Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dan liggen ze zo netjes in de kast, die onderbroeken dan.. Ik strijk al jaren niet meer, de kleren selecteren zich gewoon uit



Leuk,dat boekcrossing!



Ik heb vandaag mijn minion gevuld met rijst. Dat is hier bij de Lidl,te koop in portiezakjes. Er zit 200 gram in, in de zakjes dus, zodat de rijst niet door de gaten gaat lekken. Nu aan t klooien met de armpjes, toch maar eens opzoeken op youtube hoe dat nou weer moet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn vakantiedagboekje weer bijgewerkt. We hebben drie dagen een stad bezocht en daar had ik geen tijd voor (want ik was met armpjes aan t frutsen) morgen weer naar huis en dan echt eens bij gaan houden

Nu op sommige dagen vooral kaartjes en toegangsbewijzen ed geplakt. Ook leuk. Gisteren naar de dierentuin geweest, dat kon ik leuk tekenen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net nieuw op het forum en dit lijkt me wel een leuk topic, aangezien ik graag creatief bezig ben

Ik heb niet alles gelezen (want wel erg veel!), maar ben benieuwd wat jullie allemaal maken. Ik heb zelf allemaal van die fases gehad; een brei-fase (na 6 sjaals, 20 mutsen en een paar handschoenen was ik er weer op uitgekeken), een haakfase (was snel afgelopen haha), een sieraden-fase (die komt af en toe ineens om de hoek kijken) en nog wel wat fases...



Vandaag had ik ineens zin om een dromenvanger te maken.

Leuk om mee bezig te zijn...

Als ie af is zal ik wel een foto plaatsen...mocht iemand daar interesse in hebben

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
hai Siefh, leuk dat je er bent. Ik zit vooral meestal in de 'ik kan vanalles maken.. ik ga maar wat anders doen' fase



met vakantie lekker bezig geweest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom Siefh!

En foto's zijn altijd meer dan welkom!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Mijn activiteit van vanmiddag:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wow EV en dat doe je allemaal met de hand? Ik geloof dat de mijne krom zouden blijven staan...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, met de hand, maar geen uren achter elkaar, dat kan ik ook niet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier?

Iedereen op vakantie?



Ik ben gisteravond begonnen met het aan elkaar zetten van de stroken.

Nou, dat schiet dus écht niet op. Iets van vijf vakjes gedaan en toen was ik het zat.

Dat wordt een geduldklusje..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
We wachten op jouw post per 24 uur



Ik had gewoon niets te melden. Moest koelkast+vriezer schoonmaken, die had zichzelf ontdooid in de vakantie



Vandaag op tijd opgestaan, wil m'n "journal" bijwerken, maar zit lui met ipad op schoot mijn wijsheid te verspreiden aan zij, die het nodig hebben op het vivaforum



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
inmiddels wat tekeningen van afgelopen week ingekleurd. Beetje van gisteren getekend.. heb van vorige week nog een geheel lege pagina, wat te tekenen (dacht zelf aan een plant aldaar, maar ik zit nu hier, dus dat is lastig)



Wil éigenlijk wel graag potloden bijkopen (maar dan moet ik ook echt een groter etui en misschien zo'n ding, waarin je ze naast elkaar opbergt en die je dan oprolt) Ook wil ik wel met aquarel/waterverf klooien.. maar ik wil ook lezen.. keuzes, keuzes.. goed dat ik nog vakantie heb

(nu dus eerst dé wás)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dream

Dat lijkt mij nou ook altijd zo gaaf, zo'n oprolding met mooie potloden erin. *noteert op verlanglijstje*



Vanmiddag in de Huiskamer met mijn stroken verder gegaan. De oude dames die er zaten vonden het maar wat gezellig, om iemand zo met ouderwetsch handwerk bezig te zien.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Boden ze ook nog aan te helpen?



Quilten hoort van oorsprong ook met de hand, toch? Zo'n oprolding zou ik zelf moeten kunnen maken (hoe moeilijk kan het zijn, tenslotte, een vierkante lap) als de naaimachine meewerkt



Komt er trouwens een patroon in jouw spijkerquilt of is het effen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 29 juli 2014 @ 19:12:

[...]



Nee, loomknitting is veel ouder. Met deze dingen:

[afbeelding]



[afbeelding]Ik zag deze setjes bij de Zeeman voor 5 euro per set (rond en langwerpig) en vroeg me af of je daar ook met dunne(re) katoen op kunt werken of alleen met dik materiaal? Bij de zeeman helaas geen katoen te krijgen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, quilten hoort oorspronkelijk ook met de hand!

Ik heb niet eens een naaimachine (en wil er ook geen).

Ze boden niet aan om te helpen overigens.



Vandaag gemozaïekt!

Leukleukleuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ook stukjes aan elkaar plakken..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel opvallend hé.

Alles wat ik doe zijn stukjes aan elkaar maken: het glaswerk, mozaïeken, quilten, en schrijven eigenlijk ook wel. Stukjes weer verbinden tot iets heel nieuws en moois.



Heel symbolisch.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Van scherven wat nieuws maken.. ja.. heel mooi!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen m'n vakantie op,een andere manier op mijn blog te zetten. Niet wat we dagelijks deden, maar wat highlights van de weken en het land.



Ondertussen ook weer begonnen met de foto per dag. Het is geen knutselen, maar wel creatief
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zeker creatief, Dream. Ik ga 's kijken.



En alweeeer is het weekend.

Wat gaat de tijd toch snel!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad!



Maandag weer naar het werk. Niet zo'n zin in, moet ik zeggen. Vooral het gevoel dat ik toe ben aan vakantie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(foto van vandaag moet als onderwerp 'clean' hebben.. ik ben nog op zoek )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n minion bij m'n zus laten liggen

En natuurlijk heb ik daar totaal niet de neiging gehad te gaan haken, dus waarom meenemen, denk je dan?

Nouja.. ik wilde toch al opnieuw beginnen, omdat de 2 soorten katoen niet goed bij elkaar pasten. En ik moet nieuwe haaknaalden kopen, want deze leende ik van een vriendin. Ze waren van de action, dus nieuw kopen is waarschijnlijk goedkoper dan opsturen. pff.. domdomdom



(de foto is trouwens een oudje geworden, van de hond onder de douche )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoohoooi.. hoe gaat het hier?



Ik heb besloten dat ik vanmiddag even naar de A.C. Tion fiets voor een setje haaknaalden (zodat ik terug kan geven aan vriendin) en kijken of ze daar ook katoen hebben. Kan ik opnieuw beginnen met de minion heb ik zin in!



Jammer dat hier niemand meer post, die me antwoord kan geven op die loomhaakringen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven