Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 31 juli 2014 @ 11:47:

Dat slofje is dan toch gewoon op de groei gemaakt?



Ik heb niets bijzonders gemozaïekt. Gewoon nog een randje aan het deksel van het hartjesdoosje. Het is er wel nog mooier van geworden. Ik ga het bij het andere doosje ook nog doen. Natuurlijk in andere kleuren. Het is wel friemelwerk - leuk.

Helaas al uitgehaald, ook wel wat werk.



Niets bijzonders??? Een randje wat friemelwerk is bijzonder hoor. Maar zoals jijzelf al schreef leuk!



Vanochtend naar de paradontoloog geweest voor een herbeoordeling over mijn tandvlees. GOED. Moet alleen een wortelkanaalbehandeling en een.....inplantaat Bij dat laatste voel ik me oud. Maar ik zag op de foto ook wel dat de wortel kleiner was dan de andere van de voortand. Nog goed over na denken want het is wel veel geld. En ik heb geen geldboom in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat eng.

Sterkte alvast.



Vanmiddag bijna bezweken.

Nee, niet van de hitte.

Maar van een goedkope loom-aanbieding!

Bij de grote v.Cr. zaak hier in B.

Sjonge, 50 ct voor zo'n zakje, en 1,75 voor een pakketje met loomding, stiekjes en die haakjes, en haaknaald. Geen geld. Toch?

Niet meegenomen.. maar wel getwijfeld!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Haihai. Berichtje vanuit vakantieoord (waar het overigens al 4 dagen af en aan regent en dochter al een dag niet kan lopen) dochter heeft ingewikkelde armbandjes voor ons geloomd (elastiekjes zijn hier niet goedkoper helaas) en zometeen gaan we aan de minions beginnen. Ik moet haar eerst leren haken!



Zin in. Heb ook geprobeerd weer een artjournalachtig dagboekje bij te houden, loop nog maar 3 dagen achter
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 31 juli 2014 @ 20:20:

Oei, wat eng.

Sterkte alvast.



Vanmiddag bijna bezweken.

Nee, niet van de hitte.

Maar van een goedkope loom-aanbieding!

Bij de grote v.Cr. zaak hier in B.

Sjonge, 50 ct voor zo'n zakje, en 1,75 voor een pakketje met loomding, stiekjes en die haakjes, en haaknaald. Geen geld. Toch?

Niet meegenomen.. maar wel getwijfeld!



goed gedaan EV

Sterkte heb ik niet nodig maar wel lief hoor. Implantaat komt er verlopig niet en een wortelkanaalbehandeling acht, de verdoving voel ik, maar daarna een makkie.
Alle reacties Link kopieren
Regen?? Waar is dat dan?

Hier straalt alweer de zon, de hele dag.

Heeft overigens wel flink geregend van de week, straat blank, dat soort gedoe.



Fijne vakantie!



Hier drukke ochtend in de Huiskamer! Gezellig én inspirerend! Mijn stukjes in het krantje en actueels op de FB-pagina beginnen zijn vruchten af te werpen, geloof ik. FB van de Huiskamer natuurlijk; verder ben ik niet meer daar te vinden.



Oh ja, en dan nog even dit: WEEKEND!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 augustus 2014 @ 16:04:

Haihai. Berichtje vanuit vakantieoord (waar het overigens al 4 dagen af en aan regent en dochter al een dag niet kan lopen) dochter heeft ingewikkelde armbandjes voor ons geloomd (elastiekjes zijn hier niet goedkoper helaas) en zometeen gaan we aan de minions beginnen. Ik moet haar eerst leren haken!



Zin in. Heb ook geprobeerd weer een artjournalachtig dagboekje bij te houden, loop nog maar 3 dagen achter

Wat is met dochter aan de hand?

Had ze niet genoeg elastiekjes meegebracht, een hele voorraad ingeslagen?

Veel plezier met het leren haken.



Overigens heb ik vandaag mijn wolmolen én punnikmolen binnengekregen (laatste had al 3mnd binnen moeten zijn). De wolmolen ging tot 500 gram garen.....NIET. Ik had een bol met 400gr gekocht waarvan de poncho al een gedeelte had gemaak. De rest wilde ik van binnenuit doen, het garen dan, maar nu heb ik drie bolletjes
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
allemaal, en natuurlijk voor het weekend!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Balen Steph, alhoewel ik het niet helemaal snap... hoezo heb je nu dan drie bolletjes? En wat dóet een wolmolen eigenlijk ?



Mooi lichtje EV. Leuk dat je kleuren gaat gebruiken die je normaal niet zou gebruiken, het is op zijn tijd heel grappig om eens buiten je eigen gebaande paden te gaan.

En ook jij wordt in verleiding gebracht door het loomen lees ik... ben benieuwd wanneer je om gaat



Dreamer, wat balen van het slechte weer. En heeft je dochter iets ernstigs? Dat ze niet kan lopen?

de Minion is leuk om te maken, en niet zo moeilijk. Ik zet de filmpjes van Eveline-Maureen van Youtube vaak op, die vindt zoon goed te volgen. Hij heeft vandaag een aapje gemaakt, die is echt heel leuk geworden. Hij kan het echt al goed, ik vind het knap, hoef alleen bij de moeilijke stukjes een beetje te helpen.



Wij gaan binnenkort ook weg, ik heb al heel wat knutselspullen klaarliggen. Nu nog kijken of het er echt van komt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft fibtomyalgie, maar af en toe ook uitval. Dan kan ze gewoon niet staan of haar hand gebruiken. 4 maanden had ze er geen last van gehad, nu dit. In Tsjechië EV. Hopelijk kan ze wel mee door Praag.



Ik heb al 1 minion bijna af. Heb alleen geen vulling, dus kan m niet dichtmaken. Dochter is bezig met een vingerloze handschoen. Gaat al best goed. Ze vindt het leuk :-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat dat huiskamerproject zogoed loopt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Akakia, doordat de grote bol kleiner moest heb ik nu kleinere bolletjes. Eentje ging op het laatst in de war dus daar heb ik er twee van gemaakt. Een wolmolen gebruik je als het garen van binnenuit wilt laten komen het het einde niet makkelijk te pakken is. Snap je nog?

Ik wens je heel veel plezier op de a.s. vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 augustus 2014 @ 20:13:

Dochter heeft fibtomyalgie, maar af en toe ook uitval. Dan kan ze gewoon niet staan of haar hand gebruiken. 4 maanden had ze er geen last van gehad, nu dit. In Tsjechië EV. Hopelijk kan ze wel mee door Praag.



Ik heb al 1 minion bijna af. Heb alleen geen vulling, dus kan m niet dichtmaken. Dochter is bezig met een vingerloze handschoen. Gaat al best goed. Ze vindt het leuk :-)Is het al droog bij jullie? En tevens hoop ik dat het met je dochter beter gaat zodat je door de mooie stad Praag kunt lopen. Leuk dat ze met vingeloze handschoenen bezig is. Haakt of breit ze?
Alle reacties Link kopieren
Dochter en ik zijn aan het haken. Ik heb nu eigenlijk vulling nodig, dus zit een beetje ' vast' .



Gisteren en vandaag ging het goed, gisteren een kasteel bezocht. Vanavond, tijdens de afwas, ging het weer is



Ik ben wel weer met een ' art-journal' bezig. Dat gaat in vakanties beter. Vandaag wel terug gewerkt. En een kleurenkaart gemaakt van m' n potloden. Ga ik nu nog doen van de pastelpotloden Lekker suf werkje en toch bezig



Vandaag het Flow vakantieboek gelezen, staan ook altijd weer leuke dingen in. Ik hoop na m'n vakantie nou eens de tekening per dag bij te houden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 03 augustus 2014 @ 19:28:

Dochter en ik zijn aan het haken. Ik heb nu eigenlijk vulling nodig, dus zit een beetje ' vast' .



Gisteren en vandaag ging het goed, gisteren een kasteel bezocht. Vanavond, tijdens de afwas, ging het weer is



Ik ben wel weer met een ' art-journal' bezig. Dat gaat in vakanties beter. Vandaag wel terug gewerkt. En een kleurenkaart gemaakt van m' n potloden. Ga ik nu nog doen van de pastelpotloden Lekker suf werkje en toch bezig



Vandaag het Flow vakantieboek gelezen, staan ook altijd weer leuke dingen in. Ik hoop na m'n vakantie nou eens de tekening per dag bij te houden

Leuk een kasteel bezocht!! Welk?

En gezellig samen haken, vulling uit kussen halen?? Of dekbed, heb je toch niet nodig....

Jammer dat het bij de afwas weer niet zo goed ging met je lieverd.



Maar toch nog positief eindigen je bent dan wel suf bezig maar je bent bezig!



Hier word een armband gemaakt. Vanmiddag op kroegentocht met de kermis. Ik aan de cola en vriend aan bier oid.

Je betaald 15 euro dan krijg je een shirt, 9 consumpties bij 10 kroegen en nog met korting in 10 atracties. Of hoe krijgen we zoveel mensen op een slechte dag naar de kermis............
Alle reacties Link kopieren
Leuk Steph, ik ben dol op kermis (al lijkt de combi drank en kermisattracties me geen goede, verstandig dat je aan de cola gaat!).

Klinkt goed Dreamer, dat kasteel en het geknutsel. Waarvoor zoek je vulling? Voor een loombeestje? Ik heb daar laatst gewoon een boterhamzakje voor gebruikt, zoon vond ook leuk dat het een beetje knisperde.



Hier geen creatieve activiteiten. De potloden en al die mooie papiertjes liggen naast het vakantieboek van de Flow te wachten maar ik ben te druk met spelletjes spelen, lezen, zwemmen en bergen bewonderen (en een beetje beklimmen).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Steph, we zitten in Tsjechiën hebben dekbed helaas wel nodig. Het is echt slecht weer hier. Ik denk ook niet dat de campingeigenaar her leuk vindt dat we de vulling uit zijn kussens gaan halen



Ik zoek vulling voor de minion. Denk dat ik macaroni in een plastic zakje ga doen. We zijn naar Hlubloka geweest. Google maar eens, geweldig kasteel. Was de derde keer en weer vele foto's gemaakt. Gelukkig daar wel zon.

Vandaag plaatsje bezocht en overvallen door onweersbui. Maakt wel spectaculaire foto's, natuurlijk.



Wel een koopje zeg, op die kermis. Was het ook leuk?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 04 augustus 2014 @ 21:20:

Steph, we zitten in Tsjechiën hebben dekbed helaas wel nodig. Het is echt slecht weer hier. Ik denk ook niet dat de campingeigenaar her leuk vindt dat we de vulling uit zijn kussens gaan halen



Ik zoek vulling voor de minion. Denk dat ik macaroni in een plastic zakje ga doen. We zijn naar Hlubloka geweest. Google maar eens, geweldig kasteel. Was de derde keer en weer vele foto's gemaakt. Gelukkig daar wel zon.

Vandaag plaatsje bezocht en overvallen door onweersbui. Maakt wel spectaculaire foto's, natuurlijk.



Wel een koopje zeg, op die kermis. Was het ook leuk?

Nee, als je op een camping én koud bent dan heb je het idd nodig. En een boze campingeigenaar is niet leuk. Dat kasteel is super, ben er ook geweest. Jammer van de onweersbui maar dan wel weer mooie foto's.



Akakia, ach als je maar bezig bent. Knutselen komt wel weer.

Fijne vakantie allebei.
Alle reacties Link kopieren
De kermis was super (is er morgen en overmorgen ook nog maar dan komt het wassen en het ververdere huishouden). Allebei nergens ingeweest, de atracties waren of te snel of ze gingen over de kop, (wij worden oud). Elk jaar wordt het drukker die kroegentocht. Én er doen veel meer oudere mensen mee, voelen wij ons nog jong

Omdat ik in een kroeg op dancemuziek aan het dansen was, als oudste, werd ik gefilmd! Lokale tv dan wel weer. Maar ik sta erop, de jeugd niet
Alle reacties Link kopieren
You Go Steph!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het huis is bijna aan kant, de donkere was morgen strijken. Witte al gedaan. Verder een beetje gehaakt.

Vandaag nog over de kermis gelopen, vriend was hard toe aan een tweede paar schoenen en ik aan suikerspin. Kunt ook alles kopen tijdens onze kermis.
Alle reacties Link kopieren
Strijken, wat ijverig zeg. Ik strijk zo weinig mogelijk, alleen wat echt nodig is, en zeker geen dekbedovertrekken.



Hier aardig wat boeken aan het labelen en registreren geweest voor het BookCrossing-project in de huiskamer.



Mijn jeans-tasje is een groot succes! Ik krijg een hoop complimenten. Pas heb ik er ook nog van dat fuchsiaroze bolletjeslint op genaaid:





Ik vind het heel leuk en speels.



De jeansquilt ligt even stil bij gebrek aan spijkerbroeken. Ik zit wel overal te netwerken, haha. Heb namelijk ook al een mooie fleecedeken gezien voor de achterkant, ik wil verder!



Vandaag ook bij de Action geweest om te kijken naar die glasschelpen en -hartjes, maar die hadden ze niet. Heb ik eigenlijk nodig voor het theelichtje voor een vriendin, die het in zwart/wit wilde. Nog niet aan begonnen dus. Moet ook nog steeds soldeertin etc. gaan halen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig EV. En wat leuk dat het BookCrossing zo goed loopt in de huiskamer.

Jammer dat het spijkerbroek even stopt aan gebrek van spijkerbroeken....



Hier worden alleen T-shirts en bloezen gestreken. Ik ken vrouwen die ook onderbroeken strijken . Geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Onderbroeken strijken?

Absurd!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik zal van het spijkertasje-met-bolletjes nog wel een keer een foto maken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven