Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Paperclip wat fijn om zo op te groeien met je kat. Mooie leeftijd heeft hij gehaald.
Jeetje Paperclip, je hele jeugd samen met je zwarte panter. Wat bijzonder en wat heerlijk moet dat zijn geweest. En wat moeilijk dat ie uiteindelijk toch ging hemelen...... Sweet memories, hoop ik!



Labellei (hoe kom je trouwens aan zo'n nick?!), wat een leuke foto! En zo lekker karakteristiek dat je vooral ogen ziet.



Anyco, prachtig! Misschien is het blauwe niet zo heel goed te zien, maar in elk geval wel het schele! Amai, die kan er wat van!

Heerlijk dat ze elkaar zo opzoeken. Zijn ze uit hetzelfde nest?



Toen ik net met man samen was, had hij ook nog een zwarte panter. Met een paar sprietjes wit schaamhaar.



Mijn zwart-witte monster zit nu aan mijn arm te likken bijten, dus er is werk aan de winkel. Er moet gespeeld worden, nu!
Ja mooi he, hij was echt mijn maatje. Op zijn 11e kreeg hij een hele lelijke ontsteking aan zijn oog en moest zijn oog eruit. Echt een bizar gezicht. Na een paar maanden was zijn vacht er weer overheen gegroeid, het was net een minion met 1 oog



Anyco, het is net duo penotti je siamezen samen !

Haren jullie katten ook zo uit ? Ik word er niet goed van, overal van die vlokken met haar !
Alle reacties Link kopieren
Wat een beauties Anyco
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 12 juli 2014 @ 12:23:

Haren jullie katten ook zo uit ? Ik word er niet goed van, overal van die vlokken met haar !Mijn antracietgrijze bank ligt iedere dag vol met zwarte en witte haren. Iedere dag stofzuigen dus!
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik waren een half uurtje weg om boodschappen te doen en bij thuiskomst zat Poezenmans al luidkeels miauwend op ons te wachten. Even fijn geknuffeld en hij heeft meteen wat snoepjes gekregen, nu ligt hij helemaal zen op de bank zichzelf te wassen
quote:blue_lagoon schreef op 12 juli 2014 @ 17:03:

Vriend en ik waren een half uurtje weg om boodschappen te doen en bij thuiskomst zat Poezenmans al luidkeels miauwend op ons te wachten.



Hahaha herkenbaar hier. Zodra ik de sleutel in het slot steek hoor ik hem altijd al. Hij gilt vast iets als: waar was je nou weer? Je weet toch dat ik rond dit tijdstip zin heb in iets lekkers? Waarom kom je niet eerder! Je bent te laat! Vul nu snel mijn bak!



quote:Splinter_ schreef op 12 juli 2014 @ 00:34:



Labellei (hoe kom je trouwens aan zo'n nick?!), wat een leuke foto! En zo lekker karakteristiek dat je vooral ogen ziet.



Ik was op dat moment het boek "Les belles images" van Simone des Beauvoir aan het lezen. Ik wilde geen meervoud in mijn nick, want ik besta ten slotte maar uit 1 persoon. Labelleimage was het ook niet voor mij dus heb heb Ik het afgekort tot labellei.

Dat in het kader van "je moet toch íets verzinnen want louter en alleen spaties maken geen nick".
Anyco: je hebt 2 mooie katten! Ze vormen echt een leuk setje.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 12 juli 2014 @ 20:19:

[...]



Hahaha herkenbaar hier. Zodra ik de sleutel in het slot steek hoor ik hem altijd al. Hij gilt vast iets als: waar was je nou weer? Je weet toch dat ik rond dit tijdstip zin heb in iets lekkers? Waarom kom je niet eerder! Je bent te laat! Vul nu snel mijn bak!







Net kwam ik thuis van een goede vriendin, vriend was gewoon thuis en toen ik binnen kwam ook meteen miauwen. En toen vriend van de week een lange dag weg was geweest merkten we ook echt dat hij vriend had gemist. Zo lief! Hij lijkt echt gehecht aan ons.



En iedere ochtend komt Poezenmans ons goedemorgen wensen met kopjes, kusjes en knuffels
Wat schattig, Blue_lagoon! Poes vindt jullie lief.

(en wil natuurlijk ook wel graag snoepjes )



Labellei: aha, nu snap ik hoe ik het moet lezen. Ik vroeg me al af of het iets met Labello te maken had ofzo. Maar dat dus totaal niet!



Bij ons is poes wat wisselend in hoe hij reageert als we thuiskomen. Soms blijft hij lekker in zijn mandje liggen, maar vaak komt hij echt schuin door de bocht de gang in gerend als ik de voordeur open doe. Hij is altijd sneller dan man, die komt er achteraan en moet dus meestal wachten op zijn begroeting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 13 juli 2014 @ 00:02:

Wat schattig, Blue_lagoon! Poes vindt jullie lief.

(en wil natuurlijk ook wel graag snoepjes )



Labellei: aha, nu snap ik hoe ik het moet lezen. Ik vroeg me al af of het iets met Labello te maken had ofzo. Maar dat dus totaal niet!



Bij ons is poes wat wisselend in hoe hij reageert als we thuiskomen. Soms blijft hij lekker in zijn mandje liggen, maar vaak komt hij echt schuin door de bocht de gang in gerend als ik de voordeur open doe. Hij is altijd sneller dan man, die komt er achteraan en moet dus meestal wachten op zijn begroeting.





Ja, soms loopt hij zelf de keuken in en kijkt dan achterom alsof hij wil zeggen 'hoe zit het? krijg ik nog iets?'

Soms als we thuiskomen ligt Poezenmans ook gewoon lekker op de bank te chillen, het liefste op de plekken waar wij altijd zitten.
Steeds als ik nu iets lees over Van Persie, lees ik toch echt Van Purrrrsie.
Goeie he splinter

van Purrrsie zit altijd te wachten op me 's morgens als ik de kinderen naar school heb gebracht, op de hoek van de straat en als ik dan aangefietst kom dan rent ze als de bliksem de tuin in om toch nog als eerste bij de achterdeur te staan.

De auto horen ze ook altijd aankomen en sprinten ze naar huis. Ze zijn ook nooit ver weg.

Bij ons staan de kattensnoepjes in het gootsteenkastje en als ze trek hebben gaan ze samen demonstratief voor het deurtje zitten, ze doen hem nog net niet zelf open
Geweldig.... ben echt een kattenvrouwtje!!!! Half mijn facebook is ook volgestouwd met selfies of fotos met of van mijn katten.





Dit is hoe ze er momenteel bij liggen die luie varkens....



quote:paper-clip schreef op 11 juli 2014 @ 22:15:

Zwarte panters zijn cool, toen ik 4 maanden oud was hadden mijn ouders een zwarte panter uit het asiel gehaald. Die was zo lief, als peuter liep ik met hem in mijn poppenwagentje rond. Toen ik naar de kleuterschool ging om de hoek liep hij elke ochtend mee en om 12.00 zat ie daar ook weer te wachten

We hebben net niet meer samen onze 18e verjaardag kunnen vieren. voor de zwarte panters
quote:GrumpyCat1983 schreef op 13 juli 2014 @ 14:31:

Geweldig.... ben echt een kattenvrouwtje!!!! Half mijn facebook is ook volgestouwd met selfies of fotos met of van mijn katten.





Dit is hoe ze er momenteel bij liggen die luie varkens....



[afbeelding]Heee joh geef mijn kat terug!!! En die groene kussenhoes ook graag ja
Huh? Gevalletje dezelfde smaak?
Oh ik zie het al...Jip en Ryu zijn een siamese tweeling!
Hier was ik Ryu heel erg aan het pesten...



Ulli, mijn bicolor oosters korthaar kater, is helemaal leip van apporteren met Beessies. Maar hij heeft een lange adem en kan wel 2 uur achter elkaar mijn bankhangen verstoren en op een gegeven moment ben ik hem dan zat en probeer ik hem te negeren. Maar dat pikt hij niet en zoals je ziet probeert hij me echt iets duidelijk te maken hier (helaas is de foto bewogen want hij zit nauwelijks stil)



Ryu dient ook ter inspiratie van random creatieve uitspattingen. Zoals je ziet is hij echter totaal niet onder de indruk



Wauw, GrumpyCat, heb jij een kittler?!



* voor wie dat niet kent: een kat met een hitler-snor. Google er eens op en je komt echt niet meer bij! Arme poezels.
quote:



Anyco, prachtig! Misschien is het blauwe niet zo heel goed te zien, maar in elk geval wel het schele! Amai, die kan er wat van!

Heerlijk dat ze elkaar zo opzoeken. Zijn ze uit hetzelfde nest?







Jip "loenst" inderdaad best wel.

Nee ze zijn niet uit hetzelfde nest. Daar zit een (zielig), en lang, verhaal aan vast. Wij hebben Jip uitgezocht samen met zijn zusje Lola (die leek sprekend op loedertje uit jan, jans en de kinderen). Toen ze 9 maanden waren gingen zij naar een pension en wij op vakantie, dat pension gingen onze andere katten ook altijd naar toe en ging altijd goed. Tot we in Italië een telefoontje kregen dat Lola was opgenomen bij de dierenarts en aan een infuus lag, wat ze mankeerde wisten ze niet, oke nou dan horen we het wel...

Ja, die middag om 17.00 werden we gebeld dat Lola was overleden Ze hadden geen idee waar aan maar hebben haar op ons verzoek in de vriezer (blergh) bewaard. Wij zijn 2 dagen eerder thuisgekomen want de lol was er wel af. Thuisgekomen hebben we Jip opgehaald uit het pension en later Lola (bij de dierenkliniek van het pension) zodat Jip nog aan haar kon ruiken.

Binnen 24 uur was ook Jip dood en dood ziek, die is opgenomen bij onze eigen dierenarts. Hij liep van voor tot achter compleet leeg, speeksel, ontlasting, beetje bloed, echt heel naar. Dit kwam niet omdat we hem nog aan Lola hadden laten ruiken gelukkig.

Onze dierenarts(en) hebben echt alles op alles gezet maar niets mocht baten. Wij mochten Jip op vrijdagochtend ophalen om thuis afscheid te kunnen nemen, als we zover waren dan zouden ze hem thuis in laten komen slapen

Ik wilde thuis lekker nog even kroelen (en keihard janken) met Jip op schoot maar die dacht daar anders over.....wat ie al die tijd bij de dierenarts vertikte deed hij thuis wel, Jip ging zichzelf uitschudden (lekker hoor er vloog wel wat rond ) en als klap op de vuurpijl ging hij zich zitten wassen. Wij hebben het echt zo zitten bekijken en gelijk de DA gebeld. Nou ja geen spuitje voor Jip dus, wel een enorm lang genezingsproces van maanden (inclusief dwangvoeren en medicijnen), hij mocht al die tijd alleen in de woonkamer en we liepen op gepaste afstand achter Jip aan want zodra hij ergens had gezeten "stempelde"hij slijm/poep wat we meteen met een doekje weg haalden. Jip woog eerst een goeie 4kilo en daar bleef uiteindelijk 2.5 kilo van over. We hebben zefls wisselende slaapdiensten gehouden, matras op de grond en dan kwam Jip je lichaamswarmte opzoeken zodat ie meer energie had om beter te worden, slimme kat!

Achteraf is de oorzaak bekend geworden, soms dan geeft de moederpoes zoveel antistoffen mee dat de enting geneutraliseerd wordt en dus zijn werk niet meer doet, onze Lola is dus overleden aan acute kattenziekte en Jip heeft het ternauwernood overleeft. Het pension heeft waarschijnlijk niet alle hygiëne protocollen door gelopen en is de ziekte uit het asiel deel gekomen waar ook zwerfkatten worden opgenomen.



Zodoende mocht Joep niet eerder komen dan dat hij extra ingeënt was, met 17 weken Hij zat in het kattenmandje die hebben we midden in de woonkamer gezet met deurtje open, heel langzaam stak Joepie daar zijn kattenkopje uit en dat had Jip in de gaten. Die kwam direct kijken, heeft nog geen 5 minuten een iets dikkere staart gehad en vanaf dat moment zijn ze maatjes en liggen echt vanaf de eerste week zo samen te slapen als ze doen op de foto.

Ik ben er serieus nog ruim een jaar "ziek" van geweest dat ik er niet bij was toen Lola zo ziek werd, echt dikke vette BAH.
Ja haha en hij komt ook nog eens uit Duitsland dus dat maakt het extra hilarisch. Al vond iemand hem laatst ook op Borat lijken...











quote:GrumpyCat1983 schreef op 13 juli 2014 @ 15:38:

Oh ik zie het al...Jip en Ryu zijn een siamese tweeling!





Echt ik zit met verbazing te kijken.Leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven