Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Oh wat naar mrssippi. Laat je zus er nog naar kijken door een dierenarts?
Wat erg, mrssippie

Inderdaad goed om poes te laten nakijken. Zeker als er nog meer poezen zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Zou er zeker even naar laten kijken door de DA
quote:Splinter_ schreef op 22 juni 2014 @ 23:52:

Oh ja, project 'gazon':

(naar het idee van Labellei)



[afbeelding]



Ben benieuwd of het gaat groeien en of poes het leuk vindt. Ik wel, in elk geval. Leuk zeg, hoe heb je dit aangepakt? Ik las dat gazon-idee hier (voor m'n balkon) en wil ook wat grasmatjes gaan maken. Ik heb al gegoogeld maar werd niet echt wijzer (hoeveel cm aarde heeft gras bijv. nodig en welk gras neem je en zou kant-en-klaar grasmatje uit het plantsoen ook kunnen op balkon)?
MilaDila:

Ik heb dus ook een kattengazon (ahum).

Ik heb een oude ongebruikte kattenbak gevuld met een laagje aarde. Ik denk dat die laag ca. 5 cm is, misschien iets meer. Vervolgens heb ik er graszaad op gedaan van de Action. De goedkoopste verpakking: wat je normaal gesproken gebruikt voor het opvullen van kale plekken in het gazon. (Gebruiksaanwijzing staat op de verpakking). En na een aantal weken kon ik "maaien". Ik had het ooit op Pinterest gezien en heb het toen nagemaakt.



Of je ook gras (of een grasmat) uit de berm/grasveld kunt graven weet ik niet. Proberen kan altijd natuurlijk. Zolang je maar zeker weet dat er niet met gif is gespoten.

Ik denk er af en toe wel aan om kamilleplanten uit te graven voor op het balkon. Daar schijnen katten namelijk helemaal gek op te zijn. Heb het tot nu toe nog niet gedaan omdat ik bang ben dat er boze buurtbewoners op me af komen wegens aantasting van de stadse flora ;).
MilaDila, ik ben bij Gamma geweest en heb daar een plank en latjes gehaald om een bak in elkaar te timmeren, 50*70 cm. Dat was voor ons een goed formaat. De bak bekleed met plastic, gaatjes in de bodem en pootjes eronder, zodat overtollig water weg kan. En gewone potgrond en graszaad bij Gamma gekocht. Ik denk dat er zo'n 6 cm grond in de bak zit. Eigenlijk heb ik geen idee of het wat wordt, ik heb me er niet echt in verdiept en gewoon een beetje geëxperimenteerd.

Als het niks wordt, ga ik wel op zoek naar graszoden.
Haha, dus ongeveer hetzelfde als hoe Labellei het heeft gedaan. Ook inderdaad met zaad om kale plekken op te vullen, anders had je een pak voor 20 m2 gazon.



@Labellei, ik denk dat dat verboden is hoor, gras of bloempjes uit de openbare ruimte halen!
Ik weet niet of het werkt maar ik probeer nu een link te plaatsen van een foto van

Kater op grasveld of zwarte panter in oerwoud:

Poging 3. http://nl.tinypic.com/use ... LltvbCeDhYXBcwoh4l5k2TGxc



Is het gras niet mooi groen en de kater niet mooi zwart? (Trots)
Ja Splinter ik weet dat het niet de bedoeling is hoor dat ik met kruiwagen en schep door de stad ga tuffen op zoek naar leuke balkonplantjes ;).

Maar die kamille plantjes groeien hier overal, ook veel als "onkruid". Maar daar durf ik dus niets van mee te nemen hoor, ook niet op braakliggende terreinen. Ik hou me in.
quote:labellei schreef op 24 juni 2014 @ 22:14:

Ik weet niet of het werkt maar ik probeer nu een link te plaatsen van een foto van

Kater op grasveld of zwarte panter in oerwoud:

Poging 3. http://nl.tinypic.com/use ... LltvbCeDhYXBcwoh4l5k2TGxc



Is het gras niet mooi groen en de kater niet mooi zwart? (Trots)

Haha, geweldig! En wat een prachtig beestje! Hij ligt er heerlijk tevreden bij.



Oh, dat van die kruiwagen had je dus al begrepen
Dank je wel.

Hij is ook tevreden. Daar zorg ik wel voor (zweetdruppels van het voorhoofd vegend ;) )
Dank voor jullie antwoorden!

Ik ga denk ik wel voor de makkelijke manier van Labellei wat betreft bak Over plantsoen-diefstal ga ik nog even denken.

En wat een prachtige zwarte kat heb je.
En die oren ook naar achter op de foto haha. Ik kreeg m'n kat echt nooit goed op de foto, behalve als hij in een diepe slaap was. Altijd net de oren verkeerd, opeens een a-relaxte blik in de ogen of nog vaker dat hij opstond en naar de camera liep
Dank je MilaDila. Zwarte katten zijn cool!

Maar poseren vindt die van mij minder interessant, haha.



En ja, kanker is bij katten ook zo verschrikkelijk. Weet zelf helaas ook hoe het is om je kat zo ziek te hebben.
Wat een mooie zwarte panter heb je labellei

Ik wil ook een kattengazon!
Mogen anekdotes van de kat van de buren ook?



Een van mijn buren heeft een buiten-katje. Nu is dat katje nogal eigenwijs, en hij weet dat hij af en toe bij mij naar binnen mag (zeker als het koud of pestweer is). Toen hij door had dat hij af en toe naar binnen mocht, kwam hij iedere dag kijken of het vandaag 'af en toe' was. Mocht hij niet naar binnen, of op dat moment niet, dan ging hij op de tuinstoel zitten wachten.



Tegenwoordig komt hij zo ongeveer binnen als mijn tuindeur 10 seconden open staat. Laatst kwam me dat niet zo goed uit, ik moest namelijk weg met de fiets. Dus ik jaag hem weer naar buiten, zet mijn fiets klaar, trek schoenen aan en loop naar mijn fiets. En wie zit daar op de bagagedrager? Juist.



Meneer was zwaar beledigd toen ik wegfietste...
Och blueeyes*3, dat wordt goedmaken de volgende keer!



Wat klinkt de kat van de buren leuk

Toen ik nog thuis woonde was er ook een buurtkat die veel buiten was en die erg aanhankelijk was. Ik knuffelde er altijd mee. Als ik weg moest zette ik mijn fiets buiten de poort en ging ik ernaast zitten knuffelen met de kat op schoot. Onnodig natuurlijk om te zeggen dat ik overal veel te laat kwam



Als ik 's nachts thuis kwam was hij ook vaak op pad, kan me herinneren dat ik in de zomer eerst midden in de nacht mijn bikini heb aangetrokken om nog een duik te nemen in het zwembadje in de tuin en wie was daar weer? Juist, de kat. Toen ben ik in een lig-tuinstoel gaan liggen met de kat op mijn buik. Zo gezellig!



Als ik dacht dat mijn moeder niet keek gaf ik hem altijd een stukje kipfilet broodbeleg.
De kat ligt nu alweer enige tijd heerlijk in zijn knuffelhol. Volgens mij is dat echt een hele goede aankoop geweest. Lekker beschut en zo heeft hij ook wat privacy voor zichzelf.



Die had hij al, want in zijn krab-en klimpaal zit ook een huisje maar dat boeit hem niet. Het hol daarentegen lijkt hij erg graag in te liggen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook over te denken om een knuffelhol te gaan maken. Ik heb een heel leuk patroon gezien om er eentje te haken. Ben alleen nog aan het twijfelen omdat hij inzakt en ik niet weet of mijn katten dat wel fijn vinden.



Mijn ene kat vind het trouwens wel heerlijk om onder een dekentje te liggen. Ik heb altijd een deken op de bank liggen voor als ik het koud heb, maar als ik er niet onder lig dan krabt hij zichzelf een weg onder de deken en gaat er dan heerlijk onderliggen. Soms hou ik het deken omhoog en dan komt hij aangerend en dan gaat hij er onder liggen. Gek beest. Soms gaat hij ook samen met mij onder de dekens liggen.. Mijn andere kat kan dit niet altijd goed hebben en valt dan de kat onder dekens door de dekens aan. Altijd leuk
It ain't me
Oh wat leuk, een zelfgemaakt knuffelhol! Is het niet mogelijk om een gehaakt hol met iets te verstevigen?



Hahaha wat leuk, een kat onder een deken Hij zal dat dan vast erg knus vinden. Dan zal een fijn hol ook wel een succes zijn! Maak je er dan een die groot genoeg is voor twee?



Hier ligt katlief er nog steeds in
Alle reacties Link kopieren
Ja, misschien is het mogelijk er iets van ijzerdraad door heen te doen. Ik weet het niet, ik haak nog maar anderhalve dag dus ik ben nog geen haakwonder.

Ik wil er eigenlijk eentje maken die maar voor 1 kat is. Mijn andere kat vindt het namelijk heerlijk om bovenop de krabpaal te liggen en heerlijk naar buiten te kijken.
It ain't me
Wat knap dat je als beginnend haakster dan al een knuffelhol wil gaan maken, leuk!



Wij gaan er zometeen ook voor zorgen dat de kat lekker naar buiten kan kijken. We hebben raamfolie die de onderste rand van het raam helemaal bedekt en hij moet dus op de vensterbank staan om naar buiten te kijken.



Van mijn moeder heb ik nieuwe raamfolie gekregen en zometeen gaan we de oude eraf halen en de andere hoger aanbrengen, zodat katlief lekker relaxt liggend naar buiten kan kijken. Zometeen gaan we aan de slag
Ziezo. De raamfolie zit! Poezenmans kan nu lekker liggend naar buiten kijken Hij moet het nu alleen nog gaan doen



Daarna meteen even de wasmachine aangezet en boodschappen gedaan, heb weer lekkere kip-kauwsticks voor het katteke meegenomen, die heeft hij zojuist eentje gekregen.
Wij hebben een kat van ongeveer een jaar of 8, Richard.



Richard heeft ons geadopteerd. Hij sliep eerst in onze schuur, heel zielig en helemaal verwaarloosd. Wij dachten dat het een oudje was. Hij was niet gechipt volgens de dierenarts, en ook niet als vermist op de websites van onze wijk in Engeland. Nu is hij dus van ons.



Eerst at hij hier wat en sliep hij in een mandje in de keuken. Op een gegeven moment durfde hij naar de woonkamer. Nu heeft hij besloten dat hij de baas is in huis. Hij is ook niet oud. Dat dachten we omdat hij er zo slecht uitzag. Inmiddels is het een grote kat van 6,5 kilo die als hij zich uitstrekt ruim een meter lang is. Dieet? Nee hoor, als we hem minder brokjes geven komt hij demonstratief muizen eten voor onze neus. De enige manier om aan vogelbescherming te doen is hem regelmatig eten en snoepjes te geven.



Het is vooral erg leuk om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft. Van een schichtige kat die bij het horen van de deurbel een uur lang buiten bleef naar een kat die het liefst tegen mij aan slaapt en die ik net rustig in zijn slaap van de bank kon tillen om op mijn schoot te leggen. Hij zit nu een beetje suffig te kijken. Ik denk dat hij zo naar het toetsenbord van mijn laptop verplaatst. De enigen die hem niet te zien krijgen zijn de schoonmakers. Ik werk weleens thuis als ze komen: hij hoort het op de een of andere manier en rent weg voor ze binnen zijn. Komt pas weer terug als we hem roepen dat ze weg zijn. Ze maken inmiddels grapjes over onze fantasiekat.



Zijn grote lolletje is het wakker maken van mijn vriend. Als ik in bed lig, en hij ligt erbij, slaap ik gerust de hele nacht door. Bij mijn vriend gaat hij op zijn bortskas zitten en staart in zijn gezicht zwaaien. Geen idee waarom.



Vriend gaat later naar werk dan ik. Op een gegeven moment vroeg hij, nooit eerder kattenbaasje geweest, of we naar de dierenarts konden. De kat was namelijk elke ochtend aan het mauwen en hij kreeg hem wel stil met een snoepje maar was ervan overtuigd dat er wel eens iets mis kon zijn met het beest.



Vriend werkt momenteel in andere stad. Kat neemt zijn plaats in het bed in, letterlijk. Uitgestrekt en wel. Ik heb meer plek als vriend er wel is en we kat buitensluiten.



Vriend had op een gegeven moment goedkoop voer gekocht. Kat heeft twee dagen niet gegeten. Ik heb het toen gemixt met duur voer. Kat heeft alles uit de bakjes geschept en het dure voer opgegeten. De rest konden wij opzuigen.



We hebben geen kattenbak, en hij doet zijn behoefte buiten. Deed hij al toen hij ons adopteerde. Behalve de twee keren dat het heel hard stormde. Toen heeft hij het in de zitzakken gedaan. Een keer in de ene, een keer in de andere. De deur naar de woonkamer gaat nu dicht als het stormt.



Sinds hij een keer trots een muis heeft binnengebracht en mijn moeder die hup heeft opgepakt en in de prullenbak gegooid mogen wij niet meer in de buurt van zijn prooi komen. Geblaas, en dan rent hij snel weer naar buiten. Wel handig: op deze manier kunnen we meestal dode dieren in huis voorkomen!
@Hillary: bedankt voor het zwarte panter compliment. Ik heb het aan hem doorgegeven. Krijgt hij nog meer kapsones, haha...

Leuk dat het kattenhol goed bevalt. Het is inderdaad fijn om af en toe ook een goede aankoop te hebben, ipv dat je prachtige cadeau op z'n kats genegeerd wordt. Hoe gaat het met het activity board?



@UCchick1990: wat geweldig dat Richard jullie heeft geadopteerd! Ook echt weer iets typisch kats. Hij klinkt als een gezellige en coole kater!



Mijn panter is nu weer op muggenjacht. Das zijn favoriete hobby. Al heeft hij nét zijn avondmaal naar binnengewerkt; een muggentoetje gaat er nog wel in. Hij kkan zich in ieder geval weer fijn uitleven en weer hoge sprongen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven