Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Dat ziet er leuk uit, dat blog. Nu niet lezen, moet nu werken.en mijn lijstje nog afwerken. Sterk ben ik vandaag ....
Alle reacties Link kopieren
Zo, heb me vandaag even flink uitgeleefd.... Ik was van de week ineens zo zat van onze niet (meer) witte muren, dat ik besloten had om ze vandaag weer wit te sausen! En dat heb ik ook gedaan..

De muren in het keukengedeelte zijn weer helemaal fris wit!

Wat een fijn gezicht zo, een muur zonder vlekken enz die aangericht waren door de kids... Ach en na 8 jaar mocht het ook wel weer eens...

De muren in de hal zien er ook niet meer uit, dus die zijn volgende week aan de beurt... en het trapgat ook...

De woonkamermuren besteed ik denk ik maar uit.....

De rest van de keuken was allemaal nog netjes opgeruimd en schoon, dus nu met de schone witte muren, ziet het er weer mooi uit!

Was gewoon ff trots op mezelf, dat ik het zélf ff heb gedaan, én dat het eindresultaat goed is
Alle reacties Link kopieren
Wauw Justdeb, kom hier ook even langs !

Wel voor kerst een muurtje gewit dat inderdaad al jaren niet meer wit was, eerder mocht ik de kerstboom niet neerzetten van mezelf. Maar nu de gang nog.....



Gisteren de boekenkast van kind gedaan, hooguit kwartiertje werk dacht ik . Goeie genade, wat daar allemaal wel niet uitkwam! Ben dik een uur bezig geweest en 2 vuilniszakken vol troep weggegooid (maar dat heb ik hem maar niet verteld....)
Musha: wat goed! Heb je ondertussen een gordijntje?



Justdeb: wow, zeg, dat is een hele klus geweest zeker! Heel erg netjes hoor!



Phips: oei, dat kwam dan onverwacht, 2 vuilniszakken vol... Ach, nu is het weer lekker bij! Hoef je misschien de volgende keer toch maar een kwartiertje te werken.



Hier is DE klus geklaard, een jaar lang post in ons bureau gemikt en het deurtje dichtgedaan en er niet meer naar omgekeken, met de envelop er nog om heen... Heel lang heb ik die klus gevreesd, maar ben vandaag dapper begonnen (OK, ik liet me éven afleiden door de nieuwe Women's Health). Heb man ook direct op de klus gezet om zijn papieren ook te archiveren, dus we zijn nu klaar. Rug is een beetje verkneukeld door het bukken en zitten, maar hé, all worth it! We vonden nog de nieuwe milieustraat - pas waarvan ik mij afvroeg waar die bleef én ik bleek een nieuwe zorgpas te hebben.



Dadelijk nog een lijstje maken wat we nog moeten regelen/betalen en dan ga ik daar in de loop van komende week mee aan de slag. Heb mij bewust voor mijn eigen rust 3 avonden leeg laten staan in de agenda, dus dan kan ik het met één avondje aan het bureau zitten wel geregeld hebben.

Dan ben ik weer bij, heerlijk!



Man gaat straks het ledikantje opbouwen, ik ga misschien even de stad in. Volgende project gaat dan denk ik ons kleine rommelhok worden. Daar staat de stofzuiger, hangen de jassen en staat er een rek met elektronische apparatuur. Een zootje, al sinds we hier wonen een doorn in het oog! Daarvoor moet ik wel eerst bakken halen bij de Ikea (waar je recyclebaar materiaal in doet), misschien volgende week zaterdag maar doen.



Hoe is het met de rest? Nog opruimklusjes dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Knap werk, een jaar administratie weg! Ik heb al wel mijnnieuwr systeem uitgedacht, maar nog niet het lef gehad er aan te beginnen. Moet hele weekend werken dus hoef er nu ook nog niet over wakker te liggen



Volgens flylady volgende week onze slaapkamer. Die isheel netjes, gordijnen en.ramen schoon genoeg dus ga de kasten onder handen nemen. Ben benieuwd wat ik daar allemaal ga vinden
Wij hebben de zolder nog een keer onderhanden genomen, voor de zoveelste keer. Toch weer een auto vol spullen naar de kringloop gebracht. Ook de spullen in de schuur hebben we alvast gesorteerd (mag meeverhuizen / gebruiken we dit jaar nog maar mag daarna weg / mag nu meteen al naar X of Y die het goed kunnen gebruiken). Nu moeten we alleen nog een keer kijken of we alles wat nu nog in de studeerkamer staat echt willen houden, en dan kan er niets meer weg. Hoe meer ik wegdoe hoe leuker ik het ga vinden. Het huis lijkt nu heerlijk licht en opgeruimd, alleen omdat ik een hoop overbodige frutsels heb weggehaald. En dan had ik toch altijd het idee dat we al een redelijk strak en weinig frutselig huis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier niets opgeruimd de afgelopen week. Wel druk bezig geweest met foto's maken zodat ik anderen kan opzadelen met mijn rommel hahaha.
Mijn administratie heb ik gister en eergister helemaal netjes op orde gebracht, met behulp van die fijne tabblaadjes. Ik ben er erg blij mee! Stapel zooi minder, alles netjes in een map, en als ik straks verhuis en er een hoop administratie bij komt (mijn huur is nu inclusief, straks niet meer) hoef ik alleen maar toe te voegen in het o zo nette systeem!



Verder zijn afgelopen week ook de keuken en de badkamer gepoetst, en zit ik nu schaatsen te kijken op de bank. Ik heb mezelf namelijk een dagje vrij gegeven van alles, en hoef he-le-maal niets vandaag!
O ja, de administratie... daar moet ik ook nog eens wat mee. Nu ligt alles in van die plastic insteekmapjes in een grote bak, maar echt overzichtelijk is het niet. Gelukkig ben ik wel zo slim geweest om alle papieren die ik binnenkort nodig heb voor de aangifte inkomstenbelasting apart te houden. Dan ga ik het daarna maar eens goed ordenen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik wil ook graag mee doen.

Op Zondag vind ik het heerlijk om altijd te poetsen.

Vandaag doe ik de keuken even goed. En daarna me was nog even weg werken. Graag ik elke dag of om de dag mee schrijven
Alle reacties Link kopieren
Hier dit weekend niets gedaan tot nu toe, behalve mijn verjaardag vieren

Vandaag maar eens even weer wat doen, heb de eerste was al aan staan
Hier ook nog jiet veel gedaan,



Gister lekker dagje sauna, heerlijk, nu dochter op verjaardagsfeest dus eigenlijk zou ik wat kunnen doen, maar.... vakantieplannen is veel leuker
Hier ook een lazy day vandaag (het is nu half drie, ben sinds 8 uur vanochtend wakker en heb intussen alweer 2x gedut...). Heb wel even de echo foto's die hier lagen in de pas gekochte foto albums geplakt. Man heeft even oude kleding naar de kledingcontainer gebracht.
Minke, welkom trouwens! Zondag is toch meestal voor mij de laatste dag waarop ik wil poetsen. Maar zo begin je de week wel erg lekker!
Ha, net nog even de koelkast nog eens opgeruimd. Zaten weer wat dingetjes tussen die over de datum waren of lang open waren geweest. Ziet er nu weer overzichtelijk uit, nu een lijstje maken voor de boodschappen voor komende week.
Alle reacties Link kopieren
Hahah @fleetfox.

Heerlijk lekker in de pyjama. De kinderen van 4 en 5 helpen echt super goed mee

Altijd erg gezellig





Bedankt voor de welkom. Heerlijk om een dagje lekker te niksen.

Hoeveel weken ben je zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Hier wel hard gewerkt maar niet aan het huishouden. Wel nog een wasje gedaan en rond geroepen dat de kamers opgeruimd moeten worden, het lijkt erop dat dat gedaan is
Hier verder niet meer zoveel gedaan

wel vanavond weer een hele zooi kinderspul op ebay, eerste jurkje is verkocht, nu hopen dat de rest ook een beetje loopt, ruimt lekker op dan.
Yesss! Eindelijk een stukje opgeruimd! Twee vuilniszakken vol zooi die weg kunnen. Allebei kleding/schoenen. Vandaag een nieuwe kledingkast gekocht, was dus een goede reden om de kast eens uit te mesten. Een vuilniszak met spullen die nog bruikbaar zijn en dus ergens in een kledingbak gaan oid, en een vuilniszak met zooi die zo weg kan. Voelt lekker!



Er is weer een beginnetje gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig @Krullevaer



Wat leuk op Ebay. Al een tijd niet meer op gezeten zal weer eens lekker snuffelen. teuntje.



@phips En is het was op geruimd door de kinderen? hihi



Boven verdieping bijna schoon.

Alle bedden verschoont. Alle speelgoed uit gezocht. Wat kapot is weg gedaan. Nu de badkamer en vind het boven wel weer genoeg geweest!
Alle reacties Link kopieren
Ja Minke, behoorlijk! Ben niet ontevreden . Vandaag een heleboel gedaan. Onze klerenkast gedaan: ipv de geplande helft alles gedaan, weggedaan wat weg kon, nog een.paar twijfelgevalletjes dus die laat ik nog even liggen. Verder mijn hele lijstje afgewerkt, dus ben supertevreden

Werkt lekker motiverend dit topic, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Na 4 uurtjes gewerkt te hebben vanmorgen (eindejaarsbalans) lekker in huis rommelen. Er staan een aantal dingetjes op het programma:

de administratie van mijn oma uitzoeken en zonodig weggooien. Mijn eigen administratie doen. Plantjes in de aarde zetten. Tussendoor wasgoed opvouwen en mijn sucadelappen braden. Vanavond lekker stoofperen, sperzieboontjes en draadjesvlees eten. Jammie.

Om zes uur naar de dierenarts, in de maand februari kun je een afspraak maken om gratis het gebit van je huisdier(en) te controleren. Dus dat gaan we maar even doen met de konijntjes, Witje en Bruintje.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
@Phips Aah heerlijk die kasten met kleding uitruimen.

Ik heb het laatst gedaan eind september volgens mij.

Heb alles op facebook gezet een verkoophoekje.

En vroeg der 3,00 p.s voor het ging als warme broodjes.



Gister de kasten van de kinderen gedaan maar dat is nog prachtig spul en nog niet te klein.

Alles hangt weer netjes.



@kokkin wat voor plantjes heb je gekocht.

Administratie doe ik meestal op vrijdag. Vind het zo rot werk haha.





Net terug van de kapper, boodschappen gedaan.

Als mijn man zo naar het werk moet beneden lekker even aan de poets.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wordt er niet meer geruimd, geschobt en geboend? Hier lig ik keurig op schema, red het nog steeds om alles te doen wat ik me voorneem .



Kokkin, staan de plantjes in de tuin? Konijnen weer goedgekeurd?



Lekker gepoetst, Minke?
Weinig geruimd deze week.

Weekend ook weg dus het zal even moeten wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven