 21:59:

Hebben jullie ook zo genoten van het weer vandaag? Wat heerlijk, wel zon, niet te warm.

Ik heb de zandbak volgegooid, samen met jongste, met water en we hebben de hele middag zandtaartjes en moddertorentjes gebouwd



Klinkt heerlijk, Ak..!

Hier een dagje in de tuin gewerkt. Heerlijk, zonnetje, knipmesje, colaatje, beetje knippen, slokje drinken, kletspraatje met de buren, beetje vegen, mmmm...
Alle reacties Link kopieren
Ow, trouwens, EV ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd op FB. Althans, dat denk ik, anders heb ik de verkeerde persoon dit hestuurd
Alle reacties Link kopieren
Ev, de vorige kwoot is weg. Logisch dat jij er zo over denkt. Wat jouw al die jaren is aangedaan.(kan jouw op fb niet vinden, stiekemerd )



Akakia, klinkt als een fijne zondag. Heerlijk die zon. Vandaag weer?



Dank jullie voor alle knuffels. Gisteren nog met mijn vader erover gesproken (mijn moeder had gebeld) en hij denkt er heel postitief over. Van negatief denken word je alleen maar moe zeg ik dan maar.

Ze komen vanmiddag hier in de tuin Italiaans eten.
Alle reacties Link kopieren
EV: wat ben jij moeilijk te vinden op fb. Alle foto's met jouw naam ben je niet (of je hebt een operatie ondergaan). Maar dat zal wel een bedoeling hebben en die respecteer ik.
Alle reacties Link kopieren
EV.. wat ik hier lees.. ik kan me voorstellen dat je nu tussen 2 enorme vuren zit. Dikke knuff!



Ik heb haar ook al eens gezocht op fb.. moeilijk he steph



Ik heb niet gekleurd, heb zelfs helemaal niets creatiefs gedaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie mij allemaal te zoeken op FB?

Daar kun je me inderdaad niet vinden, want ik zit er onder een andere naam en alleen in een besloten groep met mijn kinderen en ex. Verder doe of wil ik helemaal niets op FB, sorry voor alle geïnteresseerden. Ik verwijs jullie naar mijn website.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dus grotendeels mijn telefoon genegeerd en de wifi uitgezet, en met andere dingen bezig geweest. Auto gewassen, vloer gedweild, was gedaan, met de hond gelopen, boek gelezen, gewoon gekneuter dus allemaal, maar lekker down-to-earth. Ik vraag me wel af: hoeveel méér kan iemand nog verdragen, elke keer weer deze desillusie en teleurstelling (zachtjes uitgedrukt nog)?!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ev dochter wordt natuurlijk gemanipuleerd he. Bovendien is ze waarschijnlijk teleurgesteld. Dan komen er zulke woorden.. Zij houdt wel van je.. Blijf dat alsjeblieft geloven. Hoe vaak ik mijn zus niet dat soort dingen tegen mijn moeder heb horen zeggen.. Omdat ze niet op stap mocht oid.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En probeer wel duidelijk te blijven maken dat je wel van hen houdt, de kinderen dan, en ze graag wilt zien. Volgens mij is dat iets dat kinderen altijd graag blijven horen van hun ouders/moeder



Dikke kus in deze weer moeilijke tijden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sluit me helemaal bij je aan Dreamer...!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, mooi geformuleerd. Ik sluit me hier ook bij aan.



EV, dikke
Alle reacties Link kopieren
voor jou EV... Wat moeilijk te verdragen, deze woorden, ook al komen ze van een (puber)meisje dat zwaar beïnvloedt wordt door haar vader. Goed van je dat je de telefoon / internet genegeerd hebt vandaag, hoe moeilijk het wellicht ook was, en dat je aan jezelf blijft denken. Dikke knuffel voor je
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ze van me houden. Ze kennen me niet. Wat weet een kind van 6 of van 4 nog van zijn moeder? Nee, ook al gezien mijn eigen ervaringen met mijn eigen moeder (ik kan echt niet zeggen dat ik van haar hou, alleen maar heel veel andersoortige gevoelens) geloof ik niet dat ze van me houden. En dit zijn alleen maar steeds weer bevestigingen daarvan. Al geloof ik best dat ze wel gebrainwasht zijn.. papa is de held, en dat ze ooit zélf gaan nadenken, maar ja, of ik dat nog ga meemaken?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag naar familie geweest en die zijn helemaal into het 'loomen'. Oudste heeft meegeloomd en wat spul meegekregen naar huis... Niet goed voor mij want ik zit er nu -ondanks hardnekkige voornemens- toch aan. Heb het eerste bandje al af En moet morgen de stad in voor een aantal specifieke kleuren elastiekjes en vrees, mezelf kennende, dat ik dan helemaal los ga...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Lees nu je post van 20:41 EV. En, hoewel ik het zo graag anders zou wensen voor je, jij kent de situatie het beste. Ik weet geen woorden om je moed in te spreken, maar weet dat ik oprecht veel aan je denk en met je meeleef
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dat is lief, Akakia. Dank je.

Trouwens, allemaal bedankt voor de steun en het meeleven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Van wat ik begrepen heb, EV, blijven vooral kinderen altijd naar hun moeder verlangen. Jij hebt een slechte ervaring met jouw moeder. Meerdere. In feite hebben zij dat nooit met jou gehad. Alleen wat hun vader hun vertelde, nooit met jou persoonlijk. Ik denk dat het goed is als je sterk probeert te zijn en naar hun toe nooit je twijfels laat zien. Je bent toch nog een soort van anker in Nederland. En het contact is raar. Al heel lang. Dat is ook moeilijk, hoe kun je nou via deze weg laten zien wie je bent en wat je voelt. Dat geldt voor jou, dat geldt ook voor hen. Jij kent hen niet echt meer, zij jou helemaal niet meer. Maar jij blijft hun moeder. Altijd. En ik denk dat het voor hun belangrijk is, dat ze blijven voelen/weten dat jij er voor hen bent. Altijd. Hoewel het ook goed is, dat je laat zien dat jou verdriet is aangedaan door hun vader.



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gesprek gehad met politiecontactpersoon en dat heeft me geholpen om weer meer de FEITEN op een rijtje te zetten. Dat is denk ik nu een betere leidraad dan alle emoties, gevoelens, invullingen, aannames...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, Ik kan mij niet zo goed uitdrukken virtueel behalve een dikke
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 22 juni 2014 @ 20:43:

Wij zijn vandaag naar familie geweest en die zijn helemaal into het 'loomen'. Oudste heeft meegeloomd en wat spul meegekregen naar huis... Niet goed voor mij want ik zit er nu -ondanks hardnekkige voornemens- toch aan. Heb het eerste bandje al af En moet morgen de stad in voor een aantal specifieke kleuren elastiekjes en vrees, mezelf kennende, dat ik dan helemaal los ga... Schaam je niet, ik ook. Zag vandaag op youtube een filmpje met de elastiekjes en een vork..........Naar de Jumbo een zakje oranje elastiekjes en los, twee armbanden. Maar ik vrees dat het er meer gaan worden want ik zag ook al ene filmpje met twee vorken. Hopelijk blijft het erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook even op youtube kijken denk ik, zoekterm "loomen met een vork" ofzoiets..?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 23 juni 2014 @ 23:27:

Ik ga ook even op youtube kijken denk ik, zoekterm "loomen met een vork" ofzoiets..?Yep. Of loomen met twee vorken kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus om.

Heb gisteren in de stad een setje gekocht (met een 'groot' loombord en een stapel stiekjes) en liep toen langs een kraampje waar ze nog veul meer stiekjes verkochten in allerlei maten.

En ik had contant geld bij me (normaal pin ik alles dus heb ik dat niet).

Geen goede combi.

Maar de eerste armbandjes zijn een feit en heb nu al bestellingen binnen voor kinderen / vriendjes / vriendinnetjes....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
wat goed van je EV, dat je hulp hebt gezocht bij iemand die er wat meer afstand van kan nemen. Ik hoop dat je het lukt je kracht vast te houden komende tijd
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven