Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
quote:Splinter_ schreef op 19 juni 2014 @ 23:43:

[...]



Had ik er ook bij gezegd dat poes vooral heel sullig naar me stond te kijken?

Nou ja, ik had m'n best gedaan. Ik kom niet meer bij hier! Haha!
quote:Hilary schreef op 19 juni 2014 @ 23:45:



Zit nu met 1 hand de kat te aaien, die is langs me komen liggen op de bank

Net heb ik hem ook weer even geborsteld.



Heerlijk hè, zo'n lijfje tegen je aan.

De mijne is helaas (nog) geen schootkat. Maar dat komt vast goed, hij kan inmiddels wel heel goed knuffelen en 's nachts ligt hij ook strak tegen me aan.

Op dit moment is hij mekkerend een marathon aan het racen door het huis. Hij is vannacht weer alleen geweest en we hebben dus niet met hem gespeeld. En die overgebleven energie moet er nog even uit, geloof ik.



Die krabtonnen worden inmiddels wel wat goedkoper trouwens! Eerder zag je ze bijna niet onder de 100 euro, maar tegenwoordig heb je ze soms voor 40-50 euro. Dat komt in de buurt van acceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezond beest zou je denken. Dat heeft moeder natuur helaas anders bedacht, katten zijn vleeseters dus ze heeft er geen bal aan.

Zal ik haar maar naar een heropvoedingskamp sturen?[/quote]



Marilyn82: Breng haar maar naar mij. Ik leer haar dan wel wat brokjes eten is.



Mijn katten lusten echt geen groente of fruit.



Dat activity board heb ik nu een dag binnen. ik heb het alleen met snoepjes geprobeerd, maar ik ga ze ook laten werken voor hun brokjes. (1 kater is een beetje aan de zware kant.). Maar ze snappen het hier nog niet helemaal.



Ik heb dat kitty lake in de tuin staan, 1 kater heeft er even mee gespeeld, maar hij vond het niet heel interessant.
Never give up hope.
Oh wat fijn dat hij 's nachts lekker bij je komt liggen! Hoe oud is je kat nou? Dat heb ik even gemist volgens mij. De mijne is nu bijna twee en een echte knuffelaar. Het is echt een mensen-kat en helemaal niet schuw. Alleen wat huiverig bij kleine kinderen zoals ik al schreef. Ik vind dat altijd zo grappig als ze door het huis racen, jagend op iets. Altijd belangrijk dat ze hun energie kwijt kunnen. Daarom mag hij ook gewoon op de eettafel, want dat is zijn favoriete klimtoestel (ondanks de mega krab-en klimpaal).



De krabton die ik heb gezien kost 60 euro! Net iets te duur om het risico te nemen. Maar ik sluit niets uit voor in de toekomst
Was het met de snoepjes een succes Suziiiie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een krabpaal gekocht bij een man van een cattery. Een hele mooie hoge. Deze was 160 euro, maar ik heb hem al jaren en hij is nog net zo mooi! Hij wordt ook heel goed gebruikt.



Splinter: mijn kater is ook geen schootkat. Maar hij ligt vaak strak tegen mij aan op de bank, heerlijk.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten het nog wel een beetje leren, maar die snoepjes kreeg ik erbij bij zooplus en ze ruiken heel sterk. De katten hebben daarom precies door dat er nog wat in moet zitten. Dan doen ze net zo lang hun best totdat ze het voor elkaar hebben. Vanavond hadden ze de laatste eruit gevist.
Never give up hope.
Ah oke Ik ben erg benieuwd morgen! Ga het meteen uitproberen als het binnen is.
Mijn kat is 2 en een half. We hebben hem nu bijna een jaar in huis. Hij is gekomen toen onze vorige poezel een jaar dood was. En nog twijfel ik soms of ik er goed aan heb gedaan. Vorige poes, daar kon ik mee lezen en schrijven, echt mijn zielemaatje. Hij is gestorven aan alvleesklierontsteking, dat was echt heel heftig. 10 jaar oud was ie.





Ik miste heel erg de aanwezigheid van een poes in huis. Maar wilde ook de andere niet zomaar 'vervangen'. En nu ben ik heel blij met onze nieuwe, het is een geweldig beestje, echt een boefje. Maar soms merk ik dat hij de herinneringen aan 'de vorige' wat laat vervagen en dat vind ik niet leuk. Ze lijken qua karakter behoorlijk op elkaar.
*zucht, dat heerlijke buikje...*
De snoepjes die ik bij Zooplus bestel. zijn die Cosma snacks. Dat is gewoon gevriesdroogd vlees, zonder verdere toevoegingen. Kip, tonijn, rund en eend. Vind ie heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige kat!



Vreselijk om je kat zo te moeten verliezen.

En natuurlijk kun je een vorige kat niet vervangen, ze zijn toch uniek.



Ik heb 2 hele verschillende katers. wij hadden daar nog een poes bij maar zij is helaas vermist. Een hele poos later wilde ik er weer een derde bij, maar dat voelde toch niet goed voor die poes die vermist is.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 20 juni 2014 @ 00:26:

De snoepjes die ik bij Zooplus bestel. zijn die Cosma snacks. Dat is gewoon gevriesdroogd vlees, zonder verdere toevoegingen. Kip, tonijn, rund en eend. Vind ie heerlijk!Ja, die kreeg ik er ook bij! Ze vinden ze heerlijk!
Never give up hope.
Een vermiste poes lijkt me echt vreselijk.

Ik snap inderdaad wel dat je dan niet zomaar een andere neemt.....



Fijn dat je er nog 2 hebt, al blijft het gemis van poes natuurlijk wel.
Ach Splinter_ Wat een beauty.

Wat vreselijk om zo je lieverd te moeten verliezen aan zo'n verschrikkelijke ziekte... Het kunnen lezen en schrijven en het maatjes zijn met een kat herken ik ook heel erg. Ben zo blij dat ik dat gevoel gekend heb, had het voor geen goud willen missen. Ik mocht van mezelf ook geen kat totdat ik eindelijk ophield met alle katten te vergelijken met Die Kat. Ik dacht nooit meer zoiets speciaals voor een kat te kunnen voelen, totdat ik mijn huidige kater ontmoette. Maar die ene kat zal altijd een speciaal plekje houden bij mij en zal ik nooit vergeten. Een foto staat nog altijd ingelijst op mijn nachtkastje en gelukkig heb ik heel veel foto's in mijn fotoalbum. Snap dat je verdrietig bent dat de herinneringen vervagen... Maar je kat zal altijd in je hart zijn



Een vermiste kat lijkt me ook afschuwelijk Suziiiie
Kregen jullie die snoepjes bij het fun board gratis erbij? Ben benieuwd of ik ze dan ook krijg, we zullen zien morgen!
Mijn kat is vooral een vleesliefhebber. Al heb ik hem gister natvoer met zalm gegeven en dat ging ook schoon op. Maar heb het gevoel dat zijn voorkeur uitgaat naar vlees.
quote:Splinter_ schreef op donderdag 19 juni 2014 23:26 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "Het grote topic voor alle kattenverhalen."" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 19 juni 2014 @ 23:09</a>:</b>

Moet ik nu echt voor gaan doen hoe ze uit die bak moet drinken ook al gebruikt ze hem bijna een jaar...? </div></blockquote>



Heeft geen zin. Weet ik uit ervaring.......

(en je voelt je alleen maar enorm voor lul staan als je op je knieën voor die fontein ligt)



Felice, neem alleen weer een kat als je zeker weet dat er echt geen nieuwe kinderen meer komen. Je kunt natuurlijk niet weer je kat daarom weg doen.

En ik zou juist niet voor een kitten gaan, maar een kat uit het asiel waarvan bekend is hoe die met kinderen omgaat. Bij een kitten weet je niet wat voor karaktertje het wordt.



Hilary, een krabton....... ik vind ze zo enorm leuk! Maar te duur om even te proberen. De kans is inderdaad groot dat poes er niet naar omkijkt.

Ik ben heel benieuwd hoe je activity board bevalt!

Heb je echt voorgedaan hoe het moest?

Ik zie het zo voor me
quote:Splinter_ schreef op 20 juni 2014 @ 00:25:

*zucht, dat heerlijke buikje...*



Een kattenbuikje

Heerlijk voelt dat he. Mijn kater gaat er ook speciaal voor liggen om over zijn buikje geaaid en gemasseerd te worden, dat vindt hij fijn.



Ik zit hier met spanning te wachten op de pakkettenbezorger, haha! Heb ook superleuke etensbakjes gezien en een knuffelzak, maar eerst het knuffelhol maar eens afwachten

De knuffelzak lijkt me overigens wel heel handig om op de bank te leggen, dan kan hij gezellig naast ons knuffelen. Hij is namelijk het allerliefst dichtbij ons in de buurt.
Mijn kat geeft trouwens ook graag kopjes aan mijn voeten, haha! Zelfs als ik mijn ballerina's heb aan gehad Wat een held!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 20 juni 2014 @ 01:25:

Kregen jullie die snoepjes bij het fun board gratis erbij? Ben benieuwd of ik ze dan ook krijg, we zullen zien morgen!Ik denk dat ik ze kreeg bij de 10kg voer die ik heb besteld.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 20 juni 2014 @ 11:11:

Mijn kat geeft trouwens ook graag kopjes aan mijn voeten, haha! Zelfs als ik mijn ballerina's heb aan gehad Wat een held!



Die durft! Dat ruikt voor hun heel lekker. Ik kan me er niets bij voorstellen.





Een overleden/vermiste kat kun je nooit vergeten. En is ook niet te vervangen. Ik heb een foto van Tiësto hangen. Ik weet bijna zeker dat zij is overleden. Ik vind het alleen heel moeilijk dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen.



Hilary, ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat met het board.



Ik ga mij toch eens verdiepen in foto's plaatsen hier.
Never give up hope.
Suziiiie, die situatie heb ik ook. Denken dat de kat er niet meer is en nooit echt afscheid kunnen nemen. Moeilijk is dat he

Mooi dat je nog een foto hebt hangen.



De spullen zijn net aangekomen en hij gebruikt het board!

Heb er kattensnoepjes op gedaan en hij is actief bezig om ze uit de verschillende modules te vissen. Zo leuk om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Kan het toch niet laten om even te reageren hier:D



Ik heb ook 2 katten =D Snoopey en Tijger, 2 broertjes van 6 jaar oud. Voordat ik op mezelf woonde altijd al geroepen dat ik 2 katten wilde hebben.

Zo rond Februari vorig jaar kreeg ik een app van een meisje die ik ken dat als zei ging verhuizen dat de katten niet meer mee mochten ivm allergie. Of ik een plekje voor ze had, want ze wist dat ik katten wilde hebben. Zo doende kreeg ik in april eindelijk mijn nieuwe huisje ( zat ivm antikraakwoning tijdelijk in bij opa en oma) en heb haar gemeld dat ze de katten naar mij kon brengen als ze nog geen ander huis hadden.

Dus in mei kreeg ik weer een app van haar dat ze bijna gingen verhuizen en dat ze de katten wilde komen brengen. Ze zouden na het weekeinde komen, want die maandag zouden ze de spullen over gaan brengen

10 minuten later kreeg ik weer een app van haar of ik de volgende dag al tijd had om ze te ontvangen.

ZO doende kwam zei met haar ouders en vriendin de volgende dag de katten brengen. Moeders vertelde doodleuk dat ze dus al bijna 2 weken in het nieuwe huis waren ingetrokken en dat de katten nog in het oude (lege) huis waren omdat ze ze niet 2 keer in korte tijd wilden verhuizen, ze kwamen iedere dag even 5 minuutjes langs om ze eten en drinken te geven...

BOOS DAT IK WAS !! ( aangezien ik al bijna een maand in mijn nieuwe huis zat).



Inmiddels zijn ze al meer als een jaar hier, en kan ik echt niet meer zonder ze. Zo leuk dat als ik uit mijn werk aan kom fietsen ze buiten al op me af lopen en me miauwend komen begroeten, ook als ik in de ochtend beneden kom gaat de een al op zijn rug liggen van "aai me op mijn buik" (L)



was wel meer info niet overgedragen aan mij wat betreft mijn katten. Zo bleek Tijger te weinig te drinken, en als je hem geen nat voer bij zou voeren, dan zou het mis kunnen gaan. DIt kreeg ik dus pas te horen toen Tijger uitdroog verschijnselen had. Inmiddels een fonteintje gekocht en Tijger drinkt hier wel veel uit :D hij houd blijkbaar niet van stilstaand water.



Als ik dit zo typ, en dan zeker het stukje over dat ze 2 weken in een leeg huis hebben gezeten, wordt ik alweer boos op ze...
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
Ach mennn___ wat ontzettend zielig, twee weken alleen in een leeg huis en maar vijf minuutjes per dag aandacht

Gelukkig hadden ze elkaar nog maar kan me voorstellen dat je er nog boos om wordt! Arme katjes...



Wat leuk dat je twee broertjes hebt! Wel link inderdaad dat ze die informatie er niet bij hebben gegeven, als dat echt gevaarlijk kan zijn voor de kat. Maar volgens mij hebben ze een prima huisje gevonden bij jou waar ze het erg goed hebben!



Leuk he, als ze je komen begroeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven