Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Goodmorning y'all!



Wordt vandaag niet zo'n mooi weer als gisteren, jammer. :( Ga alleen dekbedovertrek wassen en laat man straks een nieuwe opleggen. Morgen gaan we even langs de milieustraat om alle elektronica en schoonmaakmiddelen weg te brengen. En man heeft beloofd zaterdag de commode op te bouwen. Dus we zijn wel druk bezig dit weekend, naast twee familiebezoekjes.



En jullie, al ideetjes voor vandaag of het weekend?
Zo, ook al weekend.

Ga vandaag samen metdochter op kraambezoek, bijna 2 uur heen en terug rijden, dus de dvd speler maar weer eens opgezocht. Mag ze lekker film kijken.



Weekend rustig, ik moet zaterdag nog 'werken' bij de plaatselijke voetbalverenigi ng (niet denken dat iknuzon voetbal fan ben maar het is heel gezellig en ik beunhaas leuk bij )



Zondag hebben we nog niks, dus even kijken wat we voor leuks kunnen gaan doen, weer is geloof ik minder, mss gaan we wel weer eens naar sealife, vind dochter geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Nou, uiteindelijk gisteren toch nog aardig wat gedaan, voelt toch wel weer prettig. Vandaag verder werken, naar ortho met kind, weekend ook druk met werk, dus zo nog even kijken.of er nog gewassen moet worden, dan aan de bak en het huis nog even stofzuigen . Ik werk grotendeels thuis, dus enige discipline is wel vereist



Leuk Fleetfox, als de commode staat! Inruimen en inrichten.is leuk werk!

Veel plezier Teuntje!



Ik strijk alleen de zichtbare kleding, de rest strijk ik glad met mijn handen en vouw ik op. Vind ik al meer dan zat werk met 5 man
Sealife is leuk! Veel plezier!



Phips: wat goed dat je nog wat gedaan hebt!



Koettie: hoe is de verhuizing verder gegaan?



Mijn broer komt rond half twaalf om met man de commode omhoog te krijgen. We zijn benieuwd of het gaat lukken, de commode is in maar 2 delen geleverd: de gehele kast en nog een stuk wat er bovenop moet met plankjes. Ik zag de bezorgmannen al peentjes zweten toen ze de kast binnen brachten... Dus ik weet niet of vandaag lukt, als het hier al beneden staat i.p.v. ons hok, ben ik al blij. Anders moeten we nog iemand zien te regelen in de loop van volgende week, we krijgen niemand meer geregeld op zo'n korte tijd.



Ik ga straks in ieder geval nog even de slaapkamer afstoffen en een wasje draaien. En dan naar de verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen oud papier gesorteerd en klaargezet om weg te brengen. Eetkamertafel opgeruimd, winterdecoratie vervangen voor lentespul. Papieren en tijdschriften die op het dressoir lagen opgeruimd.

Zometeen nog stofzuigen en dweilen. En bedenken wat ik aan moet... we hebben een fotoshoot buiten en het regent!
Leuk, een fotoshoot noopes! Ik wil eigenlijk ook graag een keer een van ons drieen. Ga maar eens op zoek naar fotograaf
Noopes: hoe was je fotoshoot?



Vandaag komen twee broers van man om de commode omhoog te krijgen. Was zaterdag niet gelukt helaas. Ben benieuwd wat ze vandaag kunnen betekenen!



Verder heb ik de koelkast opnieuw uitgeruimd en hebben we weer de wasmand leeg gekregen. Fijne start van de week!
Kommode al op de plek fleetfox??



Ik denk dat we de kommode binnenkort ook wel eens kunnen gaan opruimen hier, moet alleen even bedenken wat we dan gaan doen, kleding kast wordt eigenlijk te klein
Ja, hij staat! Met moeite... de broers hebben de commode voor een gedeelte afgebroken en boven weer in elkaar gezet. Onze trap is vrij smal en die draai in de bocht maken is lastig. Er zijn wel kleine krasjes verf van de muur gegaan.



Morgen zie ik mijn beste vriendin weer, gaan we lunchen en dan ga ik mandjes halen voor in de commode. Straks even schoonmaken, want daar kijk ik al de hele week naar uit.



Hoe oud is jouw dochter Teuntje? Krijgt ze dan een geheel nieuwe slaapkamer?
Ze is ruim 4, heeft wel al een groter bed, maar ik ben niet heel erg van de 'setjes'

Dus we hadden hier wel ledikant en kommode uit een 'serie' maar ik had een losse kast uitgezocht.

Zoiets

Maar die is niet heel handig ingedeeld, dus moet even kijken of ik daar iets op kan verzinnen.

En de ruimte qua commode ontbreekt dan dus, vond die lades toch wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Lees graag mee met dit topic en word regelmatig geactiveerd erdoor!

Kan even zo snel niet meer vinden hoe de site heet met opruim/schoonmaakadviezen van een (volgens mij) Amerikaanse dame.



Iemand??
flylady
Alle reacties Link kopieren
Thanx!
Zitten er genoeg planken in de kast Teuntje? Misschien dat je iets kan met manden? Of een handig iemand een plank er bij kan zetten? Of een ladekast voor erbij? Die heb je vrij goedkoop bij Ikea (altijd maar die Ikea ).



Boekenwurm: schrijf je niet lekker mee? Dat helpt nog beter!
Ja, ik moet mss eens kijken of ik wat planken in de kast erbij kan maken.

Ladekast wil ik niet erbij, dan kan ik de commode ook wel laten staan



Hoe gaat het verder met het opruimen hier?
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal :-)



Jullie hebben me geïnspireerd om een poging te doen een goede huisvrouw te worden (lekker jaren 50). Ik ben momenteel werkloos thuis en heb dus tijd zat, maar het huishouden heeft nooit zo mijn interesse gehad. Opruimen doe ik wel, maar schoonmaken nauwelijks. Ruimte voor verbetering dus. Vandaag me maar eens aangemeld bij flylady (wat veel mailtjes stuurt ze zeg) en mijn gootsteen glimt als nooit te voren. En dat had dan weer als gevolg dat ik.zowaar na het eten gelijk de afwas heb gedaan omdat de vieze vaat op het aanrecht anders zo'n contrast was met het geglim onder de kraan



Hebben de mede-flylady-volgers ook zo'n controle journal in elkaar geknutseld?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik heb wel mijn dag en weeklijstje opgrschreven in een schrift en per week hou ik bij wat ik in de zone van die week heb )edaan. Ik heb me niet aangemeld, ik pik wat tips van haar site die ik handig vind.

Heb sinds gisteren de draad weer helemaal opgepakt: dag, week en zonedingen allemaal weer op poten! komt vast door het mooie weer
Daar kan een handige kennis of klusjesman je prima mee helpen Teuntje. Ja, klopt, commode is zowat een ladekast....



Moondancer: ik ben nu ook meer thuis en vind het ook lastig mijzelf dan een schop onder de kont te geven, dus heel herkenbaar. Velen hier zijn heel tevreden over Flylady, en zo te lezen jij ook, want je hebt er nog een afwas bij gedaan ook nog!



Lekker hè Phips, poetsen met dit weer.



Ik heb vandaag de auto weer eens door de wasstraat gehaald. Laatste keer: onze trouwdag, afgelopen november. Schandalig...



Onze keuken heeft nog een hok, waar de ketel hangt, maar ook het oud papier, het plastic en glas wordt bewaard en de jassen hangen, en de schoenen liggen, en wat elektronica ligt, en allemaal plastic tassen... Kortom: te veel zooi in één klein hok. We willen dat al een tijd opnieuw inrichten, zodat de troep niet steeds de overhand heeft.



Dus de jassen alleen van het seizoen aan de kapstok, alleen de schoenen die we veel gebruiken in een schoenenrek plaatsen (in plaats van onderin het rek te smijten), plastic recycle dozen plaatsen in plaats van de boodschappentassen, rek weg en daar een ladekast gebruiken die we nog hebben staan...



Dus nog veel te doen daar. Vandaag eens beginnen met spulletjes op te ruimen die we niet meer nodig hebben en vanavond gaat man het plastic even wegbrengen. Als we dat klaar hebben, hebben we het woongedeelte van ons huis opgeruimd. Dan hoeven we alleen de kelder en ons sporthok nog, wat we toch wel klaar willen hebben voor juni. Schiet lekker op in ieder geval nu, heerlijk!
Nog iemand bezig geweest of is het véél te lekker buiten?



Ik ben na het werk nog even langs de Kwantum gereden voor wat mandjes voor in de commode. Heb nog een leuke rieten mand gevonden voor knuffels in te stoppen, oudroze fotolijstjes voor aan de muur en een tinnen vogeltje om aan de wandkast te hangen. Mijn broertje kwam net langs om een pakket op te halen dus heb hem direct gevraagd of we de commode samen goed op de plek konden zetten (moest er nog achter stofzuigen, vandaar).



Dadelijk dus de rest van het kamertje maar even stofzuigen en morgen de resterende babyspulletjes halen. Boxkleed, hemeltje, beddengoed, dat soort dingen. Begint er nu echt op te lijken. Oh, en van tevoren gaan we ein-de-lijk langs de milieustraat.
Hier niets gedaan, afgelopen 3 dagen 1 uur thuis geweest, dochter moest plots worden opgenomen dus ik heb bij haar geslapen, gaat gelukkig weer goed, wss morgen naar huis, man is er nu en slaapt er vanacht ook, dus nu eindelijk thuis, nachtje ongestoord slapen en dan morgen alweer werken.

Maar goed, huis is ontploft....
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen week lukt het mij nauwelijks om iets te doen in het huishouden. En dan zijn we maar met zijn tweetjes en heb ik me maar druk te maken over 40m2. Schande.



Maar gezien ik in het weekend veelal weg ben van huis om te werken wil ik vriend lief niet in de puinzooi achterlaten.



Dus net even de afwas gedaan, wasje in de wasmachine gedaan, andere was gevouwen, globaal wat opgeruimd (voor het oog), vuilnis weggedaan, bed opgemaakt, ramen open. Oogt al veel beter. Zo even de stofzuiger er door heen halen en over de grote oppervlakken een sopje halen. Dan kan dit er wel weer even mee door.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Teuntje!
Alle reacties Link kopieren
Zo! Huisje kan er weer een paar dagen tegenaan. Ik heb het schoonmaken van de/het douche/toilet verzuimd deze week dus dat staat echt op nummer 1 voor maandag.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ff niet geweest hier, maar gaat prima hier hoor!



Vorige week is dochter haar nieuwe bed gebracht, manlief had hem dezelfde middag al in mekaar staan... Dochter super trots op haar nieuwe bed.. haar "oude" bed (peuterbedje) kan dan over een paar maandjes door naar zoon..



Verder is de was nog helemaal bij, zéker met dit prachtige weer, want dan is het wassen, en hup meteen naar buiten in de zon te drogen, en kan zo achter mekaar doorgaan!



Strijken doe ik trouwens wél! Ik doe zowieso nooit bovenkleding in de droger, en dat strijk ik ook altijd! Alleen bovenkleding, verder strijk ik ook vrijwel niets.. En de droger gebruik ik zo min mogelijk.



Verder is in huis de boel ook nog mooi opgeruimd, en dat houd ik netjes bij. Van de week even de keuken weer een grote poetsbeurt gegeven, en de kasten ff weer uitgezocht op dingen die weg konden.
Teuntje: veel sterkte! Is je dochter inmiddels weer thuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven