Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het kan mij geen bal (!) schelen wie er wint.

Hier alleen maar zijdelings soms meegekeken als NL moest spelen.



Vanmiddag huiskamerdienstje gedraaid.

Er kwam voor het eerst een vrouw die echt baalde van de zondagmiddagen omdat je dan niet bij je vriendinnen o.i.d. kunt aankloppen. Ook mijn ervaring, want iedereen is met eigen gezin/familie bezig. Ook nog andere bezoekers gehad, eentje heb ik al vaker gezien en zij bleef van het begin tot het einde! De eenzame vrouw zei, toen ze wegging, dat ze een hele fijne middag had gehad en dit vaker ging doen.



Kijk, dan ga ik echt met een heel tevreden gevoel weg.

Zelf heb ik, behalve meepraten en koffie en thee aanslepen, ook nog zitten tekenen, en eentje deed er gezellig mee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik kan mezelf de laatste tijd niet meer zo zetten tot knutselen en schilderen maar heb tijdje terug voor mijn vriendin een uitzondering gemaakt omdat haar kat onverwacht was overleden.



Alle reacties Link kopieren
Fijn EV, dat je de middag zo goed bent doorgekomen en dat je die mevrouw een fijne middag hebt kunnen bezorgen! Leuk boekje lijkt me dat, van de zentangles. Wat staat erin? Tips? Motieven? Of juist kleurplaten?



Steph, ik ben ook zwaar voor Duitsland. Niet alleen vanwege de penalty's, maar ook (vooral!) omdat ik de Argentijnen niet sportief vond spelen woensdag. Hoe is het met je haakwerk? En nog geen loom gekocht? (ik wilde je al zeggen dat je best zo'n ding kon kopen zonder dat vriend ervan weet, zo groot zijn ze niet, maar je verraadt jezelf snel door de overal slingerende elastiekjes vermoed ik. Bij mij wandelen ze in ieder geval vrolijk het hele huis door, ik vind ze overal ) En nog nieuws van je vader??



Balen voor je zwagers Dreamer, zeker als je je weer redelijk fit voelt is in het ziekenhuis liggen naar! Nog geknutseld dit weekend?



Grumpycat, mooi schilderij! Lief dat je dat gemaakt hebt voor je vriendin.



Heb mijn weekend besteed aan ... euhm... opruimen, en loomen en tijdschriftjes lezen en slapen... Goede manier om de tijd door te komen. De kinderen zijn echt toe aan vakantie, korte lontjes, lange tenen, dat werk, dus het was goed om niet teveel (zeg maar niks ) op de planning te hebben.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Grumpycat, wat een enorm mooi schilderij voor je vriendin gemaakt.



EV, je middag goed besteed. En wat zielig is het voor een eenzame vrouw.



Akakia, gaat niet meer lang duren voordat ik zo'n ding koop.

Met pa gaat het beter, hoopte dat hij vanmiddag naar huis mocht maar urine is nog niet super van kleur dus dat word hopelijk morgen.



Hier ook geloomd, op vork een Duits armbandje.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 13 juli 2014 @ 20:02:

Akakia, gaat niet meer lang duren voordat ik zo'n ding koop.









fijn dat het beter gaat met je vader! Hopelijk morgen lekker naar zijn eigen huis!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 13 juli 2014 @ 20:42:

[...]









fijn dat het beter gaat met je vader! Hopelijk morgen lekker naar zijn eigen huis!

Ik heb hem zojuist opgebeld en hij mag vandaag naar huis.

Er moet straks nog een slangetje uit zijn ding worden gehaald, zelf plassen en hij komt weer naar huis. En dan wachten hoe niet/of wel agressief de tumoren zijn. Komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik dans even met je mee Steph! Mooi nieuws!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws Steph!



En wat een mooi schilderij, Grumpycat.

Ziet er super uit, doe ik je niet na!



Ik kan nu niet zien wie het vroeg, maar in het boekje staat veel uitleg over kleuren, getallen, symbolen; met voorbeelden erbij van mandala's, tangle-opvullingen, etc. etc. Geen kleurplaten.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Ja hoor, ik ben om heb er dus ook een. Vier armbanden gemaakt, die allemaal mislukte dus steeds opnieuw beginnen........... Maar even een pauze genomen.
Alle reacties Link kopieren
Haha Steph

(ik lach je niet uit hoor, ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd, zo'n ding maken; maar omdat je toch om bent gegaan.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nog bij Pippoos geweest, sjonge wat een dure winkel is dat. Ik wilde tekenpennen voor het zentanglen. Iemand een tip? Heb nu een pakketje 12 stuks fineliners 0,4 mm van de Hema voor maar 2 euro. Benieuwd of het wat is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik ben ook graag creatief bezig! Heb laatst na wat inspiratie op pinterest (zoek DIY+Stamps) een grote gum, van die gutsen en stempelkussens gekocht en ben aan de slag gegaan. Heb het vooral gebruikt om verjaardagskaarten te maken.
Alle reacties Link kopieren
EV, die van de hema zijn de fijnste. Pipoos altijd al enorm duur geweest.



Ioa, welkom hier en succes met je hobby.



Zojuist weer wat gemaakt, dadelijk nog haken (oja huishouden....)
Alle reacties Link kopieren
Ioa, en Grumpycat trouwens ook: welkom hier!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vandaag post gekregen, ja dat doet het nog, twee envelopes. Eentje uit Oekraïne en eentje uit Nederland. Die laatste is met aandacht gemaakt, de inhoud dan, zo mooi getekend echt mooi. En daar staan er drie letters en het jaar 2014 onder. De letters zeiden mij wel iets maar toen las ik de binnenkant, wat lief EV. Ja, gelukkig is er het internet voor zo'n lieve dingen.

EV, mocht het niet duidelijk zijn DANK JE WEL.



Vandaag iets ondekt op de breiclub, er is een OMG loomwinkel in mijn woonplaats . Nog niet heengeweest, nog niet...Morgen wel.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hè Steph, zulke mooie post!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 14 juli 2014 @ 22:58:





Ja hoor, ik ben om heb er dus ook een. Vier armbanden gemaakt, die allemaal mislukte dus steeds opnieuw beginnen........... Maar even een pauze genomen.

Jaaaah! Je bent om

Goed zeg.

Bij mij mislukten ze ook steeds in het begin. Zeer belangrijk is hoe je de loom neerzet, je zet de stiekjes op met de dichte kant naar je toe, maar haakt met de open kant naar je toe.

Goede filmpjes zijn hier te vinden: youtube - loomquote:steph schreef op 15 juli 2014 @ 20:18:

Vandaag iets ontdekt op de breiclub, er is een OMG loomwinkel in mijn woonplaats . Nog niet heengeweest, nog niet...Morgen wel.Hier zit er ook één. Te bizar, een hele winkel vol met loom. Ik ben er nog niet eens binnen geweest! (ik haal ze steeds bij dat mannetje dat met een kraampje in de stad staat )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ioa, heb je foto's? Daar zijn we hier dol op!



EV, ik heb ooit een setje van een duur merk gekocht (Stabilo*), 6 kleuren voor 5 euro of zoiets, maar die van de Hema zijn veel goedkoper en echt veel beter!

Pippoos* is mijn winkel niet: teveel van alles een beetje, dus te weinig assortiment op het gebied dat ik zoek, en veeeeeeeeeeeeeel te duur inderdaad.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Akakia, ik snap het je ze opzet maar had steeds een of meerdere verkeerd (ja dat kan) eraf gehaald. Dus van buiten in de opening ipv binnenin. Maar nu twee gemaakt, morgen andere kleuren halen die meer bij mij passen. Die zakjes met allerlei kleuren is handig maar niet voor iemand die alleen van rood-wit-blauw-zwart (en oranje) houd.
Alle reacties Link kopieren
Heel graag gedaan!

Ik werd zelf al blij van de voorpret.



Vandaag op excursie geweest bij het huiskamerproject in E.

Echt geweldig!! Wat hebben zij het goed voor elkaar.

Grote verschil is dat ze niet gebonden zijn aan een buurthuis met regels en voorschriften, maar zelf ergens iets gehuurd hebben en alles kunnen doen zoals zij het willen. Het ziet er helemaal geweldig uit, er is ook vanalles te doen (net als bij ons trouwens). Vanmiddag was er een English tea, met live muziek. Ik heb met allerlei mensen een praatje gemaakt, heb nu een zwaar, moe en vol hoofd, maar voel me voldaan en geïnspireerd.



Oh, en op hun website zag ik nog een leuk knutselidee: haken en breien met plastic tasjes-'garen'. Ik heb net al wat zitten googlen. Iemand ervaring mee? Zou ook weleens een heel leuke activiteit kunnen zijn voor in onze huiskamer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heb iets leukers ontdekt dan schilderen op doek. Alhoewel het technisch ook doek is...



Alle reacties Link kopieren
@Steph: oké, ik snap het, goed dat je weet wat er mis ging. Dat heeft bij mij namelijk even geduurd.

Gaan we hier nu ook loombandjesfoto's posten ?



@EV, dat klinkt als een fijne middag met veel leuke contacten en inspiratie. Dat haken met tasjes klinkt spannend, post je hier als je er wat over gevonden hebt?



@Grumpy: erg gaaf, die schoenen. Met textielverf gedaan neem ik aan? En heb je dat groene dan ook zelf geverfd? Of was dat al zo?



@offtopic: nog twee vermoeiende dagen en dan een heel grote rondedans voor de vakantie!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
EV, mijn moeder heeft in Spanje wel hoedjes zitten haken van plastic tasjes. Vooral die dunne, waar je groente in meeneemt van de supermarkt zijn heel geschikt. Op de markt gebruiken ze die volgens mij ook. In Zuid Europese landen krijg je ze altijd in stapels mee (hoewel dat aan het minderen lijkt) Vuilnisbakzakjes zijn er ook in kleurtjes, natuurlijk.

het is even wennen, maar best te doen.



Ik zag dit en vond het wel wat voor jou

kopjes van gebroken servies

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mooi trouwens, die schoen!



Mijn zus heeft een keer een tas gehaakt van verband en gescheurde lakens, oid. Hele stevige tas geworden, loodzwaar. Zelfs leeg al niet te tillen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha gaaf zeg, dat kopje!

En die schoen ook. Gympen heb ik niet, te plat voor mij.



Sjonge, ik ben aan het rondkijken voor dat haken met die plastic tasjes en kom op allerlei andere ideeën. Heb ook nog wat oude spijkerbroeken liggen. Quilts, vloermatjes en dat soort dingen kun je ervan maken, en nog heel veel meer. Leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven