Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Hey Ismene, dat is shit zeg! Zonde!



Nee, geen hondengedrag hier, behalve dat ze moeten zitten als ze iets lekkers krijgen



Ben weer helemaal in de war. Net, voordat ik hem wilde prikken, zelf zijn suikerspiegel gemeten: 9.1

Ga nu dus niet prikken en twijfel er ook weer zwaar aan of hij wel diabetes heeft.
quote:lamadrugada schreef op 09 september 2014 @ 22:42:



Ben weer helemaal in de war. Net, voordat ik hem wilde prikken, zelf zijn suikerspiegel gemeten: 9.1

Ga nu dus niet prikken en twijfel er ook weer zwaar aan of hij wel diabetes heeft.Zou het iets te maken kunnen hebben met die medicatie voor de keel (?) Dat dat een vals beeld geeft/heeft gegeven?
Denk het niet Bieb, want we zijn tegelijkertijd met de medicatie voor de keel en de insuline begonnen.



Ik prik hem morgen weer. Hou hem vannacht apart van de andere kat zodat ik kan zien of hij wel eet.

En dan bel ik morgen wel een andere da.

Ik ben de afgelopen week al van 1 eenheid naar 0,5 eenheid gegaan met prikken. En als het zonder prikken zo'n lage waarde geeft krijg ik serieus mijn twijfels.



Vraag me nog steeds af of hij niet gewoon een probleem met zijn gebit heeft. Hij wil niet kauwen op zijn brokken, maar schooiert de hele dag om eten.
Misschien voor nu de brokken een beetje zachter maken met wat water?
Ja, heb ik inderdaad zojuist gedaan :-)
Raar hoor, Iamadrugada. Het enige wat ik kan bedenken is dat de suiker door zijn aangepaste voeding al wat omlaag gaat.

Je kunt dit ook op het forum van diabeteskatten voorleggen trouwens. Ze hebben daar ook veel verstand van de invloed van een slecht gebit op diabetes (schijnt vaak samen voor te komen) en de invloed van allerlei medicijnen. Ze weten echt meer dan de gemiddelde da.



Ismene, jeetje zeg, wat een dondersteen! Ik begrijp helemaal dat het zonde is van de fles. Maar ik moet ook een beetje grinniken bij het beeld dat ik erbij heb: zo'n klein poesje die met man en macht probeert op die fles naar de rand van het aanrecht te duwen.

Gefeliciteerd met jullie jubileum trouowens!



Interessant trouwens, die plaatjes over nagels knippen. Ik wist helemaal niet dat de bloedtoevoer ook terug liep als je ze korter knipt. handig!
quote:chantall90 schreef op 09 september 2014 @ 22:26:

Heeft iemand van jullie ook een kat die zich als hond gedraagt?



Ik heb hier een ex-kater (oude gek) die helemaal gek is met m'n hond. Die 2 komen beide met de graspollen aan de bek naar binnen lopen.

Rollen regelmatig al spelend door de kamer en beide gek van piepspeeltjes.



Bijkomend voordeel; komen beide braaf als je ze roept..
quote:Bieb2.0 schreef op 09 september 2014 @ 22:26:

Gewoon oefenen met kleine stukjes knippen.

Veel als Flo op schoot zit haar pootjes pakken en nageltjes naar buiten duwen (door op de kussentjes te drukken) Dan went ze er aan.

Mijn poezen vinden het geen straf (krijgen iets lekkers er na )

.
quote:Splinter_ schreef op 09 september 2014 @ 23:56:



Ismene, jeetje zeg, wat een dondersteen! Ik begrijp helemaal dat het zonde is van de fles. Maar ik moet ook een beetje grinniken bij het beeld dat ik erbij heb: zo'n klein poesje die met man en macht probeert op die fles naar de rand van het aanrecht te duwen.

Gefeliciteerd met jullie jubileum trouowens!

.
.
Hoi Ismene,



Ja hoor, die van mij krijgen dat. Wel in kleine hoeveelheden en niet gekruid natuurlijk :-)

Het beste is wel om ze vlees te geven waar ze normaal buiten op zouden jagen geloof ik. Gevogelte e.d.



Die van mij had net weer een suikerspiegel van 17.4.

Maar weer prikken nu.
Alle reacties Link kopieren
Arme meneer Poes krijgt hier alleen maar katteneten. Heb het meegemaakt als katten menseneten krijgen (werkte er zelf ook uitbundig aan mee) maar dat wil ik echt niet meer.



Hij krijgt altijd verse brokken en vers water, iedere avond wat natvoer en een handje kattensnoepjes. Van Whiskas en Catisfactions. Nu waren ze op dus meteen nieuwe bijgehaald, anti hairball en kip&kaas Heb hem net een handje gegeven op zijn fun board.
quote:Ismene schreef op 10 september 2014 @ 00:55:

Geven jullie je kat(ten) "menseneten"?



Ja heel slecht. Ik ben zelf vegetariër dus ze weten al wel dat er bij mij niks lekkers te halen valt (al vind de oude dame een olijfje wel lekker op z'n tijd)

Soms schooien ze ook een Nibbit chipje bij mij.

Maar als vriend zijn brood gaat smeren geeft hij ze altijd een stukje vleeswaren. Dat weten ze precies en ze zitten dan ook keurig klaar



Wat ik naar vind is dat Monster droog wit brood eet, dat zijn geen voedingstoffen voor een kat..en het doet me te veel denken aan hoe ik hem vond, ondervoed en kauwend op broodkorsten van toeristen waar soms nog een vlees of visluchtje aanzat.

Iemand bij ons in het appartementen complex voerde hem dat al de hele week..brood met het vocht van een blikje vis. dan had hij wel een volle buik maar daar kon hij niet op groeien en gezond worden.

Stomme zuunige toerist, geef hem dan de vis die ook in het blikje zat.



Maar ik sla door. Dat doet mij meer pijn dan het Monster nu doet de 6 kilo kat.
quote:lamadrugada schreef op 10 september 2014 @ 09:39:



Die van mij had net weer een suikerspiegel van 17.4.

Maar weer prikken nu.







Wel fijn dat je dat nu zelf in de gaten kan houden.
Inderdaad! Ik snap er alleen helemaal niks meer van, maar goed, niks aan te doen!
Onze kat krijgt zo min mogelijk menseneten. De vorige poezel at van alles met ons mee, likte onze borden af na het avond eten en als het aan hem lag, stal hij de koekjes uit m'n mond. Een echte schooier en toen dat er eenmaal in zat kreeg je het er natuurlijk niet meer uit. Poes heeft diabetes gekregen en hoewel ik natuurlijk niet weet of het door dat snoepen kwam, heb ik wel besloten om nieuwe poes niet zo te verwennen. Hij likt wel het restje uit een schaaltje vanillevla en likt graag aan de schillen van fruit, maar meer krijgt hij niet.



Als je vlees geeft, geef dan in elk geval nooit rauw varkensvlees! daar kan een bacterie in zitten die dodelijk is voor katten.



Een poes die brood eet, dat ken ik ook alleen uit Griekenland. ok zo'n heel klein scharminkelige kitten die zich verstopte in een prikkelstruik op een berghelling. Daar kon je echt niet bij komen, maar mijn vriendin gooide een paar stukjes brood en tot mijn verbazing at ze die gretig op. Arm beestje, ik denk niet dat ze lang geleefd heeft
Lief!
.
.
Aaaaah, lief!
.
oeps......
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 11 september 2014 @ 18:55:

Aangezien ze juist met haar hele gewicht op 1 kant lag, met die kom van de bar is gesukkeld, en de kom nu kapot heeft gemaakt, vind ik het minder lief .

Ze heeft er wel een pootje van Ismene! Gelukkig zat er geen champagne in de kom!

Maandag had schoonmoeder het hele huis 'onthaard' en 'opgeblonken' en gekookt! Verse frietjes met kip en een lekkere salade. Ik helemaal in mijn nopjes toen ik thuis kwam, schoonmoeder blonk van trots.... Tot aan de koffie: Pikt mevrouw een kippenpoot uit de pan op het aanrecht en trok een vetspoor door de open keuken, de kamer en de gang (toen had ik haar pas te pakken). Schoonmoeder werd bleek rond haar neus en lachte een beetje groen. (Ze is al niet erg bevriend met Mevrouw of beter gezegd: Mevrouw negeert haar en dat vindt de mama heel erg)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
En nee, hier krijgen de katten geen menseneten. Juffrouw taalt er niet naar, maar Mevrouw is een zeer professionele dief!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven