Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Akakia, foei toch maar je gaat haken!!! Je hebt iig nog genoeg te doen. De locatie was dichtbij mijn woonplaats. Een beetje regen gehad maar niet noemenswaardig.
Alle reacties Link kopieren
Akakia-met-haar-Actionbezoek

Leuk zeg, een hele nieuwe ruimte gaan inrichten (nou ja, op de kosten na dan, maar als je toch eens gewoon los kon gaan..!)



Hier vanmiddag op de markt geweest en naaigaren gescoord. Ha, die man stond een heel verhaal te houden tegen ons, de klanten, over 'het kleinvak', dat het niet alleen hier bij ons zo is dat je in een gewone winkel niet eens meer een klosje garen kunt kopen, maar dat overal zulke winkels (stoffenwinkels e.d.) weggaan. Waar de regering toch mee bezig is. Wat een leegstand overal. Ik kon niet anders dan het met hem eens zijn, en de andere klanten ook. De een zijn dood is de ander zijn brood, zei hij, maar hij vindt het geen goede ontwikkelingen. Nee, mee eens. Leegstand is niet leuk winkelen.



Maar goed, ik kan nu dus echt van start met mijn (ja, met de hand!) dekbedovertrekproject. Jippie!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 13 oktober 2014 @ 16:22:

Akakia, foei toch maar je gaat haken!!! Je hebt iig nog genoeg te doen.



Nee, ik ga niet haken . Ik heb nu gewoon garen en haaknaalden voor het geval dat ik ze hoognodig moet gebruiken om bijvoorbeeld een wereldramp te voorkomen



@EV

De leukste stoffenwinkel van Nederland is volgens mij deze: schwitzner in Amersfoort

een geweldig, ouderwets ingerichte stoffenwinkel vol lintjes, kantjes, bandjes, knopen en alles wat je maar kan bedenken. Kom je ook nooit met lege handen naar buiten!

Leuk dat je aan de slag kan met je dekbed. Maak je foto's??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En kijk... gewoon een projectje binnen twee dagen afgerond:

(saaie maar degelijke) mutsen-met-klep gekocht voor de winter maar de kinders vonden ze te saai.

Op hun verzoek ze dus gepimpt met Minions (foto's zijn van matige kwaliteit maar het idee is vast duidelijk zo):











Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt een heel stuk vrolijker he? Helemaal leuk, en wat zullen ze er blij mee zijn.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die man op de markt heeft wel gelijk hoor EV. Het is idd niet zo leuk winkelen dan.

Zaterdag in Venlo geweest, die stad is goed opgeknapt zeg. Kunnen ze hier een voorbeeld aannemen.

Veel plezier met het dekbed maken



Akakia, nu snap ik waarom ik hier veel spullen heb liggen. Om een wereldramp te voorkomen. Die mutsen zijn leuk alleen wat is die linkse afbeelding???



Vanmiddag naar de breiclub om mutsen te maken (ik op breiring) voor ouderen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, om een wereldramp te voorkomen.

Zou mooi zijn als we zo echt ISIS- en andere terreurrampen zouden kunnen elimineren, met ons geknutsel.



Geinige mutsen zeg!

Heel wat leuker dan zo'n saaie donkere, zwarte, donkerblauw of wat het dan ook is. Crea-mama.



Hier: de eerste lapjes voor het dekbed aan elkaar gezet. Zoals ik al verwachtte: erg leuk, het contrast tussen het spijkerstof en de kleurige voormalig dekbedovertreklapjes. Foto doe ik wel een keer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Net 'ns even op de site van die ouderwetsche winkel gekeken. Leuk zeg. Jammer dat het een eindje uit de buurt is (en ik nu eigenlijk niets nodig heb). Wat een assortiment. Muizentandjes.. schaatsband.. beiersbont.. zwanenbont.. het maakt me nieuwsgierig
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Allemaal blauwe spijkerbroeken trouwens, al lijkt het hier op de foto soms zwart.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 14 oktober 2014 @ 18:31:

[afbeelding]



Allemaal blauwe spijkerbroeken trouwens, al lijkt het hier op de foto soms zwart.

Die kleuren er tussen die zijn van een dekbed?



Mutsen worden hele kleine mutsen, die je in december/januari op flesjes Innocent kunt vinden. Voor elk flesje dat ze verkopen gaat er dan 20ct (weinig) naar het Ouderenfonds. Het garen krijgen wij van een vrouw die nog garen over had en bij de breiclub zat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat gekleurde is van het dekbedovertrek.



Vanmiddag in de Huiskamer sleutelhangers en boekenleggers gemaakt. Ik ga zo de foto's op de pc (en onze FB-pagina) zetten. Zal later hier ook wat laten zien. Het was gezellig! Met kinderen, jong en oud, lekker bezig zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



EV, dat zijn mooie boekleggers en sleutelhangers.



Nu met meerdere dingen bezig (zoals normaal), haken, kleuren en mutsjes breien...... Dit weekend is er ook nog een creadoe............
Alle reacties Link kopieren






Hier niet alleen weekend, ook nog vakantie!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Erg leuk zijn ze EV, de sleutelhangers. Heb je ze geketteld??



Ik ga eerst eens een avond heerlijk bankhangen. Moe, hoofdpijn, nekpijn, dus moet echt even bijkomen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Geketteld? Wasda?

Geen idee, je maakt het met van die draadjes, daar rijg je 1 kraal op, dan afknippen en met een tangetje ombuigen, en daaraan weer het volgende draadje clippen, en zo verder. Snap je iets van die uitleg??



Enthousiaste weekendpoppetjes zeg!



Hier ook hele dag hoofdpijn gehad, nu na pil gaat het wel. Ben met EMDR begonnen, is zwaar, en nawerkingen ook. Maar nodig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het EV!

Klinkt als kettelen: draad met een oogje, kraal eraan, nieuw oogje buigen. Zo dus:

Klopt dat?



Sterk dat je met EMDR begonnen bent, het lijkt me een zwaar traject maar het schijnt erg goede resultaten op te leveren.



En mijn poppetjes zijn enthousiaster dan ik in real life
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Moest even Emdr googlen, goed van je EV dat je het gaat volgen. Begrijpelijk en hopelijk gaat het wel wat helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, heet dat kettelen.

Ja, dat is het dus!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Had ik natuurlijk óók kunnen googlen, maar daar dacht ik gisteren even niet aan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend een beetje gekleurd en vandaag naar een creabeurs geweest, alleen een bol garen (400gram) gekocht. Verder waren er alleen stands met papier en taartenspul.
Alle reacties Link kopieren
Nooit naar creabeurs geweest hier. Volgend weekend is trouwens in E. weer de gratis boekenbeurs in het Beursgebouw, daar hebben ze ook knutselspullen. Ga ik misschien wel heen.



Wat ga je met de bol garen doen?



Gisteravond weer wat lapjes aan elkaar gezet. En oh ja, 's middags bij een HK-bezoekster op de thee geweest, de vrouw die de sleutelhangers en boekenleggers van kraaltjes kwam maken in de HK. We hebben er nu twee gemaakt: eentje voor een vriendin van mij, en eentje voor mij. Was gezellig! Ik kwam voor het eerst bij haar thuis, ze had mij uitgenodigd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 20 oktober 2014 @ 11:31:

Nooit naar creabeurs geweest hier. Volgend weekend is trouwens in E. weer de gratis boekenbeurs in het Beursgebouw, daar hebben ze ook knutselspullen. Ga ik misschien wel heen.



Wat ga je met de bol garen doen?



Gisteravond weer wat lapjes aan elkaar gezet. En oh ja, 's middags bij een HK-bezoekster op de thee geweest, de vrouw die de sleutelhangers en boekenleggers van kraaltjes kwam maken in de HK. We hebben er nu twee gemaakt: eentje voor een vriendin van mij, en eentje voor mij. Was gezellig! Ik kwam voor het eerst bij haar thuis, ze had mij uitgenodigd.



Wat leuk dat je bij een HK bezoekster was uitgenodigd. Gezellig samen dingen maken. Weer creatief dus. Én nog lapjes aanelkaar gemaakt.



Ik ga er of een tas van maken of een wikkelvestje. De patronen heb ik iig al. Nu nog een naald in die maat kopen......
Alle reacties Link kopieren
Breekt in. Ev, weer emdr. Good for you!

Sterkte met de pittige tijd eromheen, hoop dat het verlichting brengt! Toi toi toi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zaza_zebra schreef op 21 oktober 2014 @ 02:52:

Breekt in. Ev, weer emdr. Good for you!

Sterkte met de pittige tijd eromheen, hoop dat het verlichting brengt! Toi toi toi.

Hallo Zaza_zebra, ook een knutselaar? (ook niet knutselaars mogen meepraten)



Vanmiddag weer naar breiclub én onze nieuwe vaatwasser komt!!! Dus de afwas van gisteren heb ik NIET gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven