Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
quote:fleetfox schreef op 16 maart 2014 @ 10:12:

En Annapalona, heb je nog iets kunnen doen in je huis?



Ik ben weer in beweging! Heb gisteren alleen havermoutkoekjes gebakken en voor de rest goed gerust. Het heeft geholpen! Maar doe vandaag ook rustig aan, al heb ik de was opgevouwen en draait er momenteel een wasje. Voel mij tenminste een beetje nuttig nu.



Gisteren heeft mijn man de ladekasten die nog boven stonden naar beneden gebracht met mijn neef, dus ook dat is weer opgeruimd. Donderdag komt de commode voor de babykamer, kan man die opbouwen en ik die inruimen. Dan is het bijna af! Mijn beste vriendin komt volgende week terug van het buitenland (half jaar weg geweest), ik denk dat ze veel zin heeft om die laatste 3 maanden van de zwangerschap mee te maken, dus ga haar zo hier en daar vragen mee te helpen. Ontlast ik mijn man ook een beetje.



Fijn weekend iedereen.





Ja zaterdag wat dozen op zolder uitgezocht en de was weer een beetje ingelopen.



Gezellig dat je vriendin langskomt!
quote:noopes schreef op 16 maart 2014 @ 14:17:

Echt aanmelden durf ik me niet, maar met behulp van dit topic wil ik wel het huis opruimen!

Er moet echt zoveel gedaan worden... van boven tot beneden tot buiten.



Iemand een tip waar of hoe te beginnen?Kastje per dag of Flylady is ook erg fijn!
quote:Phips schreef op 16 maart 2014 @ 19:09:

Ha Noopes, ik volg sinds januari zo'n beetje flylady, aangepast naar mijn eigen wensen en huishouden en het werkt als een trein. Ik heb nu een lijst met dingen die ik iedere dag doe, dingen die eens per week moeten (iedere dag iets anders, soms 2 dingen op een dag) en iedere dag iets uit de "zone" van flylady. Als ik het erg druk heb, zoals afgelopen weken, laat ik dat laatste, en de wekelijkse klus gaat dan een beetje roets roets. Voordeel: het huis lijkt (is?) schoner en opgeruimder, en ik heb het gevoel dat ik iets heb gedaan aan het eind van de dag, al is het maar iets kleins. Voelt erg prettig!



Ja ik vind het ook fijn werken het Flyen, al was ik even uit de roulatie en kan ik weer op nieuw beginnen.

Dus dat gaan we morgen meteen weer doen!
quote:Koettie schreef op 16 maart 2014 @ 11:14:

Zo. Over 3 nachtjes verhuizen! Dus nu flink aan het wassen. Straks even alle dozen benden zetten en de rest van m'n kleren inpakken. Dinsdag mijn bed uit elkaar en even in de logeerkamer en woensdagochtend verhuizen!Ow succes!!
Na vanavond wéér een half uur te hebben staan worstelen met een bak vol troep waar ik iets in probeerde te zoeken, en die ik vervolgens niet meer op z'n plek kreeg want loeizwaar, ga ik die bakken en de rest van de boekenkast (daar staan ze in) deze week nog uitzoeken! En ik rust niet tot de inhoud van die bakken verminderd is met de helft. Hoeveel boeken er weggaan, weet ik nog niet, maar ik word gek van de troep!!! Oh wat kijk ik uit naar een nieuw huis (want ons huis is 30m2, logisch dat ik weinig kwijt kan) en niet meer leven in die puinhoop. Maar ik wil ook zeker geen overbodige zooi meenemen naar het nieuwe huis (overigens nog niks op het oog, eerst sparen, kijk al wel een beetje rond, ik hoop begin volgend jaar concreet te gaan kijken) en dus opruimen! Ik heb nog even, dus iedere keer een klein stukje en hopelijk dan rond januari klaar.



En Koettie, heel veel succes met verhuizen!
Wij zijn even klaar met opruimen. Volgende week wordt het laatste beetje grofvuil opgehaald, en dan zijn het hele huis, de schuur en de tuin helemaal spic en span. Alle spullen die er nu nog staan mogen meeverhuizen naar het nieuwe huis (of gebruiken we nog tot die tijd). We moeten alleen nog een keer alles heel grondig poetsen, en dan kunnen we het te koop zetten.
Krullevaer: dat is toch al een heel fijn vooruitzicht? Goed dat je die bakken hebt opgeruimd, zo'n doorn in het oog wil je niet te lang om je heen hebben.



Trotter: helemaal klaar dus, wow! Kun je je tijd nu besteden aan schoonmaken en vooral genieten, lekker hoor.



Annapalona: nou, de draad weer goed opgepakt toch! Hier ontploft de boel ook eens in de zoveel tijd, fijn dat je dan toch weer iets kan doen.



Vandaag ben ik nog een dag thuis en morgen ga ik dan weer een paar uurtjes werken. Vandaag is man ook thuis, maar kan wel sowieso een wasje draaien. Eens kijken of we vanmiddag nog een klein projectje kunnen ondernemen.



Ik ben begonnen met haken, mijn moeder heeft me de technieken geleerd. Het heeft nog veel oefening nodig, maar ik ga proberen een bloemetje te haken die ik aan de kast van de babykamer kan hangen. Ook zag ik een leuk DIY project voor een baby mobiel, ga mij daar ook eens aan wagen. Als ik toch geen dingen kan tillen dan kan ik beter mij op een andere manier nuttig maken. En webshoppen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb eerder op kamers gezeten. Maar toen had ik alles daar al, hoefde alleen mn kleren mee en de rest kon bij mn moeder blijven. Nu moet allllesss mee. En alles is heel veel. Toen was het een studentenkamer, nu echt een grote mensen huis



Verhuizing wordt mogelijk weer uitgesteld.. Zou morgen verhuizen maar dus geen idee of ik er dan in kan.. Ahhh!
Alle reacties Link kopieren
Loos alarm, kan er morgen in
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben weer bijgelezen..

Hier ook flink op zolder bezig geweest, en heel veel op fb gezet, en een "verkoop" status op mijn eigen fb gezet... Loopt als een trein

Denk dat de zolder binnenkort de helft leger is dan nu Heerlijk!

Het geld wat ik nog krijg voor hetgene wat ik verkoop, ga ik allemaal bij mekaar in een pot doen, en daar gaan we uiteindelijk een leuk speeltoestel voor de kids voor halen, kunnen ze buiten ook wat meer spelen...



Verder is de benedenverdieping de laatste tijd keurig bij, qua opruimen en schoonmaken! En de was ook...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik moet er weer even helemaal inkomen. De dagelijkse dingen lukt nog wel, maar verder...... Alle tussendoor dingen van de afgelopen weken (waar ik toen dus geen tijd voor had) komen nu in rap tempo naar boven, pffff, Hoop hier weer wat inspiratie op te doen om weer flink aan de bak te gaan
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Koettie! Je hebt in ieder geval mooi verhuisweer!
Alle reacties Link kopieren
Is het verhuizen goed gegaan Koettie? Je had prachtig weer!



Ik ben net klaar met eten, nu even bedenken wat ik ga doen. Strijken, stofzuigen (boven en onder) of tafel opruimen. Of alledrie... om 17:15 moet ik beslist hebben!
Ook ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is Koettie! Succes en veel plezier met alles.



Justdeb: een goede reden om wat spullen weg te doen. Je bent wel van de grote projecten hè? Iedere keer als ik iets van je lees heb je al heel veel gedaan! Echt knap hoor!



Phips: heb je al een flylady gedaan vandaag? Misschien dat die nog een klein klusje heeft om je vooruit te helpen?



Noopes: en, wat is het geworden?



Ik krijg binnenkort nog een fijn klusje die ik goed kan doen: morgen wordt de commode geleverd! Ga ik een dag voor uittrekken, al moet de commode eerst nog opgebouwd worden. Maar als dat eenmaal gedaan is kunnnen de pampertjes in de lades, de kleinste maat kleertjes opgeborgen worden en het kleine grut van de babyuitzet krijgt dan zijn permanente plaatsje.



Verder heb ik niet veel kunnen doen vandaag, heb wel minder pijn nu dus kan straks even de was opvouwen. Dadelijk sowieso even koken en even opruimen. Morgen ben ik weer een dag thuis, dus dat moet zeker wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Fleetfox: valt wel mee hoor, volgens mij Maar als ik het doe, wil ik het wel goed doen nu...

En af en toe heb ik er ook even tijd voor, dus dan moet het weer ff..



Morgen wil ik de slaapkamers ff doen, vrijdag komt dochter haar nieuwe bed ( pff weer een rib uit m'n lijf, maar goed, ze kan dr jaaaaren mee vooruit!)

Ook wil ik morgen de was er ff weer door draaien, het wordt morgen nog mooi weer, dus kan alles ff buiten drogen.
Alle reacties Link kopieren
Tromgeroffel... het is.... Strijken geworden! Een uur lang en nog niet alles weg. Maar de berg is gereduceerd tot wasmandhoogte.



Fleet wat fijn om alles in te kunnen ruimen! Hopelijk is de commode op tijd in huis en opgebouwd, dan kun je meteen poetsen en inrichten.
Juist goed toch Justdeb! Ik heb wel het idee dat je een aanpakker bent, niet zo bescheiden.



Noopes: een uur strijken? Strijk je dan alles wat je wast? Ik haal mijn was altijd direct uit de droger, als de kleren nog warm zijn. Dan heb ik nog een paar bloezen die even het strijkijzer nodig hebben, maar meer niet hoor. Warm opgevouwen = haast geen kreukels. Maar ik ben dan ook niet zo'n fan van strijken, hooguit een kwartiertje, maar meer niet. Alleen de babykleding heb ik laatst ook allemaal gestreken, maar echt uitzonderlijk.



Ja, ik hoop dat man zaterdag toch de tijd heeft om te gaan opbouwen, hij heeft een hoop aan zijn hoofd nu. Maar dat geeft hem ook veel plezier, dus komt wel goed denk ik.



Gisteren niet meer aan toegekomen de woonkamer op te ruimen, dus ga dat direct dadelijk doen. De opgevouwen was heb ik al in de kast gedaan, bed opgemaakt en een nieuw wasje in de wasmachine zitten. Ben met mijn rug vroeg op.
Vanmiddag maar niets meer doen, heb hard gewerkt. Wel met kleine pauzes tussendoor, even zitten of liggen. Dus het gaat nog wel met mijn rug en hoef gelukkig pas morgenmiddag weer te werken.



Heb de zooi in de kamer opgeruimd, eettafel is nu leeg. Op het dressoir stond een ovale vaas waar van alles wat in zat (een CD, een koptelefoon, gesigneerde foto's van Star Wars acteurs, een vintage rock krantje...) en die heb ik eens leeggemaakt. Ook de schaal op dat dressoir is nu leeg - eindelijk! En de salontafel heb ik ook leeggemaakt en alles even gestoft. Dadelijk nog alleen even het zitgedeelte van de woonkamer stofzuigen, de rest van het huis komt dit weekend wel weer.



Straks ga ik lunchen met mijn moeder in mijn straat, dus pak ik gelijk de zakken mee voor het Leger Des Heils. Mijn hoofd voelt lekker leeg, heerlijk! Dadelijk onze pui opengooien voor de frisse, warme lente lucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik stap deze week maar over op plan B, er komt werkelijk niks uit mijn handen. En het was allemaal zo lekker bij......

Plan B is de dagelijkse dingen en de dingen die echt moeten: konijnenhok, katrenbak, eten koken, beetje dat niveau
Ruilen Phips? Dat zou ik nu moeten doen (behalve de kattenbak dan). Dan zou jij vandaag je woonkamer en wasruimte op orde hebben. Ik moet dadelijk echt gaan stoppen want anders hangt de bui dadelijk weer. Ik heb nu het washok kinder-proof gemaakt. Was - en schoonmaakmiddelen verplaatst naar de hoge kasten en het onschuldige naar beneden.



Er kwam mij toch een hoop troep uit: swiffer doekjes, hoestdrankjes (was er een flesje gelekt - wat een troep! ), Pokon waar iets op zat wat op schimmel leek, ongebruikte H&G producten, vieze oude rubberen handschoenen, vieze sponsjes, open zakjes gratis kattenvoer, kattensnoepjes... Bah. Alles in de vuilniszakken geflikkerd en de schoonmaakmiddelen in een zak gedaan voor speciaal weg te brengen. Ben nu blij dat het gedaan is, dat wel!



Maar het schoonmaken van het aanrecht wat in het washok zit, de voerbakjes van de kat en stofzuigen en dweilen ga ik vandaag niet meer doen. Lekker van de zon genieten nu!
Alle reacties Link kopieren
Eh fleetfox, nee dat waren alleen strijkdingen... vouwwas was al weggewerkt.
Je lag dus goed achter met je was als ik dat goed begrijp Noopes? Fijn dat je toch een inhaalslag gemaakt hebt! Ik weet niet of je kinderen hebt, maar sinds ik hier mee schrijf doe ik 3 x per week een was: shirts en broeken, ondergoed en sokken, handdoeken. Dat werkt echt prima voor mij! Er liggen dan nu nog wat plaids, dekbedovertrekken en vaatdoekjes die gewassen moeten worden, maar dat heeft dan geen prioriteit. Die doe ik dan in een goede week, als ik echt goed bijblijf met de was.



En soms blijft het hier ook een week liggen, maar dan maak ik een inhaalslag in het weekend. Dan kan ik makkelijk de drie wassen in één dag doen.
Ik strijk denk ik 2x per jaar, heb geen droger maar als je het direct na het wassen goed uitklopt en dan goed recht op hangt hoeven jeans en shirtjes niet gestreken te worden, idem voor dekbedovertrekken. Blousen heb ik bijna niet aan, man ook niet en die paar werk exemplaren zijn anti kreuk

En ee kreukel stoort me ook,niet meteen, doe liever wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Lekker genoten van de zon allemaal?



Ik strijk theedoeken, t-shirten van mijn vriend, pyjama's en blouses. Wasjes draai ik verschillende, 1x per anderhalve week witte kookwas (handdoeken, washandjes, stoomreinigermoppen, dweilen) (60°) 1x per anderhalve week donkere kookwas (donkeren handdoeken en washandjes, dekbedovertrekken, thee-droogdoeken en gele doekjes, 1-2x per week donkere was en 1x per week lichtgekleurde of witte 40° was. Oh en 1x per 2 weken gemiddeld dekens/handdoeken van de hond.

Best veel zie ik...



Ik werk in de thuiszorg en doe iedere dag schone kleren aan en mijn vriend doet voor zijn werk bijna dagelijks schone kleding aan.
Echt waar Noopes? Theedoeken strijken? Het zou daadwerkelijk niet in mij opkomen! En pyjama's ook niet hoor, direct uitkloppen als het uit de droger komt. Niemand die mij daar in ziet naast mijn man!



En de theedoeken en vaatdoekjes was ik in één keer, als ik niets meer heb. Zoveel heb ik niet en dan heb ik toch een trommel vol. Color Catcher doekje er bij, alle kleuren door elkaar, hoppa....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven