Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Heel veel zie je ook gewoon als je googled hoor. Voor pinterest had ik veel van die dingen al gezien.



Ik heb de minion dicht, een pluk haar erop (ik heb 'm gevuld met linzen en die kwamen er bovenaan weer uit, dus snel met 'haar' dichtgemaakt) en ik heb de armpjes. Die zijn enigszins ongelijk, want het lukte niet zo goed, maar ach.. Nu moet ik echt stoppen, morgen dikke naald kopen, om de armpjes vast te maken en voor het afheckten (ik moet nog iets van 5 van die dingen hebben zwerven in huis, maar waar... ) en de beentjes, dan m'n hoofd gaan breken over de ogen.. Leuk hoor, een minion
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Och ja Dreamer jij doet ook aan postcrossing *dom van me*.



EV, succes met je plaid.



Hier vandaag anderhalve toer gehaakt, ivm het breder worden van de poncho worden er steeds minder toeren per dag gehaakt.



Weltrusten allemaal
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, een knutsel forum. Ik heb meteen besloten om jullie te gaan volgen, en wie weet krijg ik daardoor ook weer zin om te gaan freubelen. Ik deed van alles wel een beetje, en heb een slaapkamer vol met knutsel en hobbie dingen, maar er komt al een hele poos niks meer uit mijn handen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Koffieprut



Mijn ervaring: soms helpt het, vaak ook niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo Koffieprut,



Des te meer je mensen ziet knutselen, des te meer zin je erin krijgt (of met andere knutselen helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koffieprut (grappige nick!). Welkom!

Ik zou zeggen: laat je inspireren.



Vandaag mijn lap flink uitgeschud (meteen een goed afreageermiddel!). En dan zie ik de draadjes er wel uit vallen. Het ziet er nu iets meer gerafeld uit. Ik denk dat het wel goed komt. Vanavond beginnen met het (voor de tweede keer dus!) samenvoegen van beide lappen.



En oh ja! Hard gewerkt vandaag: een 'vlammend theelichtje' gemaakt. Sorry, nog geen foto's. Komt nog! Is veel werk, om dit alles op 1 dag te doen. Nu even bijkomen hier op het VF.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hallo, ik ben zelf niet creatief maar ik heb wel heel lang zitten kijken naar het maken van een Tanjore board, dat is een paneeltje met een Indiase afbeelding van een mooie vrouw en die wordt dan helemaal versierd met glinstersteentjes en bladgoud. Zoals ze daar doen.



Zodra ik het kan plaatsen in mijn interieur ga ik er een maken. ▶ TANJORE-BOARD MAKING (1) - YouTube



Sorry als dit al eerder aan de orde is geweest want, ik ben niet zo'n knutselaar dus ik heb niet alles gelezen.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Blommit, een tanjore-board wat mooi (wel enorm veel werk) hoe kom je erop? En het is hier nog nooit aan de orde geweest.

Knap als je er aan zou beginnen.



EV, lekker als je alles van je afreageerd en dan ook nog onder het mom van knutselen. Super.

Ook nog een theelichtje gemaakt
@Steph, het was "bijvangst" toen ik aan het zoeken was naar iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Wel speciaal, zo'n tanjoreboard. Heb maar even niet de hele film bekeken, trouwens, maar gezocht naar afbeeldingen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tanjore board, daar had ik ook nog nooit van gehoord.

Dat ziet er wel heel mooi uit (en veel werk).



Leuk om weer iets nieuws te zien c.q. leren kennen.



Zo de foto's!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Erg leuke (en drukbezochte!) activiteit in de Huiskamer vanmiddag: egeltjes vouwen!



Zo mooi om kinderen, bejaarden en alles daar tussenin allemaal aan de lange tafel te zien zitten; allemaal bezig met vouwen. En iedereen vond het leuk en was enthousiast. Zó gezellig.



Natuurlijk heb ik zelf ook meegedaan.

Later plaats ik een foto.

Vanmiddag heel veel foto's gemaakt; een selectie daarvan ga ik nu op de Huiskamerpagina van FB plaatsen. Dus wie het wil zien kan even gaan zoeken

(Nou ja, niet nu meteen, maar over een uurtje of zo.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Klinkt weer leuk EV
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




Voor de rest: zie FB.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oohhh die zijn echt heel leuk. Mag ik vragen hoe je dat maakt?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Dat weerlichtje is inderdaad mooi; de achtergrond past er ook precies bij. Terras/stoeptegels zijn mooier dan je denkt!
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt van die flutromannetjes.

En dan ga je gewoon pagina's vouwen. Eerst dubbelvouwen naar binnen, dan de hoeken omvouwen. Zie foto. Hopelijk is die een beetje duidelijk, zodat je kunt zien wat ik bedoel. Strakke vouwen maken (aandrukken met vouwbeentje, of lepeltje).



Als alles zo gevouwen is, valt het boekje vanzelf open en heb je al het egel-effect. We plakten aan de onderkant nog een dun karton. Staartje maken van touwtje en dat uitpluizen. Ogen zijn van vilt op knopspelden (ook vastlijmen); neusje is van een kurk met een knoopje erop.



Hopelijk is de uitleg duidelijk!

Anders moet je maar even naar de Huiskamer komen, dan doe ik het hoogstpersoonlijk voor.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Helemaal leuk, ik ga het zeker eens proberen. Dank je wel voor de uitleg!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
AAaah wat liefff..



Echt leuk idee zeg!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



En dat is hier goed begonnen, want ik kreeg vandaag in de Huiskamer zomaar een cadeautje van een van de trouwe medetekenaarsters op de vrijdagmorgen. En wel dit:







Dat is zo'n mooi boek!!



Ik was er helemaal ontroerd door. Jeetje, de mensen daar geven mij zoveel waardering, echt, ik weet niet wat me overkomt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Wat fijn dat men je zo waardeert zeg.

En het inderdaad een leuk boek. Ik ben er nog niet in begonnen, maar doorbladeren is al leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WEEEKEND



EV, wat een mooi theelichtje weer zeg. En die egels zijn leuk (en ziet er makkelijk uit). Wat waarderen ze je bij het huiskamerproject als je zo'n boek krijgt.



Woensdag naar een vrouw gegaan en met haar naar een andere vrouw van de breiclub die zo leuk achteraf woont (nog in de natuur waar vind je dat nog?). Daar nog iemand ontmoet van de club. Lekker gegeten en daarna breien/haken (nee poncho is nog niet af). Gisteren ook nog heerlijk gehaakt, dat is zo fijn in de buitenlucht maar dan in mijn tuin, alleen. Vandaag vond ik het te heet dus maar in de schommelbank in slaap gevallen in deze hitte.

Werd wakker met een soort pijn, er wat een teken of teek zich een weg aan het banen op mijn huid!!!! . gelukkig eraf kunnen halen en dood gemaakt. Daarna naar binnen gegaan en samen met buuf mij uitgepluist of er niet nog meer op mij zaten. Gelukkig niet. Was wel schrikken. Afgelopen week ook al op een konijn, teek is ook eraf gehaald en doodgemaakt.

Zo en hopelijk nu een tijd teekvrij, geen boom in onze tuin maar hoe komt dat ding op mij en een konijn? Ik ga het internet maar op.



Even een egopost. Sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven