Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Teuntje, sterkte! Hoe gaat het nu?



Vanmorgen heb ik de woonkamer gestoft en beneden gestofzuigd. Nu lig ik weer op de bank, ben nog niet helemaal beter (griep). Alle beetjes helpen!
Ja, ze is weer thuis, om het te vieren vanmiddag lekker uit eten geweest, op een terras lekker in het zonnetje, heerlijk.
Ik schrijf mee. Ik houd niet zo van het huishouden doen, maar het zal helaas wel moeten gebeuren. Ik heb het best wel druk met studeren en een kind, maar in principe moet het kunnen. Ik ben alleen heul erg langzaam met bijvoorbeeld afwassen of dweilen en dat houd me vaak tegen. Wat er bij mij aanschort is organisatie en planning, terwijl ik dan wel weer best een control freak ben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles op orde! Lijstjes worden afgewerkt, ben niet ontevreden . Nu eerst de administratie op orde brengen (oke, ben ik nu dus niet mee bezig......) en de zolder schoonmaken. Moet lukken vandaag



Fijn Teuntje dat ze weer thuis is!
Wat fijn Teuntje, wat zal het een opluchting zijn je dochter weer lekker thuis te hebben. En nu dit lekker weer, heerlijk toch?



Noopes: nog beterschap toegewenst!



Fruitmoes: ik heb ook een lange weg bewandeld om qua organisatie in het huis wat gedaan te krijgen. Wat mij erg geholpen heeft is veel ongebruikte spullen weg te doen, zodat het mij minder tijd kost om op te ruimen en zo kom ik meer aan het poetsen toe.



Phips: weer lekker bezig zie ik!



Hier gaat het ook goed, we zijn weer wat spullen kwijt geraakt bij de milieustraat afgelopen weekend en overmorgen komt mijn moeder met haar zus helpen in huis. Het huis is niet vies, maar ze helpen dan het huis goed schoon te hebben zodat ik het goed bij kan houden tot de bevalling. Ze doen dan ook de ramen voor me, is dat ook weer gedaan. Ik help waar ik kan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Fleetfox, zo'n moeder en zus! Bijhouden is nu eenmaal makkelijker dan van de grond af aan beginnen

Heb net de voordeur schoongemaakt, jeetje mineetje, schaam me dood wat een vuil daar vanaf kwam
Hebben jullie al een jekko gehaald







Ik heb net maar weer een aantal advertenties vernieuwd op mp/ebay, hopelijk trekt de verkoop weer aan (iedereen heeft toch weer salaris gehad?).
Ik heb ook de voordeur aanschouwt gisteren... Amai, amai, wat een viezigheid. Die ga ik morgen ook even doen, als de zussen bezig zijn met de ramen. Herkenbaar dus Phips!



Teuntje: is dat een houder waarin je dat soort afval opbergt? Wat slim zeg! Misschien eens eentje aanschaffen dan.



Hopelijk trekt de koop weer een beetje aan voor je Teuntje!



Momenteel draait een wasje en na mijn twee uurtjes werken even de doornen in het oog schoonmaken/opruimen. Doe je toch automatisch als er hulp komt. En mijn moeder is best een kritische, krijg dat dan een paar dagen later alsnog te horen . Ach ja, moeders hè.
Alle reacties Link kopieren
Haha, schoonmaken voordat de schoonmakers komen, hihi, zou ik ook gaan doen vrees ik.....

Niemand heeft overigens hier in huis nog gezien wat voor stralende voordeur we hebben , ik sta zelf maar wat langer voor de deur te genieten nu
Nou Phips, misschien is dit dan nog een groots compliment voor je: door jou heb ik ook de voordeur schoongemaakt! Om half 9 vanochtend nog wel te verstaan!



Moeder en tante zijn inmiddels weer vertrokken, het huis is weer heerlijk schoon. Kan ik mij nu weer op andere dingen richten. Morgenavond een nieuw vloerkleed halen en wat nieuwe sierkussens bestellen bijvoorbeeld. En nog wat opruimen hier en daar. Superfijn dus!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Fleetfox!

Fijn dat je huis weer schoon is, nu hoef je alleen nog maar de leuke dingen te doen!
Zeker met dit lekker weer is dat geen straf! Hoe gaat het bij jou vandaag Phips, nog wat ondernomen?



Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Koettie gaat!



Heb net nog bij Ikea een bestelling geplaatst: een kapstok voor in de gang (we hebben er weinig plek, maar als we er ieder netjes 1 jas ophangen, gaat dat wel), de recyclebakken die ik al máánden wil hebben en een klein bistro tuinsetje, zodat we op onze verhoogde stoep (onze tuin ligt lager) lekker kunnen ontbijten. En ja, stiekem ook omdat ik graag gezellige plekjes maak waar het maar kan. Want in principe hebben we een tuinhuis met overkapping waar we ook kunnen zitten. 7 mei wordt alles geleverd, en dan zit ik met mijn derrière lekker in de tuin met 16 weken verlof op zak. Ha!
Zo: net even mijn boekencollectie uitgezocht. Gaat een doos bij het oud papier. Gekregen boeken, gekochte boeken die ik geen tweede keer ga lezen, boeken waar ik nu overheen ben: weg!



Heb ik ook de muziekboeken uit mijn platenkast in de boekenkast kunnen zetten. Kan ik er ook daadwerkelijk weer elpee's in gaan zetten (nu alleen het geld er voor nog, haha). Maar ook de elpee's moeten nog eens uitgezocht worden. Zitten er bij van slechte kwaliteit en ook weer gekregen exemplaren die ik niet luister. Maar dat is dan weer voor een andere dag.
Alle reacties Link kopieren
Een boel gedaan vandaag Fleetfox! Leuk hoor, nu maar hopen dat het zulk mooi weer blijft.

Ik heb ook hard gewerkt: al mijn dagelijkse klusjes, kattenbak, konijnenhok inclusief soppen van de wanden. Uche uche, wat een viezigheid en spinnenwebben...... nu zitten ze te balen, ze houden niet van een schoon hok.....

Verder nog wat kleine dingetjes in de tuin, twee wassen gedaan, ben dus eigenlijk best wel tevreden.
En ook weer meld



Heb net een doos ingepakt met verkochte gordijnen, ruimt op en leverde nog 40 euro op. Verder is het vooral kleinkraam... maar goed alle kleine beetjes helpen.



Voordeur moet hier ook gepoetst worden, toch maar de schoonmaakster er op aanspreken

(Grapje, mss ga ik dat een dezer dagen wel eens doen).



Vorige week staakte de vuilnis hier, dus extra week met de container moeten doen, maar ik had nog plek over, dus net nog even snel wat zooi uit de kelder toch maar weg gegooid.
Ben ik ook weer even! Die bakken zijn nog steeds niet opgeruimd en de boekenkast ook niet. Maar ik heb binnenkort heel veel vrij, dus dan heb ik alle tijd van de wereld om een stuk van het huis aan te gaan pakken, ein-de-lijk.
Weer veel gedaan Phips! Moeten de konijnen het maar weer lekker vies gaan maken, zit niets anders op natuurlijk!



Teuntje: hoe gaat de verdere verkoop? Wel weer lekker 40 euro verdient, gaat lekker!



Krullevaer: ik zou zonder die vrije tijd ook niet veel gedaan krijgen hoor...



Ik ga vandaag een poging doen het huis schoon te houden. Verder denk ik even wat oude elpee's uitzoeken en ik zag ook dat de koelkast weer een opruimbeurt met sopje kon gebruiken. Wie weet lukt het mij allemaal vandaag, anders doe ik morgen ook een deel. Wel altijd fijn om lekker even boodschappen te doen na een opfrisbeurt.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!



Hier geen opruimplannen, maar een missie om de senseo van doe vreemde muffe smaak af te helpen. Heb er nu maar azijn in gedaan. Snap er niks van, wordt regelmatig schoongemaakt. En toch komt daar een muffig slap bakje koffie uit.
Meld me ook weer, heb veel gedaan, elke dag een routine.

Dat werkt best goed, stofzuigen, ramen open, vaat en stoffen.

En elke dag een ruimte extra goed nalopen en bijhouden.

En elke avond meteen na het eten alles opruimen, keuken even doekje erover enz..

Werkt als een trein, sommige dagen sla ik de extra ruimtes even over maar ben blij, nu volhouden.;-)



Ik ga even bijlezen
Noopes, wat vreemd. Gebruik je misschien melk bij die Senseo? Dat kan wel eens een muf geurtje geven. Verder heb ik 0 verstand van Senseo, die heeft het een keer opgegeven en wilde geen moeite doen die nog te repareren. Hebben nu een Nespresso apparaat, bevalt veel beter.



Annapalona, welcome back! Fijn dat je zo'n goed ritme hebt gevonden, keep it up.



Ik heb ook weer alles bijgelezen (sinds vanochtend...) dus er zit nu niets anders op dan mijn takenlijstje af te werken. Ga nu even de dozen oud papier even uit sorteren en apart zetten voor de inzameling.
Nou, morgen de koelkast dan maar, heb vandaag ons garderobe hok opgeruimd. Daar bewaren we ook de stofzuiger, oud papier en scheiden we daar het plastic en glas. Altijd een teringzooi daar. Vandaag alles wat we niet meer nodig hadden (van glazen vazen en elektronische apparatuur) weggegooid.



Ook dus de dozen oud papier uitgezocht. Volgende maand komen dan de recycle bakken van Ikea en de extra kapstok, maar nu heb ik wel het gevoel dat we die tijd goed door gaan komen zonder ergernis. Ben zó blij, want het was één van de klussen waar ik heel lang tegenop zag! Man mag straks bij thuiskomst even de oud papier dozen wegzetten en wat spullen weggooien, daar had ik geen puf meer voor (heb een uurtje of twee geslapen ondertussen, was helemaal op!).



Ga morgen maar iets leuks voor mijzelf doen, heb het wel verdiend na vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Nee fleetflox, geen melk. Heb m met azijn schoongemaakt en durf nog niets te testen! Morgenochtend weet ik meer. Wil, als deze weg kan, een Mini2 van Douwe Egberts punten kopen. 1 tot 2 kopjes kun je dan zetten, en echte koffie! Ideaal!



En fijn afgewassen, heerlijk een schoon en opgeruimd aanrecht.



Scheelt veel he, oud papier en flessen wegdoen.
Geinspireerd door fleetfox vanavond de kapstop opgeruimd, winterjassen en te kleine jassen van dochter opgeruimd, winterlaarzen opgeruimd. Dus het ziet er weer overzichtelijk uit.



Verdere verkopen lopen gestaag fleetfox, net weer mini pakje met 4 bodies klaargemaakt ach het is weer iets zullen we maar zeggen.
Oh en man is vrijdag/zaterdag weg en ik heb besloten samen met dochter zaterdag naar de bouwmarkt te gaan en te kijken of ik 2 extra plankjes voor de kledingkast van dochter kan laten zagen en ze dan er zelf in te bevestigen, ben benieuwd.
Noopes: ben benieuwd hoe je apparaat het straks weer doet. En anders heb je weer een goede reden dus een nieuwe aan te schaffen! Altijd fijn.



Teuntje: fijn hè, even van seizoen kunnen wisselen. Voor mij is dan de winter echt voorbij, heerlijk! Ik ben benieuwd hoe je DIY project gaat lukken. Moet vast goed komen!



Ik was vanochtend om kwart over zes opgestaan, dus was snel klaar met mijzelf te douchen en op te maken. Heb dus maar even de koelkast schoongemaakt, is toch maar een klusje wat een half uurtje in beslag neemt. Hoef ik dat niet meer te doen na het werk.



Wij zijn onze spullen (die je via MP toch niet slijt) naar mijn moeder aan het brengen. Die zet het aan de straat voor de paasmarkt in het dorp waar ze woont. Dat is dus heel gemakkelijk spullen dumpen. Waar ik dus gretig gebruik van maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven