Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Ik Richard.

Wat klinkt hij geweldig!
quote:Hilary schreef op 25 juni 2014 @ 14:52:

We hebben raamfolie die de onderste rand van het raam helemaal bedekt en hij moet dus op de vensterbank staan om naar buiten te kijken.



Van mijn moeder heb ik nieuwe raamfolie gekregen en zometeen gaan we de oude eraf halen en de andere hoger aanbrengen, zodat katlief lekker relaxt liggend naar buiten kan kijken.



Gheghe, wat we al niet doen voor die mormels.

Ik heb vorige week boven ook folie op het raam geplakt met onder een ligloerkier en in het midden ook een reepje vrij.

Het oude wijf Nieuwsgierige kater kan zo de hele straat overzien
quote:labellei schreef op 25 juni 2014 @ 19:28:

@Hillary: bedankt voor het zwarte panter compliment. Ik heb het aan hem doorgegeven. Krijgt hij nog meer kapsones, haha...

Leuk dat het kattenhol goed bevalt. Het is inderdaad fijn om af en toe ook een goede aankoop te hebben, ipv dat je prachtige cadeau op z'n kats genegeerd wordt. Hoe gaat het met het activity board?



@UCchick1990: wat geweldig dat Richard jullie heeft geadopteerd! Ook echt weer iets typisch kats. Hij klinkt als een gezellige en coole kater!



Mijn panter is nu weer op muggenjacht. Das zijn favoriete hobby. Al heeft hij nét zijn avondmaal naar binnengewerkt; een muggentoetje gaat er nog wel in. Hij kkan zich in ieder geval weer fijn uitleven en weer hoge sprongen maken.





Je panter klinkt zo ontzettend cool!

En een muggentoetje



@ UCchick1990: Richard

Wat een geweldige naam en wat klinkt hij ook geweldig
quote:Bieb2.0 schreef op 25 juni 2014 @ 19:57:

[...]





Gheghe, wat we al niet doen voor die mormels.

Ik heb vorige week boven ook folie op het raam geplakt met onder een ligloerkier en in het midden ook een reepje vrij.

Het oude wijf Nieuwsgierige kater kan zo de hele straat overzien



Hij heeft onze noeste arbeid nog geen blik waardig gekeurd, meneer ligt namelijk op de bank te slapen. Met zijn staart onder zijn poten en dat betekent dat hij zich 100% veilig en relaxt voelt, aldus vriend. Hij heeft namelijk op internet het gedrag van de kat bestudeerd en staart onder de poten schijnt dus echt te betekenen dat ze relaxt zijn en het gevoel hebben niet meteen in actie te hoeven komen. Een heel groot compliment voor ons dus. Kan het zelf alleen nergens terug vinden, haha!



Wat toevallig dat jij ook in de weer bent geweest met raamfolie

En leuk, dat reepje in het midden. Wat heerlijk dat je kat nu fijn de hele straat kan overzien en lekker uitzicht heeft.



@ fun board: dat gaat goed! De kat krijgt zijn dagelijkse kattensnoepjes tegenwoordig niet meer uit de hand maar uit het fun board. De slimmerik heeft de snoepjes er in een mum van tijd uit, haha! Echt leuk om hem daarmee bezig te zien.
quote:labellei schreef op 25 juni 2014 @ 19:28:

@Hillary: bedankt voor het zwarte panter compliment. Ik heb het aan hem doorgegeven. Krijgt hij nog meer kapsones, haha...

Leuk dat het kattenhol goed bevalt. Het is inderdaad fijn om af en toe ook een goede aankoop te hebben, ipv dat je prachtige cadeau op z'n kats genegeerd wordt. Hoe gaat het met het activity board?



@UCchick1990: wat geweldig dat Richard jullie heeft geadopteerd! Ook echt weer iets typisch kats. Hij klinkt als een gezellige en coole kater!



Mijn panter is nu weer op muggenjacht. Das zijn favoriete hobby. Al heeft hij nét zijn avondmaal naar binnengewerkt; een muggentoetje gaat er nog wel in. Hij kkan zich in ieder geval weer fijn uitleven en weer hoge sprongen maken.





Dat is inderdaad altijd afwachten met katten

Heb het vensterbankkussen net nog eens gestofzuigd en wederom ingesprayd met catnip-spray maar tot nu toe wil het hem nog niet echt boeien vandaag. Misschien komt het nog, hij is nu eerst brokken eten. Na een dutje moet er natuurlijk wel een maaltijd genuttigd worden
quote:labellei schreef op 24 juni 2014 @ 22:49:

Dank je wel.

Hij is ook tevreden. Daar zorg ik wel voor (zweetdruppels van het voorhoofd vegend ;) )





Volgens mij is Zwarte Panter erg gelukkig bij jou
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me rot geschrokken gisteren van onze kat Swieber. Ik was boven aan het stofzuigen en de inloopkast was aan de beurt. Ik doe die schuifdeuren open en huppetee stofzuiger erin, vliegt ineens die kat uit de kast. Gaf me een brul van schrik, komt onze hond naar boven gesneld om mij (zijn vrouwtje) te redden.

Toen ik klaar was met stofzuigen, zit Swieber op de overloop met een kop van "was wel een goeie grap van mij hè!"
Enjoy the little things in life
quote:ikke46 schreef op 26 juni 2014 @ 10:35:

Ik ben me rot geschrokken gisteren van onze kat Swieber. Ik was boven aan het stofzuigen en de inloopkast was aan de beurt. Ik doe die schuifdeuren open en huppetee stofzuiger erin, vliegt ineens die kat uit de kast. Gaf me een brul van schrik, komt onze hond naar boven gesneld om mij (zijn vrouwtje) te redden.

Toen ik klaar was met stofzuigen, zit Swieber op de overloop met een kop van "was wel een goeie grap van mij hè!"





Wat lief trouwens van je hond



Hier ligt katlief weer lekker in zijn kattenknuffelhol, het lijkt echt een daverend succes Wat ben ik blij dat ik die aankoop heb gedaan! Net heeft hij zowaar even op de vensterbank gelegen. Meteen geprobeerd om een foto te maken maar die is zwaar overbelicht, jammer! Nu is het maar weer afwachten wanneer hij er weer op gaat
Ik heb trouwens even een vraag van huishoudelijke aard voor jullie. Hoeveel kattenbakken hebben jullie per kat? Wij hebben 1 kat en dus 1 kattenbak (die natuurlijk perfect wordt schoon gehouden) maar nu heeft vriend ergens gelezen dat katten het prefereren hun twee behoeftes in aparte kattenbakken te doen.



Kunnen jullie uit ervaring zeggen hoe dit zit? Want we zitten er nu over te denken dus een 2e aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen vaak: aantal kattenbakken=aantal katten+1. Ik heb 2 katten en drie bakken en ze gebruiken ze alledrie.
Dank je wel! Dat dachten wij dus ook al. Ben benieuwd ook naar andere reacties
2 katten en 1 kattenbak.

Toen nr 3 nog leefde ook maar 1 bak.

Nooit een probleem geweest.
Ik ken trouwens echt niemand (volgens mij)die dat hebben. Aantal katten + 1



Stuk opvoeding en bak schoonhouden kom je m.i. heel ver mee.
Ook jij bedankt voor je reactie Bieb2.0 De bak schoonhouden gebeurt sowieso meerdere malen per dag (afhankelijk wanneer hij wat op de bak doet, maar uitwerpselen liggen er eigenlijk nooit in, die scheppen we meteen).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijd 3 poezen gehad en toen hadden wij 2 kattenbakken. Ik maakte de bakken wel 2x per dag schoon ('s morgens en 's avonds). Tot mijn grote verdriet zijn de 3 dames inmiddels naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.



Onze huidige kat heeft 1 bak voor zichzelf en een tuin tot zijn beschikking.
Enjoy the little things in life
quote:Hilary schreef op 26 juni 2014 @ 18:51:

Ik heb trouwens even een vraag van huishoudelijke aard voor jullie. Hoeveel kattenbakken hebben jullie per kat? Wij hebben 1 kat en dus 1 kattenbak (die natuurlijk perfect wordt schoon gehouden) maar nu heeft vriend ergens gelezen dat katten het prefereren hun twee behoeftes in aparte kattenbakken te doen.



Kunnen jullie uit ervaring zeggen hoe dit zit? Want we zitten er nu over te denken dus een 2e aan te schaffen.



Ik heb 2 kattenbakken (voor 1 kat dus). Dat is per ongeluk zo ontstaan, maar hij gebruikte meteen al beide bakken en ik heb het toen maar zo gelaten.

En wat mij dus inderdaad al was opgevallen: hij heeft 1 voor het plassen en in de andere doet hij zijn behoefte. Blijkbaar wil hij het dus toch gescheiden houden. Heel sporadisch maakt hij een "foutje".

Het was me bij vorige katten nog nooit opgevallen.

(En uiteraard houd ik de bakken wel goed schoon. )
Grappig Labellei, dat poes die bakken voor verschillende behoeftes gebruikt.

Ik heb 1 kat en 1 bak. Gaat prima.



Oh en......ik heb al flinke grassprieten!

We zijn 3 dagen weggeweest, ik had de bak met grond afgedekt met plastic en dat werkt dus blijkbaar als een speer! Ik sta al te popelen met mijn schaartje.

(het is niet egaal begroeid hoor, maar ik was heel erg verrast!)
Ik ga er eens rustig over nadenken en neem jullie overwegingen mee Bedankt voor jullie reacties!



Splinter_: Wat een leuk nieuws zeg! Ik zit ook na te denken over een indoor kattengazon, misschien wel heel leuk voor Poezenmans.
Turbogras



Wow dat ziet er echt goed uit!
Splinter wow! Wat goed!!! En goed idee van dat plastic eroverheen voor een broeikaseffect.



Ben benieuwd wanneer jouw kat het grasveld kan ontdekken... maar het duurt vast niet lang meer. Leuk!
Poes zit nu in en pension

We hebben vakantie en zijn vandaag en morgen even thuis, zaterdag vertrekken we weer, dus poes moet nog eventjes wachten.

(au, voelt zo slecht dat wij thuis zijn en hij in een pension zit.....)



Hilary, als hij tevreden is met 1 bak, zou ik het lekker zo laten. Waarom zou je er 2 nemen?
Och Splinter_ ik kan me voorstellen dat dat raar voelt! Ik loop daar ook tegenaan. We willen dit jaar nog even ertussen uit maar ik wil kat per se niet naar pension doen. Ik ken mezelf veel te goed, zou tranen met tuiten huilend op vakantie gaan.



Een vriend en zijn vriendin (die stapeldol is op katten) wonen min of meer bij ons in de straat dus mijn hoop is dat zij (tegen vergoeding natuurlijk) bij ons in huis op de kat zouden willen passen... Anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet.
Vanmorgen nog eens dubbel en dwars beseft hoe blij ik ben met onze fluffy lieverd. Hij kwam kusjes geven en kopjes vragen op bed en heeft daarna heerlijk bij mij op bed liggen slapen



En toen ik op stond moest er natuurlijk weer geknuffeld worden. I love mijn kat! Nu ligt hij weer prinsheerlijk voor het raam.
2 poezen en 2 bakken en inderdaad, ze poepen in de ene bak en piesen in de andere bak. Ze hadden een paar keer op de betonnen vloer gepiest en toen heb ik een 2e bak neergezet en sindsdien blijft het schoon *klopt even af*



Gisteravond waaide er een veertje naar binnen, een lol dat ze daarmee hebben gehad met z'n tweetjes ! Dochter had van een vriendinnetje van die wkveren van de Plus gekregen, ze hebben er toch 1 te pakken gekregen en helemaal gesloopt. Ik liet een wkhamster vallen en daar is ook niets meer van over, grappig gezicht als ze door het gras rennen met een knaloranje hamster in hun bek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven