Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Dat is fijn Koettie, dat je niet nog eens met eigen meubels hoeft te sjouwen.



Teuntje: jij bent ook weer lekker bezig! Heerlijk, een opgeruimde zolder. Geniet van het bankhangen vanavond!



Nou, de babykamer was binnen een uur geschilderd... en nu droog! Dus heb al (teveel) gesjouwd en opgeruimd. Het is nu officieel de babykamer, er staat geen zooi meer van ons in. Ik kwam nog een sporttas tegen van man met papieren er in, oude dekens en handdoeken en nog wat oude kleding die naar de container van het Leger des Heils mag.



Nu hoeven we alleen de planken uit de wandkast te beplakken met witte folie, de commode moet nog geleverd worden en dan is het klaar. En nog wat shoppen natuurlijk (hè, zó vervelend!).



Het washok gaat hem dus niet meer worden vandaag. Man mag straks even de zooi naar beneden brengen en naar de container. Ik ga mijn zwangere derrière op de bank planten. Ga niets meer doen vandaag, hoe verleidelijk ook. Morgen weer een dag.
Teveel gedaan gisteren, werken zit er niet in vandaag dus ook niet verder opruimen. Ben mij wel nuttig aan het maken, alvast een Excel sheet aan het maken met mensen die straks een geboortekaartje gaan krijgen. Straks ook even bellen voor de commode en de carwash even afbellen, ook dat komt dan volgende week wel weer. Ga straks ook nog een lijstje maken met nog babyspul wat we moeten hebben. Het is geen opruimen, maar ik moet wat hè.



Jullie vandaag nog plannen?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag al meer gedaan dan ik had durven hopen: behalve mijn dagelijkse klusjes de tussenverdieping afgestoft en de keukenkastjes schoongemaakt. Staat op mijn wekelijkse planning maar daar was ik door drukte al een week of 2 niet aan toegekomen. Nu zelfs nog even tijd voor een kopje koffie en forum voor ik weer aan het werk moet

Ik vind het wel fijn om bij te houden, het is echt veel minder werk als je het regelmatig doet. En aan het eind van de dag heb ik dan ook niet zo'n gevoel van "weer niks gedaan vandaag" .
Alle reacties Link kopieren
Misschien geen opruimen Fleetfox, maar wel nuttige dingen die toch ook moeten gebeuren en die je, ik tenminste, maar al te graag uitstelt tot morgen.....
Phips: lekker bezig zeg! Het schoon houden is zoveel leuker heb ik gemerkt. Onze badkamer is dan niet spik en span, maar nu wel constant toonbaar, zeg maar. Eerst maakten we de badkamer panisch schoon als er bezoek kwam, voor het geval dat iemand zou willen kijken of boven naar het toilet zou moeten...



Ik heb de dingen gedaan die ik moest doen, geeft wel een lekker gevoel. De Excel sheet zal ik vandaag misschien geheel afmaken (moeten nog wat adressen bij) en ik denk dat ik mijn broertje even opzoek. Ben vandaag helaas weer een gehele dag thuis vanwege mijn bekken.
Vandaag is mijn thuis dag, dochter al naar de opvang gebracht dus ikga zo eerst even hardlopen, beddegoed zit al in de was dus die kan ik daarna lekker buiten ophangen.

En verder ga ik lekker niet veel doen. Volgens mij is vandaag een van de laatste mooie dagen dus daarga ik gewoon van genieten.
Oh en fleetfox, hoever ben jenu? Lastig hoor niets kunnen. Heb jenoggenoeg serievoorraad om te kijken?
Geniet er heerlijk van Teuntje, morgen wordt het hier 12 graden (!). Daarna lopen de temperaturen weer op dacht ik, ik hoop het althans!



Ik ben nu 27 weken dus ik moet nog even. Ben benieuwd of ik het verlof haal zonder geheel in de ziektewet te komen. Ik heb hier nog wel wat series liggen en ga zo een film kijken. Dus kom de dagen wel door. Ik had graag nog wat opgeruimd, maar het is dus even afwachten hoe het met mijn bekken gaat de komende dagen. En dan niet meer een middag opruimen, maar echt beetje voor beetje met hulp van man. Niet meer alleen hele projecten ondernemen. Komt later wel weer.
Zo ik ben er weer, en huis is jammer genoeg weer vreselijk betroept ;-(



Ik ga even bijlezen en dan opnieuw bedenken wat een goed plan is om mee te beginnen...
En Annapalona, heb je nog iets kunnen doen in je huis?



Ik ben weer in beweging! Heb gisteren alleen havermoutkoekjes gebakken en voor de rest goed gerust. Het heeft geholpen! Maar doe vandaag ook rustig aan, al heb ik de was opgevouwen en draait er momenteel een wasje. Voel mij tenminste een beetje nuttig nu.



Gisteren heeft mijn man de ladekasten die nog boven stonden naar beneden gebracht met mijn neef, dus ook dat is weer opgeruimd. Donderdag komt de commode voor de babykamer, kan man die opbouwen en ik die inruimen. Dan is het bijna af! Mijn beste vriendin komt volgende week terug van het buitenland (half jaar weg geweest), ik denk dat ze veel zin heeft om die laatste 3 maanden van de zwangerschap mee te maken, dus ga haar zo hier en daar vragen mee te helpen. Ontlast ik mijn man ook een beetje.



Fijn weekend iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Zo. Over 3 nachtjes verhuizen! Dus nu flink aan het wassen. Straks even alle dozen benden zetten en de rest van m'n kleren inpakken. Dinsdag mijn bed uit elkaar en even in de logeerkamer en woensdagochtend verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Echt aanmelden durf ik me niet, maar met behulp van dit topic wil ik wel het huis opruimen!

Er moet echt zoveel gedaan worden... van boven tot beneden tot buiten.



Iemand een tip waar of hoe te beginnen?
Noopes, welkom, ken je een kastje per dag? Dat houdt het behapbaar, zijn aantal leuke blogs van/over.

En verder gewoon beginnen en hier schrijven als stok achter de deur.



Hier rustig weekend, gisterochtend cursus, daarna met man en kind naar de stad geweest, kraamkadootje gekocht en verder teva achtige schoenen bij de decathlon, in de opruiming, komt goed uit, volgende maand hebben we al vakantie. Op verzoek van dochter bij de zweed gegeten, maar verder niets gekocht, ook een overwinning.



Net nog even een zakje verwassen/met vlekken naar de kledingbak gebracht, waarom ik dat bewaard had???? Kan merken dat de kinderbijslag hier alweer 2 week geleden is, wordt weer weinig verkocht.



Verder spul klaar gezet voor de stort, oud papier vooral en 2 lege verf emmers, waarom ik die bewaard had? Ruimt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de tip teuntje! Zal de blogs eens opzoeken.

Ben maar meteen begonnen met het sorteren van een stapel werkpapieren. Alles netjes op de juiste plek gestopt en oud papier weggedaan.



Jeej ik ben gestart!
@Noopes: Jee, gestart, fijn! Als er veel gedaan moet worden, maakt het niet uit waar je begint

ik moet mezelf er vaak aan herinneren dat ik afmaak met wat ik begin, anders heb ik 3 kastjes ondersteboven liggen..
Zou nog (van lang geleden) laten weten hoe het ging met cassettebandjes digitaliseren. Dat gaat prima met een walkman en een kabeltje (met dezelfde plugs aan de uiteinden). Aansluiten op laptop en op opnemen klikken (in audacity doe ik `t).



Is veel werk! Moet er wel erbij zijn, en even testen hoe hard het geluid staat. als je het aanzet en vergeet neemt hij na de 45 minuten nog een heleboel stilte op. En omdat de computer aanstaat, wil ik nog wel eens afgeleid raken...
Alle reacties Link kopieren
Ha Noopes, ik volg sinds januari zo'n beetje flylady, aangepast naar mijn eigen wensen en huishouden en het werkt als een trein. Ik heb nu een lijst met dingen die ik iedere dag doe, dingen die eens per week moeten (iedere dag iets anders, soms 2 dingen op een dag) en iedere dag iets uit de "zone" van flylady. Als ik het erg druk heb, zoals afgelopen weken, laat ik dat laatste, en de wekelijkse klus gaat dan een beetje roets roets. Voordeel: het huis lijkt (is?) schoner en opgeruimder, en ik heb het gevoel dat ik iets heb gedaan aan het eind van de dag, al is het maar iets kleins. Voelt erg prettig!
Koettie: wat fijn zeg! Lijkt me een heerlijk gevoel, geniet er van!



Noopes: een kastje werkt hier ook het beste. Alles overhoop halen is niet zo slim, dan ben je het beu en daar ligt dan alles... Je hebt al een goed begin gemaakt zo te lezen, ga zo door zou ik zeggen. En meeschrijven helpt echt, we bijten niet.



Gisteren een goed gesprek met man gehad vanwege het wel willen maar niet kunnen in het huishouden. Ik ga vandaag contact opnemen met de arbo en kijken wat ze adviseren. Heb vannacht weer wakker gelegen van de pijn in rug en bekken, ik kan nog geen halfuur dezelfde houding aannemen. Dat is naast thuis ook een probleem op het werk.



Man neemt het huishouden al op zich, maar we gaat nu ook de projectjes op zich nemen die ik eigenlijk wilde doen. In de weekenden en help ik waar ik kan. Gisteren even de kleding opgeborgen in de kasten en dat was weer voldoende om pijn te krijgen, dus moet nu echt voorzichtiger gaan zijn. Man vind het niet erg gelukkig. Dus ik zou man eigenlijk op dit topic af moeten sturen.



Wel heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik zelf wel kan. Kleding uitzoeken, administratief werk, plastic flessen wegbrengen. Niet spannend, maar ach, moet ook gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Pfft, ik moet ook lijstjes gaan maken denk ik. Elke keer denk ik oke, alles ingepakt! Kom ik nog overal spullen tegen. Hoe kom ik aan zoveel spullen?



Maar goed, kan altijd nog eventjes terug, scheelt wel.
Alle reacties Link kopieren
Voor je superman Fleetfox:



Hou jij je koest?
Ik kan echt niet zonder lijstjes Koettie! Zonder weet ik niet waar te beginnen.



Phips: het is een echte schat, ben ook heel erg blij met hem! Werk heeft mij nu ook 100% ziek gemeld en ga nu op de dagen dat het goed gaat twee uurtjes werken totdat de vervangster is ingewerkt. Dus met dat koest houden gaat dat wel lukken.
Laila, wat voor cassetebandjes heb je gedigitaliseerd?

Ruimt wel lekker op denk ik.



Hier gisteren maar weer eens een aantal advertenties vernieuwd, hopelijk krijg ik weer wat reacties, snap niet waarom sommige dingen niet lopen.



Verder schiet de zolder op, staan nu nog 2 dozen met kleding (en 1 doos met te grote kleding dus die blijft).

Oh, zo fijn als die straks echt 'leeg' is.



Fleetfox, dat wordt veel internetshoppen voor jou, wel fijn dat je werk je veel ruimte laat om een stapje terug te doen.



Koettie, bijna!!!!!!! Is het de eerste keer dat je op jezelf woont?
Alle reacties Link kopieren
Nou het werkt toch al!

Na het werk Half uurtje administratie uitgezocht en opgeruimd, 2 wasjes gedraaid en voor ik me op de bank installeerde heb ik het aanrecht opgeruimd.



Phips, het laatste heb ik van flylady!



Koettie, ik ben ook een lijstjes-mens. Per dag en per week maak ik ze, en als ik ze maak dan werk ik het ook netjes af! Tenzij ik megalijstjes maak haha.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, ik had er altijd een handje van om langer met de lijstjes bezig te zijn dan met het eigenlijke werk had ik geen tijd meer voor na al die lijstjes maken....

Maar nu mijn leven gebeterd.....
Alle reacties Link kopieren
Fijn Fleetfox!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven