Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend schattig Hier komt poes 's ochtends 'kusjes geven' door aan je gezicht te snuffelen, en natuurlijk moet er geaaid en gekroeld worden! Zo lief.
Ghe Bieb, ik vind dat nog schappelijk van hem, dat ie er dan uiteindelijk naast gaat liggen.

Poes hier ligt nooit bij mij op schoot, maar gisteren wel....... alleen zat er nog een laptop tussen hem en mijn schoot. Ik kon niks meer doen dus. Maar hee, poes 'op schoot', dat is bijzonder, dus ik kon niks anders dan het accepteren.



Blue_lagoon, zo slaap ik dus al een jaar! Ik ben gewoon een echt watje en vind het zielig om hem weg te sturen. Dan maar een beetje krom liggen.



Haha Oudblond, dat ziet er vast heel eigenwijs uit, die eigen doorgang. Leuk bedacht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 14 augustus 2014 @ 22:28:

Blue_lagoon, zo slaap ik dus al een jaar! Ik ben gewoon een echt watje en vind het zielig om hem weg te sturen. Dan maar een beetje krom liggen.





Dat heb ik dus ook

Maar al een jaar lang zo slapen... Jij verdient een lintje!
Alle reacties Link kopieren
Onze katten hebben een twitter pagina die het personeel bij houdt.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
quote:blue_lagoon schreef op 14 augustus 2014 @ 22:30:

[...]





Dat heb ik dus ook

Maar al een jaar lang zo slapen... Jij verdient een lintje! Nou, vooral een rugmassage
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 14 augustus 2014 @ 23:44:

[...]



Nou, vooral een rugmassage





Ik kan me voorstellen dat je daaraan toe bent!
Ik lees al een poosje mee. Morgen ga ik naar het asiel, informeren of er een katje is wat bij mij past. Ik beschik over:

- huis van zo'n 82m2

- Balkon van ruwweg 2x4

- tijd (student, thuiswerkend)

- aandacht



Ik heb dus ruimschoots de ruimte voor een binnenkatje dat genoegen neemt met af en toe een uitstapje naar het balkon. Tijd en aandacht zal het beestje niet te kort komen, afgezien van sporttraining en twee dagdelen vrijwilligerswerk ben ik vrij veel thuis, en ik hou met het studeren ieder uur even pauze (wc, kop thee) en 's avonds krijgt beestje natuurlijk ook alle aandacht - al moet'ie wel van detectives houden
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3, ik heb er niet veel verstand van maar als ik het zo lees gaat het katje wat jou uitkiest een fijn leven krijgen bij jou Goed dat je naar het asiel gaat om een lieverd uit te zoeken!
Leuk blueeyes*3!

Ik moest wel grinniken om de opmerking dat je met het studeren ieder uur even pauze houdt. Je gaat er hopelijk niet vanuit dat poes netjes zit te wachten tot dat uur voorbij is? Mijn ervaring is dat katten heeeeeel graag mee studeren. Liefst met hun neus op je boeken of bovenop de laptop.

Maar dat komt vast goed.

Wat voor katje wil je? Een kitten of iets ouder? Eentje of twee?
Krom liggen in je bed. "Om de katten heen slapen". Ik ken het allemaal. Mijn vorige 2 katten wilden altijd bij mij in bed slapen. Eentje lag ergens bij mijn hoofdkussen (ging ook wel eens bovenop mijn hoofd liggen) en de ander ergens halverwege. Altijd lastig en oncomfortabel slapen dus.

Ik ben zelfs wel eens uit bed gevallen daardoor uit bed geduwd!



Gelukkig kan ik nu rustig slapen en mijn gemiste slaap uren inhalen. De zwarte panter ligt 's avonds altijd bij mij op schoot of naast mij op de bank. Als ik naar bed ga dan komt hij eerst wel even buurten maar daarna is de bank van hem. Hij ligt er dan zo uitgestrekt bij als mogelijk is. Pontificaal!



@Blueeyes: leuk dat je een kat uit het asiel neemt. Veel asiels zetten de plaatsbare katten op hun website of anders op www.ikzoekbaas.nl of www.dierenasiels.com Als je bijv een kitten zou willen: die zitten vaak in pleegadressen en niet in het asiel zelf. Dat is vast wel op de website te vinden.

En uiteraard zijn volwassen katten wel in het asiel zelf.

(Overigens is het in deze tijd van het jaar -eind zomervakantie- vaak heel erg druk in het asiel. Dus ik zou ook op tijd gaan...)
We gaan zeker weten op tijd! Asiel is namelijk maar 1,5 uur open en ik wil ook even een praatje maken met de medewerkers, zodat ze me kunnen helpen met inschatten.



Mocht kat geen zin hebben om te wachten en ik moet echt even doorwerken, dan heeft de studeerkamer een deur en blijft er nog zo'n 70m2 over waar de kat kan spelen, dus dat moet goed komen denk ik zo.



Ik wil eerst 1 katje, dat vind ik voorlopig genoeg. Mijn voorkeur gaat uit naar een kitten, maar ik laat me ook adviseren door het asiel. Op hun website staat dat ze de plaatsbare kittens wel in het asiel hebben, dus ik denk dat het goed moet komen. Morgen is vooral ter oriëntatie.
Hartstikke leuk, Blueeyees*3. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat morgen. En realiseer je dat een kat al snel bepaalt wat er in je huis gebeurt. Mijn kat blijkt bijvoorbeeld deuren op te kunnen maken, zelfs nu we alle deurklinken omhoog gezet hebben.



Labellei, dat heb je dan goed geregeld zo! Poes blij en jij blij. Mooi is dat he, als ze zo helemaal in volle overgave uitgestrekt liggen.

Ik slaap de laatste tijd regelmatig in een hotel en het is dan echt fijn om weer even het bed voor mezelf te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Trots op kat ! Haha voor de gein "zit" geleerd en nu na een dag doet hij het (natuurlijk in ruil voor een snoepje)
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 15 augustus 2014 @ 19:26:

Krom liggen in je bed. "Om de katten heen slapen". Ik ken het allemaal. Mijn vorige 2 katten wilden altijd bij mij in bed slapen. Eentje lag ergens bij mijn hoofdkussen (ging ook wel eens bovenop mijn hoofd liggen) en de ander ergens halverwege. Altijd lastig en oncomfortabel slapen dus.

Ik ben zelfs wel eens uit bed gevallen daardoor uit bed geduwd!



Gelukkig kan ik nu rustig slapen en mijn gemiste slaap uren inhalen. De zwarte panter ligt 's avonds altijd bij mij op schoot of naast mij op de bank. Als ik naar bed ga dan komt hij eerst wel even buurten maar daarna is de bank van hem. Hij ligt er dan zo uitgestrekt bij als mogelijk is. Pontificaal!









En we accepteren het allemaal van onze lievelingen

Vanmiddag kreeg ik weer 'kusjes' van Huisprins, en hij begint ons bed sowieso steeds meer te ontdekken. Steeds vaker verdwijnt hij 's avonds voor een dutje in de slaapkamer. In de nacht slaapt hij vaak bij ons maar inderdaad ook regelmatig uitgestrekt op de bank. Het liefst op de plekken waar wij altijd zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:titato schreef op 15 augustus 2014 @ 22:43:

Trots op kat ! Haha voor de gein "zit" geleerd en nu na een dag doet hij het (natuurlijk in ruil voor een snoepje)
@blueeyes*3: heel veel succes in het asiel. We lezen het wel.



@blue_lagoon: ja onze huisprinsen weten donders goed waar ze PRINSheerlijk languit kunnen liggen. En wij als personeel maar bedienen, bed opmaken. Met gelukkig af en toe een prinsenkus als beloning.



@Splinter_: Och arme, dat je alleen nog maar in een hotel uitgestrekt in bed kan liggen. Ik vind dat jouw poezenbeest jou af en toe best zélf op een rugmassage mag trakteren. Doet hij dat nog niet? Kun je het niet proberen, dat je iedere ochtend even op je buik gaat liggen.... ?



@titato:
Nou, we zijn een hele poos in het asiel geweest! Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik een binnenkat wil, want ik vind het zielig als zo'n beestje gewent is om naar buiten te gaan en dat dat niet bij mij kan. Ze hebben me aan een aantal katten 'voorgesteld' en ik weet iets beter wat ik graag wil (midden-actieve kat, die af en toe ook zichzelf kan vermaken). Geen dominante vechtersbaas, maar een beetje speels is welkom. Ze vonden het lastig dat ik niet meteen klaarstond om een kat mee te nemen, maar ik vind dat ik niet over 1 nacht ijs mag gaan, zeker omdat ze me aan een paar katten voorstelden die al eerder geplaatst waren en daar niet pasten... Dat is niet leuk voor de kat en niet voor mij .



Kat mag overigens best wat beslissen hoor . En ik heb meteen gezien dat er ook katten zijn die je wél rustig laten studeren, en exemplaren die dat níet doen... En ik heb twee banken, kan kat nog kiezen ook Radiatoren heb ik ook te over, en stoelen ook.
Wat goed blueeyes. En leuk dat je zo snel terugkoppelt trouwens.



Ik zou inderdaad ook niet over 1 nacht ijs gaan. Lijkt me erg verstandig dat je het zo doet.

Heb je al een kat gezien die kans maakt? Of wacht je nog even af?
Alle reacties Link kopieren
Blue eyes: ik ben ook wel benieuwd of je al een kat op het oog hebt,,,

Enneh: katten kunnen heel behulpzaam zijn tijdens het studeren (lees: bovenop je boeken zitten, voor het toetsenbord gaan zitten).
quote:ann3113 schreef op 16 augustus 2014 @ 20:49:

Blue eyes: ik ben ook wel benieuwd of je al een kat op het oog hebt,,,

Enneh: katten kunnen heel behulpzaam zijn tijdens het studeren (lees: bovenop je boeken zitten, voor het toetsenbord gaan zitten).

Da's nog heel schappelijk. Die van mij zit er bovenop. Inmiddels mis ik al 3 toetsen......



Blueeyes*3, goed dat je je niks laat opdringen! Als je nu al wat beter weet wat je wilt, kun je ook op de sites kijken die hiervoor genoemd zijn hè, het is leuk om daar te snuffelen. Of heb je er al eentje gezien die leuk is?

Weet je al of je een kitten wil, of een iets ouder beestje?
Ik gleed van de week in het donker bijna in een spagaat door de kots van mijn kat.
Alle reacties Link kopieren
Poezenmans heeft het bed meer en meer ontdekt. Volgens mij ziet hij het bed als een gigantische reuzen-kattenmand



Van ons mag hij hoor, hij is welkom! Gezellig als hij bij ons komt slapen! Niets zo lief als wakker worden met een kat aan je voeteneinde
quote:blue_lagoon schreef op 17 augustus 2014 @ 02:31:

Poezenmans heeft het bed meer en meer ontdekt. Volgens mij ziet hij het bed als een gigantische reuzen-kattenmand





Maar dat ís het toch ook blue_lagoon...!!! Jij kruipt toch' s avonds ook lekker in je mandje?!



(Hahaha mijn telefoon maakt van lagoon "slagroom", had het bijna zo verzonden )
Alle reacties Link kopieren
Ach ja....als ik s'ochtends met mijn ochtendhumeur uit bed stap en onder de douche sta staat poes 1 naast mij (zij wil graag erbij zijn met het douchen) aan de andere kant van het douchegordijn. Zodra ik klaar ben gaat ze heel hard miauwen, druppels "vangen", en moet ze even geaaid worden. Af-en-toe likt ze me dan ook nog even schoon, want tja...zo doet een kat dat.

Kater ligt dan ondertussen in mijn bed en kijkt me aan " bedankt dat je zo'n warm plekje voor me hebt gemaakt".





Maar zodra ik ben aangekleed willen ze eten ...
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit, wat een mooie katten hebben jullie :D



Mijn eigenwijze (2jr oude) Lana ligt (zoals iedere zondag) op m'n voeten te slapen. Heerlijk om in 't weekend samen met d'r thuis te zijn



(ik krijg de foto's er niet in, geen idee waarom??)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven