Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Teken zitten vaker in gras en struiken dan in bomen, Steph. Vanuit gras of struik " overstappen" op een voorbijganger is veel efficiënter dan je steeds uit een boom te laten vallen.



Wel schrikken, fijn dat je er zo snel bij was!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 05 september 2014 @ 18:31:

Teken zitten vaker in gras en struiken dan in bomen, Steph. Vanuit gras of struik " overstappen" op een voorbijganger is veel efficiënter dan je steeds uit een boom te laten vallen.



Wel schrikken, fijn dat je er zo snel bij was!Maar we hebben op die plaats geen struiken, die zitten op een andere plaats van de tuin (ook geen gras). Dit is een betegelde/grind gedeelte. En nu weer haken, binnen dan.
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND





Ben ik weer eventjes, zal proberen her en der op te reageren

@Dreamer, dans je mee met het weekenddansje? Wat jij vertelt over teken, wist ik helemaal niet. Dacht idd dat ze altijd op bomen zaten.

@EV, wat een mooi lichtje. Kun je zoiets ook op bestelling in kleur maken *vroeg ze heel lief* ? En wat een gaaf cadeau dat je kreeg!

@Steph, wat schrikken, maar goed dat je de teek meteen zag. Jij haakt gestaag door hè aan je poncho. Hoe ver ben je intussen (foto! foto! foto!)



*egomodus aan*

Hier is het gruwelijk druk. Leidinggevende blijkt plotseling niet meer op het werk te zijn door ziekte, dus ik ben degene die zijn taken overneemt én op zoek is naar vervanging. Dat zal nog even duren, dus ik vrees voor nog een paar heel drukke weken met veel lange dagen. Daarnaast besloot de jongste het schooljaar te beginnen met een week griep, wat voor veel opvangstress zorgde. En tot slot is de verbouwing van het huis van de week gestart... De timing is waardeloos hier Zou graag weer wat knutselen maar kom niet verder dan uitgeteld op de bank hangen of slapen *egomodus uit*
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oooh Akakia, ik wilde zeggen dat ik niet kan dansen, maar zo af en toe hebben we n dansje nodig he. Komt ie





Ipad en ik worden steeds grotere vriendjes, ik leer zelfs al knippen en plakken helaas lukt plaatjesplakken niet en momenteel hebben nieuwe computer en ik erge ruzie.



Niets creatiefs gedaan deze week.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk om bij te lezen, veel geschreven, gezellig.

Ieks, teken.

Als ik iets smerig vind.. maar ik moet zeggen dat het dit jaar tot nu toe echt meevalt met onze hond. Als er eentje op mij zou vallen, zou ik echt alles bij elkaar schreeuwen. Zo walgelijk vind ik ze.



Wat de vraag over een theelichtje betreft: aan wat voor iets denk je? Soms maak ik nog weleens iets 'op bestelling', laatste was dat zwart-witte-doorzichtige voor een vriendin (heb daar volgens mij een foto van gepost).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
@Akakia, het worden dus geen knutselweken voor jouw Succes met de verbouwing, het werk en de kinderen.



@EV, ik kon niet schreeuwen. Vriend lag te slapen.....



Nog een 8 toeren en dan is de poncho wel klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 07 september 2014 @ 18:27:

Wat de vraag over een theelichtje betreft: aan wat voor iets denk je? Soms maak ik nog weleens iets 'op bestelling', laatste was dat zwart-witte-doorzichtige voor een vriendin (heb daar volgens mij een foto van gepost).



Ach, ik denk niet zoveel concreets. Maar meer dat ik vind dat je prachtige dingen maakt en dat ik het erg leuk zou vinden iets in mijn woonkamer te hebben staan van je, omdat we al zolang hier heen en weer schrijven, samen met andere 'trouwe-knutsel-topic-schrijvers'.

Als je het echt leuk vindt om te doen, houd ik me van harte aanbevolen. Kleuren die echt bij mij passen zijn roze, paars en blauw, maar de woonkamer is oranje-rood. Dus wat dat betreft kan je alle kanten uit. UIteraard zijn de verzend- en materiaalkosten dan voor mijn rekening. Maar nogmaals: alleen als je er écht tijd, zin en energie voor hebt.



Steph, dank voor de hug!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren


Deze heb ik pas gemaakt (volgens mij had ik een foto geplaatst), vind je dit iets? Heel mooi warm effect als het kaarsje aan is.



Roze glas heb ik niet, maar wel blauw (vooral het aqua) en twee tinten paars, als je dat mooi vindt. Heb ook van die glasparels die erbij zouden kunnen passen.



Laat maar weten wat je wilt, denkt, of voor je ziet. Ik weet niet of dit hier mag trouwens, stuur anders maar een pb, oké? Of mail even naar mijnechtenaamjeweetwelmetkleineletters at hotmail punt com.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 08 september 2014 @ 18:10:

[afbeelding]

Deze heb ik pas gemaakt (volgens mij had ik een foto geplaatst), vind je dit iets? Heel mooi warm effect als het kaarsje aan is.



Roze glas heb ik niet, maar wel blauw (vooral het aqua) en twee tinten paars, als je dat mooi vindt. Heb ook van die glasparels die erbij zouden kunnen passen.



Laat maar weten wat je wilt, denkt, of voor je ziet. Ik weet niet of dit hier mag trouwens, stuur anders maar een pb, oké? Of mail even naar mijnechtenaamjeweetwelmetkleineletters at hotmail punt com.Dat theelichtje is zooo mooi. Doe maar na Akakia (en als je nog iets over hebt) er eentje voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat? Een slaapkamer vol met hobbiespullen, en niet kunnen kiezen wat je wil doen??

Sta ik daar, kijk in de kast met mijn wol, mijn klei, al mijn brei en haak spul, en toch kom ik met lege handen weer in de kamer.

Ik wil best wel graag weer wat doen, maar ik weet niet wat! Mijn probleem is natuurlijk wel duidelijk, ik heb gewoon te veel.

Eigenlijk moet ik er niet over na denken, gewoon een van die kasten in duiken en wat pakken.

Ik neem me NU voor, om dat straks te doen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
EV, ik stuur jou binnenkort een pb, is dat goed? Nu nog zo druk met werk (net thuis van vergadering), wil zo naar bed, en wil uiteraard wel een leuk mailtje naar je wrochten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 09 september 2014 @ 14:39:

Kennen jullie dat? Een slaapkamer vol met hobbiespullen, en niet kunnen kiezen wat je wil doen??Ja . Ken jij ook: een slaapkamer vol met hobbyspullen en toch nog meer kopen?

...



Ik neem me NU voor, om dat straks te doen. Mooi gezegd. Die ga ik onthouden!

En de oplossing? Pinterest!

En dan hier mooie foto's komen posten van de resultaten. Deal?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hier nog geen plaatjes plakken, maar zoek op pinterest eens op needlefelt. Dan zie je zo ongeveer wat ik ook wel doe.

En dat heb ik nu eigenlijk al veel te lang verwaarloosd.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
dag,

ik ben niet creatief, maar ik probeer het wel! ik vind het te leuk om nieuwe dingen uit te proberen maar het eindresultaat is vaak niet wat ik had gedacht.

Nu ben ik laatst begonnen met het overzetten van foto op hout. En de eerste test ging heel goed, maar daarna heb ik het niet meer goed gekregen. en ik weet niet goed waarom.. Iemand hier er ervaring mee?

Daarnaast heb ik theelichthouders van cement gemaakt. Dat werkte goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacci schreef op 10 september 2014 @ 11:36:

Nu ben ik laatst begonnen met het overzetten van foto op hout. En de eerste test ging heel goed, maar daarna heb ik het niet meer goed gekregen. en ik weet niet goed waarom.. Iemand hier er ervaring mee?

Daarnaast heb ik theelichthouders van cement gemaakt. Dat werkte goed.Geen ervaring met foto's op hout (hoe doe je dat?), misschien iemand anders?

Hoe zien theelichthouders van cement eruit, heb je een foto? Ben nu wel nieuwsgierig!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 09 september 2014 @ 22:42:

EV, ik stuur jou binnenkort een pb, is dat goed? Nu nog zo druk met werk (net thuis van vergadering), wil zo naar bed, en wil uiteraard wel een leuk mailtje naar je wrochten!Natuurlijk! Sterkte met alle drukte!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag weer eens gemozaïekt, dat was (door omstandigheden) weken geleden. Nu ook niet veel gedaan, want we moesten aardig bijpraten na al die tijd. Ik ben nu zo'n ding van de Action aan het mozaïeken: het is een soort open kastje, met een spiegel erin. Als je dat ook aan de binnenkant mozaïekt, krijgt je een hele dieptewerking. Heel gaaf! (Zij had er zelf al enkele gemaakt.)



Verder ben ik een t-shirt aan het verbouwen. Een heel scheef t-shirt, maar er staat zo'n leuke opdruk op. Eigenlijk is het een miskoop, maar het was via internet; in een winkel had ik misschien wel gemerkt dat het scheef was. Ik heb het gisteren helemaal uit elkaar gepulkt en toen zag ik pas echt hoe scheef het was. Nu ben ik van plan er witte repen aan de zijkant en bovenkant in te zetten, past bij de witte opdruk (tekst) en hoop ik dat het dan beter is, al krijg ik het volgens mij niet helemaal goed. Lukt het niet, dan knip ik die tekst uit en doe er iets anders mee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 10 september 2014 @ 17:38:

[...]

Geen ervaring met foto's op hout (hoe doe je dat?), misschien iemand anders?

Hoe zien theelichthouders van cement eruit, heb je een foto? Ben nu wel nieuwsgierig!Voor foto's op hout kan je even googlen. Staan vast wel duidelijke voorbeelden en uitleg op.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat needlefelt Koffieprut!



Ik hoop van t weekend verder te gaan met haken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er staan inderdaad goede voorbeelden op internet over foto's over zetten op hout.



het theelichtjeshouder ziet er zo uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYSWVLPF.jpg

en de foto op hout (de eerste poging die wel lukte) zo: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QWFC3BH-1.jpg



Ik kan nog geen plaatjes plakken dus ik hoop dat het zo lukt.



bij mijn andere pogingen tot foto op hout, ziet het als ik het papier weg haal goed uit maar als het opdroogt dan blijft er een witte waas zitten, alsof er nog een laagje papier overheen zit. Maar als ik meer papier weg wrijf dan verdwijnt ook de foto. Heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Jacci helpt het ook niet als je er nog een laagje over heen lakt?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
nee, je moet het aflakken met modpodge.

heb ik de laatste keer ook meteen gedaan na het wegwrijven, maar s avonds zat er toch weer een witte laag op. Wel minder dan de vorige keer.

Terwijl ik dat probleem de eerste keer niet had.

Papier/printer/ondergrond waren elke keer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, en het hout en de omgeving waren ook niet vochtig? Mod podge hoort toch echt helder op te drogen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
het hout was wel vochtig. maar dit komt omdat je het papier er met water en wrijven eraf moet halen. omgeving verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Stoer dat theelichtje, kun je dat in zulke kleine hoeveelheden aanmaken dus, dat cement?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven